Asioita joita ihmettelen köyhien ruokakorissa
Seuraavaia asioita hasstattelemani henkilöt ostavat vähintään kerran viikossa ja saan heidän luvallaan julkaista nämä täällä:
Purkkihernekeitto
Säilykekala (esim tonnikala ja sardiini)
Valmisperunamuussi
Vaalealeipä/vehnäleipä
Kotimainen kurkku
Avokadot
Ulkomaiset tuonti hedelmät
Sipsipussi
Karkkipussi
Limpparit
Vessapapperi
Shampoo ja hoitoaine
Juusto/vegejuusto
Kauramaito
Härkis-/kauramuru
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Olet siis rikkonut yksityisyydensuojaa kyselemällä random ihmisiltä yksityisasioita. Se mihin joku käyttää rahansa ja mitä ostaa kaupasta ei kuulu kenellekään eikö sitä sovi kysyä. Kaltaisesi kuuluisi vankilaan.
ihan noin tyhmä ei sinunkaan tarvitsisi olla - vai onko sinut säästösyistä päästetty avohoitoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin kovasti ihmettelin, kun köyhä ostaa vessapaperia...
Provohan tuo aloitus oli. Vessapapperi...
Vessapaperi on täysin turhaa ja epähygienistä, jokaisesta suomalaisesta asunnosta löytyy bidee suihku.
Mulla ei ole bideesuihkua. Olen varmaankin liian köyhä. Mutta en luopuisi Wc paperista vaikka olisikin.
Juu, en aio luopua ulkomaisista tuontihedelmistä. Miksi kurjistaisin entisestään elämänlaatuani, kun mihinkään ei ole varaa mennä, eikä mitään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi on täysin turhaa ja epähygienistä, jokaisesta suomalaisesta asunnosta löytyy bidee suihku.
Mulla ei ole bideesuihkua. Olen varmaankin liian köyhä. Mutta en luopuisi Wc paperista vaikka olisikin.
Vessapaperi on oikeasti epäterveellistä takapuolelle, sama kuin pyyhkisi hiekkapaperilla. Japanissa ovat ymmärtäneet jo tämän ajat sitten.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/747af16f-1e31-4c6c-ac49-07526de9de…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jokaisessa talossa ole bideetä. Ei meilläkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen köyhä. Syön alelihoja, alekalaa, juustoa, joskus tofua tai esim linssejä, kananmunia, gluteenittomia viljoja, voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, kaurahiutaleita, hapanmaitotuotteita, paljon vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitotuotteita, mahdollisimman lisäaineettomia tuotteita, pähkinöitä, avokadoja, marjoja, joskus törsään esim tummaan suklaaseen tai gluteenittomiin kalliimpiin leipiin tai vähälisäaineisiin protskupatukoihin. Juon teetä tai joskus harvoin kahvia.
Lääkityksiä nolla. Olen kerran vuodessa kipeenä.
Haluatko vielä ihmetellä?
Avokadoa ei pitäisi syödä. Sen viljely on luonnolle tuhoisaa.
Niin on lihansyöntikin. Erittäin tuhoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihku on, ajaa saman asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että köyhät haisee kun hieroo paskaansa ympäri persettä paperilla eikä pese.
Kyllä se paperin oikeaoppinen käyttö yleensä opitaan alle 5- vuotiaana.
Puhut ruokakorista ja sitten ihmettelet itsekin miksi ruokakorissa on vessapaperia, shampoota ja hoitoainetta. Olisiko nyt kuitenkin kyse ostoskorista.
Ostan minäkin rullatolkulla vessapaperia vaikka käyttäisinkin käsisuihkua perberan pesuun.
Shampoo ja hoitoaine ovat itsestäänselvyyksiä. Ilman niitä on haisuli.
Karkki ja sipsit ovat jokanaisen oikeus. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihku on, ajaa saman asia.
No en kyllä mene suihkuun pesemään ripulia.
Mä en erota köyhää rikkaasta, joten lopetin ostosten kyttäilyn.
Jatka sinä ihmettelyäsi ihan rauhassa.
Kysytkö ensin haastateltavasi että he ovat köyhiä?
Kaksi lavaa kaljaa ja 14 askia tupaakkaa jäi AP:ltä mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että köyhät haisee kun hieroo paskaansa ympäri persettä paperilla eikä pese.
Kyllä se paperin oikeaoppinen käyttö yleensä opitaan alle 5- vuotiaana.
Meillä ainakin pestiin meidän lasten takapuolet siihen asti kunnes koulussa oli pakko opetella pyyhkimään itse.
Vierailija kirjoitti:Ei ihme että köyhät haisee kun hieroo paskaansa ympäri persettä paperilla eikä pese.
Älä yleistä. Mä käytän alapääsuihkua.
Mitä tässä nyt pitäisi hämmästellä?
Suomessa ei kovin moni hedelmä kasva niin aika pakko ostaa tuontihedelmiä, banaanit on usein tarjouksessa ja maksavat 99 senttiä, situshedelmät ja ananas ovat sunnilleen 2€ kilo, on niitä halpojakin hedelmiä jos se on tässä pontti että köyhän pitäisi ostaa halvinta ruokaa mitä kaupasta löytyy.
Shamppoota ja saippuaa en ole enää yli kymmennen vuoteen tarvinnut suihkussa käymiseen kun ei ole likaista työtä eikä nahka enää rasvoitu kun alkoi vaihdevuodet. Ainoostaan saippuaa on vain käsien pesuun.
Päinvastoin saa ihon kuivuuteen rasvata perusvoiteilla eikä haise ollenkaan kun on kuitupitoinen kasvis painotteinen ruokavalio. Syön paistjauhelihaa vain joka toinen viikko 400g ja joka toinen viikko pelkkää kasvisruokaa.
Mitään teurasjäte ruokaa en syö. Teen itse kuitupitoista ruokaa jotta suolisto toimii. Leivon itse johonka lisään vehnä-ja kauraleseitä runsaasti. Kun suolisto toimii niin ei ala ihon läpi pukkaamaan epämielyttäviä hajuja.
Ihminen jos haisee niin on joko stressi tai ruokavalio epäkunnossa.
Mistä tietää kenenkään köyhyydestä tai rikkaudesta?
En osta valkoista sokeria ollenkaan leivonnaisiini. Käytän hyvin vähän vaahtera siirappia tai hunajaa, ruokalusikallisen taikinaan valkoisen sokerin sijaan.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-vaahterasiirappi-189-ml/734001144…
Mulla diabetes ja välttelen sokeria. Sipulijauhetta ja/tai valkosipulijauhetta laitan makua antamaan tai paahdettua sipulia.
Rainbow'n paahdettu sipulirouhe on rapeaa ja sellaisenaan valmista käytettäväksi. Sitä voi ripotella salaattien, voileipien, pizzojen ja pasta-annosten päälle. Se sopii myös patonkien, hampurilaisten ja uuniperunoiden täytteeksi. Lisää paahdettu sipuli ruokaan juuri ennen tarjoilua, jotta se säilyy rapeana.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-paahdettu-sipulirouhe-200-g/64157…
Vinkkinä vaan ettei sitä valkoista sokeria tarvitse ollenkaan mihinkään.