Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
17.04.2024 |

Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.

Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.

Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...

Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...

Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?

En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...

Kommentit (410)

Vierailija
181/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on selvästi sellainen tapa rakastaa jossa hänen oma etunsa ajaa sinun etusi yli. 

Kun en itse ollut varma voinko saada lapsia, tiesin heti että jätän silloin rakastamani kumppanin että hän voi yrittää lasta hedelmällisen naisen kanssa. Ajattelin häntä, en itseäni. Ja koko suhteen ajan olin omista ajatuksistani ja toiveistani rehellinen.

Sinun tämänhetkinen suhde johtaa siihen että olet peruuttamattomasti loppuelämäsi lapseton. Ja jos mies kokee että jossakin vaiheessa hänen etunsa onkin lapsi, niin hän vaihtaa sinut toiseen ihan ilmoitusluontoisesti. Hän jätti sinut pulaan tuossa asiassa ja jättää myös seuraavassa.

Toisaalta tuo tilanne on seurausta sinun tekemistäsi valinnoista. Olet herännyt asiaan liian myöhään ja jättänyt oman selustasi turvaamatta. Evolutiivisesti on aivan loogista ja ihmislajin kannalta järkevää ettei tuo jatku enää seuraavaan sukupolveen.

Vierailija
182/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sinappikone tärkeä asia jollekin, pilata elämänsä ihan omasta tahdosta. Ei ymmärrä ei.

t: vela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan oli ihan itsestään selvää, kun yhteen muutettiin ja ehkä myös avioiduttiin, että nyt ollaan parisuhteessa, johon täysin luonteva ja itsestään selvä jatko on lapset. Ei siinä keskusteltu ja jappastu halutaanko vai ei. Nykyään joka asiasta väännetään niin helv..etin vaikeaa. Luojan kiitos olen pariutunut -80 luvun lopulla ja saanut viisi lasta. Pelkän työn parissa elämä olisi ollut hukkaan heitettyä. Nyt on elämä täynnä mukavia muistoja ja edelleen kera lapsien tehdään uusia muistoja.

Luojan kiitos nykyään asioista voidaan puhua ja tehdä päätöksiä sen mukaan mitä itse kukin elämältään haluaa. Ennen ne lapset tehtiin koska niin kuului tehdä, ja se johtikin monenlaisten perhehelvettien syntyyn. Nyt ihmiset harkitsevat ja opettelevat tuntemaan itsensä ennen kuin tekevät isoja päätöksiä (no, eivät tietenkään kaikki).

Jos minä olisin mennyt kasarilla naimisiin niin harmi olisi ollut melkoinen kun miehelle olisi sitten aikanaan selvinnyt etten halua lapsia. Jos siis näistä asioista ei ollut tapana puhua etukäteen.

Vierailija
184/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne tuossa iässä. Millä todennäköisyydellä löydät ajoissa uuden miehen jonka kanssa tehdä lapsi? Itsellinen äitiys alkaa olla liian myöhäistä sekin.

Paha sanoa. Vähän mulkku temppu mieheltä.

Ei se ollut mikään "mulkku temppu". Kyllä miehenkin mieli voi ihan aidosti muuttua. Silloin se ei ole mikään "temppu". Näissä asioissa on parempi olla rehellinen, kuin alkaa johonkin toisen mieliksi.

Vierailija
185/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uusi elämä alkaa kasvaa sisällä, kaikki muut ihmiset petoksineen, toiveineen ja ajatuksineen jäävät toissijaisiksi. Jokainen meistä on ollut joskus sellainen ihmisen taimi. Toisia on ruokittu hyvin, toiset ovat kasvaneet kieroon. Jos ihminen kokee että hän pystyy auttamaan ja tukemaan kasvussa, voivat hän ja lapsi antaa paljon toisilleen. On myös ihmisiä joilla ei ole paljoa annettavaa. Onneksi osa heistä tajuaa ihan vapaaehtoisesti jättäytyä näistä projekteista pois.

Mutta itse asiaan; vaikutat jollain tapaa ihmiseltä jolla on vaikeuksia ymmärtää tosiasioita ja pitää puoliaan. Olisiko esim koira parempi vaihtoehto?

Vierailija
186/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne tuossa iässä. Millä todennäköisyydellä löydät ajoissa uuden miehen jonka kanssa tehdä lapsi? Itsellinen äitiys alkaa olla liian myöhäistä sekin.

Ei se ollut mikään "mulkku temppu". Kyllä miehenkin mieli voi ihan aidosti muuttua. Silloin se ei ole mikään "temppu". Näissä asioissa on parempi olla rehellinen, kuin alkaa johonkin toisen mieliksi.

On se varmaan mahdollista. Itse uskon että tervepäisen keski-ikäisen ihmisen mielipide ei tee 180 asteen käännöstä noin isossa asiassa kolmen vuoden aikana. En vain usko siihen ellei taustalla ole esim. mt-ongelmia, mutta kai se voi olla mahdollista.

Vierailija
187/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä ei mätsää nyt

Olet toiveesti ilmoittanut "suhteen alusta" ja toisaalta mies "sytytti halun saada lapsia"?! 

Oliko se toive jo alusta vai ei?

Kuulostaa väsyneeltä provolta, jossa halutaan taas päästä haukkumaan asiasta, josta ei KETÄÄN ole syytä haukkua. Mieli voi muuttua ja se on ikävää. Mutta se ei ole kenenkään syy. Varsinkin kun ihminen avoimesti asiasta kertoo.

Vierailija
188/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vela on ollut jonkun ihmisen elämän pilannut sinappikone.

Vierailija
189/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies syyllistyi harhaanjohtamiseen ja petokseen. Onneksi oman exäni aikaan olin vielä niin nuori, etten menettänyt mitään tuollaisen "en haluakaan lapsia"-mieslapsen kanssa. Arvaatko mitä eromme jälkeen tapahtui? Toinen nainen tuli hänelle vahinkoraskaaksi ja nykyään hän on ihan vastuullinen isä.

Ei ole syyllistynyt yhtään mihinkään, kun muutti mielensä. Niin naisetkin tekee koko ajan suhteessa, muuttaa mieltään. Se ei ole vain naisten etuoikeus, vaan mieskin saa muuttaa mieltään.

Vierailija
190/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei omasta valinnastaan.

Vierailija
191/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 43 vuotias, raskaana ensi kertaa.

Ymmärrät varmaan itsekin, että olet poikkeus. Raaka fakta on se, että 35 jälkeen naisen hedelmällisyys romahtaa.

Ilmeisesti tätä ei naiset oikein ymmärrä, kun jukkisuudesta tutut henkilöt saavat vauvoja reilusti yli 40v. Toki koskaan ei kerrota, millaisten hoitojen jälkeen. Ja tottakai myös julkkiksissa on poikkeuksia jotka raskautuvat ilman hoitojakin

Kyllä tuosta aloituksesta hieman sellainen pieni provokaatio haiskahtaa. Mun mielestä voi vähän epäillä myös naisen lapsihaluja, kun passiivisesti vain odotellaan viimeiset potentiaalisesti hedelmälliset vuodet ja sitten syytetään yksin miestä. Yleensä jos haluja oikeasti on, näitä asioita selvitellään hyvin tarkkaan, eikä jäädä virran vietäväksi. Mutta tottakai mies on yksin sika ja valehtelija kun mammaraati päättää.

Vierailija
192/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan mahdollista. Itse uskon että tervepäisen keski-ikäisen ihmisen mielipide ei tee 180 asteen käännöstä noin isossa asiassa kolmen vuoden aikana. En vain usko siihen ellei taustalla ole esim. mt-ongelmia, mutta kai se voi olla mahdollista.

Entä naisen??? Onko naisen kuitenkin mahdollista muuttaa mielenstä äitiydestä ja häntä pidetään silti ihan terveenä?? 

Älä viitsi oikeesti.

Vierailija
193/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&nbs

Mielestäni ei. En esimerkiksi usko sekuntiakaan että aapee oli 37 ikävuoteen asti varma ettei halua lapsia, kunnes yhtäkkiä tajusi että haluaakin. Voi olla että niin on käynyt, mutta en usko siihen.

Vierailija
194/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 43 vuotias, raskaana ensi kertaa.

Ymmärrät varmaan itsekin, että olet poikkeus. Raaka fakta on se, että 35 jälkeen naisen hedelmällisyys romahtaa.

Ilmeisesti tätä ei naiset oikein ymmärrä, kun jukkisuudesta tutut henkilöt saavat vauvoja reilusti yli 40v. Toki koskaan ei kerrota, millaisten hoitojen jälkeen. Ja tottakai myös julkkiksissa on poikkeuksia jotka raskautuvat ilman hoitojakin

Kyllä tuosta aloituksesta hieman sellainen pieni provokaatio haiskahtaa. Mun mielestä voi vähän epäillä myös naisen lapsihaluja, kun passiivisesti vain odotellaan viimeiset potentiaalisesti hedelmälliset vuodet ja sitten syytetään yksin miestä. Yleensä jos haluja oikeasti on, näitä asioita selvitellään hyvin tarkkaan, eikä jäädä virran vietäväksi. Mutta tottakai mies on yksin sika ja valehtelija kun mammaraati päättää.

Mutta aloituksen mukaanhan juuri tämä mies sytytti halua lapsen hankkimiseen, mitä ei aiemmin ollut :D

Ihan läppä koko provo.

Kunhan haluttiin päästä haukkumaan miehiä.

Vierailija
195/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kaikista mulkuin temppu naiselle ja hänelle itselleen olisi tehdä lapsi toisen mieliksi, vaikka sielussaan ei sitä halua.

Nythän tässä ei ole lasta kärsimässä ailuisten huonoista päätöksistä, joten kaikki on vielä hyvin.

Vierailija
196/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se mahdollista, että alkuhuumassa on niin ihanaa, että jopa lisääntyminen pyörii mielessä.

Nyt on sitten arkea eletty pari vuotta ja järki on kytkeytynyt taas päälle niin asian kaikki negatiivisetkin puolet ovat mukana harkinnassa.

Vierailija
197/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta.

Kiitollisuuden vai syyllisyyden vuoksiko pahan ketjua pitäisi jatkaa, vai mikä on pointtisi?

Vierailija
198/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitoihin. Facesta löytyy itseellisten äitien luomia ryhmiä. Tossa yksi mahdollinen klinikka:

"Donor IUI - Includes a Choice of donor catalog, thaw treatment Sperm and Insemination

from 385 €

Donor Intrauterine Inseminatsiya- Repeat Next Day

from 128 €" => https://www.whatclinic.com/fertility/bulgaria/sofia/malinov-clinic

Vierailija
199/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mieheni huomasi kolmannen lapsen jäljeen, että hän ei haluakaan isäksi. 

Ja siis 2 ekaa oli yhdessä sovittu tehtäväksikö? 

Vierailija
200/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta keskustelu aiheesta on tärkeää. Pointit naisille jotka haluavat saada elämänsä aikana lapsia:

1) jos haluat lapsia, etsi kumppani joka haluaa myös lapsia

2) ota säännöllisesti asia puheeksi parisuhteessa ja jos olet yli 30v, on syytä miettiä myös aikataulua. Vain puhumalla ja suunnittelemalla saat varmuuden että myös kumppani haluaa lapsia. 

3) tee suunnitelma siltä varalta että kumppani muuttaa mieltään. Jos olet yli 35v, hanki viipymättä lähete hedelmöityshoitoihin ja valmistaudu itselliseen äitiyteen.

Pointit ihmisille jotka eivät halua lapsia tai eivät ole varmoja:

Ole ajatuksistasi rehellinen alusta saakka. Jos kumppanisi on yli 30v ja miettii vielä mitä haluaa tai jos hän haluaa lapsia, ota asia puheeksi säännöllisesti. Jos kumppani ns nukkuu onnensa ohi, se ei ole enää sinun vastuullasi. Jos kumppani ottaa eron lapsiasian takia, älä syyllistä häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän