Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita joita ihmettelen köyhien ruokakorissa

Vierailija
20.04.2024 |

Seuraavaia asioita hasstattelemani henkilöt ostavat vähintään kerran viikossa ja saan heidän luvallaan julkaista nämä täällä:

Purkkihernekeitto

Säilykekala (esim tonnikala ja sardiini)

Valmisperunamuussi

Vaalealeipä/vehnäleipä

Kotimainen kurkku

Avokadot

Ulkomaiset tuonti hedelmät

Sipsipussi

Karkkipussi

Limpparit

Vessapapperi

Shampoo ja hoitoaine

Juusto/vegejuusto

Kauramaito

Härkis-/kauramuru

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä. Syön alelihoja, alekalaa, juustoa, joskus tofua tai esim linssejä, kananmunia, gluteenittomia viljoja, voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, kaurahiutaleita, hapanmaitotuotteita, paljon vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitotuotteita, mahdollisimman lisäaineettomia tuotteita, pähkinöitä, avokadoja, marjoja, joskus törsään esim tummaan suklaaseen tai gluteenittomiin kalliimpiin leipiin tai vähälisäaineisiin protskupatukoihin. Juon teetä tai joskus harvoin kahvia. 

Lääkityksiä nolla. Olen kerran vuodessa kipeenä.

Haluatko vielä  ihmetellä? 

Avokadoa ei pitäisi syödä. Sen viljely on luonnolle tuhoisaa.

Se on kyllä totta ja joku morkkis niiden ostosta tulee mutta ne on niin hyviä. Toisaalta avokadot ovat myös sitä terveellisempää rasvaa eli jos terveysnäkökulmaa miettii  niissä on pointtinsa. Ostan yleensä pussin xtraa, kypsyttelen ne juuri hyväksi(silmä harjaantunut) ja laitan jääkaappiin.  Harvoin tulee hävikkiä kun näen vaivaa siihen. 

Viimeksi ostin kalliimpia esikypsytettyjä alesta ja luulin valkanneeni hyvät niin ruskeaa sisältä ja tympeä maku parissa. Uskon että avokadoissa on varmaan melkoinen hävikki. 

Valitettavasti köyhempänä tulee valittua tuontihedelmiäkin paljon. Ostan monesti Prisman euron tarjouksia tai Lidlin tarjouksia. En niinkään kotimaisuuden mukaan. Lihat mieluiten kotimaisena. 

Vierailija
142/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tupakkaa ja kaljaa köyhien valittajien ruokakoreissa.

Olen köyhä, enkä ole ikinä käyttänyt alkoholia tai polttanut tupakkaa. Miksi koet tarvetta valehdella köyhistä ja syytellä kaikkia muiden tekemisistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ihmetyttää?

Ei mitään kallista ja terveellistä.

Vierailija
144/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, enkä ole ikinä käyttänyt alkoholia tai polttanut tupakkaa. Miksi koet tarvetta valehdella köyhistä ja syytellä kaikkia muiden tekemisistä?

Suurin osa köyhistä ostaa tupakkaa ja kaljaa ja eineksiä. 

Vierailija
145/145 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa köyhistä ostaa tupakkaa ja kaljaa ja eineksiä. 

Miksi kirjoitat asiasta, josta et selvästi tiedä mitään? Köyhyyteen on paljon muitakin syitä kuin se, että ostaa aina kaljaa ja tupakkaa.