Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei minua kiinnosta raataa maksaakseni eläkeläisten asuminen Espanjassa

Vierailija
20.04.2024 |

Me nuorethan maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeistä suurimman osan.

Ihan turha on eläkeläisten itkeä, kun ulkomaille maksettava kansaneläke lopetetaan. Eivät vissiin osaa ajatella tätä maksajien kannalta.

Jos ei työeläke riitä, niin olisiko kannattanut työskennellä enemmän aikanaan ja ansaita se asuminen Espanjassa sitten eläkkeellä. Kyllä minäkin haluaisin asua jossain lämpimässä maassa, mutta ei minulle löydy maksajaa sinne. Ihan itse on työllä tienattava elanto.

Kommentit (443)

Vierailija
121/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän muuta persut keksivät??? Tämä on varmaan vasta alkua

Vierailija
122/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tässä sääliä AP:ta joka raataa töissä? En sääli, koska Suomessa on ilmainen (verorahoin kustannettu) koulutus ja hän olisi voinut kouluttautua parempaan/mieluisaan työhön jota ei kokisi raatamiseksi. 

AP- miksi et tehnyt näin?

Itse teen työtä josta pidän, maksan veroja ja olisin suonut vanhoille ihmisille kansaneläkkeen parhaaksi katsomaansa asuinpaikkaan. Turhempaankin verorahoja käytetään.

Niin? Joku espanjassa asuva on ensin käyttänyt ilmaisen koulutuksen, sen jälkeen työttömyyskorvauukset, asumistuet, sossun tuet muuttanut espanjaan, missä edelleen käyttää suomalaisten veronmaksajien rahaa hyväkseen. On tuottanut siis koko ikänsä pelkkää tappiota Suomelle, eikä apn tavoin ole edes yrittänyt maksaa sitä veroilla takaisin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf. Mitä se haittaa missä kukakin aikansa viettää? Itsekin voit vapaasti lähteä.

Samaa mieltä, kukin saa viettää aikansa siellä missä haluaa. Mutta EI Suomen verorahoin. Eivät muutkaan maat maksa kansaneläkkeitä muihin maihin, miksi pahasti velkaantuneen Suomen pitäisi?

No sitten ne maksaa tänne Suomeen. 💞💞💞

Eikö tuo nyt ole vain osoitetekninen juttu. Suomalainen pankkitili ja kirjoilla Suomessa, joku osoite jonne menee postit ja joku sitten laittaa ne eteenpäin asianomaiselle. Järjestelykysymys. Samaa sukua harmaalle taloudelle (joka tulee lisääntymään).

Vierailija
124/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tässä sääliä AP:ta joka raataa töissä? En sääli, koska Suomessa on ilmainen (verorahoin kustannettu) koulutus ja hän olisi voinut kouluttautua parempaan/mieluisaan työhön jota ei kokisi raatamiseksi. 

AP- miksi et tehnyt näin?

Itse teen työtä josta pidän, maksan veroja ja olisin suonut vanhoille ihmisille kansaneläkkeen parhaaksi katsomaansa asuinpaikkaan. Turhempaankin verorahoja käytetään.

Kehuu olevansa nuori ja raataa, millastakohan tiliä tekee kuukaudessa?

Vierailija
125/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda siis työhön, jossa ei tarvitse raataa.

Kaikki me työlliset maksamme veroja, jotta eläkeläiset, työttömät ja sairaat pystyvät elämään tässä yhteiskunnassa.

Myös työttömät  ja eläkeläiset  maksavat  veoja,  eläkeläisillä  korkeampi veroprosentti  kuin työntekijöillä.

Ei oikeasti ole korkeampi vaan yhtä suuri siksi, että työläisiltä kerätään lisäksi sosiaalivakuutusmaksut, joita eläkkeistä ei mene.

Palkkatulojen verotus muodostuu valtion-, kunnallis- ja kirkollisverosta, Yle-verosta sekä sairaanhoito- ja päivärahamaksuista. Lisäksi palkasta maksetaan yleensä työttömyysvakuutusmaksua ja työeläkemaksua.

Eläketuloista maksetaan valtion tuloveroa, kunnallisveroa, sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksua, kirkollisveroa sekä Yle-veroa.

Vierailija
126/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennapa, ap, tarkoitatko kaikkia Espanjassa asuvia eläkeläisiä, siis myös espanjalaisia, vai tarkoitatko niitä muutamia kymmeniä suomalaisia, jotka ovat Espanjaan muuttaneet?

Miksi raadat? Jättäydy työttömäksi, niin ei tarvitse valittaa.

Vierailija
127/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutoksen jälkeen kansaneläkettä saavia muuttaa Suomeen rasittamaan Suomen terveydenhuoltoa. Luultavasti menot tulevat vain kasvamaan.

Luuletko, että Ruotsissa ikänsä asunut rouva, jonka lapset, lastenlapset, puoliso ja ystävät ovat siellä, tempaisee itsensä Suomeen muutaman satasen/kk vuoksi?

Jotkut työkyvyttömät asuu esim kumppanin kanssa jolla on rahaa tai kykenevät tekeen sen vaikka 300 e lisä duunia jotain puhelinmyyntityötä ja pysyvät espanjassa. 

EU-säännösten mukaan sosiaaliturva on asumisperusteinen, joten menköön sinne espanjan sossuun vaatimaan 

Eikä ole. Vastaavanlaisesta tilanteesta on valitettu KELA vastaan 5 yksityi

Ei pidä paikkaansa. Tämän takia Ruotsikin lakkautti kansaneläkkeiden kustantamisen ulkomailla asuville ruotsalaisille.

Toki valittaa aina voi, mutta valitttaminen ei tarkoita sitä että asia olisi toisin 

Vierailija
128/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän muuta persut keksivät??? Tämä on varmaan vasta alkua

Ruotsissa persut keksi sen ensin 

HUI 

Vierailija
129/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä minua aikanaan kiinnostanut raataa maksaakseni ap:n "ilmaisen" koulutuksen.

Eikä minua ole kiinnostanut maksella lasten päiväkoteja ja koulutuksia. Maksaisitte itse kaikki lastenne kulut, niin ei tarvitsisi meidän lapsettomien veronmaksajien maksella teidän pikku höpönassujen ilmaiselämää.

Vierailija
130/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt joutuvat invamopolla ajamaan loskassa? Sitäkö haluat?

Niin, kivahan se on ajella Suomen verorahoin kustannetulla invamopolla Espanjan auringon alla. Suomessa ei ole ympärivuotinen talvi kuten tuo nainen kerää säälipisteitä sillä.

Toivon että sinä joudut joskus käyttämään vaivoinesi invamopoa tai jopa pyörätuolia.

Olisin ainakin kiitollinen että Suomen valtio on kustantanut minulle apuvälineet. Olisin kiitollinen että Suomessa teiden ja katujen auraus ja hiekoitus toimii niin hyvin talvikuukausina. Olisin kiitollinen että Suomessa kadut ovat edelleen niin hyvässä kunnossa että niissa voi pyörätuolilla liikkua. Olisin kiitollinen että Suomessa voi esteettömästi liikkua apuvälineillä melkein missä tahansa. En muuttaessani Espanjaan ja saadessani mukaan Suomesta saadun inva-mopon sekä Suomen kansaneläkkeen alkaisi valittaa ja kerätä säälipisteitä. Suomi on pahoin velkaantunut maa ja silti on tähän asti maksanut kansaneläkkeitä muihin maihin vaikka EU:n mukaan ei tarvitse eivätkä muut varakkaat pohjoismaat myöskään niin tee.

Vierailija
131/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. On niin väärin, että jotkut saa niin paljon hyvää ja toiset ei. Mä en saanut edes sitä työpaikkaa. Suuret ikäluokat eivät palkanneet töihin ja nyt olen jo liian vanha. Ihan hyvä, että hallitus teki tuollaisenkin päätöksen.

Vierailija
132/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut ovat täällä suuremmat  ja nyt ne ihmiset tulevat tänne ja joutuvat halemaan toimeetulotukea, jolloin maksat  veroina kuitenkin heidän eloaan.😅

Vierailija
133/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä säästää, kun tulevat hoidattamaan kaikki vaivansa meidän terveydenhuoltopalveluihin? Espanjasta asti ei ihan pikkunuhasta lähdetä Suomeen hoitoon. 

Vierailija
134/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf. Mitä se haittaa missä kukakin aikansa viettää? Itsekin voit vapaasti lähteä.

Samaa mieltä, kukin saa viettää aikansa siellä missä haluaa. Mutta EI Suomen verorahoin. Eivät muutkaan maat maksa kansaneläkkeitä muihin maihin, miksi pahasti velkaantuneen Suomen pitäisi?

No sitten ne maksaa tänne Suomeen. 💞💞💞

Eikö tuo nyt ole vain osoitetekninen juttu. Suomalainen pankkitili ja kirjoilla Suomessa, joku osoite jonne menee postit ja joku sitten laittaa ne eteenpäin asianomaiselle. Järjestelykysymys. Samaa sukua harmaalle taloudelle (joka tulee lisääntymään).

Ja sama tyyppi valittaa seuraavassa viestissään kuinka kauheat yritykset kiertää veroja? Voisitteko olla edes yhden vuoden kusettamatta suomalaisia veronmaksajia? Onko liikaa pyydetty, että ette vedä koko valtiota vessanpöntöstä alas. Luopukaa vaikka lopullisesti Suomen kansalaisuudesta.  Kun tää nyt kerran valtiona on teille niin vastenmielinen 

Meitä asuu paljon Suomessa, jotka tykätään tästä maasta ja halutaan säilyttää tämä myös jälkipolville. 

Vierailija
135/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennapa, ap, tarkoitatko kaikkia Espanjassa asuvia eläkeläisiä, siis myös espanjalaisia, vai tarkoitatko niitä muutamia kymmeniä suomalaisia, jotka ovat Espanjaan muuttaneet?

Miksi raadat? Jättäydy työttömäksi, niin ei tarvitse valittaa.

Niin siis näistä 25 000 eläkkeen saajasta 18 000 asuu Ruotsissa.

Ap luulee, että trollaus on raatamista. Persuöyhö.

Vierailija
136/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon näitä on esim Afrikassa? Ei ole kyseessä pelkästään Ruotsi ja Espanja, vaan tukia maksetaan myös Afrikan sarveen.

Vierailija
137/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös se leikkaus oli. Tuommoset turhakkeet on hyvä lrikata pois. Epäilemättä demareiden junailema alunperinkin.

Vierailija
138/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt joutuvat invamopolla ajamaan loskassa? Sitäkö haluat?

Niin, kivahan se on ajella Suomen verorahoin kustannetulla invamopolla Espanjan auringon alla. Suomessa ei ole ympärivuotinen talvi kuten tuo nainen kerää säälipisteitä sillä.

Espanjassa aika harvaan paikaan pääsee inva-mopolla. Suomessa apuvälineillä esteettömästi liikkuminen on paljon pidemmällä kuin monessa muussa maassa.

Vierailija
139/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä minua aikanaan kiinnostanut raataa maksaakseni ap:n "ilmaisen" koulutuksen.

Eikä minua ole kiinnostanut maksella lasten päiväkoteja ja koulutuksia. Maksaisitte itse kaikki lastenne kulut, niin ei tarvitsisi meidän lapsettomien veronmaksajien maksella teidän pikku höpönassujen ilmaiselämää.

Roudataan ulkomailta sairaanhoitajia ja koulutettuja työntekijöitä. Hittoako teidän pershedelmien kallista koulutusta pitää maksaa. Korvataan suomalaiset 🤣 voi olla vielä tuottavampia kuin te persut töissä. Tekevät halvemmallakin. 

Persujen painajainen. Kokoomuslaisten märkä uni monella korvata suomalaiset köyhät nöyremmillä

Vierailija
140/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon näitä on esim Afrikassa? Ei ole kyseessä pelkästään Ruotsi ja Espanja, vaan tukia maksetaan myös Afrikan sarveen.

En usko. Uutisissa on ollut maat lueteltuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä