Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita joita ihmettelen köyhien ruokakorissa

Vierailija
20.04.2024 |

Seuraavaia asioita hasstattelemani henkilöt ostavat vähintään kerran viikossa ja saan heidän luvallaan julkaista nämä täällä:

Purkkihernekeitto

Säilykekala (esim tonnikala ja sardiini)

Valmisperunamuussi

Vaalealeipä/vehnäleipä

Kotimainen kurkku

Avokadot

Ulkomaiset tuonti hedelmät

Sipsipussi

Karkkipussi

Limpparit

Vessapapperi

Shampoo ja hoitoaine

Juusto/vegejuusto

Kauramaito

Härkis-/kauramuru

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaisethan väittävät nykyään olevansa "köyhiä". Eli oliko haastattelemasi henkilöt köyhiä vai "köyhiä"?

Vierailija
82/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko nuo ostokset? Monet vähemmän köyhät ostavat sellaiset isommat vessapaperit ja shampoot, ettei niitä joka viikko tarvitse ostaa.

Huomaan, että he eivät osta koskaan kahvia, sokeria, näkkileipää eikä ensinkään makkaraa, joka on tavallista köyhien ruokaa.

Noista voisi päätellä, että ostaja on vegaani tai mitä ne ovatkaan, jotka eivät käytä lihaa, munia eikä maitotuotteita. Kalaa kuitenkin ostavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kyllä nuo avokadot, tonnikalat ja härkikset sinne kauppaan.

Vierailija
84/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoista porvoossa.

Vierailija
85/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.s-kaupat.fi/tuote/kotimaista-tumma-makaroni-350-g/641489350…

Valkkaa runsaskuituisen makaroonin ja nyt oli tullut tämä kotimainen tumma makarooni prismaan jossa 7% kuituja.

https://www.torino.fi/tuotteet/torino-tumma-proteiini-pasta/

Kyllä makaroonilaatikostakin saa terveellisempää. Kuiduttomia makarooneja ei kannata ostaa ollenkaan.

Vierailija
86/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun mielestä listassa ei ollut muuta kummallista kuin valmismuussi ja härkissysteemit, jotka ovat kallista ja pahaa? Toki sipsit, karkit ja limu ovat herkkuosastona hemmottelua, mutta muut? Itse en esim silakasta tykkää, mutta tonnikalaa suurkulutan. Lohta tulee hinnan takia harvoin ostettua, ehkä seitiä sitten myös.

Vierailija
87/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta kuin kotimaista kurkkua ei voi syödä, eikä kannata ostaa.

Vierailija
88/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka viikko nuo ostokset? Monet vähemmän köyhät ostavat sellaiset isommat vessapaperit ja shampoot, ettei niitä joka viikko tarvitse ostaa.

Huomaan, että he eivät osta koskaan kahvia, sokeria, näkkileipää eikä ensinkään makkaraa, joka on tavallista köyhien ruokaa.

Noista voisi päätellä, että ostaja on vegaani tai mitä ne ovatkaan, jotka eivät käytä lihaa, munia eikä maitotuotteita. Kalaa kuitenkin ostavat?

Sokeria? Miksi ostaisin sokeria?

Voisin tietysti leipoa pullia, tehdä kuivakakkuja tai sitten simaa/kiljua.

Vierailija
89/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa joka viikko shampoota? 

Hoitoaine kestää minulla kuukausia. 

Vessa paperia meillä kuluu, mutta tyttäriäkin on perheessä neljä. Ei puhettakaan että jokaisella roikkuisi oma pyllypyyhe pytyn vieressä. Epähygieenistä.

Vierailija
90/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan heidän luvallaan. Lopeta nyt näiden aloitusten tekeminen köyhyydestä, työttömyydestä ym ym. Sama tyyppi revittelee täällä aiheista, mistä saa kiksejä. Niin minkälainen ihminen saa tällaisesta kivan olon itselleen . Kyllä mää ihmettelen, mitä sä tästä saat. Häpeisit, jos edes osaat.

Ap on mielenvikainen, ei kukaan normaali jaksa päivästä toiseen vain haukkua köyhiä.

Vierailija
91/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä. Syön alelihoja, alekalaa, juustoa, joskus tofua tai esim linssejä, kananmunia, gluteenittomia viljoja, voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, kaurahiutaleita, hapanmaitotuotteita, paljon vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitotuotteita, mahdollisimman lisäaineettomia tuotteita, pähkinöitä, avokadoja, marjoja, joskus törsään esim tummaan suklaaseen tai gluteenittomiin kalliimpiin leipiin tai vähälisäaineisiin protskupatukoihin. Juon teetä tai joskus harvoin kahvia. 

Lääkityksiä nolla. Olen kerran vuodessa kipeenä.

Haluatko vielä  ihmetellä? 

Avokadoa ei pitäisi syödä. Sen viljely on luonnolle tuhoisaa.

Vierailija
92/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattele ensi kerralla niitä oikeasti köyhiä. Käyhäei välttämättä viitsi mennä edes joka viikko kauppaan. Saati että ostaisi viikottain jotain avokadoja ja sampoita.

Vierailija
93/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä. Syön alelihoja, alekalaa, juustoa, joskus tofua tai esim linssejä, kananmunia, gluteenittomia viljoja, voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, kaurahiutaleita, hapanmaitotuotteita, paljon vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitotuotteita, mahdollisimman lisäaineettomia tuotteita, pähkinöitä, avokadoja, marjoja, joskus törsään esim tummaan suklaaseen tai gluteenittomiin kalliimpiin leipiin tai vähälisäaineisiin protskupatukoihin. Juon teetä tai joskus harvoin kahvia. 

Lääkityksiä nolla. Olen kerran vuodessa kipeenä.

Haluatko vielä  ihmetellä? 

Avokadoa ei pitäisi syödä. Sen viljely on luonnolle tuhoisaa.

Samoin sen rahtaaminen tänne, sitähän viherpöperöt eivät tajua.

Vierailija
94/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa joka viikko shampoota? 

Hoitoaine kestää minulla kuukausia. 

Vessa paperia meillä kuluu, mutta tyttäriäkin on perheessä neljä. Ei puhettakaan että jokaisella roikkuisi oma pyllypyyhe pytyn vieressä. Epähygieenistä.

Ps. osaan kirjoittaa vessapaperin yhdyssanana. Automaattinen korjaus ilmeisesti erotti sanat toisistaan kaikessa viisaudessaan. 

Vierailija
95/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeria? Miksi ostaisin sokeria?

Voisin tietysti leipoa pullia, tehdä kuivakakkuja tai sitten simaa/kiljua.

Näinä puutteen aikoina nimenomaan kannattaa satsata fermentointiin,kuivattamiseen ja kotitekoisiin alkoholijuomiin. Mikäs muukaan se auttaisi köyhää jaksamaan kuin ajoittainen tajunnan nollaus hyvällä kotiviinillä?

Vierailija
96/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelet, että ihmiset tarvii shampoota köyhinäkin? 

Joo, mutta jutussa oli, että vähintään kerran viikossa. Samoin vessapaperi. Vähän tolkkua näihin höpötyksiin!

Vierailija
97/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelet, että ihmiset tarvii shampoota köyhinäkin? 

Ja vessapaperia.

Vierailija
98/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattele ensi kerralla niitä oikeasti köyhiä. Käyhäei välttämättä viitsi mennä edes joka viikko kauppaan. Saati että ostaisi viikottain jotain avokadoja ja sampoita.

Siis juuri näin. Oikeasti köyhä ei osta noita kaikkia edes vuosittain. Moni ei koskaan elämässään edes näe avokadoa. 

Aloittajan listassa ei ollut montaa asiaa mitä oikeasti köyhät ostaisivat edes joka toinen kuukausi. 

WC-paperin ostotiheys riippunee perheen koosta, sekä siitä millaisia määriä kerralla ostaa. 

Huoh, että mua harmittaa tuollaiset ihmiset.

Vierailija
99/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko shampoota, hoitoainetta vessapaperia? 🙄

Vierailija
100/145 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä ja ostan listaamistasi asioista vain leipää, kurkkua, vessapaperia, shampoota, juustoa.

Hernarin teen itse herneistä, muusin perunoista, kalalle olen allerginen, avokadot ihan turhakkeita, ulkomaisia hedelmiä en osta ikinä, sipsit/karkit/limut on kuolintarvikkeita, hoitoainetta en käytä, vege-erityiset tuotteet on kallita ja epäterveellisiä.

Muuten olet oikeassa, mutta avokaadot ei todellakaan ole turhakkeita.

Avokadon viljely vie valtavasti vettä.

Jos vettä halutaan säästää pitää listalta ensin poistaa juusto, johon sitä menee 15-kertainen määrä. Mutta eihän tässä oikeasti ollut vedestä kysymys, vaan kasvikset paha ja liha ja juusto hyvä?