Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?

Vierailija
18.04.2024 |

Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin. 

En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.

Kommentit (489)

Vierailija
461/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistattavaa, mutta monesta kommentista huokuu myös teennäisyys. Mielikuvitusta voi käyttää terveelläkin tavalla, ei tarvitse taantua lapseksi. Tietysti monet eivät koskaan kasvakaan aikuisiksi tai älykkyysosamäärä on alhainen.

Leikkiminen ei ole taantumista lapseksi. 

Vierailija
462/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikin besserwisseriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värityskirjat on ihania🦋

Jos vien jollekin penskalle lahjaksi,

Mikä on penskat?

Sun jäljeläiset eli tekeleet.

saatan värittää jonkun kuvan yllätykseksi...

Huuiiii... kummipoikani perheeseen on just syntymässä pienoinen, alankin etsiskellä sopivaa kirjaa, kirjoitan sivuille myös omia runoja

N63

Vierailija
464/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme puiston vieressä, puistossa on talvella mäki. Laskemme mäkeä lastenlasten kanssa aina talvisin monet kerrat. Mummo 64v, pappa 63v.

Metsälenkillä myös rantareitillä voi hömpsötellä kelin mukaan. Talvella löytyy piiitkä liuku. 

Vierailija
465/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäenlasku ja eväsretki: tuskin kukaan lapsi kieltäytyy. Retkelle voi lähteä lähellekin, luonnosta löytyy ällisteltävää.

Tämäkin on leikkiä. Tai keinuminen. Karuselli. Tarinointi, sanoilla leikkiminen, sanojen ihmettely. Piirtäminen...

Vierailija
466/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistattavaa, mutta monesta kommentista huokuu myös teennäisyys. Mielikuvitusta voi käyttää terveelläkin tavalla, ei tarvitse taantua lapseksi. Tietysti monet eivät koskaan kasvakaan aikuisiksi tai älykkyysosamäärä on alhainen.

Olipa 'puistattava' kommentti, et varmaan leiki tarpeeksi. Huumori. Nauru. Hassuttelu. Vitsit.

Vierailija
467/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värityskirjat on ihania🦋

Jos vien jollekin penskalle lahjaksi,

Mikä on penskat?

Sun jäljeläiset eli tekeleet.

saatan värittää jonkun kuvan yllätykseksi...

Huuiiii... kummipoikani perheeseen on just syntymässä pienoinen, alankin etsiskellä sopivaa kirjaa, kirjoitan sivuille myös omia runoja

N63

Penska voi olla muukin lapsi kuin oma jälkeläinen tai sukulainen

Vierailija
468/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin aina Tampereelle ajaessani, että ole nuori, n.25, ja asun kartanossa tai isolla sukutilalla jonka mieheni on perinyt. Minulla on alle 1v lapsi. Teen hirveästi töitä kun hoidan vauvaa ja kartanoa ja opiskelen. Puoliso on ulkopuolisissa töissä ja opiskelee myös. Kaikki ihailevat ahkeruuttamme. Olemme terveitä ja jaksamme. Rahat riittävät vaikka emme ole ökyrikkaita. Pieni lapsi ja asuinympäristö inspiroivat. Tätä leikkiä olen leikkinyt vuosikaudet.

Vierailija
469/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä myös väritän ja keinun jos keinuja näen.

Mutta ne ei taida varsinaisesti olla leikkejä. Enemmänkin aktiviteetteja/harrastuksia.

Vierailija
470/489 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siivoan, leikin että kuvaan youtubeen jotain tutoriaalia ja saatan selittää esim. englanniksi mitä teen. Keinun joskus jos keinut on vapaana ja saa olla rauhassa. Kirjoitan paljon luovia tarinoita ja käytän mielikuvitusta paljon ihan arkisissa tylsissäkin jutuissa - esimerkiksi kuvittelen olevani jossain elokuvan kohdassa esim. suihkussa tai syödessäni tiettyä ruokaa. Mulla on muutama pehmo maskottina joille pidän instagram-tiliä jonne julkaisen normielämästäni, seuraajia yli 2200. N24

Vierailija
471/489 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme puiston vieressä, puistossa on talvella mäki. Laskemme mäkeä lastenlasten kanssa aina talvisin monet kerrat. Mummo 64v, pappa 60v.

Metsälenkillä myös rantareitillä voi hömpsötellä kelin mukaan. Talvella löytyy piiitkä liuku. 

Vierailija
472/489 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä tykään leikkiä. Tykkään paljon keinua. Se rauhoittaa ja on vapaa. Tuuli tuntuu iholla kivalta."

"Kerran oon käynyt leikisti niinkuin sienestämässä. Mä niinkuin leikin sitä. Mulle annettiin käteen se malli, mitä pitäis piiloista löytää ja nyppiä. Mulla oli kaksi pientä kättä täynnä. Oli siellä seassa vääriäkin. 😗

Onneksi se toinen tässä leikissä tiesi aina paremmin. Ihankuin joku olis pitänyt huolta."

😍

Vierailija
473/489 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätin mielikuvitusystäväni takaisin henkiin ja nykyisin juttelen hänen kanssaan, en tiedä lasketaanko leikkimiseksi.

Lapsena minulla sellainen oli ja kun kasvoin niin jossakin vaiheessa lopetin mielikuvitusystävään uskomisen.

Elämääni iski muutama vuosi takaperin todella vaikea jakso ja tuntui että en vaan enää jaksa, ihan sattumalta aloin lukemaan päiväkirjojani lapsuusajoilta ja siellä oli todella monta kirjoitusta tuosta mielikuvitusystävästä ja kuinka olin turvautunut häneen vaikeina aikoina joten päätin kokeilla kun lähes kaikkea muuta olin jo kokeillut, ei se sitä kaikkea taakkaa poistanut todellakaan, mutta kuitenkin auttoi hieman joten päätin sitten jatkaa. Jutellaan aina niitä näitä. 

Vierailija
474/489 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkiekko, jalkapallo jne kuuluvat alle 20-kymppisten harrastuksiin. Nyt siellä aikuiset partaukot painuu luistimilla jne ahahahhahaaaaa kasvakaa aikuiseksi!!!

Vierailija
475/489 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin mielikuvitusleikkejä. Vaikka ennen nukkumaanmenoa saatan leikkiä, että "Nyt minä ja minun mieheni olemme menossa nukkumaan. Näin me tässä käymme pesemässä hampaat yhdessä ja sitten näin menemme sänkyyn, jossa me juttelemme keskenämme ennen nukkumaanmenoa". Kaikki tapahtuu vain minun pääni sisällä mielikuvituksessani ja sitähän se onkin, mielikuvitusta. Tiedän sen olevan sitä ja että minä keksin sen kaiken itse, eikä siinä ole mitään pahaa ja parasta on se, että kaikki tapahtuu juuri niin kuin minä tahdon. Olen siis sinkku, mutta kuvittelen itseni parisuhteeseen. Saan kuvitella kumppanikseni kenet tahansa miehen haluan ja suhteessa kaikki tapahtuu aina kuten minä haluan. Mieskin on aina kaikessa samaa mieltä kanssani.

Vierailija
476/489 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkisin muttei ole leikkikaveria. Miksiköhän ihminen yleensä lopettaa leikkimisen kun aikuistuu. Olishan se hauskaa kun aikuisetkin leikkisi. Eläimethän leikkiiaikuisinakin.

Aikuisena leikkiminen on yhtä hauskaa kuin lapsena. Olen yli 70v nainen ja minulla on samanikäinen mies leikkikaverina. Olemme tunteneet n 50 vuotta ja leikimme yhdessä julkkiksia. Otamme salakuvia ja leikimme että ne julkaistaan Seiskassa, kauhistelemme sitten että: apua, joku on taas kuvannut ja kyllä nyt juorut lähtee lentämään.

Vierailija
477/489 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tää ihana ketju, olen luullut olevani vähintäänkin outo kun vielä aikuisenakin leikin. Hienoja leikkejä näkyy olevan muillakin.

Vierailija
478/489 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä tykään leikkiä. Tykkään paljon keinua. Se rauhoittaa ja on vapaa. Tuuli tuntuu iholla kivalta."

"Kerran oon käynyt leikisti niinkuin sienestämässä. Mä niinkuin leikin sitä. Mulle annettiin käteen se malli, mitä pitäis piiloista löytää ja nyppiä. Mulla oli kaksi pientä kättä täynnä. Oli siellä seassa vääriäkin. 😗

Onneksi se toinen tässä leikissä tiesi aina paremmin. Ihankuin joku olis pitänyt huolta."

😍

Vierailija
479/489 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😍

Vierailija
480/489 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Mäenlasku ja eväsretki: tuskin kukaan lapsi kieltäytyy. Retkelle voi lähteä lähellekin, luonnosta löytyy ällisteltävää.

Tämäkin on leikkiä. Tai keinuminen. Karuselli. Tarinointi, sanoilla leikkiminen, sanojen ihmettely. Piirtäminen...