Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei minua kiinnosta raataa maksaakseni eläkeläisten asuminen Espanjassa

Vierailija
20.04.2024 |

Me nuorethan maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeistä suurimman osan.

Ihan turha on eläkeläisten itkeä, kun ulkomaille maksettava kansaneläke lopetetaan. Eivät vissiin osaa ajatella tätä maksajien kannalta.

Jos ei työeläke riitä, niin olisiko kannattanut työskennellä enemmän aikanaan ja ansaita se asuminen Espanjassa sitten eläkkeellä. Kyllä minäkin haluaisin asua jossain lämpimässä maassa, mutta ei minulle löydy maksajaa sinne. Ihan itse on työllä tienattava elanto.

Kommentit (443)

Vierailija
181/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisperäistä sosiaaliturvaa ei Espanjassa ole mutta sairaanhoidon ja lääkkeiden osalta ulkomaalainen eläkeläinen pääsee Espanjassa sosiaaliturvan piiriin.

Vierailija
182/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt joutuvat invamopolla ajamaan loskassa? Sitäkö haluat?

Moni asuu maassa, jossa soditaan eikä ole turvallista asua ja joutuu kärsimään puutetta. Kuinka suomalaisista on tullut näin minä-minä-minä ihmisiä? Hävettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama summa menee, oli eläkkeensaaja Espanjassa tai täällä. 

Vierailija
184/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te nuoret sitä maksa. Kansaneläkettä saanut on ihan yleensä tehnyt työtä josta maksetaan eläkekulut. JOS työeläkkeesi ja korvauksesi eivät ylitä kansaneläkkeen tulorajaa voit hakea kansaneläkettä.

Höpö höpö, yksikään eläkeläinen ei ole elämänsä aikana tienannut eläkerahojaan, vain osan siitä. Eläkkeestä suurimman osan maksavat nykyiset palkansaajat. 

Vihervasemmiston mukaan kaikkien pitäisi saada nauttia kaikista mahdollisista etuuksista, ongelma on vain se, kuka ne maksaa? Mikäli verotusta kiristetään liikaa, siirtyvät ne joilla siihen on mahdollisuus ulkomaille töihin. 

Vierailija
185/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama summa menee, oli eläkkeensaaja Espanjassa tai täällä. 

Meillä se tulee kalliimaksi koska meillä sairaanhoito on kalliimpaa kuin Espanjassa.

Vierailija
186/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on karseeta, että eläkkeensä oikeasti ansainneet, vuosia raataneet ei saa edes vanhoina elää ja tehdä mitä haluavat, vaan heti kiristetään kansaneläkkeisuuden poistamisella.

Että mielummin tänne kuran, kylmyyden ja pimeyden keskelle istumaan yksin johonkin laitokseen, josta mihinkään rollaattorilla liikkumaan ei pääse ja apuja ei saa.

Terveisin nuori, jolla eläkeikääm vielä vuosikymmeniä.

Ne itse ansaitut työeläkkeethän edelleen maksetaan sinne Espanjaankin. Eli ne jotka on eläkkeensä työllä ansainneet saa sen edelleen. Vain kansaneläkettä, eli sosiaalitukea, ei enää makseta ulkomaille. Kuten ei makseta toimeentulotukea tai asumistukea. Kansaneläkettä saa ne, jotka ei työllään ole eläkettä ansainneet. 

Vierailija
187/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tällainen kansaneläke pitäisi poistaa kaikilta, paitsi niiltä, jotka eivät ole vaikean vammansa tai sairauden vuoksi ollut kykenevä koko elämänsä aikana tekemäänmitään ansiotyötä.

Loput ovat loisineet esim. puolisonsa elätettävänä, joten voi voi. Olisi kannattanut mennä töihin tai pyytää puolisoa tekemään eläkevakuutussijoitus.

Ei ole  loput loisineet puolison elätettävä., olet melko suppea katseinen millaisia eläkeläisiä on, myös työtä tehneet saavat osittain kansaneläkettä työeläkkeen päälle.

Vierailija
188/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkierto kulku, kaikki omalla ajallaan joutuu maksumieheksi verot.Olet nuori ja vanhenet ,vai oletko peräti kuolematon?

Vierailija
189/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on karseeta, että eläkkeensä oikeasti ansainneet, vuosia raataneet ei saa edes vanhoina elää ja tehdä mitä haluavat, vaan heti kiristetään kansaneläkkeisuuden poistamisella.

Että mielummin tänne kuran, kylmyyden ja pimeyden keskelle istumaan yksin johonkin laitokseen, josta mihinkään rollaattorilla liikkumaan ei pääse ja apuja ei saa.

Ne itse ansaitut työeläkkeethän edelleen maksetaan sinne Espanjaankin. Eli ne jotka on eläkkeensä työllä ansainneet saa sen edelleen. Vain kansaneläkettä, eli sosiaalitukea, ei enää makseta ulkomaille. Kuten ei makseta toimeentulotukea tai asumistukea. Kansaneläkettä saa ne, jotka ei työllään ole eläkettä ansainneet. 

Naisten työeläke miesten työeläkettä pienempi

Miesten työeläkkeet ovat keskimäärin korkeampia kuin naisten työeläkkeet. Vuoden 2023 lopussa maksussa olevissa työeläkkeissä eroa oli miesten hyväksi 646 euroa.

Vierailija
190/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeammin, ne, jotka eivät ole maksaneet tarpeeksi eläkemaksuja. Valtaosa kansaneläkettä työeläkkeen lisäksi saavista on yrittäjiä ja maanviljelijöitä. He ovat maksaneet vain minimin, eivät sitä lähes 25% kuten palkansaajat yhdessä työnantajan kanssa.

Vierailija
191/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon näitä on esim Afrikassa? Ei ole kyseessä pelkästään Ruotsi ja Espanja, vaan tukia maksetaan myös Afrikan sarveen.

Ja Afrikan sarvelaisten elämistä kustannetaan Suomessa, tästäkin voitais leikata.

Suomessa asuu myös eläkeläisiä jotka ovat työskennelleet ulkomailla ja saavat työeläkkeen sillä perusteella ulkomailla, pitäiskö nekin poistaa.

Vierailija
192/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan tarvitse raataa sinun eläkkeesi takia.

Vierailija
193/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeammin, ne, jotka eivät ole maksaneet tarpeeksi eläkemaksuj

Ja mikä poru siitä pari vuotta sitten syntyikään, kun yrittäjienkin pitää nyt maksaa samat eläkemaksut kuin palkansaajatkin.

Vierailija
194/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän mietit kun itse olet eläkkeellä, muista että nuoret maksaa sun eläkettä.

Vierailija
195/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne, joilla on muualla asumiseen terveydellinen syy, voisivat tukia saada lääkärinlausunnon perusteella.

Vierailija
196/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain kateellinen ja mitätön pieni ihmispolo. Sinun elämää ei hetkauta oikeasti ollenkaan maksetaanko se eläke Suomeen vai Espanjaan.

Itse asiassa EU valtiossa eläke pitäisi voida maksaa minne tahansa EU maahan.

Olet ainoastaan veronmaksaja niin kuin me kaikki muutkin. Et sinä ketään elätä.

Vierailija
197/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainväliset sopimukset on näin ei makseta jos et asu maassa vakituisesti.

Vierailija
198/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä kiva palsta, on vassarihulluja, persuhulluja, Marinhulluja puhamattakaan tosta seksipuolesta, niitä en viitsi edes luetella. Nyt löytyi sitten ESPANJASSA ELÄVIEN ELÄKELÄISTEN KADEHTIMISHULLUJA. Hyvää päivänjatkoa vaan.

Vierailija
199/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi näistä itkijöistä on Folke West, joka oli maksanut vain vähän eläkemaksuja ihan kuten muutkin pienyrittäjät. Näille on maksettu täydentävää kansaneläkettä. Nyt ei saa Kuubaan enää kuin muutaman sadan työeläkkeen.

Vierailija
200/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksei jokainen saisi elää missä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme