Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikin sairauksien hoito maksoi 16000 e ja päättyi kuolemaan

Kommentit (188)

Vierailija
121/188 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätys kyseessä on pyhimmistä pyhin eli koira. 

Taidat olla joku kiintymyshäiriöinen narsisti tai muu luonnevammainen. Koira on usein jopa rakkaampi kuin moni läheinen ihminen, koska koira on pyyteetön rakkaudessaan. Sitä on paljon helpompi rakastaa kuin useimpia ihmisiä. Mutta mitäpä sulle tätä koettaa avata, koska sieluton ihminen ei tätä pysty käsittämään.

Koira ei ole pyyteetön vaan ehdollistettu orja ruoalla. Koira ei tunne rakkautta vaan hyötysuhteen. Sillä on tarpeet mitkä se tarvitsee laumastaan. Ihminen ei ikinä korvaa toista koiraa tai koira laumaa mutta ihminen voi riistää koiran itselleen omien tarpeiden tyydytystä varten eli sitä rakkautta varten mistä mainitsit.

Vierailija
122/188 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku laki pitäisi olla, jolla kielletään tällainen järjetön resurssien haaskaus. Eläimet Suomessa saa parempaa hoivaa kuin ihmiset jossakin. Moraalitonta tuhlausta, vaikka on omia rahoja.

Eläinlääkärimaksuihin tulee laittaa yli 200€ osalta 1000% haittavero. Ehkä se saa ihmiset käyttämään järkeään.

Ihmisiäkö sen eläinlääkärin pitäisi hoitaa, ettei resursseja haaskattaisi? 

Kunhan heillä on alan koulutus niin miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/188 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätys kyseessä on pyhimmistä pyhin eli koira. 

Taidat olla joku kiintymyshäiriöinen narsisti tai muu luonnevammainen. Koira on usein jopa rakkaampi kuin moni läheinen ihminen, koska koira on pyyteetön rakkaudessaan. Sitä on paljon helpompi rakastaa kuin useimpia ihmisiä. Mutta mitäpä sulle tätä koettaa avata, koska sieluton ihminen ei tätä pysty käsittämään.

On hyvä muistuttaa itselleen, että koira ei tunne samoin. Se on eläin, ja sen päivät eivät ole ikuiset. Sille tärkeintä on elämän laadukkuus. On väärin, että inhimillistävät omistajat koittavat pitää sitä väkisin hengissä ja koira joutuu läpikäymään tuskallisia hoitoja ihmisten itsekkyyden vuoksi. 

Tai asumaan huoneistossa.

Vierailija
124/188 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliöläppä tuo 1000 % haittavero

Vierailija
125/188 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hoitaisi eläintä enää tuossa pisteessä. Muutenkin, vaikka eläimet rakkaita ovatkin, olen tehnyt päätöksen, että jos hoito maksaa enemmän kuin uusi pentu, eläin lopetetaan.

En myöskään hoidata eläintä, jos sitä ei pysty hoitamaan pienklinikka, jos vaatii muuta hoitoa, se on lopetuspiikki. Evidensiaan en eläintäni vie missään tapauksessa.

Vierailija
126/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttuja, mutta ihmisillä on nykyisin ylimääräistä rahaa paljon hoitaa eläimiään. Tiedän esimerkiksi yhden kissan, jota on leikattu 8000 eurolla. Ei vakuutusta. Tippui ja mursi luita ikävästi. Ja sitten pari lemmikkivuohta, eläinlääkärikulut jotain 10 000 euroa. Näitä on paljon. Moni lemmikki saa Suomessa paljon kalliimpia hoitoja kuin ihmiset.

Jokainen järjellä ajatteleva olisi tyytynyt piikkiin ja surrut surun.

No meille kävi myös niin että annettiin turhaa toivoa, hoidettiin koiraa n. 6000 eurolla mutta kotiin tuomisiksi saatiin vaan hihna ja uurna. Jos koira olisi elänyt vielä vuodenkin niin ei olis kaduttanut yhtään. Mitä se muita liikuttaa mihin itse tienatut palkkaeuroni laitan?

Saat käyttää rahasi mihin haluat, mutta jutun perheellä ei ollut rahaa laittaa koiran hoitoon 16000 euroa vaan ottivat lainaa ja pitivät keräystä koiralle, kun vakuutus ei maksanut kaikkea. Toivottavasti lapsilla on ehjät vaatteet päällä ja riittävästi ruokaa sekä mahdollisuus harrastaa. 

On kyllä päätöntä pistää koiralle keräys. Jos ei ole varaa, sitten piikki. Sekin maksaa, mutta ei viisinumeroisia summia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttuja, mutta ihmisillä on nykyisin ylimääräistä rahaa paljon hoitaa eläimiään. Tiedän esimerkiksi yhden kissan, jota on leikattu 8000 eurolla. Ei vakuutusta. Tippui ja mursi luita ikävästi. Ja sitten pari lemmikkivuohta, eläinlääkärikulut jotain 10 000 euroa. Näitä on paljon. Moni lemmikki saa Suomessa paljon kalliimpia hoitoja kuin ihmiset.

Jokainen järjellä ajatteleva olisi tyytynyt piikkiin ja surrut surun.

No jos eläimet ovat jo pitkään olleet heitä ja toisille ihmisistä jopa kirkkaasti yli arvoltaan niin yllättääkö. Ei minua.

Eläinten humanisointi taitaa pelata joidenkin bisnesten pussiin. Silti Yle vihjaa että juuri näitä bisneksiä kuuluu kasvattaa ja tukea veroista.

Vierailija
128/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vihjataan enemmän sitä että ohjataan koira kalliiseen hoitoon tietäen ettei paranemismahdollisuuksia juuri ole. Enkä epäile etteikö juuri näin nykyisin ole. Itse kyllä olisin samantien pistänyt piikille jos 3/4 osaa keuhkoista täyttynyt nesteellä. 

Jep. Eläinlääkärit rahastavat ja nykyajan ihmiset eivät osaa enää suhtautua eläimiin eläiminä. Vastuullinen tässä on eläinlääkäri, jolta toivoisi moraalia. Mutta heille kyse on bisneksestä.

Vaikuttaa siltä, että suurimmalla osalla koiranomistajista on nykyään vaikeuksia ymmärtää, etteivät koirat ole ihmisille vertaisia, eivätkä ne ajattele, toimi ja tunne samoin kuin ihmiset. He ovat alttiita ylilyönteihin eläinten hoitoon panostamisessa.

Kumpi sitten on paha? Se, joka inhimillistää eläimen, ja haluaa epätoivoisessa tilanteessa (yli)hoitaa lemmikkiä, vai se, joka tekee typeryksillä hyvän tilin ylihoitamalla eläintä turhilla hoidoilla ?

 

Järkeviäkin koiranomistajia on. Oli torstai, tuttavan koiralla todettiin syöpä. Ei ollut ihan nuori koira enää, jos ei vanhakaan. Koska kipuja ei ollut, he tilasivat lopetusajan seuraavalle maanantaille ja viettivät viimeisen viikonlopun koiran kanssa. Hoito olisi ollut mahdollista, mutta kallista ilman takeita toivotusta lopputuloksesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttuja, mutta ihmisillä on nykyisin ylimääräistä rahaa paljon hoitaa eläimiään. Tiedän esimerkiksi yhden kissan, jota on leikattu 8000 eurolla. Ei vakuutusta. Tippui ja mursi luita ikävästi. Ja sitten pari lemmikkivuohta, eläinlääkärikulut jotain 10 000 euroa. Näitä on paljon. Moni lemmikki saa Suomessa paljon kalliimpia hoitoja kuin ihmiset.

Jokainen järjellä ajatteleva olisi tyytynyt piikkiin ja surrut surun.

No jos eläimet ovat jo pitkään olleet heitä ja toisille ihmisistä jopa kirkkaasti yli arvoltaan niin yllättääkö. Ei minua.

Eläinten humanisointi taitaa pelata joidenkin bisnesten pussiin. Silti Yle vihjaa että juuri näitä bisneksiä kuuluu kasvattaa ja tukea veroista.

No lemmikit on iso business. Ei pelkästään eläinlääkäripalvelut, mutta kaikki kilpavarustelu; vaatteet, erikoisruoat jne, ties mitkä koirahierojat ja -kuiskaajat. Typerykset ostaa kaiken ja kitisevät, kun aina on lompakko tyhjä.

Vierailija
130/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Se oli vain koira.

No siis. Kyllä menee yli ymmärryksen, että tuohon vielä otetaan lainaa  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Se oli vain koira.

No siis. Kyllä menee yli ymmärryksen, että tuohon vielä otetaan lainaa  

Mitä väliä. Joku ottaa 60 000 euroa lainaa, että voi ostaa hevosen 

Niin kauan kun ne ovat omia rahoja, niin mitä se sivullisille kuuluu 

Vierailija
132/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis vihjaillaanko tässä, että Kelaan pitäisi lisätä joku eläinavustus  verorahoista maksettavaksi? 

Kannatetaan! T. Vasemmistoliitto ja vihreät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta näkee, miten paljon Suomessakin yleinen terveydenhoito maksaisi ihmisille, jos valtio ei tukisi. 

Vierailija
134/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen lemmikinomistaja tietää että kun eläinlääkäri sanoo sanan tehohoito niin kannattaa varata aikaa pankkiin lainaneuvotteluihin. Nykyhinnoilla jo eläinlääkärin ovenkahvaan tarttuessa lasku on jo satasen pintaan.

 

Omistajan olisi pitänyt kysyä kuluista ja miettiä onko parin tonnin koira tuollaisten hoitojen arvoinen vai ottaako uuden terveen pennun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Se oli vain koira.

No siis. Kyllä menee yli ymmärryksen, että tuohon vielä otetaan lainaa  

Mitä väliä. Joku ottaa 60 000 euroa lainaa, että voi ostaa hevosen 

Niin kauan kun ne ovat omia rahoja, niin mitä se sivullisille kuuluu 

Jos tarvii tuollaisen lainan elukan hankkimiseen, miten on varaa sen ylläpitoon? 

 

Jokainen on oikeutettu typeriin päätöksiin, mutta sitten on htvä ja elää niiden seurausten kanssa eikä ala kerjäämään muilta rahaa typerien päätösten aiheuttamiin ongelmiin. 

Vierailija
136/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku laki pitäisi olla, jolla kielletään tällainen järjetön resurssien haaskaus. Eläimet Suomessa saa parempaa hoivaa kuin ihmiset jossakin. Moraalitonta tuhlausta, vaikka on omia rahoja.

Eläinlääkärimaksuihin tulee laittaa yli 200€ osalta 1000% haittavero. Ehkä se saa ihmiset käyttämään järkeään.

Tuo  summa  olisi  pikkuraha  matkusteluun,  muihin  harrastuksiin, kauneusleikkauksiin   ja  vaikka mihin.   Nekin  voi  mennä  hukkaan  ja  pieleen.   Miksi  lemmikin  hoito  kirvelee ei  ne  muiden  rahoja  olleet. 

Vierailija
137/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lemmikin omistaja odottaa, että joku muu antaa käskyn keskeyttää hoidon? 

Tähän otan se verran kantaa, että kyllä noilla hinnoilla ja eläinlääkärien koulutuksella pitäisi saada kannanotto siihen, että kannattaako eläintä hoitaa vai ei. Aivan outo ajatus, että maallikon pitäisi olla tässä se lopullinen asiantuntija sen suhteen miten on järkevä toimia.

Onneksi itselläni on luotettava eläinlääkäri joka on aina kertonut rehellisesti milloin kannattaa jatkaa hoitoja ja milloin on syytä luovuttaa.

 

 

 

Aivan varmasti tässäkin omistajalle on kerrottu riskit . Esim leikkaukseen mentäessä. Itse kyllä miettisin leikkauttaisinko koiraa, jonka keuhkot on tosi huonot. (Ihan ilman lääkäriäkin). 

Mun  lemmikin kohdalla ei  ole  millään  lailla  tyrkytetty  kalliita  hoitoja.  Realiteeteilla on  menty. 

Vierailija
138/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku laki pitäisi olla, jolla kielletään tällainen järjetön resurssien haaskaus. Eläimet Suomessa saa parempaa hoivaa kuin ihmiset jossakin. Moraalitonta tuhlausta, vaikka on omia rahoja.

Eläinlääkärimaksuihin tulee laittaa yli 200€ osalta 1000% haittavero. Ehkä se saa ihmiset käyttämään järkeään.

Ihmisiäkö sen eläinlääkärin pitäisi hoitaa, ettei resursseja haaskattaisi? 

Kunhan heillä on alan koulutus niin miksi ei?

Ihan hyvin ne pystyis ihmisjuttujakin  hoitamaan. 

Vierailija
139/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttuja, mutta ihmisillä on nykyisin ylimääräistä rahaa paljon hoitaa eläimiään. Tiedän esimerkiksi yhden kissan, jota on leikattu 8000 eurolla. Ei vakuutusta. Tippui ja mursi luita ikävästi. Ja sitten pari lemmikkivuohta, eläinlääkärikulut jotain 10 000 euroa. Näitä on paljon. Moni lemmikki saa Suomessa paljon kalliimpia hoitoja kuin ihmiset.

Jokainen järjellä ajatteleva olisi tyytynyt piikkiin ja surrut surun.

Elämänarvot. Eläimiä pidetään ihmisinä kun ihminen itse alkaa käyttäytymään kuin eläin. Ateismin satoa...

Ihminen  poikkeaa  eläimistä  siten  että  osaa hoitaa  muitakin. 

Vierailija
140/188 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä. Ihmisiä kuolee koko ajan hoidon puutteeseen ja Suomessa joku hu llu käyttää eläimen tehohoitoon noin paljon rahaa! Sairasta 

Jokainen saa rahansa  käyttää mihin haluaa. Meni minultakin  11 tuhatta yhteen eläimeen

Täytyy myöntää että tuntuu ns. ilmaa olevan hinnoissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä