Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hakeuduit matalapalkka-alalle korkeapalkkaisen alan sijaan?

Vierailija
19.04.2024 |

?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän työn piti olla se millä pääsen sisään alalle ja saan kokemusta. Odotin myös että palkkani olisi noussut. Nyt olen vain jumissa alipalkattuna paskafirmassa. Saatan polttaa toimiston tai jättäytyä työttömäksi. 

Vierailija
22/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en opiskelemaan hakiessa tiennyt kuinka huonoa palkkaa tällä alalla maksetaan. Mutta ei kai siinä, ihan mukiinmenevää hommaa ja saa siitä jotain rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junan kuljettaminen ja rautatiet kiehtoivat. Luulin, että veturinkuljettajilla olisi hyvä palkka.

Vierailija
24/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankit kasan opintolainaa ja kiduit tylsissä hommissa vain siksi että AI vie nyt duunisi?

No en minä ainakaan ottanut yhtään opintolainaa enkä ole kitunut tylsissä hommissa. Ennemminkin olen päässyt opintojen kautta tekemään jotain itselleni paljon mielekkäämpää ja mielenkiintoisempaa. Näin neljäkymppisenä velattoman asunnon omistavana sekä n. 100 000 € muun varallisuuden säästäneenä en ole kovin huolissani vaikka AI nyt veisikin duunini.

Vierailija
25/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin hyväpalkkaiselle alalle hyvän duunin kiilto silmissä mutta en työllistynyt. Joten jumin sitten matalapalkkaduunissa. Otin loparit ja opiskelin uuden ammatin keskipalkkaiselta alalta, jolla tosin ei tällä hetkellä ole töitä.

Nyt en sitten pääse töihin edes millekään matalapalkka-alalle. 

Hyvin meni tämäkin.

Hyvin tavallinen rarina Suomessa nykyisin. Ne, joilla kävi parempi tuuri kehtaavat vielä väittää, että he vain suunnittelivat paremmin ja olivat järkevämpiä. 

Vierailija
26/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kiinnosti elää täyttä nuoruutta jatkuvan opiskelun ja säästämisen sijaan. En kadu päivääkään että joka palkka meni hauskanpitoon ja ulkomaanreissuihin kavereiden kanssa. Korkeapalkkaiset sitten käyttää usein rahansa johonkin muuhun (esim perheeseensä tai kalliiseen asuntolainaan tai autoihin) kunhan ensin opiskelevat sen kymmenen vuotta. Itse koin että elämä on tässä ja nyt eikä vasta sitten kun tienaa 6000e kuussa.

Et ole tainnut koskaan käydä opiskelijabileissä?

Vierailija
27/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen tyhmä ja pällivikainen, ja jouduin valitsemaan sellaisen työn jota pystyn tekemään. Toki olisi mukavaa, jos tästäkin työstä maksettaisiin sellainen palkka, että rahaa jäisi enemmän käteen kuin toimeentulotukilusmuilla. Kuitenkin raskaassa työssä tulee kroppa menemään rikki ennemmin tai myöhemmin. No, pääsen silloin sitten sinne tt-tukiluukulle itsekin, eläkettähän ei ainakaan tällä palkalla pääse kertymään :D

Vierailija
28/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että olen taitava vain käsin tehtävissä käytännön töissä. Olen myös visuaalisesti taitava. Näillä taidoilla ei vaan pääsee huippupalkatuille aloille, jotka vaatii hyvää lukupäätä ja pitkiä opiskeluja. 

Vierailija
29/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei ikinä kertonut minulle eri ammattien eroista ansainnassa ja elintasossa. Kotona ei osattu, ja yläasteen opintojenohjaus keskittyi kokonaan muihin asioihin. 

Mielestäni on täysin vastuutonta ettei nuorille puhuta rahasta. 

Vierailija
30/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikka tutkinto oli, en vuosikausien yrittämiselläkään päässyt hyviin hommiin. Tein sitten huonoja töitä vuosien ajan, mutta hain koko senkin ajan parempiin paikkoihin ja lopulta onnistui. 

Vierailija
31/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Kun muuta työtä ei ole. 

Vierailija
32/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottivarma työllisyys (oleellista 90-luvun loppupuolella ja asuntolainan kannalta). Niinpä tässä on menty läpi nousu- ja laskukausien, laman, sodan, pandemian, halpatyövoiman, robotiikan ja keinoälyn, ei heiluta, sylttytehdas pyörii ihan samalla tavalla.

Vierailija
33/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen tyhmä ja pällivikainen, ja jouduin valitsemaan sellaisen työn jota pystyn tekemään. Toki olisi mukavaa, jos tästäkin työstä maksettaisiin sellainen palkka, että rahaa jäisi enemmän käteen kuin toimeentulotukilusmuilla. Kuitenkin raskaassa työssä tulee kroppa menemään rikki ennemmin tai myöhemmin. No, pääsen silloin sitten sinne tt-tukiluukulle itsekin, eläkettähän ei ainakaan tällä palkalla pääse kertymään :D

Miten paska palkka oikein on jos vertaat sitä toimeentulotukeen?

Vierailija
34/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskoin menestyvänl tällä alalla. Löin kaikki munat samaan koriin. Edelleen uskon niin, mutta on hidasta. 

Vaikea nuoruus ja masennusta. Tuli vain sellainen stoppi, että en pysty mukautumaan. Nyt olen tällä tiellä. 

Vierailija
35/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakeutunut, päädyin. Raha ei ollut minulle tärkeää, itsensä toteuttaminen kyllä. Olen onnellinen ammatissani. Toisaalta voisin hyvin olla onnellinen vaikka kätilön ammatissa. Olisi suuri ilo nähnä lapsien syntyvän ja todistaa ihmisen onnellisintä hetkeä. Elämä päätti toisin. 

Vierailija
36/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun se on teistä vammaisistakin huolehdittava.

t. lähihoitaja vammaisten palveluasumisyksiköstä

Tärkeä työ toki, mutta lähditkö alalle nimenomaan siksi, että koit kutsumusta alalle?

Vierailija
37/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys. Kun muuta työtä ei ole. 

Miten niin ei ole muuta työtä? Maailmassa on tuhansia erilaisia urapolkumahdollisuuksia, joista toiset työllistää paremmin ja toiset huonommin. Moni hyväpalkkainen ala on myös hyvin työllistetty.

Vierailija
38/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä incelli et hakeutunut töihin ollenkaan.

Incel sitä, incel tätä.  Mammojen uusi lempisana.

Vierailija
39/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä korkeapalkkaisia töitä ei voi tehdä päihtyneenä.

Vierailija
40/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain töihin joihin hakijoita 100-200kpl

Jouduin tyytymään muihin hommiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi