Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hakeuduit matalapalkka-alalle korkeapalkkaisen alan sijaan?

Vierailija
19.04.2024 |

?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tyhmä. Sori siitä.

Vierailija
82/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska halusin tehdä työtä josta pidän, ja joka oli osittain myös harrastukseni. 

En kestäisi päivääkään työtä, jossa joudun esittämään muuta kuin olen, ja käyttämään muka fiinejä vaatteita ja pönöttämään ahdistavissa ja puuduttavissa palavereissa. 

Sama mutta lisäisin, että saa päänsäryn ja pahoinvointia, jos yrittää pakottaa itsensä tekemään työtä, joka tuntuu tylsältä, kuivalta ja pitkäveteiseltä eikä kiinnosta pätkääkään, valikka siitä maksettaisiin kuinka hyvin.

Ja kuinkahan hyvä sellaisen työn tekijänä sitten olisi, jos joka päivä työ etoisi ja oksettaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eniten ihmetellyt miksi lähihoitajana työskentelevä ei jatko-opiskele sairaanhoitajaksi. Saisi pienellä vaivalla heti parempaa palkkaa. Nyt jos vielä hakisi, ehtisi työnantajalle ilmoittaa että jää aikuiskoulutustuelle (vielä ehtii 1.8 saakka myönnetyt).

Sairaanhoitajan työ on paljon vaativampaa siihen palkannousuun nähden. Peruspalkka on pieni ja joudut oikeista vastaamaan ihmisten hengistä työssäsi.

Sairaanhoitajan työ on myös matalapalkka-alaa.

Sairaanhoitaja matalapalkkainen? Mielenkiintoinen näkemys.

Yleinen näkemys.

T. eri

Vierailija
84/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin alalle, jossa kuukausipalkka on n. 4700e, mutta rakastuin toiseen alaan, jolle kouluttauduin ja kuukausipalkka on 1700e. Viihdyn nykyisessä työssäni. Valitsin onnellisuuden rahan sijaan.

Vierailija
85/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin nuorena, mitä tykkäisin tehdä. Valmiuksia olisi ollut moneen muuhunkin, paljon paremmin palkattuunkin työhön, mutta olen tehnyt jo 30 vuotta työtä, josta olen nauttinut ja joka on tuonut motivaatiota ja iloa. Palkka on pieni, mutta se on riittänyt ihan hyvin ja säästeliäästi eläen olen hankkinut velattoman omistusasunnon, matkustellut ja ostanut sen, mitä oikeasti olen tarvinnut. Olen tyytyväinen elämääni.

Vierailija
86/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kiinnosti elää täyttä nuoruutta jatkuvan opiskelun ja säästämisen sijaan. En kadu päivääkään että joka palkka meni hauskanpitoon ja ulkomaanreissuihin kavereiden kanssa. Korkeapalkkaiset sitten käyttää usein rahansa johonkin muuhun (esim perheeseensä tai kalliiseen asuntolainaan tai autoihin) kunhan ensin opiskelevat sen kymmenen vuotta. Itse koin että elämä on tässä ja nyt eikä vasta sitten kun tienaa 6000e kuussa.

Ootko kuullut millaista on yliopistossa. Joka viikonloppu bileet ja joka vuosi ainejärjestön järjestämiä risteilyitä ja ulkomaanmatkoja. Todellakin elin nuoruuttani ja täysillä elinkin. Nyt valmistuneena voi muistella mahtavia opiskeluvuosia ja tienata 6000€ kuussa. 

Vierailija
87/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eniten ihmetellyt miksi lähihoitajana työskentelevä ei jatko-opiskele sairaanhoitajaksi. Saisi pienellä vaivalla heti parempaa palkkaa. Nyt jos vielä hakisi, ehtisi työnantajalle ilmoittaa että jää aikuiskoulutustuelle (vielä ehtii 1.8 saakka myönnetyt).

Sairaanhoitajan työ on paljon vaativampaa siihen palkannousuun nähden. Peruspalkka on pieni ja joudut oikeista vastaamaan ihmisten hengistä työssäsi.

Sairaanhoitajan työ on myös matalapalkka-alaa.

Sairaanhoitaja matalapalkkainen? Mielenkiintoinen näkemys.

Yleinen näkemys.

T. eri

Keskituloisia on sairaanhoitajat ja muut AMK-koulutetut hoitajat, jos tekee vuorotyötä. Koulutukseen nähden ovat alipalkattuja kuitenkin ja epäkohtana se että saadakseni sen noin 3400 mediaaniansion pitää tehdä töitä epämukavina aikoina eli pyhät, yöt ja viikonloput. Yleiseen palkkatasoon nähden eivät siis ole matalapalkkaisia, koska on paljon duuneja mistä tienataan jopa alle 2000e ihan kokoaikatyöstä.

Vierailija
88/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen saanut kaksi perintöä niin voin tehdä matalapalkkaista työtä josta pidän.

Vierailija
89/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin hyväpalkkaiselle alalle hyvän duunin kiilto silmissä mutta en työllistynyt. Joten jumin sitten matalapalkkaduunissa. Otin loparit ja opiskelin uuden ammatin keskipalkkaiselta alalta, jolla tosin ei tällä hetkellä ole töitä.

hei kiva että en ole yksin.

Vierailija
90/94 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aikanaan ettei musta ole muuhunkaan. Iän ja työkokemuksen myötä olen huomannut, että kyllä musta olisi. Nyt on urakehitys tyssännyt kun koulutus on liian matala, mutta nyt ei ole voimavaroja opiskella työn ohessa. Odottelen muutaman vuoden että lapset kasvaa ja/tai seuraava hallitus tekee jotain järkevää aikuiskoulutustuelle.

Vierailija
91/94 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin töihin alalle, joka minua aidosti kiinnostaa ja jossa keho sekä mieli pysyvät terveinä. Ihmisetkin vaikuttavat olevan viheralalla usein mukavia ja luonnonläheisiä.

Aikomuksenani on kyllä vielä kouluttautua hortonomiksi, mutten välitä niinkään suunnittelutyöstä, vaan haluan työstää pääasiassa käsilläni.

Pihojen rakentamisesta on myös hyötyä omalla pihalla ja siinä säästää useita tonneja hetkessä.

Vierailija
92/94 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pää ei kestäisi esim. liike-elämän menestyspaineita, enkä halua sitoa itseäni minkään suuren yrityksen jatkuvaan voiton tavoitteluun. Olen idealisti ja saan työskennellä arvojeni puolesta. Olen asiasta hyvin tyytyväinen.

Vierailija
93/94 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pää ei kestäisi esim. liike-elämän menestyspaineita, enkä halua sitoa itseäni minkään suuren yrityksen jatkuvaan voiton tavoitteluun. Olen idealisti ja saan työskennellä arvojeni puolesta. Olen asiasta hyvin tyytyväinen.

Voihan sitä työskennellä vaikka yksityisyrittäjänä.

Vierailija
94/94 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hakeutunut, päädyin. Raha ei ollut minulle tärkeää, itsensä toteuttaminen kyllä. Olen onnellinen ammatissani. Toisaalta voisin hyvin olla onnellinen vaikka kätilön ammatissa. Olisi suuri ilo nähnä lapsien syntyvän ja todistaa ihmisen onnellisintä hetkeä. Elämä päätti toisin. 

Äideiltä pas ka lentää kun synnyttävät lisää neuroja. Onpa ihanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän