Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hakeuduit matalapalkka-alalle korkeapalkkaisen alan sijaan?

Vierailija
19.04.2024 |

?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani surkea koulussa ja halusin päästä nopeasti kiinni hyvään elämään sekä itsenäistyä. Olin kaupan alalla ja opiskelin kyseistä alaa myös työn ohessa.

Myöhemmin vasta huomasin että opiskelu olikin minulle helppoa ja vaihdoin korkeakoulutetulle alalle.

Vierailija
62/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hakeuduit korkeapalkkaiseen umpitylsään duuniin? Kolmasosa elämää menee hukkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihmetellä näitä todella lapsellisia kysymyksiä, onko kyseessä oikea lapsi vai ke-hari laudalta? Mitä maailmasta tulisi jos kaikki pönöttäisivät toimistoissa eikä kukaan tekisi fyysistä työtä? 

Vierailija
64/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päätit ryhtyä kusipääksi, kun voisit olla normaalikin?

Oho. Menivät kysymys tunteisiin. 

Täysin asiallinen kysymys. Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää umpirehellinen vastaus, mitä mielihyvää ap tällaisesta saa. 

Vierailija
65/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On näköjään mennyt aika monella tunteisiin kun aloituksen alapeukkuja katselee. Miksi siitä omasta uravalinnasta puhuminen koetaan näin negatiiviseksi? Itse voin ainakin hyvin sanoa, että omalla kohdallani oli kyse jonkinmoisesta alisuoriutumisesta.

Vierailija
66/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On näköjään mennyt aika monella tunteisiin kun aloituksen alapeukkuja katselee. Miksi siitä omasta uravalinnasta puhuminen koetaan näin negatiiviseksi? Itse voin ainakin hyvin sanoa, että omalla kohdallani oli kyse jonkinmoisesta alisuoriutumisesta.

Aikuinen (ehkä) ihminen ilkkumassa toisille onkin todella kypsää käytöstä. Minua hävettäisi, jos käyttäytyisin tuolla tavalla edes anonyymisti.

Vierailija
67/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja satelee koska kysymys on naurettava. Jopa teinikin tajuaa etteivät kaikki voi eikä halua tehdä toimistotyötä. 

Vierailija
68/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin asiallinen kysymys. Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää umpirehellinen vastaus, mitä mielihyvää ap tällaisesta saa. 

Miksi ei saisi pohtia, miksi jotkut päätyvät matalapalkka-aloille? Yhtä hyvin voisi kysyä, miten päädyit korkeapalkkaiselle alalle, tai kysyä leijonankesyttäjältä, miten päädyit leijonankesyttäjäksi. Miksi matalipalkka-ammateista ei saisi puhua? Aloitushan ei millään tavoin haukkunut matalapalkkaisia työntekijöitä, mutta silti moni tuntuu vetävän herneen nenään. Osa taas oli antanut ihan hyviä perusteluita.

Vierailija
69/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi pohtia, miksi jotkut päätyvät matalapalkka-aloille? Yhtä hyvin voisi kysyä, miten päädyit korkeapalkkaiselle alalle, tai kysyä leijonankesyttäjältä, miten päädyit leijonankesyttäjäksi. Miksi matalipalkka-ammateista ei saisi puhua? Aloitushan ei millään tavoin haukkunut matalapalkkaisia työntekijöitä, mutta silti moni tuntuu vetävän herneen nenään. Osa taas oli antanut ihan hyviä perusteluita.

Emme ole typeryksiä. Tämän aloituksen ainoa tarkoitus on yrittää aiheuttaa mielipahaa joillekin toisille.

Vierailija
70/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lähes kaikki korkeapalkkaiset alat ovat mielestäni aitoja paskaduuneja, esim. pankin ala.

Vierailija
71/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hakeuduit korkeapalkkaiseen umpitylsään duuniin? Kolmasosa elämää menee hukkaan. 

Tätä huonompi tosin vielä on matalapalkkainen umpitylsä duuni. Parasta tietysti olisi mielenkiintoinen korkeapalkkainen duuni.

Vierailija
72/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen (ehkä) ihminen ilkkumassa toisille onkin todella kypsää käytöstä. Minua hävettäisi, jos käyttäytyisin tuolla tavalla edes anonyymisti.

Miksi koet aloituksen ilkkumiseksi? 

Vierailija
73/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan ei ikinä kertonut minulle eri ammattien eroista ansainnassa ja elintasossa. Kotona ei osattu, ja yläasteen opintojenohjaus keskittyi kokonaan muihin asioihin. 

Mielestäni on täysin vastuutonta ettei nuorille puhuta rahasta. 

Itselläni on jokseenkin samanlainen tilanne. Kotona ei koskaan puhuttu opiskeluasioista eikä kannustettu opiskelemaan. Vaikka kävinkin lukion, sen opinto-ohjauksen taso oli järkyttävän huono ylipäätään, enkä sitten lähtenyt yliopistoon, koska minulla ei ollut aavistustakaan siitä, mitä olisin halunnut opiskella. Päädyin sitten matalapalkkaiseen työhön, koska olin niin hukassa uravalinnan suhteen, eikä mikään ala tuntunut oikealta. Nyt olen kuitenkin aikuisemmalla iällä alkanut miettiä yliopistoon hakemista. Uskon kyllä pääseväni sisään, koska olen aina menestynyt koulussa todella hyvin.

Enpä minäkään osannut päättää mitä opiskelisin ja siksi päädyin lukemaan taloustiedettä. Ajattelin, että sillä työllistyy varmasti johonkin. Aivan turha tutkinto ollut. Sen 5 vuotta olis voinut käyttää johonkin fiksumpaankin tekemiseen. 

Vierailija
74/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskoa olen paljon älykkäämpi kuin sinä ja näen lävitsesi.

Vierailija
75/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja satelee koska kysymys on naurettava. Jopa teinikin tajuaa etteivät kaikki voi eikä halua tehdä toimistotyötä. 

Kaikki toimistotyö ei ole korkeapalkkaista ja kaikki korkeapalkkainen työ ei ole toimistotyötä.

Vierailija
76/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetin kyllä etsiä yliopistotutkintoa jolla olisin pätevä lähihoitajan työhön, mutta valitettavasti sellaista ei löytynyt. Eli kutsumus. 

Vierailija
77/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskoa olen paljon älykkäämpi kuin sinä ja näen lävitsesi.

Sinähän se tässä nyt ilkut ja miksi sinä minulle rupeat minulle suuttumaan kun itsekin juuri tuossa vastasin, että miksi itse olen matalapalkka-alalla.

Vierailija
78/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eniten ihmetellyt miksi lähihoitajana työskentelevä ei jatko-opiskele sairaanhoitajaksi. Saisi pienellä vaivalla heti parempaa palkkaa. Nyt jos vielä hakisi, ehtisi työnantajalle ilmoittaa että jää aikuiskoulutustuelle (vielä ehtii 1.8 saakka myönnetyt).

Sairaanhoitajan työ on paljon vaativampaa siihen palkannousuun nähden. Peruspalkka on pieni ja joudut oikeista vastaamaan ihmisten hengistä työssäsi.

Sairaanhoitajan työ on myös matalapalkka-alaa.

Sairaanhoitaja matalapalkkainen? Mielenkiintoinen näkemys.

Vierailija
79/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mitään enkä opi mitään nopeasti.

Vierailija
80/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska koin 90-luvun laman nuorena ja vastavalmistuneena. Meni oma työpaikka ja puolison myös. Oli pakko myydä asunto ja lähteä työn perässä, kun puoliso sai hyvän työpaikan. Pääsin itsekin melko heti alaani sivuavaan työhön, joka ei ole kuitenkaan hyväpalkkainen. Tässä se työura on tullut tehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä