Ärsyttää liian kiltti mies
Pakko purkaa.
Puoliso on yksinkertaisesti vain liian kiltti. Luulin että olisi täydellinen minulle kaiken sen jälkeen mitä olen entisissä suhteissani kokenut. Mutta mutta...
Nyt muutamien vuosien jälkeen alan olla kyllästynyt tähän kun hän on kuin yksi lapsista.
Ei mitään omia mielipiteitä, ei oma alotteisuutta, ei mitään intohimoa ikinä, eikä pysty ottamaan ohjia käsiinsä missään asiassa. Listaa voisi jatkaa melkeinpä loputtomiin.
Onko kokemuksia tälläsistä suhteista?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaanlainen sytytys on sinulla ollut, kun asian huomaamiseen on useita vuosia mennyt ja lapsiakin olet hänelle tehnyt. Syytä vain itseäsi!
Niimpä, mietipä sitä. Itse varmaan olet tehnyt aina kaikessa täydelliset valinnat elämässäsi mitään katumatta.
Kun on pysynyt vanhanapoikana, niin ei ole tarvinnut harmitella huonoa vaimoa tai tyhmiä lapsia!
Viisaalle vanhallepojalle! 👍
Tuli tuosta mieleen eräs mies, joka ei ole mikään tossu,liian kiltti mutta kuitenkin kiltti hyvällä tavalla, ystävällinen, reilu, fiksu. Ei mikään jännämies. Tälläinen miestyyppi kiinnostaa. Hoitaa hommansa. Sellainen mies on varmasti monen naisen mieleen.
Tule sitten takaisin, kun on oikeakin ongelma. Siihen asti, lopeta ruikutus.
Kiltti mies eikun jännämies mutta jos kumminkin kiltti mies no piruvie jännämies eikun ja kumminkin ja jos sittenkin........!
Leikkaa hänen viikkorahaansa. Se on kannustinporkkana aktiivisuuteen. Olen asinatuntija, joten tiedän motivaatioasiat.
Minäkin ärsyynnyn ihmisistä (ei tarvitse olla edes mies), joilla ei ole lainkaan omia mielipiteitä, vaan ollaan aina vain virran vietävinä. Muut päättävät ja hoitavat kaiken. Mitään älykkäitä tai mielekkäitä keskusteluja ei voi tällaisen ihmisen kanssa käydä.
Minusta kiltin vastakohta ei ole jännä, kuten täällä palstalla usein väitetään. Ehkä sana kiltti on myös hieman harhaanjohtava, ap:n tapauksessa kyseessä on varmaan konflikteja välttelevä ja saamaton mies. Olisihan se suotavaa, että mies olisi edes jossain määrin itsenäinen, ilmaisisi ääneen omat mielipiteensä ja osaisi ajatella myös omilla aivoillaan. On stressaavaa päättää ja hoitaa parisuhteessa ja taloudessa ihan kaikki yksin. Ei ihme, jos mies tuntuu vain yhdeltä huollettavalta lisää.
Ymmärrän aloittajan ongelman, mutten valitettavasti osaa neuvoa, mitä pitäisi tehdä. Olen itse aiemmissa suhteissa onneksi jo ajoissa huomannut, jos toinen on perässä vedettävää sorttia, käytännössä ns. kuollutta painoa. Silloin olen lopettanut suhteen. Toki tässä tapauksessa lapset hankaloittavat tilannetta. Ehkä on vain odotettava, että lapset kasvavat. Toisaalta lapset vaistoavat kyllä, jos kaikki ei ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi en ole eronnut niin en haluaisi rikkoa perhettämme oman itsekkyyden takia, tai siltä se tuntuisi.
Tiedän että mies on hyvä ihminen ja isä ymym, mutta itse tulisena luonteena kaipaisi välillä sitä jotain. En tiedä ymmärrättekö. En halua erota liian helposti, mutta mietityttää vain, että meneekö tämä tunne ohi vai haikailenko loppuelämän jotain muuta.
Haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä jotka ovat olleet joskus samassa tilanteessa, oletko jäänyt vai lähteny?
Olen ollut samassa tilanteessa. Mies ei tehnyt mitään. Ei ottanut vastuuta mistään, ei ollut mitään mielipidettä mihinkään, hoidin remontit, organisoin kaiken. Mies saattoi tehdä jotain jos käskin, mutta oma-aloitteisesti ei. Täysin perässävedettävä. Olin kaikessa ihan yksin. Lapset kyllä hoiti ja oli kiltti mies. Erosin, enkä ole katunut päivääkään. Vaikeaa se aluksi oli, mutta nyt kun olen kokenut vastuuta ottavia miehiä, en ikipäivänä vaihtaisi entiseen. Ei siitä mitään tule.
Kiltteys ei ole synonyymi hyvälle ihmiselle. Kiltti voi olla se tyyppi joka myötäilee sinua kaikessa mutta selkäsi takana myötäilee sinun kanssasi täysin eri mieltä olevaa ja puhuu sinusta pahaa tyypille, josta hän itse on puhunut sinulle pahaa. Kiltteys on pelkkä selviytymis- tai puolustautumiskonsti niin kuin väkivaltakin. Olen kiltti, älkää tehkö pahaa!
Hyvällä ihmisellä on omia arvoja ja mielipiteitä mutta hänellä on myös empatiaa ja moraalia. Kun "keisarilla ei ole vaatteita", niin kiltti ihminen myötäilee ja nuoleskelee keisaria että aivan ihanat vaatteet sulla on ja pitää olla tyhmä ääliö jos niitä ei näe. Hyvä ihminen viheltää pilliin jo heti alussa että anteeks, sulla ei ole vaatteita.
Toisaalta jos miehesi on kasvatettu kiltiksi. Yleensä dominoivan äidin toimesta, ja isä on syrjäytetty sohvalle hiljaiseksi ja passiiviseksi ja etäiseksi.
Miehen biologisia ominaisuuksia on päämäärätietoisuus, nopea päätöstentekokyky, aktiivisuus ja vaistomainen johtamisvalmius. Tällainen on leimattu nyky-yhteiskunnassa "toksiseksi maskuliinisuudeksi" ja tällainen mies leimataan itserakkaaksi pyrkyriksi joka yrittää alistaa muita ym. Sitten kun mies kuulee tämän tarpeeksi monta kertaa, hän nostaa kädet pystyyn eikä enää sekoa asioihin. Nainen saa ottaa itse haluamansa vastuun ja muuttuu entistä väsyneemmäksi, masentuneemmaksi ja stressaantuneeksi, koska nyky-yhteiskunnassa on sopimatonta sekä miehellä että naisella, osoittaa feminiinisiä puoliaan. Nainen haluaa mieheltä biologisesti vain kahta asiaa: Kykyä tuottaa terveitä jälkeläisiä ja kykyä järjestää naiselle turvattu ja suojattu elinpiiri ja elämä. Naisille on kuitenkin taottu kalloon, että hänen pitää pärjätä ja kantaa vastuu yksin. Tämä johtuu naisen alistetusta historiasta, missä miehet tekivät ihan lakien puitteissa naisille kauheita asioita. Ikään kuin heiluri olisi nyt kääntynyt toiseen ääripäähän tässä "ihmissielujen oppikoulussa". Feministien päämääränä on kieltää naiselta feminiinisyys, muuttaa nainen henkisesti mieheksi ja mies naiseksi.
Feminiinisyys on valtava voima eikä mikään heikkous, kuten feministit väittävät. Se on luonnonvoima eikä mikään "sosiaalinen konstruktio" joka on luotu naisen alistamiseksi.
Tällaisista alistetuista kilteistä miehistä tulee "yksi lapsista" ja vaimosta tulee vastuunkantaja ja mutsi-vaimo. Nainen menettää seksuaalisen mielenkiintonsa tällaiseen mieheen alta aikayksikön. Mitä voisit tehdä, on heittäytyä passiiviseksi "avuttomaksi naiseksi". Kysellä mieheltä asioita joita mies tietää, mutta sinä et. Ehkä hieman haastaa häntä näistä asioista. Ei kuitenkaan tyyliin: "mutta tää asiantuntija sanoo näin..." Vaan minä olen ollut siinä uskossa että..." Voit myös pyytää häntä avaamaan tiukan suolakurkkupurkin ym. Voit haastaa häntä etsimällä reseptin jonka mukaan haastat hänet kokkaamaan ym.
Kun mies huomaa, että sinä kuuntelet häntä ja arvostat hänen mielipiteitään ja tekojaan, hän saattaa innostua avautumaan asioista joita teidän kodissa voisi parantaa. Vaikka asia olisi kuinka sinulle vähäpätöinen esim. vessan vesilukon vaihtaminen, niin arvosta häntä siitä. Arvosta aina kun hän osoittaa aktiivisuutta ja yritteliäisyyttä . Pohjimmiltaan mies haluaa olla hyödyksi naiselleen, hän haluaa että nainen pitää häntä tärkeänä.
Itselläni on myös tossukka miehenä ja kaikki kiinnostus häntä kohtaan on tipotiessään. Ärsyttää hänen keittiössä hääräilynsä, kokkailunsa ja varovaisuus, ettei loukkaisi minua. Nukummekin eri huoneissa kun kaikki kiinnostus on kuollut.
N52
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi en ole eronnut niin en haluaisi rikkoa perhettämme oman itsekkyyden takia, tai siltä se tuntuisi.
Tiedän että mies on hyvä ihminen ja isä ymym, mutta itse tulisena luonteena kaipaisi välillä sitä jotain. En tiedä ymmärrättekö. En halua erota liian helposti, mutta mietityttää vain, että meneekö tämä tunne ohi vai haikailenko loppuelämän jotain muuta.
Haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä jotka ovat olleet joskus samassa tilanteessa, oletko jäänyt vai lähteny?
Haluat vaan sairasta uteliaisuuttasi urkkia ihmisten kohtaloita. Sulla ei ole miestä eikä lapsia.... Mene sormettamaan. 😄😄😄
Vastaile itsellesi ja keksi näitä pitkiä paska lofikoita moukka. 👍
No miksi ihmeessä te ette vain jätä sitä kilttiä miestä? Aiotteko te seuraavat kymmenen vuotta ärsyyntyä siitä äijästä ja tehdä sen äijänkin elämästä helvettiä nalkuttamalla sille että miksi sä olet tuommoinen etkä tällainen? Tai tuhahtelemalla sille halveksuvasti ja muuta passiivisaggressiivista henkistä väkivaltaa? Ei kenenkään pitäisi parisuhteessa omassa kotonaan kokea halveksuntaa ja inhoa.
Ihan kuin että "haluan koiran mutta päätinkin hankkia kissan ja sitten yritän muuttaa sitä koiraksi, nalkutan sille, inhoan ja halvennan sitä koko sen elämän ajan kun se ei ole koira". Lopulta se luimuilee varjona kämpässä, yrittää olla mahdollisimman hajuton, mauton ja harmiton ettet sä vaan ärsyynny siitä. Oppii, että saa vähemmän inhoa osakseen, kun vain on niin kuin ei olisikaan, eikä tee mitään, eikä puutu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, alter ego tullut palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, alter ego tullut palstalle.
Elikkä jäit kiinni.. Kirjoita taas pitkä sepitelmä, mitä paskaa kukaan ei viitsi lukea.
voin ottaa jonkun kilttis-miehen, meille sopii tulla :) edellyttäen tietysti, että muutkin jutut natsaa
Laita ap mies terapiaan. Siellä hänestä kaivetaan sadistinen sarjapettäjä esiin.
Sulla on mun exä, onneksi jätin ajoissa. Pikkupoika ei vaan sytytä, eikä vastuunpakoilija.
Ei voi muuttaa, kannattaa jättää. Mun exä löysi äkkiä tosi-Justiinan, on varmasti hyvin onnellinen nyt kun saa olla yksi lapsista.
Vierailija kirjoitti:
kiltteys on heikkoutta???
Kyllä. Se on alkeellinen selviytymismekanismi. Kiltteyttä ei pidä sekoittaa hyväsydämisyyteen, armeliaisuuteen, moraaliin tai empatiaan. Kiltti ihminen ei välttämättä puolusta sinua hädässä. Et edes tiedä, pitääkö hän sinusta. Hän yrittää miellyttää kaikkia. Hän ei puutu vääryyksiin vaan myötäilee kaikkia. Hän on se kansanedustaja joka lupaa äänestäjälleen kahdenkeskisessä torikeskustelussa puuttua johonkin yhteiskunnallisiin vääryyksiin mutta tukee sitten päinvastaista päätöstä puoluejohtajansa toiveesta, koska haluaa olla kaikille mielinkielin. Ristiriitatilanteissa esim. Puolueen sisällä, hän on täysin hiljaa, koska ei halua astua kenenkään varpaille. Jos pidät kissoista mutta inhoat koiria, hänkin "inhoaa" koiria ja "jumaloi" kissoja mutta jonkun kissavihaaja koirafanin kanssa hän on täysin päinvastainen tapaus.
Ei niin. Kunnolla emäntää turpaan jos ei ruoka ole saatana valmis töistä tullessa ja sen jälkeen akka kontilleen että alkaa gyrb@ seisoa. Samalla vaivalla turpaan kaikkia naisten haalimia shähläm mähmlämeitä ja hiuksista helvettiin. Vaan eikö välittömästi ala kauhea poru kun näin teet niin vittuako sitten hy@ra valittaa