Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikin sairauksien hoito maksoi 16000 e ja päättyi kuolemaan

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua lukematta voi todeta, että tuollaistahan se on, kun niitä sairauksia hoidetaan yksityisesti eikä mitään osaa voi hakea Kelalta. En lukenut, niin en tiedä, mitä kaikkea oli tehty, mutta aikoinaan kiersi somessa kuitti jenkkiläisestä sairaalasta, jossa henkilö oli maannut 4 tuntia jossain huoneessa jossa oli käynyt kerran hoitaja katsomassa vointia. Lasku tästä 4 tunnista oli 11 000 dollaria. Kyllä tuo eläinlääkintä on varmaan vielä siihen nähden halvempaa täällä, vaikka yksityistä onkin.

Vierailija
2/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt mikä tämän jutun pointti oli. Totta kai eläinten tehohoito maksaa kun ei siitä saa kelakorvauksia vaan se on itse maksettava. Olisiko tässä toimittajan ja omistajan mielestä sitten pitänyt antaa hoitolaskut anteeksi kun eläin kuoli? Semmoista se nyt vaan on valitettavasti, että joskus hoitokaan ei auta vaikka mitä yritettäisiin, mutta kyllä ne laskut silti pitää maksaa. Niinhän se on ihmisilläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä oli ongelmana? Se ettei ihmeisiin pystytty? Se että piti ihan itse maksaa? 

Eipä eläinlääkäritkään ennustajia ole, ei voi useinkaan tietää miten käy. Olisihan omistaja voinut ihan itse avata suunsa ja sanoa, että nyt ei ole enää varaa maksaa ja lopetetaan hoidot. 

Vierailija
4/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmiset hulluja

Vierailija
5/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laki pitäisi olla, jolla kielletään tällainen järjetön resurssien haaskaus. Eläimet Suomessa saa parempaa hoivaa kuin ihmiset jossakin. Moraalitonta tuhlausta, vaikka on omia rahoja.

Eläinlääkärimaksuihin tulee laittaa yli 200€ osalta 1000% haittavero. Ehkä se saa ihmiset käyttämään järkeään.

Vierailija
6/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis vihjaillaanko tässä, että Kelaan pitäisi lisätä joku eläinavustus  verorahoista maksettavaksi? 

Vierailija
7/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä. Ihmisiä kuolee koko ajan hoidon puutteeseen ja Suomessa joku hu llu käyttää eläimen tehohoitoon noin paljon rahaa! Sairasta 

Vierailija
8/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku laki pitäisi olla, jolla kielletään tällainen järjetön resurssien haaskaus. Eläimet Suomessa saa parempaa hoivaa kuin ihmiset jossakin. Moraalitonta tuhlausta, vaikka on omia rahoja.

Eläinlääkärimaksuihin tulee laittaa yli 200€ osalta 1000% haittavero. Ehkä se saa ihmiset käyttämään järkeään.

Miten tämä on sinulta pois? Veroja noistakin ell tuloista maksetaan ja niillä taas kustannetaan sinunkin sossutukiasi.

Vierailija
9/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakorvauksiako tässä haluttaisiin vai mitä tällä kertomuksella haetaan? Jos ottaa lemmikin, pitää olla valmis ITSE maksamaan sen hoidot. 2-3 viikkoa tehohoidossa tosiaan saattaa maksaa tuon verran. 

Vierailija
10/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että tekivät kaikkensa, ja kun kerran toivoa alussa annettiin.

Vierailija
11/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vihjataan enemmän sitä että ohjataan koira kalliiseen hoitoon tietäen ettei paranemismahdollisuuksia juuri ole. Enkä epäile etteikö juuri näin nykyisin ole. Itse kyllä olisin samantien pistänyt piikille jos 3/4 osaa keuhkoista täyttynyt nesteellä. 

Vierailija
12/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lemmikin omistaja odottaa, että joku muu antaa käskyn keskeyttää hoidon? 

Vierailija
13/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kaikilla tavoin.

Vierailija
14/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuetaanko eläinklininouta tai - lääkäreitä verovaroin, muuta kuin koulutusaikaan? Miksi tälläistä yksityistä palvelua ei saa olla? Vakuutus kattaa niin paljon, kuin olet valmis vakuutuksesta maksamaan. Näköjään ihmiset lahjoittaa helposti eläinten hoitoon ja jokainen tietää, eläinlääkäreiden hinnat. 

Itse hämmästyin kun halvaksi ajattelevani hamsteri piti viedä eläinlääkäriin. Ei tullut halvaksi edes, vaikka otettiin ekana vaihtoehtona eutanasia. Olisin tietysti voinut taooaa sen itsekkin kotina, mutta en raaskinut. 

Vierailija
15/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä nämä sitten odottivat? Että se kuuluisa joku muu tulee kertomaan heille kun hoidot kannattaa lopettaa? Ihan itse sitä on vastuussa lemmikistään ja siitä päätöksestä milloin se lopetetaan, samoin niistä laskuista mitä sen hoidosta tulee. Ei eläinlääkäri eikä yhteiskunta eikä se "joku muu".

Vierailija
16/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut juttuja, mutta ihmisillä on nykyisin ylimääräistä rahaa paljon hoitaa eläimiään. Tiedän esimerkiksi yhden kissan, jota on leikattu 8000 eurolla. Ei vakuutusta. Tippui ja mursi luita ikävästi. Ja sitten pari lemmikkivuohta, eläinlääkärikulut jotain 10 000 euroa. Näitä on paljon. Moni lemmikki saa Suomessa paljon kalliimpia hoitoja kuin ihmiset.

Jokainen järjellä ajatteleva olisi tyytynyt piikkiin ja surrut surun.

Vierailija
17/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että moni eläinklinikka on suomalainen. Eli paljon parempi kuin ihmisten yksityiset lääkäriasemat,  jotka pääosin on ulkomaalaisten omistuksessa. 

Verot jää Suomeen. 

Vierailija
18/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys kyseessä on pyhimmistä pyhin eli koira. 

Vierailija
19/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttuja, mutta ihmisillä on nykyisin ylimääräistä rahaa paljon hoitaa eläimiään. Tiedän esimerkiksi yhden kissan, jota on leikattu 8000 eurolla. Ei vakuutusta. Tippui ja mursi luita ikävästi. Ja sitten pari lemmikkivuohta, eläinlääkärikulut jotain 10 000 euroa. Näitä on paljon. Moni lemmikki saa Suomessa paljon kalliimpia hoitoja kuin ihmiset.

Jokainen järjellä ajatteleva olisi tyytynyt piikkiin ja surrut surun.

Elämänarvot. Eläimiä pidetään ihmisinä kun ihminen itse alkaa käyttäytymään kuin eläin. Ateismin satoa...

Vierailija
20/125 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus-Jamppa

Tyhmyys on jokaisen ihmisen rajoittamaton ja loukkaamaton YK-tason perusihmisoikeus, ja se kuuluu näille tällaisille esimerkkitapauksen kaltaisille lemmikinomistajillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän