Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää liian kiltti mies

Vierailija
20.04.2024 |

Pakko purkaa. 

Puoliso on yksinkertaisesti vain liian kiltti. Luulin että olisi täydellinen minulle kaiken sen jälkeen mitä olen entisissä suhteissani kokenut. Mutta mutta... 

Nyt muutamien vuosien jälkeen alan olla kyllästynyt tähän kun hän on kuin yksi lapsista. 

Ei mitään omia mielipiteitä, ei oma alotteisuutta, ei mitään intohimoa ikinä, eikä pysty ottamaan ohjia käsiinsä missään asiassa. Listaa voisi jatkaa melkeinpä loputtomiin. 

Onko kokemuksia tälläsistä suhteista? 

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tädillä on tossukka mies. Itse täti  on rasittavan nalkuttava ja holhoava kontrolli friikki. Siis sanoisin että todellinen koti kiusaaja tai henkinen pahoinpitelijä. Miksi ihmiset ei eroa? Syytellään muita ja aiheutetaan lapsille traumaa kun haukutaan toista koko ajan. Etenkin voimakastahtoisempi pitää kotia painajaismaisessa ilmapiirissä.

Mun mielestä on kyse opitusta käytöksestä jota jatketaan sukupolvelta toiselle, kunnes tulee joku älykäs, joka haluaa lopettaa jatkumon.

Vierailija
62/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä te ette vain jätä sitä kilttiä miestä? Aiotteko te seuraavat kymmenen vuotta ärsyyntyä siitä äijästä ja tehdä sen äijänkin elämästä helvettiä nalkuttamalla sille että miksi sä olet tuommoinen etkä tällainen? Tai tuhahtelemalla sille halveksuvasti ja muuta passiivisaggressiivista henkistä väkivaltaa?

99% suomalaisten parisuhteista näyttää tältä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää syyttää naista miehen passiivisuudesta. Nainenko siitä on vastuussa että mies olisi mies? Passiivinen perässä edettävä tossukka ei ole mies vaan miesvauva. Mies on aktiivinen, johtava, turvallinen ja aikaansaava. Kaikki tämä tietysti ilman väkivaltaa tai uskottomuutta. Sellaista miestä nainen kaipaa ja haluaa. 

Vierailija
64/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä te ette vain jätä sitä kilttiä miestä? Aiotteko te seuraavat kymmenen vuotta ärsyyntyä siitä äijästä ja tehdä sen äijänkin elämästä helvettiä nalkuttamalla sille että miksi sä olet tuommoinen etkä tällainen? Tai tuhahtelemalla sille halveksuvasti ja muuta passiivisaggressiivista henkistä väkivaltaa?

99% suomalaisten parisuhteista näyttää tältä 

Jospa onkin niin että sinun parisuhteesi ja avioliitot ovat näyttäneet tuolta. Syy on sinussa.

Vierailija
65/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ab7b037-9c6a-410f-adfa-7ca7703dc6cc

"Turun hovioikeus on tuominnut Jonne Kristian Vuorelan, 35, taposta 9 vuoden vankeusrangaistukseen. Vuorela surmasi 26-vuotiaan avopuolisonsa Humppilassa tammikuussa 2023.

Väkivalta oli pitkäkestoista ja moninaista. Se sisälsi nöyryyttäviä, julmia ja kärsimystä lisääviä piirteitä. Vuorela muun muassa kuristi naista, käveli hänen päältään ja iski häntä painonnostotangolla päähän.

Taposta syytetty mies kiisti teon tahallisuuden. Hän kertoi rakastaneensa naista.

Noin vuoden verran kestänyt on-off-suhde oli oikeudessa todistaneiden läheisten mukaan ollut väkivaltainen. Uhrin läheisten käsityksen mukaan Vuorela oli kontrolloinut naisen elämää."

Ei muuta kuin ero tulille ja kirjeitä lähettelemään vaikkapa tuollaiselle ei-niin-kiltille miehelle. Alkuun pari vuotta tapailua linnassa ja sitten pääsettekin jo leikkimään kotia. Uskoisin, että tuolta sälliltä löytyy kaipaamaasi intohimoa ja ohjien ottamista käsiinsä.

Vierailija
66/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ab7b037-9c6a-410f-adfa-7ca7703dc6cc

"Turun hovioikeus on tuominnut Jonne Kristian Vuorelan, 35, taposta 9 vuoden vankeusrangaistukseen. Vuorela surmasi 26-vuotiaan avopuolisonsa Humppilassa tammikuussa 2023.

Väkivalta oli pitkäkestoista ja moninaista. Se sisälsi nöyryyttäviä, julmia ja kärsimystä lisääviä piirteitä. Vuorela muun muassa kuristi naista, käveli hänen päältään ja iski häntä painonnostotangolla päähän.

Taposta syytetty mies kiisti teon tahallisuuden. Hän kertoi rakastaneensa naista.

Noin vuoden verran kestänyt on-off-suhde oli oikeudessa todistaneiden läheisten mukaan ollut väkivaltainen. Uhrin läheisten käsityksen mukaan Vuorela oli kontrolloinut naisen elämää."

Ei muuta kuin ero tulille ja kirjeitä lähettelemään vaikkapa tuollaiselle ei-niin-kiltille miehelle. Alkuun pari vuotta tapailua linnassa ja sitten pääsettekin jo leikkimään kotia. Uskois

Ah, rakkaus on tunnetta ja venyvää ja paukkuvaa intohimoa. 

Vierailija
67/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, tiedän näitä tapauksia. Enpä voi oikein muuta sanoa, kun ota miehesi kanssa puheeksi ja käske etsiä munat. 

Vierailija
68/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ikävä tilanne. Epäilisin että tilanne johtuu siitä että ajattelun ylätasolla tiedät hänen olevan oiva kumppani mutta ns. liskoaivot kaipaavat enemmän ns. maskuliinista ja itsevarmaa käytöstä tai jotain vastaavaa. Suosittelen katsastamaan hoemath -sisällöntuottajan matskua (zones) ja katsomaan tunnistatko itsessäsi mitään vastaavuuksia. Itse olen jo vuosikausia ollut onnellisessa parisuhteessa ja voisin hyvinkin olla tuo miehesi joka kuulostaa olevan hyvin mukautuvainen. Itse joudun aktiivisesti silloin tällöin lisäämään käytökseen omasta mielestäni ns toksisia tapoja ihan vaan sen takia että puolisoni odottaa tätä, pitää niitä jollain tavalla haluttavina ja saan rauhan pysymään maassa. Kommunikoi miehesi kanssa.

Vierailija
69/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tädillä on tossukka mies. Itse täti  on rasittavan nalkuttava ja holhoava kontrolli friikki. Siis sanoisin että todellinen koti kiusaaja tai henkinen pahoinpitelijä. Miksi ihmiset ei eroa? Syytellään muita ja aiheutetaan lapsille traumaa kun haukutaan toista koko ajan. Etenkin voimakastahtoisempi pitää kotia painajaismaisessa ilmapiirissä.

Mun mielestä on kyse opitusta käytöksestä jota jatketaan sukupolvelta toiselle, kunnes tulee joku älykäs, joka haluaa lopettaa jatkumon.

Oletko itse ollut valheellinen ylimiellyttävä tossu? Jota ei oikeasti ole.

Vierailija
70/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Myös pettäminen ja salasuhteilu on opittua käytöstä jota jatketaan joskus jopa tietoisesti sukupolvelta toiselle, kunnes tulee joku vakaa, rehellinen ja tasapainoinen, joka haluaa lopettaa jatkumon.

Vierailija
71/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kärsinyt samanlaisesta tilaanteesta. Kumppanille kaikki asiat mitä ehdotin oli OK tai sopi. Jouduin yksin tekemään kaikki perhettä koskevat päätökset ja vaikka joskus näin hänen ilmeestään, että joku juttu ei ollut oikeasti ok niin hän silti sanoi OK. Tätä kesti pari vuotta. Sitten juotin hänet kunnon humalaan, jolloin sain hänet vihdoin edes jollain tavalla avautumaan ja kertomaan että asia xx tai xx eivät olleet ok, mutta hän oli suostunut siihen kun halusi miellyttää minua. Seuraavana aamuna sitten ei kuulemma muistanutkaan mitään mistä oltiin puhutti. Varasin pariterapiaan ajan ja ekan käynnin jälkeen käytiin yksittäin terapeutilla pari kertaa. Tämä auttoi vähän. Selvisi että hän oppinut lapsesta miellyttämään kaikkia eikä halua riidellä (shocking news). Ei se terapia ihmeitä tee, mutta nykyään saan häneltä pienen tinkaamisen jälkeen mielipiteen joka on hänen omansa. En tiedä vielä että riittääkö tää mulle, mutta mennään tällä eteenpäin toistaiseksi. Tästä on vuosi aikaa. Tilanne on parempi, mutta ei täydellinen. Helpointa olis lähtee mutta en haluais rikkoa perhettä.

Vierailija
72/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kärsinyt samanlaisesta tilaanteesta. Kumppanille kaikki asiat mitä ehdotin oli OK tai sopi. Jouduin yksin tekemään kaikki perhettä koskevat päätökset ja vaikka joskus näin hänen ilmeestään, että joku juttu ei ollut oikeasti ok niin hän silti sanoi OK. Tätä kesti pari vuotta. Sitten juotin hänet kunnon humalaan, jolloin sain hänet vihdoin edes jollain tavalla avautumaan ja kertomaan että asia xx tai xx eivät olleet ok, mutta hän oli suostunut siihen kun halusi miellyttää minua. Seuraavana aamuna sitten ei kuulemma muistanutkaan mitään mistä oltiin puhutti. Varasin pariterapiaan ajan ja ekan käynnin jälkeen käytiin yksittäin terapeutilla pari kertaa. Tämä auttoi vähän. Selvisi että hän oppinut lapsesta miellyttämään kaikkia eikä halua riidellä (shocking news). Ei se terapia ihmeitä tee, mutta nykyään saan häneltä pienen tinkaamisen jälkeen mielipiteen joka on hänen omansa. En tiedä vielä että riittääkö tää mulle, mutta

Kumppanisi lienee läheisriippuvainen. Terapia voi väärin toteutettuna saada hänet tekemään todella ilkeitä ja yleisesti halveksuttavina pidettäviä tekoja.

Vierailija
73/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävää syyttää naista miehen passiivisuudesta. Nainenko siitä on vastuussa että mies olisi mies? Passiivinen perässä edettävä tossukka ei ole mies vaan miesvauva. Mies on aktiivinen, johtava, turvallinen ja aikaansaava. Kaikki tämä tietysti ilman väkivaltaa tai uskottomuutta. Sellaista miestä nainen kaipaa ja haluaa. 

Äidit hoi! Kasvattakaa pojistanne tällaisia! Tai pikemminkin hankkikaa pojalle jo alkujaan hyvä isä ja miehenmalli. Äidin tehtävä perheessä on olla se alati neuroottinen, poikasistaan helposti huolestuva emo. Se joka menee heti väliin: Tule heti alas sieltä puusta, älä revi vaatteitasi. Neuroottisuus on feminiininen ominaisuus ja miehet itseasiassa pitävät sitä hyvin viehättävänä naisessa. Se herättää heissä suojelunhalua ja se takaa lapsistaan huolehtivan äidin. Miehen rooli pojan elämässä on kiskoa poika pois äidin helmoista "miesten maailmaan" kun lapsi on n. 5-6 vuotias. Mies ei ole niin hermona, jos poika kiipeilee puissa tai saa pari kuhmua. Hän antaa pojalle mallin että hei sä pärjäät ja selviät siitä. Jos isä ei tee tätä, poika jämähtää henkisesti 5-vuotiaaksi, narsistiseksi äidinpojaksi, äidin pikkumieheksi, joka vonkuu aikuisena p' llua kun kuvittelee, että kaikki naiset on vain äitejä, joiden kollektiivinen velvollisuus on antaa yltäkylläisesti pihtaamatta ja jakaa jätskit ja karkit kaikkien lasten kanssa tasavertaisesti.

Ajakaa se miehenne ja poikanne usein yhteisiin puuhiin. Älkää menkö sabotoimaan tyyliin: Nyt heti alas sieltä puusta, kohta sattuu, kohta sattuu, lapaset kastuu jne. Luottakaa miehenne kykyyn kasvattaa poikaansa. Hän on elänyt syntymästään asti miehenä, hänellä on putkiaivot ja hän on itsekin ollut poika, hän ymmärtää sukupuoltaan. 

Sitten pistäkää pojatkin tekemään heti kotitöitä kun pystyvät. Oman huoneen siivous, omien pyykkien kanto pesukoneeseen, omat tiskit tiskikoneeseen. Opettakaa ne laittamaan ruokaa. Älkää tehkö niille kaikkea valmiiksi kuin hotellissa. Se ei ole rakkautta vaan mahdollistamista.

Vierailija
74/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö lapsille hyvää sellainen parisuhdemalli, jossa äiti vastaa kaikesta ja katkeroituu ja uupuu siihen? 

Onko kilttiä jättää toinen vastuuseen kaikesta? Miten voi olla hyvä isä, jos ei kanna vastuuta mistään (edes lapsen hyvinvoinnista) oma-aloitteisesti? 

Lapset saavat kieroutuneen parisuhdemallin. 

Vierailija
75/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö lapsille hyvää sellainen parisuhdemalli, jossa äiti vastaa kaikesta ja katkeroituu ja uupuu siihen? 

Onko kilttiä jättää toinen vastuuseen kaikesta? Miten voi olla hyvä isä, jos ei kanna vastuuta mistään (edes lapsen hyvinvoinnista) oma-aloitteisesti? 

Lapset saavat kieroutuneen parisuhdemallin. 

Huono ja kelvoton isä ei kanna vastuutaan. 

Vierailija
76/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tuollaisesta kuullutkaan. Voisitko antaa jonkun esimerkin?

Vierailija
77/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku aloitukseen siksi, että tuollainen ei ole liiallista "kiltteyttä". Kiltti ihminen voi olla todella aloitekykyinen ja hänellä olla vahvatkin mielipiteet. 

Vierailija
78/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiltteys on heikkoutta???

Kyllä. Se on alkeellinen selviytymismekanismi. Kiltteyttä ei pidä sekoittaa hyväsydämisyyteen, armeliaisuuteen, moraaliin tai empatiaan. Kiltti ihminen ei välttämättä puolusta sinua hädässä. Et edes tiedä, pitääkö hän sinusta. Hän yrittää miellyttää kaikkia. Hän ei puutu vääryyksiin vaan myötäilee kaikkia.  Hän on se kansanedustaja joka lupaa äänestäjälleen kahdenkeskisessä torikeskustelussa puuttua johonkin yhteiskunnallisiin vääryyksiin mutta tukee sitten päinvastaista päätöstä puoluejohtajansa toiveesta, koska haluaa olla kaikille mielinkielin. Ristiriitatilanteissa esim. Puolueen sisällä, hän on täysin hiljaa, koska ei halua astua kenenkään varpaille. Jos pidät kissoista mutta inhoat koiria, hänkin "inhoaa" koiria ja "jumaloi" kissoja mutta jonkun kissavihaaja koirafanin kanssa hän on täysin päinvastainen tapaus.

Miellyttäjä ei ole luotettava. 

Vierailija
79/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, lähetä miehesi minulle. Otan mielelläni kiltin miehen tänne jakamaan taloutta ja elämän eroottisia hetkiä 😍 

Miestä pitää vain osata käsitellä oikein ja oikeista paikoista 😍

Vierailija
80/92 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve itsenäisyys puuttuu miellyttäjältä. Miellyttäjään ei voi luottaa, eikä hän ole aikuisten vastuunkannossa rinnallasi. 

Miellyttäjämiehiin haksahtaa naiset, joilla on kokemusta pahoista miehistä. Eivät osaa varoa, että ongelmia tulee siellä toisessakin päässä. 

Miellyttäjälle diili on helppo ja turvallinen. Ei tarvitse kasvaa aikuiseksi, ei kohdata omia pelkoja (ristiriitojen pelko, pohjalla hylätyksi tulemisen pelko), joiden vuoksi miellyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi