Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?

Vierailija
18.04.2024 |

Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin. 

En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.

Kommentit (489)

Vierailija
81/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tanssin ja kuvittelen olevani keijukainen. Välillä höpöttelen itsekseni ja joskus uppoudun siihen niin, että höpisen itsekseni kaikkea joutavaa kadulla kävellessäni. Keskustelen välillä peilin kanssa 

"hei, onpas hieno päivä ulkona, ei mikä tuo ryppy on naamassa, ei kai taas ole tullut harmaa hius, ei tämän näin pitänyt mennä, onpas hieno etureppu *taputapu mahaan*, pitäskö tänään tehdä ruokaa, mitä mieltä olet?"

Joskus kuvittelen että seurassa on joku ja käyn hienot pohdiskelevat keskustelut maailman tilanteesta, yleisestä etiikasta ja lopulta päädyn itseni ja mielikuvitushenkilön kanssa siihen että "oh well, kuolemaanhan tää kaikki kurjuus päättyy".

Jos kukaan ei näe, saatan mennä keinuun keinumaan. 

Tuijottelen kesäisin pikku murkkuja ja öttiäisiä ja mietin että tältäkö Jumalasta tuntuu katsella ihmisiä.

Vierailija
82/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supattelen ja juttelen usein pehmoleluilleni. Edelleen nukun rakkain Nalle kainalossa ja joskus kotoa lähiessä sujautan reppuun taikka kassiin pehmolelun huvin vuoksi. Kaupassa on myös ihana käydä silittämässä pehmoja sekä ihastelemassa värikkäitä lelupaketteja.

Tykkään leikkiä kaikenikäisten lasten kanssa, aina keksitään jotain hauskaa puuhaa. Käyn myös lapsenvahtina. Nuoremmat lapset ovat aina pitäneet seurastani ja minäkin tykkään touhuta heidän kanssaan. Oikeastaan paljon mielummin vietän aikaa naapuruston alakouluikäisten kanssa kuin omanikäisten kavereiden, paljon vaivattomampaa. Välillä kyllä kavereidenkin kanssa leikitään, käydään vaikka pulkkamäessä taikka leikkipuistossa. En ole myöskään valtaosaa leluistani myynyt, ja joskus kaivan Littlest Pet Shop -hahmot kaapin perältä ja leikin niillä. Ovat niin sieviä!

Ulkona tykkään värkätä, iso omakotitalon piha ja metsää lähellä. Saatan keräillä hienoja keppejä, käpyjä ja kiviä. Kymmenen tikkua laudalla on parasta ikinä kun vaan kunnon porukan saa kasaan. Hippa ja piilonen on myös kivaa. Jos sattuu olemaan kumpparit jalassa ja näen rapakon, niin todennäköisesti pitää käydä testaamassa. Vesileikit on myös mahtavia, joki löytyy läheltä ja vaikkapa merenneidon leikkiminen on hauska. Tähän itseltä löytyy myös uitava merenneidonpyrstö. Myös koiran kanssa tykkään leikkiä ja joskus käydään tutkimusretkillä metsässä, saa koirakin nuuskutella niin paljon kuin sielu sietää.

Olen edelleen kotona asuva nuori aikuinen. Ehkä joskus hieman höperö, mutta ei kiinnosta muiden mielipiteet. Osin olen hieman lapsellinen, toisissa asioissa taas selkeästi useita ikäisiäni järkevämpi ja kypsempi. Leikki on parasta eikä todellakaan kysy ikää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tanssin ja kuvittelen olevani keijukainen. Välillä höpöttelen itsekseni ja joskus uppoudun siihen niin, että höpisen itsekseni kaikkea joutavaa kadulla kävellessäni. Keskustelen välillä peilin kanssa 

"hei, onpas hieno päivä ulkona, ei mikä tuo ryppy on naamassa, ei kai taas ole tullut harmaa hius, ei tämän näin pitänyt mennä, onpas hieno etureppu *taputapu mahaan*, pitäskö tänään tehdä ruokaa, mitä mieltä olet?"

Joskus kuvittelen että seurassa on joku ja käyn hienot pohdiskelevat keskustelut maailman tilanteesta, yleisestä etiikasta ja lopulta päädyn itseni ja mielikuvitushenkilön kanssa siihen että "oh well, kuolemaanhan tää kaikki kurjuus päättyy".

Jos kukaan ei näe, saatan mennä keinuun keinumaan. 

Tuijottelen kesäisin pikku murkkuja ja öttiäisiä ja mietin että tältäkö Jumalasta tuntuu katsella ihmisiä.

Niin tuttua. Hienosti kirjoitettu!

Vierailija
84/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus suihkun jälkeen pullistelen peilin edessä ja kuvittelen olevani fitnessmalli. Mielikuvituksessa käyn lääkärissä ja nuorehko naislääkäri kehottaa ottamaan paidan pois tutkiakseen. Näen naislääkärin ihailevan ja himoitsevan  katseellaan, mutta sitten tulen tolkkuihini ja huomaan kun peilistä katsoo keski-ikäinen pallomaha. Joskus on kiva irtautua todellisuudesta. -m39

Vierailija
85/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään piiloon eikä kukan etsi

Vierailija
86/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tää niinku kirjottelis tällaselle palstalle. 

😊

Vierailija
87/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oskus kuvittelen olevani joku vloggaaja kun vaikkapa meikkaan. Kuin tekisin jotain grwm videota. 😁

Joskus puhun unikavereille.

Olen 35v. perheenäiti, terve ja työssäkäyvä ihminen.

Nuoruudessani ei ollut mitään vloggaajia, mutta kuvittelin usein juuri tämmöistä opastusta tai selostusta tekeväni vessan peilille, kun tälläydyin jonnekin. Siinä oli mukana vähän sellaista muodonmuutosleikkiä, jos oli vaikka ennen suihkuun menoa likaiset hiukset, hampaat pesemättä ja finnejä naamassa. 

Enää en tee tuota, mutta joskus ruokaa laittaessani kuvittelen tekeväni siitä youtube-videota. 

Vierailija
88/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kokkaan niin leikin, että olen julkkiskokki ja minulla on oma kokkausohjelma Jamie Oliverin tapaan ja aina selitän mielikuvituskameralle ja yleisölleni miten kokataan.

Vierailija
89/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikin olevani aikuinen vaikka henkisesti en ole :D Olen kuin kiukutteleva teini vaikka se ei juurikaan näy ulospäin, paitsi kun olen erittäin turhautunut ja väsynyt. 

Rakastin aina leikkimistä ja leikinkin aika aktiivisesti yläasteen ensi luokille asti, varmaan huomattavasti pidempään kuin monet ikätoverit. 

Mitä sitten onkaan leikkiminen? Onkohan mun viherkasviharrastus jotain jatkoa siihen, kun tykkään ajatella kasvejani eri persoonallisuuksina ja höpöttelen niille niitä hoivatessani :D 

Tässä oli hyvä kysymys. Mitä oikeastaan on leikkiminen?

Jokaisen pitäisi leikkiä jotenkin. Aikuisilla voi olla erilaiset leikit kuin lapsilla. Monesti aikuisten leikkiä ei ehkä tunnisteta tai myönnetä leikiksi. 

Vierailija
90/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään keinumisesta. Jos tyhjän leikkipuiston keinut on myöhään kesäiltana vapaana, saatan keinua niissä hetken aikaa. 

Vierailija
91/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten on leikkimistä? Saatan keinua, tehdä juoksupyrähdyksiä, tehdä lumiukkoja tms. lumesta, hassutella, yrittää osua johonkin käyvillä tms., tehdä puroja vesilätäköistä, puhaltaa saippuakuplia jne.

Vierailija
92/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikin olevani aikuinen vaikka henkisesti en ole :D Olen kuin kiukutteleva teini vaikka se ei juurikaan näy ulospäin, paitsi kun olen erittäin turhautunut ja väsynyt. 

Rakastin aina leikkimistä ja leikinkin aika aktiivisesti yläasteen ensi luokille asti, varmaan huomattavasti pidempään kuin monet ikätoverit. 

Mitä sitten onkaan leikkiminen? Onkohan mun viherkasviharrastus jotain jatkoa siihen, kun tykkään ajatella kasvejani eri persoonallisuuksina ja höpöttelen niille niitä hoivatessani :D 

Minulla tämä sama omien viherkasvien ja kukkien kanssa. 😄

Vierailija
93/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin lapsenlapsen kanssa mitä milloinkin. Omassa lapsuudessa ei ollut aikaa leikeille niin nyt saan elää lapsuuteni uudestaan. Ihanaa, lapset ja lapsenmielisyys tekee hyvää psyykelle.

Vierailija
94/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on bmw ja leikin että se on formula. Puikkelehdin kaistalta toiselle, teen muita ärsyttäviä ohituksia enkä tietenkään käytä vilkkuja, koska eihän vormuloissa ole sellaisia. Yleensä teen myös sellaisia vönn-vönn-ääniä, kun ajan. Joskus kyllä vaimo vähän antaa palautetta siitä.

Olen harkinnut, että liimaisin autoon tarroja, jotka sitten olisi niin kuin sponsoreiden tarroja. Sitten muutkin tietäisi että kyseessä on vormula.

Kiihdytän myös aina liikennevaloista mahdollisimman lujaa, koska haaveilen, että samoissa valoissa on joku formula-tallin kykyjenetsijä, joka sitten huomaa minut ja palkkaa ajamaan oikeaa formulaa.

Ai saakeli, en muista milloin olisin nauranut näin 🤣🤣🤣

Vierailija
95/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ihaba keskustelunavaus ja mielenkiintoisia kommentteja! Hyvän mielen ketju kiitos tästä.

Tämä viesti oli ihana, näen tuon kasvikaverikokoelman mielessäni joille käyt iltaisin toivottelemassa hyvät yöt.

Itse en osanut lapsena leikkinä, jäi kai vähän lapsuus väliin ja nyt traumoja selvitellessäni tämä leikkisä puoli minusta on noussut esiin. Tuntuu vuosien jälkeen vapauttavalta päästää se oma pieni sielu vapaaksi, senhän olisi pitänyt aina saada olla vapaa. Se joka kitketään meistä liian varhain.

Ilahdun aina ku näen ihmisiä, joilla leikkksyys on tallella, ihan vain arjessa tai ihmisten ilmoilla. Semmoinen elämän liekki, jota ei saa sammuttaa. Liikutun ihan aiheesta nyt, mutta olen oppinut etyä ne jotka katsovat paheksuen jos vapautan sisäisen lapsen, saavatkin paheksua, ja jatkan elämistä itselleni ilman sellaista lisäkuormaa. Ihan jo se, että "uskallan"vapaasti tutkia esim. kyykkien kaunista kukkaa pussibysäkillä, ja haltioitua vapaasti, on usein "rohkea"hetki itselleni. Lisää leikkisyyttä elämään meille kaikille.

Vierailija
96/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista tulee puuhattua. Puistossa teen kärrynpyöriä nurmikolla, rakentelen leegoilla, joskus kesällä hyppään narua pihalla (menee kuntoilusta), pelaan scrabblea yksinpelillä ja koitan keksiä mahdollisimman outoja sanoja. Mulla on aikuisten värityskirja. Tykkään myös piirtää. Teen palapelejä, toki aikuisten versioita, ettei ole liian helppoja.

Uimahallissa sukeltelen niitä muovirenkaita pohjasta ja hypin hyppyaltaassa. Joskus iltalenkillä, jos on pimeää ja ketään ei näy lähistöllä, juoksen silleen hullusti, kun Phoebe juoksee frendeissä lenkkeillessään :D sitten nauran ääneen, kun siitä tulee niin hauska olo. Saatan illalla käydä myös keinumassa ja kiipeilemässä kiipeilytelineissä leikkipuistossa. Tykkään roikkua telineissä pää alaspäin, niinkun lapsena. Ostin kanssa korispallon pari kesää sitten ja välillä käyn vaan heittelemässä koreja läheisen koulun pihassa.

Mulla ei ole omia lapsia, mut olen täti ja o

Tämä on ihana!

Vierailija
97/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leikitään seksissä. Olen lelu/leikkikalu. N34

Vierailija
98/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legot ja palapelit, mutta nykyään enemmän Stardoll ja Lady Popular.

Vierailija
99/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppynarunhan voisi ostaa ja hula hula vanteen, kuperkeikka olisi yksi, mitä voisi ala-asteen aikaisilta ajoilta verestellä, onnistuuko :D ettei katkea paikat.

Vierailija
100/489 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin että olisi varaa asua muualla, jossain maassa jossa rasismia ei olisi. Hyvien ihmisten maa jossa kävisi lapsen kanssa puistossa ja menisi kotiin lukemaan lapselle iltasatua. Leikin että olisi vaimo jonka viereen voisi mennä nukkumaan. Leikin että maailma ei olisi sodassa ja herään aina tähän maailmaan ja leikit ovat kadonneet.