Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hakeuduit matalapalkka-alalle korkeapalkkaisen alan sijaan?

Vierailija
19.04.2024 |

?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä incelli et hakeutunut töihin ollenkaan.

Vierailija
2/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kiinnosti elää täyttä nuoruutta jatkuvan opiskelun ja säästämisen sijaan. En kadu päivääkään että joka palkka meni hauskanpitoon ja ulkomaanreissuihin kavereiden kanssa. Korkeapalkkaiset sitten käyttää usein rahansa johonkin muuhun (esim perheeseensä tai kalliiseen asuntolainaan tai autoihin) kunhan ensin opiskelevat sen kymmenen vuotta. Itse koin että elämä on tässä ja nyt eikä vasta sitten kun tienaa 6000e kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Into ja motivaatio ovat tahtotilaa. Ne ovat syttymisiä ja luovat pysyväää lämpöä - kiinnostusta työhön. Tämä toteutuu, kun löytää työn, joka sopii omille kyvyille, toiveille ja luonteeelle.

Työstään motivoitunut työntekijä työskentelee tarkoituksenmukaisesti ja päämääärähakuisesti. Hän haluaa tehdä töitä ja on tyytyväinen työhönsä. Työmotivaatioon vaikuttaa työntekijän ammatillinen mielenkiinto sekä työn ja työntekijän ominaisuuksien yhteensopivuus. 

Työ voi palkita tekijäänsä monin tavoin: sen kautta voi kehittää osaamistaan, saada hyvää palautetta ja kokea arvostusta ja yhteeenkuuluvuutta.

Vierailija
4/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin tehdä työtä josta pidän, ja joka oli osittain myös harrastukseni. 

En kestäisi päivääkään työtä, jossa joudun esittämään muuta kuin olen, ja käyttämään muka fiinejä vaatteita ja pönöttämään ahdistavissa ja puuduttavissa palavereissa. 

Vierailija
5/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankit kasan opintolainaa ja kiduit tylsissä hommissa vain siksi että AI vie nyt duunisi?

Vierailija
6/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin hyväpalkkaiselle alalle hyvän duunin kiilto silmissä mutta en työllistynyt. Joten jumin sitten matalapalkkaduunissa. Otin loparit ja opiskelin uuden ammatin keskipalkkaiselta alalta, jolla tosin ei tällä hetkellä ole töitä.

Vierailija
7/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin hyväpalkkaiselle alalle hyvän duunin kiilto silmissä mutta en työllistynyt. Joten jumin sitten matalapalkkaduunissa. Otin loparit ja opiskelin uuden ammatin keskipalkkaiselta alalta, jolla tosin ei tällä hetkellä ole töitä.

Nyt en sitten pääse töihin edes millekään matalapalkka-alalle. 

Hyvin meni tämäkin.

Vierailija
8/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mikään korkeapalkkainen ala ei kiinnostanut minua. Minulle on tärkeämpää, että pidän työstäni ja saan siitä riittävän toimeentulon.

Vierailija
9/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin jollain ihmeen kaupalla yhdistämään eri töiden parhaat puolet. Teen työtä jossa on matala status, koulutus-, vaatimus- ja stressitaso, mutta kuitenkin keskimääräistä parempi ansiotaso.

Hillitön tuuri, koska ei tälle alalle päätyminen ollut varsinaisen älykkään suunnittelun tulosta.

Vierailija
10/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä sellaisissa aineissa mitkä johtaa matalapalkka-alalle. Esim. matematiikka ei kiinnosta ja se jo sulkee tosi monta alaa pois, kaikki insinöörijutut yms.

Vierailija
11/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä joltain muulta työttömältä DI:ltä. Mielellään naiselta. En jaksa vastata. Jätin taas hakemuksen hanttihommiin.

Vierailija
12/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hym. Halusin kärmtiläksi synnytyssaliin. Laiskuudesta se ei kai niin ole ollut kiinni, olen opiskellut alaa kuitenkin 4.5.v ja 2.5.v erikoistumista, mutta se vain on. Aina ollut. Työn vastuullisuutta palkka ei kyllä korvaa. 

Vierailija
13/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä joltain muulta työttömältä DI:ltä. Mielellään naiselta. En jaksa vastata. Jätin taas hakemuksen hanttihommiin.

Miltä alalta olet DI ja minkälaisia hommia olet kerennyt tekemään tähän mennessä?

Vierailija
14/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sairastuin, enkä pysty tekemään edellistä työtäni, jossa tienasin 4000+. Palkkani on matala myös siksi, että teen vain osa-aikaista juurikin sairauteni vuoksi.

Vierailija
15/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisuorittajuuttani, laiskuuttani ja pelokkuuttani. Nuo ehkä ne tärkeimmät syyt.

Vierailija
16/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on fiksua hakeutua niihin töihin joista pitää, kuten esim puutarha- ala, kuin että rahan perässä lähtisi alalle, joka ei yhtään kiinnosta.

Jos haluaa olla onnellinen,pitää tehdä työtä josta tykkää.

Vierailija
17/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hym. Halusin kärmtiläksi synnytyssaliin. Laiskuudesta se ei kai niin ole ollut kiinni, olen opiskellut alaa kuitenkin 4.5.v ja 2.5.v erikoistumista, mutta se vain on. Aina ollut. Työn vastuullisuutta palkka ei kyllä korvaa. 

Keksin näköjään täysin uuden ammatin. Ihmekös tuosta ei makseta paljoa. ;) 

T: kätilö 

Vierailija
18/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päätit ryhtyä kusipääksi, kun voisit olla normaalikin?

Vierailija
19/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valitsemallani alalla ei ole mahdollista tehdä korkeapalkkaisia töitä. Olikos lapsella muuta kysyttävää tällä kertaa?

Vierailija
20/94 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun se on teistä vammaisistakin huolehdittava.

t. lähihoitaja vammaisten palveluasumisyksiköstä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi