Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei minua kiinnosta raataa maksaakseni eläkeläisten asuminen Espanjassa

Vierailija
20.04.2024 |

Me nuorethan maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeistä suurimman osan.

Ihan turha on eläkeläisten itkeä, kun ulkomaille maksettava kansaneläke lopetetaan. Eivät vissiin osaa ajatella tätä maksajien kannalta.

Jos ei työeläke riitä, niin olisiko kannattanut työskennellä enemmän aikanaan ja ansaita se asuminen Espanjassa sitten eläkkeellä. Kyllä minäkin haluaisin asua jossain lämpimässä maassa, mutta ei minulle löydy maksajaa sinne. Ihan itse on työllä tienattava elanto.

Kommentit (443)

Vierailija
41/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muualta tänne tulevat saavat lomarahat, jotta voivat lomailla synnyinmaassaan. Somalit, ketkä muut ja paljonko. Kenen idea, vaikka ei heitä töissä näy. 

Entäpä Portugaliin muuttaneet porhot. Veropakolaiset hienoissa talossaan. Mistä ne omaisuutensa sai. Olivatko esim kuin fortumin johtoa. 

Maksavat veronsa Suomeen. Tästä on tehty Portugalin kanssa yhteinen sopimus 

Vierailija
42/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinä maksat eläkeläisen asumisen kalliimpana sitten Suomessa, invamopon ja pahentuneet sairauden. Elämä on valintoja. Sinä olet kateellinen, et sinä mitään muuta oo. Haluaisit itse asua lämpimässä. Jos joku saa happily ever after sinä maksat mielummin enemmän ettei saa. Maksat hänen asumisensa suomessakin kun hän palaa. Toivottavasti eroaa kiusallaankin miehestään niin nyhtä sulta vielä kalliimmat asumistuen mitä eläkeläiset saa :) 

Voimme maksa veroista solariumin silloin tällöin. Sama laite hoitaa monta muutakin potilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on karseeta, että eläkkeensä oikeasti ansainneet, vuosia raataneet ei saa edes vanhoina elää ja tehdä mitä haluavat, vaan heti kiristetään kansaneläkkeisuuden poistamisella.

Että mielummin tänne kuran, kylmyyden ja pimeyden keskelle istumaan yksin johonkin laitokseen, josta mihinkään rollaattorilla liikkumaan ei pääse ja apuja ei saa.

Terveisin nuori, jolla eläkeikääm vielä vuosikymmeniä.

Vierailija
44/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä aivoitus, ne on yrittäjiä jotka sitä kansaneläkettä saa, säästäneet eläkemaksut omaisuuteen kuin täytyy olla jos Espanjaan päätyy. 

No sepäs lohduttaakin. Ovat luistaneet eläkemaksuista kerryttääkseen omaisuuttaan ja nyt meidän pitäisi korvata heille se eläkemaksuista luistaminen.

Eihän sitä noin vaan voi poistaa, ovat rakentaneet elmänsä se varaan, että saavat kansaneläkkeen siine uuteen asuinmaahansa. 

Minä rakensin elämäni sen varaan, että puolisoni pysyy rinnallani, työpaikkani säilyy, sosiaaliturva ottaa koppia ahdingossa jne. Vaimo lähti, työpaikalla vuosittaiset yt:t, sosiaaliturvaahan ei ole, eikä sitä etävanhemmille ole ollut tähänkään asti. Lapset on omilla elätettävä tai sitten kuolevat nälkään. Apua et saa, kun lähivanhempi katsotaan ainoaksi vanhemmaksi riippumatta siitä onko lapset fifty-fifty.

Vierailija
45/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittavan rouvan mennä vaikka puhelinmyyntityöhön siellä Espanjassa. Kyllä hänelle varmaan ainakin tilapäistöitä löytyy. Reuman kertoo olevan, mutta varmaankin lievä, koska reippaana naureskellen ulkoilupuvussa poseeraa kuvissa. Psorias kerran siellä on parempana, niin silloinhan voi jotain työtäkin tehdä.

Ihan oikein että kansaneläkkeet  poistuu ulkomailla asuvilta. Ovat kyllä nauttineet jo monista etuuksista Suomessa asuessaan, koska kerran työeläke on jäänyt pieneksi!!

LISÄKSI eivät maksa veroa eläkkeestään!!

Vierailija
46/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt joutuvat invamopolla ajamaan loskassa? Sitäkö haluat?

Niin, Suomessahan talvi kestää 12 kk.

Vierailija
47/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä nyt on niitä espanjalaisia loisia narisemassa leikkauksista

IHAN OIKEIN. 

Näin kaikissa muissakin sivistysmaissa toimitaan, vastaava toimi tehtiin Ruotsissa jo vuosi sitten 

Vierailija
48/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te nuoret sitä maksa. Kansaneläkettä saanut on ihan yleensä tehnyt työtä josta maksetaan eläkekulut. JOS työeläkkeesi ja korvauksesi eivät ylitä kansaneläkkeen tulorajaa voit hakea kansaneläkettä.

Nuoret joutuvat maksamaan tämänhetkiset eläkkeet. Tämä on fakta. Et ole itse maksanut kuin todella pienen osan eläkkeestäsi. Joten miksi nuoret rahoittaisivat sinun elämäsi Espanjassa? Pyydä omilta lapsiltasi.

Vierailija
49/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te nuoret sitä maksa. Kansaneläkettä saanut on ihan yleensä tehnyt työtä josta maksetaan eläkekulut. JOS työeläkkeesi ja korvauksesi eivät ylitä kansaneläkkeen tulorajaa voit hakea kansaneläkettä.

Kansaneläke maksetaan verorahoista, työeläke työeläkekassasta.

Vierailija
50/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio maksaa työeläkkeistä 40%, työeläkevakuutusyhtiö maksaa 60%.

Vierailija
51/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan huvittaisi moni asia. Ei huvittaisi maksaa kaiken maailman asumistukia ja muita sosiaalitukia, jotka tulee henkilöille, jotka eivät ole työpäivää nähneet. Ei koske sairaita ja vammautuneita.

Tuntuu, että joka asiaan on joku tuki. Kela maksaa jopa lasten elatustuet, kun isä ei "kykene". Sitten suunnaton määrä näitä asumistukia. Ja tarveharkkinnaisia tukia. 

En ole rikas, eläke on se mikä mediaanieläke on enkä ole tukien piirissä. 

Vierailija
52/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ihan kumma päätös hallitukselta..

Musta kaikki eläkeläiset vois muuttaa espanjaan ja pysyä siellä. 

Hallituksen päätös on linjassa uusien EU säädösten kanssa. Ja ihan tiedoksi, muut rikkaat pohjoismaat eivät ole maksaneet kansaneläkkeitä muihin maihin, vain työeläkkeet.

Vierailija
53/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat aivan käsittämättömän kylmiä ja julmia. Millään muulla ei enää ole väliä kuin jollain saakelin taloudella? 

Mitä helvettiä tämmöisellä maalla edes tekee, jossa ihminen on nykyisin enemmän valtiota varten kuin valtio ihmistä varten?

Vierailija
54/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa työeläkeläisistä saa kansaneläkettä joka alkaa 65 v. Onko se raja 1500 ?  Työkyvyttömyyseläkkeellä olevat, en tiedä mitä saavat, saako siihen astisen työeläkkeen ja päälle kansaneläkettä????

Saan n. 800-900 eläkettä työeläkeyhtiön kautta ja 300-400 Kelalta. T. Nuorena MS-tautiin sairastunut 

Hajottaako neiti herra opiskelijalla? Tuu vaihtaa paikkoja mun kanssa! Ota mun tauti niin mä otan sun opiskelukyvyn ja työkyvyn. Haluatko tulla makaan sänkyyn mun paikalle kun on paha jakso? Tiesitkö että nuorena ennen eläköitymistäni mäkin opiskelin ja kävin töissä? En vaan riittävän pitkään niin nyt osa tuloista on kansaneläkettä. :)

Mä haluaisin lähtökohtaisesti että jos jokin parantaa sairaan oloa se saisi niin tehdä esim aurinko.

Minä en jaksaisi lähteä minnekään Espanjaan. Iso heillekään ei paranna oloa. Mutta ymmärrän miksi se vaikka psoriaatikon elämää parantaa. 

Vierailija
55/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muualta tänne tulevat saavat lomarahat, jotta voivat lomailla synnyinmaassaan. Somalit, ketkä muut ja paljonko. Kenen idea, vaikka ei heitä töissä näy. 

Hyvä tältä kannalta, jos muualla asuvien ja lomailijoiden saamia tukia ylipäätään tutkittaisiin. Lisäksi kaksoiskansalaiset, ketkä asuvat käytännössä muualla, mutta Suomi kotimaana muistuu mieleen jos tarvitsevat mm. kalliimpia hoitoja. 

Vierailija
56/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa työeläkeläisistä saa kansaneläkettä joka alkaa 65 v. Onko se raja 1500 ?  Työkyvyttömyyseläkkeellä olevat, en tiedä mitä saavat, saako siihen astisen työeläkkeen ja päälle kansaneläkettä????

Saan n. 800-900 eläkettä työeläkeyhtiön kautta ja 300-400 Kelalta. T. Nuorena MS-tautiin sairastunut 

Te tulette yhteiskunnalle äärettömän kalliiksi. Nyt se eutanasialaki Suomeen!

Aion elää kuule niin pitkään kuin jaksan.  ihan vittuillaksenikin. 

Vierailija
57/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinä maksat eläkeläisen asumisen kalliimpana sitten Suomessa, invamopon ja pahentuneet sairauden. Elämä on valintoja. Sinä olet kateellinen, et sinä mitään muuta oo. Haluaisit itse asua lämpimässä. Jos joku saa happily ever after sinä maksat mielummin enemmän ettei saa. Maksat hänen asumisensa suomessakin kun hän palaa. Toivottavasti eroaa kiusallaankin miehestään niin nyhtä sulta vielä kalliimmat asumistuen mitä eläkeläiset saa :) 

Esimerkki tukipellen ajattelusta. 

Vierailija
58/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka talvet viettävät Espanjassa ja joilla on osoite myös Suomessa, saavat edelleen sen kansaneläkkeensä.

Ne, jotka pysyvästi asuvat ulkomailla, eivät saa. Näitä on 25 tuhatta, joista 18 tuhatta asuu Ruotsissa. 

Vierailija
59/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaavat vielä tulla julkisesti itkemään varattomuuttaan ja sääliä kerjäämään. Toistenko heidän elämänsä pitäisi kustantaa !

Kyllä täällä Suomessa kuljetaan loskakeleissä töihin, monet vajaakuntoisetkin, eikä heillä ole edes invamopoja niinkuin tällä rouvalla. Kaikkea sitä viitsitäänkin tulla mouruamaan. Elättäkööt itse itsensä ja koiransa.

Vierailija
60/443 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt joutuvat invamopolla ajamaan loskassa? Sitäkö haluat?

Kyllä

Ennen ei invamopoja saanut verorahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi