Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?
Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin.
En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Etelän lomilla tee rannalla simpukoista ja kivistä kuvioita hiekalle. Talvella Suomessa teen lumesta erilaisia patsaita ja lyhtyjä. Teen kukkaseppeleitä kesällä. Teen käsilläni varjokuvia seinälle.
Ja olen siis 68 -vuotias. Kaverit ei ymmärrä kun kävellään yhdessä ja minä pompin niin kuin lapset
Leikin nukeilla ja pehmoleluillla. Puen erilaisiin vaatteisiin ja pidän niille kutsuja.
M47
Säännöllisen epäsäännöllisesti käyn keikoilla leikkimässä fanityttöstä.
Leikin pikkuautoilla, legoilla, rakennuspalikoilla ja magneettipalasilla aina kun lapsenlapsi on kylässä.
Yritin etsiä tänään tiettyä pääsiäismunaa kaupasta, ei ollut. Pitää mennä toiseen missä niitä oli. Olen sisäisesti lapsi usein. Vaikka toisaalta aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Just Sodis2024 leffafestivaalilla leikin filmitähteä. Juttelin sujuvasti Ugandalaisen naisen, Itävaltalaisten miesten kanssa. Seurasin ulkolaisten huippuohjaajien haastatteluita, osallistuin kotimaisten näyttelijöiden ja ohjaajien paneelikeskusteluun tekoälystä yms. Kohotimme maljan Anssi Tikanmäen muistolle Arvottomat-kirjan julkkareissa.
Sodiksessa olemme kaikki yhtä - kukaan ei häiritse julkimoita - ihana reissu
N63
Mitä sulle tänään kuuluu, Tuumis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just Sodis2024 leffafestivaalilla leikin filmitähteä. Juttelin sujuvasti Ugandalaisen naisen, Itävaltalaisten miesten kanssa. Seurasin ulkolaisten huippuohjaajien haastatteluita, osallistuin kotimaisten näyttelijöiden ja ohjaajien paneelikeskusteluun tekoälystä yms. Kohotimme maljan Anssi Tikanmäen muistolle Arvottomat-kirjan julkkareissa.
Sodiksessa olemme kaikki yhtä - kukaan ei häiritse julkimoita - ihana reissu
N63
Mitä sulle tänään kuuluu, Tuumis?
Kiitos hyvää, Helatorstaita :)
Leikin keppihevosilla. En saanut koskaan sellaista lapsena, ja olen allerginen hevosille että voisin mennä oikeille talleille.
Ulos en kehtaa mennä ratsastelemaan kun keppiksillä leikkiviä lapsiakin haukutaan somessa, saati sitten aikuisia.
Minulla on 4 hevosta ja niille talli, hoidan niitä ja ratsastan niillä sisällä.
N32
Leikkiminen ja mielikuvittelu kertoo älykkyydestä ja luovuudesta. Itselläni on barbienukkeja tavaroineen, valtava määrä legoja, leluja, peruukkeja, silmälaseja ynnä muuta rekvisiittaa. Niillä voi luoda vaikka minkälaisia maailmoja. Aina, kun käyn jossain tavaratalossa tai kirpputorilla, niin katson kaikki lelut läpi. Minulla on lapsenlapsia, kotonani saa leikkiä muutkin.
Miten kaikki sarjat ja elokuvat olis tehty, jos ei olis leikkiä ja mielikuvitusta...?
Tää menis nyt katsomaan, mitä Barbietaloon kuuluu. Siellä on ollu juhlat ja joku on kuulemma tullu kaapista. Onko kyseessä jääkaappi vai kuivauskaappi vai ehkä viinakaappi...
Tuli just mieleen, mikä mielikuvitus lapsella on ilman valmiita leluja ja älylaitteita. Me lapsena selattiin kaverin kanssa jotain vanhaa apua tai avotakkaa. Sit aina kuvan kohdalla selitettiin vuorotellen, siis se kumman puolelle kuva osui tyyliin: täs kuvas näkyy minkälaist meil on kotona. Kato tätä kattilaa/pöytää/pihaa... meil on samanlai. Tästä ovesta mennää sisää, tos järves uiaa. Toi lehmä on meiän mansikki jne
Sadepäivän rattoa. Ja paperinukilla leikkimiset, ite tehtii vaatteita. Käpylehmät, kotileikit.
Harmillista, että leikkiminen tuppaa vähentymään aikuistuessa
Vierailija kirjoitti:
Tykkään keinumisesta. Jos tyhjän leikkipuiston keinut on myöhään kesäiltana vapaana, saatan keinua niissä hetken aikaa.
Stressileluilla ja squishyilla vaan. Eli näitä puristeltavia juttuja. Joskus pelaan gogoilla. Gogot oli suosittuja lapsuudessani.
Leikin välillä, että asun unelma-asunnossani, unelmapaikassani.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tää niinku kirjottelis tällaselle palstalle.
Leikin alus ekaks ..
Mä niin tiedän 🙃
Mikä sun nimi olis niinkun nyt?
Jos tää olis nyt niinku ______?
Aletaaks?
🐝
Bob Marley: Sun is shining remix
Leikimme kartanonrouvaa ja palvelijaa mieheni kanssa ruokaillessamme, painan kutsunappia ja pyydän tuomaan milloin mitäkin.
Uutisia katsellessa leikimme haastattelijaa ja haastateltavaa, joka ei yhtään ymmärtä mitä kysytään.
Joskus leikimme lavatansseja, laulamme hitaita ja tanssimme niiden tahdissa.
Olemme 70-vuotiaita ja naimisissa oltu jo 50 vuotta. Mutta edelleen meillä on kivaa keskenämme. Nauramme paljon ja pelleilemme.
Doris - reissunainen kirjoitti:
Tuli just mieleen, mikä mielikuvitus lapsella on ilman valmiita leluja ja älylaitteita. Me lapsena selattiin kaverin kanssa jotain vanhaa apua tai avotakkaa. Sit aina kuvan kohdalla selitettiin vuorotellen, siis se kumman puolelle kuva osui tyyliin: täs kuvas näkyy minkälaist meil on kotona. Kato tätä kattilaa/pöytää/pihaa... meil on samanlai. Tästä ovesta mennää sisää, tos järves uiaa. Toi lehmä on meiän mansikki jne
Sadepäivän rattoa. Ja paperinukilla leikkimiset, ite tehtii vaatteita. Käpylehmät, kotileikit.
Harmillista, että leikkiminen tuppaa vähentymään aikuistuessa.
Ei kaikilla.
Lumipesut kylmässä lumessa turkki päällä, turkkikin puhdistuu, kieriessä voi nauraa niin että ... matot puhdistuu siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Leikimme kartanonrouvaa ja palvelijaa mieheni kanssa ruokaillessamme, painan kutsunappia ja pyydän tuomaan milloin mitäkin.
Uutisia katsellessa leikimme haastattelijaa ja haastateltavaa, joka ei yhtään ymmärtä mitä kysytään.
Joskus leikimme lavatansseja, laulamme hitaita ja tanssimme niiden tahdissa.
Olemme 70-vuotiaita ja naimisissa oltu jo 50 vuotta. Mutta edelleen meillä on kivaa keskenämme. Nauramme paljon ja pelleilemme.
Tämä on ihana kuvaus.
N64
Puistattavaa, mutta monesta kommentista huokuu myös teennäisyys. Mielikuvitusta voi käyttää terveelläkin tavalla, ei tarvitse taantua lapseksi. Tietysti monet eivät koskaan kasvakaan aikuisiksi tai älykkyysosamäärä on alhainen.
Etelän lomilla tee rannalla simpukoista ja kivistä kuvioita hiekalle. Talvella Suomessa teen lumesta erilaisia patsaita ja lyhtyjä. Teen kukkaseppeleitä kesällä. Teen käsilläni varjokuvia seinälle.