Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
17.04.2024 |

Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.

Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.

Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...

Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...

Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?

En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...

Kommentit (410)

Vierailija
161/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne tuossa iässä. Millä todennäköisyydellä löydät ajoissa uuden miehen jonka kanssa tehdä lapsi? Itsellinen äitiys alkaa olla liian myöhäistä sekin.

Paha sanoa. Vähän mulkku temppu mieheltä.

No voi herranjumala, ei 37 v ole joku satavuotias. Kautta maailman sivu on naiset tehneet lapsia pitkälle yli nelikymppisinä, hyvin useinkin. 

Mutta ei ensimmäisiä.

Mun viiden (nais)kaverin porukasta kaksi sai esikoisensa nelikymppisinä. Eli osalla onnistuu.

Ota myös huomioon, ettei ennenvanhaan ollut mitään lääketieteellistä apua lapsettomuuteen. Nyt monia asioita voidaan korjata tai ainakin parantaa mahdollisuuksia. Kaikki eivät toki silti saa lasta, mutta osa heistä ei olisi saanut lasta kaksikymppisinäkään.

Vierailija
162/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin vahingossa tuossa tilanteessa raskaaksi. Juuri kun mies oli sanonut ettei aio yrittää kanssani lasta.

No sain mitä halusin, mutta en pysty kokemaan lasta "meidän lapseksi" kun minä olin ainoa joka häntä toivoin. Joten tietty juopa pysyy välillämme.

Ovulaation aikaan vaan seksiä kunnes lähdet. Siinä mun neuvo.

Jatkan: miehestä tuli hyvä isä. Rakastaa lasta ja tekee kaiken hyvin, mutta mun päässä ei unohdu se kuinka yksin olin toiveeni kanssa ja kuinka pahalta tuntuu ettei voinut ristiäisissä sanoa "et ME toivottiin nii kovasti tätä lasta ja tässä hän nyt on!"

Jos et saa lasta, tunteesi tulee olemaan vielä negatiivisemmat. Jos hän todella rakastaa sinua enemmän kuin mitään, hän ei päästä sinua lähtemään. Uskon näin.

Nyt vaan pää kylmänä ja toimit kylmästi kohti omaa hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne tuossa iässä. Millä todennäköisyydellä löydät ajoissa uuden miehen jonka kanssa tehdä lapsi? Itsellinen äitiys alkaa olla liian myöhäistä sekin.

No voi herranjumala, ei 37 v ole joku satavuotias. Kautta maailman sivu on naiset tehneet lapsia pitkälle yli nelikymppisinä, hyvin useinkin. 

Mutta ei ensimmäisiä.

Aa, odotinkin et joku sanoo tän. Mitä sitten? Kerro jotain faktaa tästä? 

Biologinen fakta on se että kaikki naiset eivät raskaudu enää 40v, ikävä kyllä. Ihan yleinen tieto. Yleissivistys.

Vierailija
164/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei ensimmäisiä.

Synnytys on vanhempana helpompaa kun on synnyttänyt aiemmin, keho muovautuu aiemmissa synnytyksissä. Lisäksi hedelmällisyydestä on näyttöä kun lapsia jo on. Ap ei välttämättä ole koskaan ollut hedelmällinen, ja raskauden todennäköisyys alkaa laskea 35-vuotiaana.

Vierailija
165/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin vahingossa tuossa tilanteessa raskaaksi. Juuri kun mies oli sanonut ettei aio yrittää kanssani lasta.

No sain mitä halusin, mutta en pysty kokemaan lasta "meidän lapseksi" kun minä olin ainoa joka häntä toivoin. Joten tietty juopa pysyy välillämme.

Ovulaation aikaan vaan seksiä kunnes lähdet. Siinä mun neuvo.

Jatkan: miehestä tuli hyvä isä. Rakastaa lasta ja tekee kaiken hyvin, mutta mun päässä ei unohdu se kuinka yksin olin toiveeni kanssa ja kuinka pahalta tuntuu ettei voinut ristiäisissä sanoa "et ME toivottiin nii kovasti tätä lasta ja tässä hän nyt on!"

Jos et saa lasta, tunteesi tulee olemaan vielä negatiivisemmat. Jos hän todella rakastaa sinua enemmän kuin mitään, hän ei päästä sinua lähtemään. Uskon näin.

Nyt vaan pää kylmänä ja toimit kylmästi kohti omaa hyvää.

Omaa hyvää? Entäs mikä on parasta mahdolliselle tulevalle lapselle? Onpas täällä pinnallista porukkaa ketjussa.

Vierailija
166/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 43 vuotias, raskaana ensi kertaa.

Vierailija
167/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille käy vahinko. Mies saattaa lähteä, mutta maksaa silti, joten jos muut turvaverkot ovat kunnossa, niin anna miehen mennä.

Hän saattaa kelpuuttaa lapsen sitten, kun hän osaa puhua, potkia palloa jne.

Ei ketään saa pakottaa vanhemmaksi.

Vanhemmaksi voipi tulla ihan siksi, että ei huolehdi ehkäisystä kun harrastaa seksiä.

Harvoin jos koskaan siihen miestä pakotetaan. Oma valinta, jos ei ehkäise.

Vierailija
168/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisilla ole mitään synnyinoikeutta lasten hankkimiseen. Miehillä ei ole mitään velvollisuutta lahjoittaa naisille siementä lapsia varten.

Vierailija
169/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, jotka vihaavat naisia ja lapsia. Mutta paljaalla panemaan pitäis päästä  🤮

Vierailija
170/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa nyt heti tänään aika lapsettomuusklinikalle ja tee suunnitelma hoitojen aloittamisesta yksin. Sitten kerrot miehelle että aiot yrittää yksin ja katsot mitä tapahtuu. Ehkä hän lähtee, ehkä ei. Mutta oikeasti uskotko että elät onnellisena loppuelämäsi nyt tuossa suhteessa kun koet tulleeseen petetyksi ja menetät viimeisen mahdollisuutesi saada lapsi? Entäs jos suhde päättyy kun olet 45 ja sulle on todellakin liian myöhäistä? Tai no, luovutetuilla munasoluilla varmaan onnistuu silloinkin

Vierailija
171/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisilla ole mitään synnyinoikeutta lasten hankkimiseen. Miehillä ei ole mitään velvollisuutta lahjoittaa naisille siementä lapsia varten.

Eipä tungeta peniksiä naisiin jos ei haluta lapsia, hyvät herrat! 

Ehkäise tai ole panematta. Jälkimmäinen varmaan sulle normaalitila.

Vierailija
172/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei ensimmäisiä.

Biologinen fakta on se että kaikki naiset eivät

Biologinen fakta: puolet 30-vuotiaista suomalaismiehiatä on lähes steriilejä lihavuuden, päihteiden ja muiden elämäntapaongelmiensa takia.

Siltikin, löllykät: käyttäkää kortsua älkääkä ulisko. Miehen valinnanvapaus siittiöistään  päättyy aiemmin kuin naisen. 

Vierailija
173/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo teki 46 vuotiaana lapsen. Sun mies ei vielä tiedä että haluaa lapsen. On itse sen verran lapsellinen vielä. Todennäköisesti kun miehellesi tulee ikää, tajuaa lapsen merkityksen ja haluaa sen. Tekee kuitenkin sen nuoremman kanssa kun sun aika on ohi.

ihmiset on itsekkäitä. Nuorempana lasta ei haluta- oman vapauden takia. Vanhempana kun ei enää ole kysyntää kun rupsahtaa kaikki paikat, ei jää enää muuta kuin kaipuu nuoruuteen jonka voit elää ainoastaan osittain uudelleen vain lapsen kautta.

Jätä se mies. Ansaitset vielä paremman; sekä lapsen.Petos on jo tapahtunut.

Vierailija
174/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin että ryhdyn hommaan yksin, ja mies tehköön sitten mitä tekee.

Vierailija
175/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Muista kuitenkin olla rehellinen lapsettomuussuunnitelmistasi sille toiselle.

Vierailija
176/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa jättäisin ehkäisyn pois. En suostuisi yhdyntään kuin täysin ilman, ei kumia. Lisäisin todennäköisyydet tulla raskaaksi kaikin keinoin joihin arvoni joustaisivat

Minäminäminä. Perhehelvetti vastahankaisen miehen kanssa lapsen kasvuympäristöksi, pääasia että _minä_ pääsen käyttämään kohtua. 20v+ kärsimysnäytelmä kolmelle ei haittaa.

Aikuosen vaihtoehdot:

- ero

- lapsiunelman hautaaminen ikuisiksi ajoiksi

Vierailija
177/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo teki 46 vuotiaana lapsen. Sun mies ei vielä tiedä että haluaa lapsen. On itse sen verran lapsellinen vielä. Todennäköisesti kun miehellesi tulee ikää, tajuaa lapsen merkityksen ja haluaa sen. Tekee kuitenkin sen nuoremman kanssa kun sun aika on ohi.

ihmiset on itsekkäitä. Nuorempana lasta ei haluta- oman vapauden takia. Vanhempana kun ei enää ole kysyntää kun rupsahtaa kaikki paikat, ei jää enää muuta kuin kaipuu nuoruuteen jonka voit elää ainoastaan osittain uudelleen vain lapsen kautta.

Jätä se mies. Ansaitset vielä paremman; sekä lapsen.Petos on jo tapahtunut.

Oletetaan että mies ei ole ap:tä mitenkään reilusti nuorempi vaan noin saman ikäinen (40 v). Kuinka moni mies oikeasti tuossa iässä on vielä sitä mieltä että ei lapsia nyt, mutta ehkä sitten joskus? Tätä samaa tarinaa saa lukea palstalta säännöllisesti, mutten ikinä itse ole törmännyt moiseen haihatteluun. Kyllä miehet pääosin tekevät ne lapset noin 30-vuotiaina. Lapsia haluavat nelikymppiset ovat lapsettomia muista syistä kuin siksi etteivät lapsia (vielä) halua.

Ja todennäköisyys siihen että aapeen mies sitten tulevaisuudessa löytää lisääntymisikäisen naisen jonka kanssa tehdä lapsia on pieni.

Vierailija
178/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille käy vahinko. Mies saattaa lähteä, mutta maksaa silti, joten jos muut turvaverkot ovat kunnossa, niin anna miehen mennä.

Hän saattaa kelpuuttaa lapsen sitten, kun hän osaa puhua, potkia palloa jne.

Ei ketään saa pakottaa vanhemmaksi.

Ei se ole pakottamista jos mies on työntänyt siittiönsä naisen kohtuun.

Vierailija
179/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syyllistyi harhaanjohtamiseen ja petokseen. Onneksi oman exäni aikaan olin vielä niin nuori, etten menettänyt mitään tuollaisen "en haluakaan lapsia"-mieslapsen kanssa. Arvaatko mitä eromme jälkeen tapahtui? Toinen nainen tuli hänelle vahinkoraskaaksi ja nykyään hän on ihan vastuullinen isä.

Vierailija
180/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli ihan itsestään selvää, kun yhteen muutettiin ja ehkä myös avioiduttiin, että nyt ollaan parisuhteessa, johon täysin luonteva ja itsestään selvä jatko on lapset. Ei siinä keskusteltu ja jappastu halutaanko vai ei. Nykyään joka asiasta väännetään niin helv..etin vaikeaa. Luojan kiitos olen pariutunut -80 luvun lopulla ja saanut viisi lasta. Pelkän työn parissa elämä olisi ollut hukkaan heitettyä. Nyt on elämä täynnä mukavia muistoja ja edelleen kera lapsien tehdään uusia muistoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä