Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei minua kiinnosta raataa maksaakseni eläkeläisten asuminen Espanjassa

Vierailija
20.04.2024 |

Me nuorethan maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeistä suurimman osan.

Ihan turha on eläkeläisten itkeä, kun ulkomaille maksettava kansaneläke lopetetaan. Eivät vissiin osaa ajatella tätä maksajien kannalta.

Jos ei työeläke riitä, niin olisiko kannattanut työskennellä enemmän aikanaan ja ansaita se asuminen Espanjassa sitten eläkkeellä. Kyllä minäkin haluaisin asua jossain lämpimässä maassa, mutta ei minulle löydy maksajaa sinne. Ihan itse on työllä tienattava elanto.

Kommentit (443)

Vierailija
81/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajien sopeutumiseläkettä saa eniten kokoomus ja keskustalaiset. Kyllä ne osaa hankkia tiet itselleen. Kuinkahan monta vuotta Suvi Lindenkin on ollut työttömänä, eikä ole löytänyt mitään työtä? Vai olisko niin että kansanedustajien tuet on liian isoja, ei kannata ottaa työtä vastaan? Vai voiko sitä tehdä ex:n firmassa töitä? Tai puuhastella omalla maatilalla, ihan vain harrastuksena? En tiedä .miten se toimii. 

Vierailija
82/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun sosiaaliset edut on annettu tälle maahamme muuttaneelle kansalle, joka käyttää kaiken hyväkseen, kun ovat perheensä tänne myös tuoneet, ja ne on vasemmisto ilolla tänne laahannut. Sinne ne menee meidän rahat ja sieltä ulkomaille näiden sukulaisille. Miksi tähän ei puututa.

Tämä. 

Täytyisi olla avointa, miten paljon tukia maksetaan. 

Jos tulee muualta, katto päänpäälle ja kortti, johon ruokaraha ja joka käy vain kaupassa maksamiseen. Tällaista korttia käytetään esim. jossain päin Saksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt joutuvat invamopolla ajamaan loskassa? Sitäkö haluat?

Niin, kivahan se on ajella Suomen verorahoin kustannetulla invamopolla Espanjan auringon alla. Suomessa ei ole ympärivuotinen talvi kuten tuo nainen kerää säälipisteitä sillä.

Vierailija
84/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa työeläkeläisistä saa kansaneläkettä joka alkaa 65 v. Onko se raja 1500 ?  Työkyvyttömyyseläkkeellä olevat, en tiedä mitä saavat, saako siihen astisen työeläkkeen ja päälle kansaneläkettä????

Esimerkki. Työeläkkeeni on reilu 1500€ brutto, olen naimisissa ja en saa kansaneläkettä yhtään koska eläkkeeni ylittää kansaneläkerajan noin satasella. Jos olisin yksineläjä raja olisi noin 1600€ ja saisin kansaneläkettä,tosin en täysimääräisenä. Moni terve päivääkään työtä tekemättömät saa luullakseni takuueläkkeen ja kansaneläkettä. Reilua,vai mitä 47 vuoden työuran jälkeen.

Vierailija
85/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio maksaa työeläkkeistä 40%, työeläkevakuutusyhtiö maksaa 60%.

Miksi sitten korkeaa eläkettä saavat valittavat että ovat itse työllään eläkkeensä ansainneet?

Muissa pohjoismaissa eläkekatto perustuu juuri tähän.

Vierailija
86/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt me maksamme vuosikymmeniä ulkomailla aduneille kansaneläkettä Suomesta. Nämä ruotsinsuomalaiset ovat ylivoimaisesti suurin ryhmä yli 18000 kansaneläkkeen saajaa. He voivat sen sijaan saada ruotsalaista sosiaaliturvaa. Ruotsi muuten lopetti vastaavan eläkkeensä maksamisen ulkomaille viime vuoden alusta EUn tuomioistuimen linjattua  että kansaneläkettä ei tarbitse maksaa kuin maassa asuville. Siinä me yli 19000 Suomessa asuvan ruotsalainen eläke. Nämä Fugessa asuvat ovat vain hyvin pieni ryhmä näistä 25000 kansaneläkettä ulkomaille saavista. Euroopassa kotirouvina asuville suomalaisnaisille on maksettu meidän veroista kivaa pientä tadkurahas rikkaiden miestensä rahojen oheen

Vierailija
87/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajien sopeutumiseläkettä saa eniten kokoomus ja keskustalaiset. Kyllä ne osaa hankkia tiet itselleen. Kuinkahan monta vuotta Suvi Lindenkin on ollut työttömänä, eikä ole löytänyt mitään työtä? Vai olisko niin että kansanedustajien tuet on liian isoja, ei kannata ottaa työtä vastaan? Vai voiko sitä tehdä ex:n firmassa töitä? Tai puuhastella omalla maatilalla, ihan vain harrastuksena? En tiedä .miten se toimii. 

Mee töihin on vain fraasi. Oikeasti toimivat täysin samalla tavoin kuin sosiaalipummit. 

Vierailija
88/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoksen jälkeen kansaneläkettä saavia muuttaa Suomeen rasittamaan Suomen terveydenhuoltoa. Luultavasti menot tulevat vain kasvamaan.

Vierailija
89/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaavat vielä tulla julkisesti itkemään varattomuuttaan ja sääliä kerjäämään. Toistenko heidän elämänsä pitäisi kustantaa !

Kyllä täällä Suomessa kuljetaan loskakeleissä töihin, monet vajaakuntoisetkin, eikä heillä ole edes invamopoja niinkuin tällä rouvalla. Kaikkea sitä viitsitäänkin tulla mouruamaan. Elättäkööt itse itsensä ja koiransa.

Kateenpaska. Toivottavasti jos ite sairastut joskus tai oot syyntakeettomana hoitokodissa kukaan ei paranna sun oloa tai auta sua elää elämäänsä mitä haluut. Sanoo vaan että menis töihin. 

Minä olen työeläkkkeeni jo ansainnut. En tarvitse kansaneläkjettä, enkä muitakaan tukia.Kustannan elämiseni itse, kuten tähänkin asti Olen aikanaan mennyt töihin ja tehnyt töitä koko ikäni. 

Vanhainkotiin joutumiseni ei ole sinun päätettävissä, saati sairastumiseni. Olen kylläkin sinne paikkani ansainnut mikäli niin käy. Sen verran olen veroja maksanut.

Muistapa olla kiitollinen ja nöyrä. Olen työlläni kustantanut sinunkin  makoilusi! HÄPEÄ MOUKKA,jos osaat edes sitäkään.

Vierailija
90/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kivahan se on ajella Suomen verorahoin kustannetulla invamopolla Espanjan auringon alla. Suomessa ei ole ympärivuotinen talvi kuten tuo nainen kerää säälipisteitä sillä.

Täällä on pitkä talvi. Idiootti. 

Vierailija
91/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wtf. Mitä se haittaa missä kukakin aikansa viettää? Itsekin voit vapaasti lähteä.

Samaa mieltä, kukin saa viettää aikansa siellä missä haluaa. Mutta EI Suomen verorahoin. Eivät muutkaan maat maksa kansaneläkkeitä muihin maihin, miksi pahasti velkaantuneen Suomen pitäisi?

Vierailija
92/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda siis työhön, jossa ei tarvitse raataa.

Kaikki me työlliset maksamme veroja, jotta eläkeläiset, työttömät ja sairaat pystyvät elämään tässä yhteiskunnassa.

Myös työttömät  ja eläkeläiset  maksavat  veoja,  eläkeläisillä  korkeampi veroprosentti  kuin työntekijöillä.

Ei oikeasti ole korkeampi vaan yhtä suuri siksi, että työläisiltä kerätään lisäksi sosiaalivakuutusmaksut, joita eläkkeistä ei mene.

Vierailija
93/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio maksaa työeläkkeistä 40%, työeläkevakuutusyhtiö maksaa 60%.

Miksi sitten korkeaa eläkettä saavat valittavat että ovat itse työllään eläkkeensä ansainneet?

Laitoin nuo luvut koska täällä moni sanoo maksavansa nykyisten eläkeläisten eläkkeet ja se ei pidä paikkaansa, maksavat vain osan.

Vierailija
94/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaavat vielä tulla julkisesti itkemään varattomuuttaan ja sääliä kerjäämään. Toistenko heidän elämänsä pitäisi kustantaa !

Kyllä täällä Suomessa kuljetaan loskakeleissä töihin, monet vajaakuntoisetkin, eikä heillä ole edes invamopoja niinkuin tällä rouvalla. Kaikkea sitä viitsitäänkin tulla mouruamaan. Elättäkööt itse itsensä ja koiransa.

Kateenpaska. Toivottavasti jos ite sairastut joskus tai oot syyntakeettomana hoitokodissa kukaan ei paranna sun oloa tai auta sua elää elämäänsä mitä haluut. Sanoo vaan että menis töihin. 

Minä olen työeläkkkeeni jo ansainnut. En tarvitse kansaneläkjettä, enkä muitakaan tukia.Kustannan elämiseni itse, kuten tähänkin asti Olen aikanaan mennyt töihin ja tehnyt töitä koko ikäni. 

Vanhainkotiin joutumiseni ei ole

Se on ollut tuuria ettet tarvitse kansaneläkettä myös. Koska terveytesi on kestänyt. Kaikilla ei kestä edes nuorina vaikka kuinka kävisivät töissä tai opiskelisivat. 

Valtio maksaa myös eläkkeestäsi. Jos sairastut vanhana tulet olemaan kuluerä ja epäilen suuresti että maksat kaiken itse. Olet ollut suurella todennäköisyydellä enemmän nettosaaja jos mietitään kaikkea koulutuksestasi lähtien. 

Rikkaampienkin hoitokodissa voidaan kohdella paskasti esim muistisairasta vanhusta kun ei ole ketään valvomassa ja joku on syyntakeettomana tilassa. 

Vierailija
95/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutoksen jälkeen kansaneläkettä saavia muuttaa Suomeen rasittamaan Suomen terveydenhuoltoa. Luultavasti menot tulevat vain kasvamaan.

Luuletko, että Ruotsissa ikänsä asunut rouva, jonka lapset, lastenlapset, puoliso ja ystävät ovat siellä, tempaisee itsensä Suomeen muutaman satasen/kk vuoksi?

Vierailija
96/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU-säädösten mukaan sosiaaliturva on asumisperustainen. 

Miksi nämä espanjassa asuvat eivät hae sitä sosiaaliturvaansa siis uudesta asuinmaastaan espanjasta?  Mitä se suomalaisille veronmaksajille enää noiden sossutuet kuuluu 

Espanjassa edellytetään käsittääkseni työpaikkaa tai historiaa siellä sosiaaliturvan ehtona vai oliko asumispaikkaakin

Vierailija
97/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf. Mitä se haittaa missä kukakin aikansa viettää? Itsekin voit vapaasti lähteä.

Samaa mieltä, kukin saa viettää aikansa siellä missä haluaa. Mutta EI Suomen verorahoin. Eivät muutkaan maat maksa kansaneläkkeitä muihin maihin, miksi pahasti velkaantuneen Suomen pitäisi?

Käyttävät kumminkin paikallista terveydenhuoltoa siellä. Tännekö heidät halutaan päivystykseen jonottamaan? Rikkovat vielä lonkkansakin, kun jäätä on 8 kk/vuosi.

Vierailija
98/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU-säädösten mukaan sosiaaliturva on asumisperustainen. 

Miksi nämä espanjassa asuvat eivät hae sitä sosiaaliturvaansa siis uudesta asuinmaastaan espanjasta?  Mitä se suomalaisille veronmaksajille enää noiden sossutuet kuuluu 

Ehkä ne näin tekeekin ja siihen päälle vielä suomesta toinen sosiaalietuus 

Ei kai sitä kukaan tyhmänä ala mainostamaan, jos noin toimii 

Vierailija
99/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkotiin joutumiseni ei ole

Minä en nöyristele näiden eutanasiapersujen edessä yhtään jotka arvottaa ihmisiä vain heidän työkykynsä mukaan. 

Vierailija
100/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on pitkä talvi. Idiootti. 

Kustantakoon sitten Espanjan valtio sen invamopon niin ei tarvitse Suomen pitkässä talvessa inva-mopolla ajella. Ai niin, Espanjassa ei saa inva-mopoa valtiolta verorahoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän