Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tapaa kolmi-nelikymppisiä naisia arkielämässäni oikeastaan ikinä

Vierailija
20.04.2024 |

Tai no joo, työpaikalla tapaan satunnaisesti silloin kun toimistolle vaivaudun ( olen tietsikkatöissä etänä paljon), mutta toimistollakin ne on lähinnä sieltä bisneksen puolelta. Ne on sellasia kokoomuskalkkunoita, jotka on yleensä varattuja, ja sittenkin jos ei ole, niin katsoo meidän osastolaisia nenänvartta pitkin.

Muuten en näin nelikymppisenä miehenä tapaa sopivia, kolmi-nelikymppisiä sinkkunaisia ollenkaan, missään. Aika hankalaksi menee, jos pitäisi kumppani löytää.

Kommentit (196)

Vierailija
142/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nykyään kumppania ei löydetä mistään baarista tai kaupan kassajonosta. Mitä nää ihmiset oikein ajattelee? Jos ohikulkijaan ihastuu, niin eihän siitä ihmisestä tiedä vielä mitään. Sillon voi sanoa, että on ihastunut pelkkään ulkonäköön eikä sillä mennä parisuhteessa pitkälle. 

Tinderissä on periaatteessa ihan sama lähtöasetelma, ulkonäön perusteella siellä yleensä aletaan tutustumaan. Jostain se on lähdettävä liikkeelle. Onko ulkonäköön ihastumisessa sitten jotain väärää, siitä voinee olla montaa mieltä. Itse asiassa ohikulkijasta saa joskus jo siinä hetkessä paljon enemmän infoa kuin jostain tinderprofiilista. Ei se ole pelkästään se ulkonäkö, vaan koko olemus, mikä jää tinderissä uupumaan.

Tinderissä on kuitenkin mahdollisuus myös kertoa itsestään jotain. Ja mon

Ihan sama mitä siellä Tinderissä lukee tai mitä siellä selittää, kun suurella todennäköisyydellä koko homma tyssää heti kun kohdataan livenä, kun toinen ei olekaan riittävän hyvännäköinen tai olemus muuten ei miellytä. Itse olen vahvasti sitä mieltä että on paljon fiksumpaa pyrkiä tutustumaan ihmisiin on livenä, huomaa heti miellyttääkö habitus ja kohtaako kemiat. Ja mietin kun sanoit, että keskustelu on livekohtaamisissa erilaista, kun ei tiedä onko toinen sinkku - minua on kyllä monesti arjessa lähestytty ihan suorasukaisesti kehumalla ulkonäköä ja kysymällä treffeille, joten kyllä osa miehistä heti osaa kertoa mitä haluaa. Ja oletus on että nainen kertoo, mikäli on varattu. Ei kai sekään mikään maailmanloppu ole, jos sattuu lähestymään varattua.

Itselleni mieluisin olisi tilanne, jossa mies olisi bongannut minut sattumalta useita kertoja ollessani yksin jossain, kiinnostuisi ja päättäisi tehdä aloitteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nykyään kumppania ei löydetä mistään baarista tai kaupan kassajonosta. Mitä nää ihmiset oikein ajattelee? Jos ohikulkijaan ihastuu, niin eihän siitä ihmisestä tiedä vielä mitään. Sillon voi sanoa, että on ihastunut pelkkään ulkonäköön eikä sillä mennä parisuhteessa pitkälle. 

Tinderissä on periaatteessa ihan sama lähtöasetelma, ulkonäön perusteella siellä yleensä aletaan tutustumaan. Jostain se on lähdettävä liikkeelle. Onko ulkonäköön ihastumisessa sitten jotain väärää, siitä voinee olla montaa mieltä. Itse asiassa ohikulkijasta saa joskus jo siinä hetkessä paljon enemmän infoa kuin jostain tinderprofiilista. Ei se ole pelkästään se ulkonäkö, vaan koko olemus, mikä jää tinderissä uupumaan.

Tinderissä on kuitenkin

Niin, mies tulee kehumaan ulkonäköä, ja nainen sitten vilkaisee miestä eikä voi kehua takaisin, koska miehen ulkonäkö ei samalla lailla ihastutakaan. Eipä siinä muuta voi kuin valehdella olevansa varattu. Tinderissäkin ulkonäön kehuminen on maailman huonoin keskustelun avaus. Mutta Tinderissä usein on jotain muutakin, mihin tarttua - esim. kysyy jotain toisen profiilitekstiin liittyvää, tai jos kuvassa vaikka seinäkiipeillään tai on kirja kädessä, kysyy siitä jotain. Silloin pääsee tavallaan heti keskusteluussa asiaan, mutta tuntemattomien kanssa kaupankassalla keskustelut ovat yleensä todella pintapuolisia sään tai muun turhan kommentoimista.

Vierailija
144/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei haluta olla miehen kanssa, joka kutsuu naisia kalkkunoiksi  

Kokoomuskalkkuna on ihan yleisesti käytetty termi tietynlaisesta, usein kaupallisella tms. pinnallisella alalla olevasta, luultavimmin kokoomusta kannattavasta, ja elämässään todella helpolla selvinneestä etuoikeutetusta naisesta, joka sitten kopeana nokkii kaikkia muita ihmisiä.

Mistä sinä tiedät mitä itse kullakin on taustallaan.  Kieltämättä triggeröidyin tästä kommentista, koska olen finanssialalla, tienaan hyvin ja äänestän kokoomusta. En mä siellä työpaikalla huutele koulukiusaamistaustastani, kroonisesta sairaudestani, vanhemman kuolemasta kun olin vasta lapsi jne.

Vierailija
145/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin ja muutin pienkerrostaloon jossa kaikki muut naapurit ovat miehiä. Ja todellakin tapaan 30-50v miehiä, päivittäin. Olen tosin tavannut muuallakin, töissä, junassa, kadulla, baarissa jne. En ymmärrä miten on joillekin niin vaikeaa. Parisuhde-ehdokkaita on, itse en vaan halua moiseen ryhtyä. Seura ja seksi kelpaa kyllä.

Vierailija
146/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse erosin ja muutin pienkerrostaloon jossa kaikki muut naapurit ovat miehiä. Ja todellakin tapaan 30-50v miehiä, päivittäin. Olen tosin tavannut muuallakin, töissä, junassa, kadulla, baarissa jne. En ymmärrä miten on joillekin niin vaikeaa. Parisuhde-ehdokkaita on, itse en vaan halua moiseen ryhtyä. Seura ja seksi kelpaa kyllä.

Tuonikäisiä miehiä on merkittävästi naisia enemmän, johtuu ihan siitä.

Vierailija
147/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, mies tulee kehumaan ulkonäköä, ja nainen sitten vilkaisee miestä eikä voi kehua takaisin, koska miehen ulkonäkö ei samalla lailla ihastutakaan. Eipä siinä muuta voi kuin valehdella olevansa varattu. Tinderissäkin ulkonäön kehuminen on maailman huonoin keskustelun avaus. Mutta Tinderissä usein on jotain muutakin, mihin tarttua - esim. kysyy jotain toisen profiilitekstiin liittyvää, tai jos kuvassa vaikka seinäkiipeillään tai on kirja kädessä, kysyy siitä jotain. Silloin pääsee tavallaan heti keskusteluussa asiaan, mutta tuntemattomien kanssa kaupankassalla keskustelut ovat yleensä todella pintapuolisia sään tai muun turhan kommentoimista."

Joo mutta kuinka moni mahtaa katso läpi sormien, jos tinderihmisen ulkonäkö ei sitten livenä miellytä (eli "kemiat ei kohtaa")? Vaikka olisi ollut maailman parhaat keskustelut, sillä ei ole mitään merkitystä, jos kaikki kaatuu saman tien kun naama ei riitä. Siksi en pidä profiilitekstiin liittyvää tinderaloitusta tai ylipäätään tinderissä käytyjä keskusteluja mitenkään arvokkaampana kuin sitä livenä tehtyä "pinnallisempaa" ulkonäkökehua. Ihan samalla tavalla sille tinderihmiselle ykkösprioriteetti on ulkonäkö, vaikka avauslaini koskisikin jotain muuta asiaa.

Vierailija
148/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä nimellä sä esimerkiksi kutsut HR-kalkkunoita?

Vierailija
149/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, mies tulee kehumaan ulkonäköä, ja nainen sitten vilkaisee miestä eikä voi kehua takaisin, koska miehen ulkonäkö ei samalla lailla ihastutakaan. Eipä siinä muuta voi kuin valehdella olevansa varattu. Tinderissäkin ulkonäön kehuminen on maailman huonoin keskustelun avaus. Mutta Tinderissä usein on jotain muutakin, mihin tarttua - esim. kysyy jotain toisen profiilitekstiin liittyvää, tai jos kuvassa vaikka seinäkiipeillään tai on kirja kädessä, kysyy siitä jotain. Silloin pääsee tavallaan heti keskusteluussa asiaan, mutta tuntemattomien kanssa kaupankassalla keskustelut ovat yleensä todella pintapuolisia sään tai muun turhan kommentoimista."

Joo mutta kuinka moni mahtaa katso läpi sormien, jos tinderihmisen ulkonäkö ei sitten livenä miellytä (eli "kemiat ei kohtaa")? Vaikka olisi ollut maailman parhaat keskustelut, sillä ei ole mitään merkitystä, jos kaikki kaatuu saman tien kun naama ei riitä. Siksi en pidä profiilitekstiin liittyv

Sellaistakin voi tapahtua. Mutta tuskin nyt kovin suuria yllätyksiä voi tulla, mikäli toisella on totuudenmukaiset kuvat. Mutta mitenkäs sitten tuo kaupankassalla kohtaaminen - kumpikin pakkaa vaikka omia ostoksiaan, ja toinen tulee kehumaan ulkonäköä. Millainen keskustelu tästä siis voisi tulla? Vaikka toinen olisi sinkkukin, ei hän todennäköisesti kiinnostu toisesta vain siksi, että tämä tuli kehumaan ulkonäköä. Ne ostokset on todella pian pakattu ja sitten kassalta pitääkin jo lähteä, koska tilaa on tehtävä seuraavalla asiakkaalle. 

Vierailija
150/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva asuu sellaisessa talossa, jossa kaikki muut ovat just sopivan ikäisiä sinkkumiehiä - ja vaikka asuisikin, niin harvassa kerrostalossa nykyisin asukkaat juurikaan ovat toistensa kanssa tekemisissä. Ja toisaalta vaikka olisivatkin, niin eihän silti välttämättä yksikään niistä sopivanikäisistä sinkkumiehistä ole sellainen, jonka kanssa kiinnostuttaisiin molemminpuolisesti. Itse voi kiinnostua vaikka naapuriasunnon Pekasta, mutta tämä tykkääkin ihan erityyppisistä naisista, ja sitten itse ei viehäty yläkerran Jaakosta, joka olisikin kiinnostunut.

Vierailija
151/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä siellä Tinderissä lukee tai mitä siellä selittää, kun suurella todennäköisyydellä koko homma tyssää heti kun kohdataan livenä, kun toinen ei olekaan riittävän hyvännäköinen tai olemus muuten ei miellytä. Itse olen vahvasti sitä mieltä että on paljon fiksumpaa pyrkiä tutustumaan ihmisiin on livenä, huomaa heti miellyttääkö habitus ja kohtaako kemiat. Ja mietin kun sanoit, että keskustelu on livekohtaamisissa erilaista, kun ei tiedä onko toinen sinkku - minua on kyllä monesti arjessa lähestytty ihan suorasukaisesti kehumalla ulkonäköä ja kysymällä treffeille, joten kyllä osa miehistä heti osaa kertoa mitä haluaa. Ja oletus on että nainen kertoo, mikäli on varattu. Ei kai sekään mikään maailmanloppu ole, jos sattuu lähestymään varattua.

Itselleni mieluisin olisi tilanne, jossa mies olisi bongannut minut sattumalta useita kertoja ollessani yksin jossain, kiinnostuisi ja päättäisi tehdä aloitteen.

Kuinka suurella todennäköisyydellä olisit kiinnostunut? Oletetaan, että mies on bongannut sinut monta kertaa, mutta sinä et ole bongannut häntä - koska jos olisit, olisit varmaan itsekin mennyt jo juttelemaan. Kun tätä ei ole tapahtunut, et siis ole kiinnostunut miehestä. Herääkö kiinnostuksesi tuosta noin vaan, kun mies päättää sinun olevan hänen mielestään kiinnostava ja tulee juttelemaan?

Vierailija
152/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva asuu sellaisessa talossa, jossa kaikki muut ovat just sopivan ikäisiä sinkkumiehiä - ja vaikka asuisikin, niin harvassa kerrostalossa nykyisin asukkaat juurikaan ovat toistensa kanssa tekemisissä. Ja toisaalta vaikka olisivatkin, niin eihän silti välttämättä yksikään niistä sopivanikäisistä sinkkumiehistä ole sellainen, jonka kanssa kiinnostuttaisiin molemminpuolisesti. Itse voi kiinnostua vaikka naapuriasunnon Pekasta, mutta tämä tykkääkin ihan erityyppisistä naisista, ja sitten itse ei viehäty yläkerran Jaakosta, joka olisikin kiinnostunut.

En olekaan kiinnostunut naapureistani. Niillä naapureilla on kavereita, siinä se pointti.

Vierailija
153/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka toinen olisi sinkkukin, ei hän todennäköisesti kiinnostu toisesta vain siksi, että tämä tuli kehumaan ulkonäköä."

Kyllä kiinnostuu jos on sinkku ja ns. haku päällä ja kehujan ulkonäkö riittää. Ja mitä itselläni noista tilanteista on kokemusta, harvoin se on jäänyt vain siihen kehuun, vaan juttelu on heti lähtenyt käyntiin luontevasti. Kaupan kassalla ehkä ei ole otollisin paikka lähestyä, mutta vaikka sitä ennen tai sen jälkeen, kun pystyy keskittymään jutteluun.

Vierailija
154/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä nimellä sä esimerkiksi kutsut HR-kalkkunoita?

HR-tyypit, henkilöstöhallinon ihmiset esimerkiksi. Vielä ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa heitä olisi tarvinnut kutsua kalkkunoiksi. Ei edes silloin, kun olin yt-neuvotteluiden piirissä.

-eri

Vierailija
155/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka suurella todennäköisyydellä olisit kiinnostunut? Oletetaan, että mies on bongannut sinut monta kertaa, mutta sinä et ole bongannut häntä - koska jos olisit, olisit varmaan itsekin mennyt jo juttelemaan. Kun tätä ei ole tapahtunut, et siis ole kiinnostunut miehestä. Herääkö kiinnostuksesi tuosta noin vaan, kun mies päättää sinun olevan hänen mielestään kiinnostava ja tulee juttelemaan?"

En kyllä mene itse juttelemaan edes monta kertaa bongaamalleni kiinnostavalle miehelle, koska satun olemaan aika ujo. Mutta mahdotonta sanoa kiinnostuisinko miehestä, johon en ole kiinnittänyt huomiota - yleensä en ole kiinnostunut jos sellainen on lähestynyt, mutta never say never.

Vierailija
156/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni mieluisin olisi tilanne, jossa mies olisi bongannut minut sattumalta useita kertoja ollessani yksin joss

En ole tuo jolle vastasit, mutta minulle on käynyt noin. Eräs mies oli salilla käydessään bongannut mut useita kertoja viereisestä palloilusalista, jossa olin harrastamassa omaa lajiani joukkueemme kanssa. Oli sitten jättänyt tavaroideni luo viestin, jossa kertoi asiasta ja jätti numeronsa. Olin aika otettu ja soitin hänelle. Seurustelimme jonkin aikaa, mutta emme sitten pidemmän päälle olleet sopivat toisillemme.

Vierailija
157/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että täällä edes puhutaan mistään livenä juttelemisesta ekana kohtaamisena. Elämässäni kaikki ikäiseni vastaantulijat ovat 99% perheellisiä, miksi menisin juttelemaan kellekkään heistä ihan puskista? Vaikka näistä jokunen voisikin kiinnostua (sivu)suhteesta tai fwb järjestelystä niin sen selvittäminen on mahdotonta.

Vierailija
158/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuskalkkuna on ihan yleisesti käytetty termi tietynlaisesta, usein kaupallisella tms. pinnallisella alalla olevasta, luultavimmin kokoomusta kannattavasta, ja elämässään todella helpolla selvinneestä etuoikeutetusta naisesta, joka sitten kopeana nokkii kaikkia muita ihmisiä.

Mistä hitosta te tiedätte, miten helppoa tai vaikeaa jonkun elämä on ollut? Katso ap peiliin ja lopeta toisten arvostelu. Se on rumaa.

Vierailija
159/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaikka toinen olisi sinkkukin, ei hän todennäköisesti kiinnostu toisesta vain siksi, että tämä tuli kehumaan ulkonäköä."

Kyllä kiinnostuu jos on sinkku ja ns. haku päällä ja kehujan ulkonäkö riittää. Ja mitä itselläni noista tilanteista on kokemusta, harvoin se on jäänyt vain siihen kehuun, vaan juttelu on heti lähtenyt käyntiin luontevasti. Kaupan kassalla ehkä ei ole otollisin paikka lähestyä, mutta vaikka sitä ennen tai sen jälkeen, kun pystyy keskittymään jutteluun.

Niin, mutta kun useimmiten se ulkonäkö ei riitä. Itselleni ei ikinä ulkonäkö riitä kiinnostuksen heräämiseen. Ja vaikka kuinka olisi sinkku ja haku päällä, ei se silti tarkoita sitä, että on niin epätoivoinen, että kiinnostuu kenestä tahansa random ihmisestä, jonka kanssa vaihdetaan pari sanaa. 

Vierailija
160/196 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolle vastasit, mutta minulle on käynyt noin. Eräs mies oli salilla käydessään bongannut mut useita kertoja viereisestä palloilusalista, jossa olin harrastamassa omaa lajiani joukkueemme kanssa. Oli sitten jättänyt tavaroideni luo viestin, jossa kertoi asiasta ja jätti numeronsa. Olin aika otettu ja soitin hänelle. Seurustelimme jonkin aikaa, mutta emme sitten pidemmän päälle olleet sopivat toisillemme.

Ok, no kai tuo sitten joskus toimiikin. Itse tuskin kiinnostuisin kasvottomasta henkilöstä, joka ulkoistaa yhteydenoton minulle. Ei oman kiinnostukseni heräämiseen riitä se, että toinen on kiinnostunut minusta.