Leikkivät aikuiset, mitä leikitte?
Olen keski-ikäinen, yksin asuva ja terveiden kirjoissa oleva aikuinen. En koskaan lopettanut leikkimistä. Esim. viime aikoina olen leikkinyt että asun paikassa, jossa on tietyin kellonajoin ruokatarjoilu ja yhteisruokailu. Oikeasti teen ja tarjoilen ruokani itse itselleni normaalissa kerrostaloasunnossani. Valmistan ja laitan ruoan lisukkeineen siististi tarjolle tietyin kellonajoin ja kun menen ruokapöytään istumaan, leikin aina että menen ruokasaliin.
En ole kehdannut kertoa kavereilleni ja omaisilleni että leikin.
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään leikkiä marmorikuulilla kadulla lähellä naapurin uutta Audia
Leikin roolileikkejä miehen kanssa. Menee lopuksi sänkyhommiksi, mutta peruukkeja ja asuja löytyy erilaisia ja saatan olla jossain hahmossa koko päivän. Ihan kivoja leikkejä ja tykkään esittää eri rooleja.
On aina ollut vilkas mielikuvitus. Usein romantiikkaa ja erotiikkaa mukana. Vähän väliä kuvittelen eläväni jonkun tyypin kanssa, johon olen jotenkin ihastunut. Mutta paljon myös muuntyyppistä kuvittelua huvin vuoksi. Mun pää vaan on sellainen.
Öh, lasketaanko roolipelit? Joutuu eläytymään pelihahmoonsa... vai haettiinko tässä nyt jotain pienten lasten leikkejä?
N37
Tykkään talvisin rakentaa lumesta itselleni esteitä ja hyppiä niiden yli, muina vuodenaikoina käytän keppareille tarkoitettuja esteitä(asun omakoti talossa ja oma piha). Lapsesta asti tykännyt hyppiä ja joskus haaveilin aitajuoksijan urasta.
Aina kun menen metsään vaikka sienestämään tai marjastamaan niin kuvittelen että olen seikkailija ja saanut sen tehtäväksi joltakin ja se pitää suorittaa (samalla tavalla kuin videopeleissä on tehtäviä).
Laitoin hetkeksi deittiprofiiliin, että olen leikkisä. Ei olisi pitänyt. Yksikään viestiini vastannut ei innostunut legoista, ei metsä/kaupunkiseikkailuista ja tutkimusretkistä, ei edes lautapeleistä.
Muotoilin ilmoitukseni uudelleen ja yllätyksekseni löytyi mielikuvituksellinen mies, jonka kanssa voi leikkiä päivänvalossa ja jonka kanssa haluan seikkailla myös öisin.
Leikimme mm seikkailuleikkiä haaksirikkoiset, jolloin pitää selvitä luonnossa (ollaan mökillä) tai sivistyneeseen maailmaan on iskenyt joku tappajavirus. Tai seuraa johtajaa, jolloin toinen kulkee edellä ja toinen tekee perässä.
Etsimme geokätköjä, pelaamme kavereiden kanssa lautapelejä. Keskustelemme haaveiluista, vaikkei ne olisi realistisia (näin sisustaisin tämän oikotiellä myynnissä olevan talon)
Leikin aikuista. Olen 4-kymppinen enkä tunne itseäni aikuiseksi enkä kypsäksi millään lailla.
Leikin nukkekodilla ja playmobileilla. Teen talvisin lumihahmoja ym
Kohta 50v N
Kaikenlaista tulee puuhattua. Puistossa teen kärrynpyöriä nurmikolla, rakentelen leegoilla, joskus kesällä hyppään narua pihalla (menee kuntoilusta), pelaan scrabblea yksinpelillä ja koitan keksiä mahdollisimman outoja sanoja. Mulla on aikuisten värityskirja. Tykkään myös piirtää. Teen palapelejä, toki aikuisten versioita, ettei ole liian helppoja.
Uimahallissa sukeltelen niitä muovirenkaita pohjasta ja hypin hyppyaltaassa. Joskus iltalenkillä, jos on pimeää ja ketään ei näy lähistöllä, juoksen silleen hullusti, kun Phoebe juoksee frendeissä lenkkeillessään :D sitten nauran ääneen, kun siitä tulee niin hauska olo. Saatan illalla käydä myös keinumassa ja kiipeilemässä kiipeilytelineissä leikkipuistossa. Tykkään roikkua telineissä pää alaspäin, niinkun lapsena. Ostin kanssa korispallon pari kesää sitten ja välillä käyn vaan heittelemässä koreja läheisen koulun pihassa.
Mulla ei ole omia lapsia, mut olen täti ja olen rakentanu lapsille leikkipaikan yhden kaapin sisälle. Kun sen avaa, siellä on yhdellä hyllyllä nukkekoti ja sitten on leluja, värityskirjoja jne. Joskus askartelen ton nukkekodin parissa. Teen sinne uusia sisustusjuttuja ja sellaista. Muksut tykkää, kun on usein jotain uutta ihmeteltävää, kun tulevat kylään. Yhdessä välissä tein paperinukkeja ja vaatteita niille. Kivaa piirrustelua. Tykkään muutenkin askarrella.
Ei ole kukaan vielä tullut hakemaan hoitoon. Ihan täysjärkinen ja työelämässä oleva ihminen olen. Miksi aikuinen ei saisi leikkiä? Ei kai koko elämä pidä olla kotitöitä, työstressiä ja ankeaa suorittamista.
Lasketaanko Legot? Tykkään rakennella niitä, etenkin botanical-sarja on nyt innostanut. Tosin rakenteluun ei liity mitään tarinaa, ehkä rinnastaisin sen lähinnä askarteluun.
Aivan ihana kuitenkin lukea teidän oikeasti leikkivien ihmisten mieltymyksistä!
N. 44
Tykkään rakennella pojan kanssa legoilla. Joskus niillä on kiva rakennella myös yksinään, kun poika on nukkumassa.
Voisin leikkiä missiä tai prinsessaa, mikä oli lempileikki lapsena. Kiitos ideasta 😊
Ketjun innoittamana ostan lasten autoradan huomenna, kun vanhemmat eivät ostaneet 50 vuotta sitten.
Olen niin onnellinen, kun sisareni pyysi minua esikoisensa kummiksi. Nyt ei tarvirse miettiä, kehtaako ostaa ranneketta Lintsille ja käydä kaikissa laitteissa.
Kyllä kehtaa! 💪
Leikin koiran kanssa riehakkaasti, koira saattaa kotonakin tuoda yht'äkkiä pallon. Rannalla ja leikkipuistoissa leikin lapsenlapsien kanssa. Kotona kikkailen koko ajan. Siis vengurtelen ja teen hassuja tanssiliikkeitä.
Rakastan kaikkea kivaa, kuten naamiaisia!
Ja ikäni: 56 vuotta.
Laiva on lastattu ja arvaa, mitä ajattelen ovat hauskoja leikkejä.
Leikin olevani aikuinen vaikka henkisesti en ole :D Olen kuin kiukutteleva teini vaikka se ei juurikaan näy ulospäin, paitsi kun olen erittäin turhautunut ja väsynyt.
Rakastin aina leikkimistä ja leikinkin aika aktiivisesti yläasteen ensi luokille asti, varmaan huomattavasti pidempään kuin monet ikätoverit.
Mitä sitten onkaan leikkiminen? Onkohan mun viherkasviharrastus jotain jatkoa siihen, kun tykkään ajatella kasvejani eri persoonallisuuksina ja höpöttelen niille niitä hoivatessani :D