Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?
Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin.
En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.
Kommentit (489)
Tähänkö loppui leikit?
Liiterissä puita pinotessa teen laskutoimituksia päässäni: kuinka monta Helenaa tunnen, Hannua, Markkua???
Muistelen 1967 ekaluokalla koulukavereiden nimiä, kotikyläläisten nimiä yms
Verenluovutuksessa muistelen heitä, jotka ovat siirtyneet tuonilmaisiin
Palapelit, leikkimistä sekin. Harmi, kun ei oikein ole tilaa tehdä...
Leikin kissani ja chatgpt kanssa. Tällä hetkellä se on mun siivouspomo
Vierailija kirjoitti:
Eräänä varhaisena talviaamuna näin kerrostalojen pihalla miehen, joka teki alueen lapsille yllätykseksi lumiukon. Teki sen yksin, ja siitä tuli upea!
Lumiveistosten teko ja mäen laskeminen on mukavaa aikuisenakin. Jos on luova, samoin askartelu ja voi myös keksiä lapsilleen jotain kivoja pelejä, tehdä vaikka nuken vaatteita. Riippuu varmaan omista ominaisuuksista ja siitä, mikä tuottaa itselle iloa. Ap voisi yhtä hyvin järjestää illallisia tutuille, miksei siis itsellensäkin, kun nauttii ruuanlaitosta. Minusta tuossa on jotakin kivaa. Taito tehdä arjesta juhlaa ja luoda pieniä ilonaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lapsena pihassa poikakaveri, joka haki leikkimään,hiekkalaatikolle. Isompana törmäsin leikkijä-mieheen, en jaksanut pitkään sen leikkejä.
Ajattelin juuri tuosta vormula-tyypistä, että aikuisen leikkiminen ei ole synonyymi aikuisen vastuuttomuudelle. Vastuuttomuus ja kehittymättömyys ovat asia erikseen.
Katselin äsken ulkona, että keinut ok, hiekkalaatikolla lelut kunnossa... jospa naapurin penskat tulis mun kaa leikkimään
N63
Hyvää Vappua Kaikille Leikkimielisille🎶💕🥳🌻🎶💕🥳🎶💕🥳🎶🌻💕🥳🎶🌻🎶🥳💕🌻🎶🥳💕🌻🎶💕🥳
Kuvittelen olevani nuori ja notkea. Nuori olin kauan sitten, notkea en ole ollut koskaan. Nuorena ja hoikkanakin olin notkea kuin rautakanki.
Kuvittelen osaavani tanssia yhtä kevyen näköisesti kuin ennen vanhaa Famessa oppilaat tanssivat. Aina innostun kokeilemaan, mutta lopputulos on masentava, jalka tuskin nousee lattiasta, kevyeksi tarkoitettu laskeutuminen hypystä karistaisi rappaukset alakerran katosta, jos asuisin talossa, jossa olisi alakerta 🥴. Mielessäni olen silti huipputanssija 💃
Rakastan hyppiä vesilätäköihin, potkia syksyn lehtiä🍁🍂, heitellä pakkaslunta päälleni. Puoliso on leikissä mukana sen verran, että hän haravoi sen lehtikasan minua varten. Yhdessä myös rassaamme lätäköihin laskuojia.
Just. Nuorena hypin ojien yli, no problema.
Enää ei onnistu. Niin kauan kun puskapissa onnistuu. . . Kaikki ok
Mä rakastan leikkiä hiekkalla. Teen linnoja, autoteitä, parkkipaikkoja, taloja. Mitä vaan mieleen juolahtaa. Jaksan tehdä kymmeniä hiekkakakkuja rikottavaksi tai leikkiä kaivurilla tunteja lasten kaverina. Se on tosi rentouttavaa ja saa lapsille hyvän mielen. Omat lapset on jo isoja, mutta onneksi lähipiirissä on vielä pieniä lainattavaksi. Yksin en ole vielä kehdannut mennä leikkipuiston hiekkalaatikolle 😅
Suominaiset leikkivät afrikkalaismiestensä kanssa varmaan ainakin "Kuka pelkää mustaa miestä" -leikkiä
Leikitään hallitusta. Yksi meistä on vuorollaan ministeri ja loput ovat eduskunta ja oppositio. Sitten me jankkaamme samaa asiaa koko leikin ajan juupas-eipäs-metodilla. Seuraavana päivänä vaihdamme paikkoja ja jatkamme jankkaamista niin, että edellisenä päivänä vastaan ollut onkin nyt puolesta ja puolesta ollut vastaan. Seuraavana päivänä kierrätetään taas leikkiin osallistujien paikkoja. Muutaman päivän päästä on palattu lähtötilanteeseen, eikä kukaan edes muista enää millä kannalla missäkin asiassa leikin alkaessa oltiin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään leikkiä marmorikuulilla kadulla lähellä naapurin uutta Audia
Eikös petankkin pelaaminen lähellä naapurin uutta Audia olisi jännittävämpää. Tai kuulantyöntö vaikka se ei olekaan varsinaista peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pissa- ja kakkaleikkejä yksikseni.
No sille tasolle oot jäänyt.
Oletko vähän rajoittunut ja suvaitsematon. Täysin normaalia nykyaikana. Pridekulkueessakin on paljon heitä.
Keräilen ilmaisia hiekkaleluja ja astioita lasten leikkipaikalle. Leikin itse välillä ja välillä lasten kanssa. Joskus keinutaan, kerran yksi ujompi lapsi kysyi hiljaisella äänellä, koska hän pääsee keinumaan...
🤸🤸🤸en osaa kärrynpyöriä, olisin aina halunnut osata. Päällä osasin seisoa ilman tukea, myös joogaseisonta.
Nyt olen notkea ja sorja kuin sorkkarauta
Meillä on miehen kanssa sivupersoonia. Niitä käytetään, kun halutaan välttää suoraa käskyttämistä. Sanotaan, että mahtaisko tyyppiä saada jostain kiinni ja hommiin tänne. Yleensä tulee kiireisesti paikalle, painaa hulluna töitä ja lähtee. Lopputuloksia ihastelemme yhdessä.
Kohta lähden kauppaan leikkimään, että ostan edullisesti. Vaikka hinnat ovatkin kohonneet julmetusti parin viime vuoden aikana.
Tää oli päivän piristys🙂
Joskus huvitan itseäni kuvittelemalla, missä ne kaikki säästyneet sataset on, kun lopetin tupakan 30v sitten...