Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
17.04.2024 |

Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.

Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.

Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...

Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...

Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?

En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...

Kommentit (410)

Vierailija
201/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se sinappikone tärkeä asia jollekin, pilata elämänsä ihan omasta tahdosta. Ei ymmärrä ei.

t: vela

Miksi pyörit täällä, kun asia ei koske sinua millään tavoin. Olet ratkaisusi tehnyt, elä sen kanssa onnellisena.

En minäkään pyöri velojen sivuilla.

Vierailija
202/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on selvästi sellainen tapa rakastaa jossa hänen oma etunsa ajaa sinun etusi yli. 

Kun en itse ollut varma voinko saada lapsia, tiesin heti että jätän silloin rakastamani kumppanin että hän voi yrittää lasta hedelmällisen naisen kanssa. Ajattelin häntä, en itseäni. Ja koko suhteen ajan olin omista ajatuksistani ja toiveistani rehellinen.

Sinun tämänhetkinen suhde johtaa siihen että olet peruuttamattomasti loppuelämäsi lapseton. Ja jos mies kokee että jossakin vaiheessa hänen etunsa onkin lapsi, niin hän vaihtaa sinut toiseen ihan ilmoitusluontoisesti. Hän jätti sinut pulaan tuossa asiassa ja jättää myös seuraavassa.

Toisaalta tuo tilanne on seurausta sinun tekemistäsi valinnoista. Olet herännyt asiaan liian myöhään ja jättänyt oman selustasi turvaamatta. Evolutiivisesti on aivan loogista ja ihmislajin kannalta järkevää ettei tuo jatku enää seuraavaan sukupolveen.

"Evolutiivisesti on aivan loogista ja ihmislajin kannalta järkevää" Pah. Eiköhän sitä huonompiakin geenejä välity eteenpäin. Että tämä asia olisi nyt evoluution kannalta joku ratkaiseva juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan oli ihan itsestään selvää, kun yhteen muutettiin ja ehkä myös avioiduttiin, että nyt ollaan parisuhteessa, johon täysin luonteva ja itsestään selvä jatko on lapset. Ei siinä keskusteltu ja jappastu halutaanko vai ei. Nykyään joka asiasta väännetään niin helv..etin vaikeaa. Luojan kiitos olen pariutunut -80 luvun lopulla ja saanut viisi lasta. Pelkän työn parissa elämä olisi ollut hukkaan heitettyä. Nyt on elämä täynnä mukavia muistoja ja edelleen kera lapsien tehdään uusia muistoja.

Luojan kiitos nykyään asioista voidaan puhua ja tehdä päätöksiä sen mukaan mitä itse kukin elämältään haluaa. Ennen ne lapset tehtiin koska niin kuului tehdä, ja se johtikin monenlaisten perhehelvettien syntyyn. Nyt ihmiset harkitsevat ja opettelevat tuntemaan itsensä ennen kuin tekevät isoja päätöksiä (no, eivät tietenkään kaikki).

Asioista voidaan puhua, mutta ei puhuta. On erittäin tavallista, että mies selittää melko tuoreessa suhteessa haluavansa lapsia, vaikka ei olisi asiaa päivääkään miettinyt saati valmis toimimaan asian eteen. Moni muuttaa yhteen ja jopa menee naimisiin, mutta alkaa sitten harata vastaan lasten hankkimisessa.

Vierailija
204/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädyt hedelmöityshoitoihin, niin käsittääkseni lääkärit useimmiten suosivat 40- vuotiaiden hoidossa ivf- hoitoja, koska onnistumisen mahdollisuus näin suurempi.

Itselläni tosin inseminaatiolla onnistui raskaus, mutta tämä varmasti selittyi huomattavan paljon nuoremmalla iälläni.

Jos nyt ehdottomasti lapsen haluat, niin kannattaahan sitä vaikka edellämainituin keinoin lähteä yrittämään.

Vierailija
205/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei sinun aikaasi turhaan kolme vuotta kunnes kertoi totuuden. Mistäköhän muusta on valehdellut? Toi on aika olennainen asia ja itse en haluaisi seurustella tyypin kanssa, joka ei halua lapsia 

Vierailija
206/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vei sinun aikaasi turhaan kolme vuotta kunnes kertoi totuuden. Mistäköhän muusta on valehdellut? Toi on aika olennainen asia ja itse en haluaisi seurustella tyypin kanssa, joka ei halua lapsia 

Mielen muuttaminen ei ole valehtelua ja asia ei ole olennainen kaikille.

Vierailija
207/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko siis että lapsi on ehdoton ei? Olihan tuokin hyvä teko, ettei vain jatkanut jahkailua loputtomiin.No nyt pohdit itse miten tärkeä se lapsi sinulle on. Ja aloitat nuo muut toimet sen saamiseksi jos tarvis.

Vierailija
208/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa omistautua miehelle ja rakkaudelle - olettehan jo tunteneet 3 vuotta.

Ainakin siihen asti, kun mies kumminkin huomaa sittenkin haluavansa lapsen, sanotaan. n. 5 vuoden päästä vaikka.

Vierailija
209/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:lle vaan muille naisille: jos haluat lapsia, etsi mies joka oikeasti haluaa lapsia ja on vastuullinen.

Hyviä merkkejä:

- jo tapailuvaiheessa mies varmistaa että haluat lapsia ennen kuin ehdit ottaa puheeksi

- muutenkin mies on asiassa aktiivinen ja kyselee aikataulua, sinua enemmän

- miehen poikamieskämppä on ok kunnossa

- miehen talous on ok kunnossa (esim. vakkarityö tai aktiivinen ja ahkera luonne + säästöjä jos väliaikaisesti työtön/opiskelija)

- mies tykkää kavereiden tai sukulaisten lapsista

- miehen kaveriporukassa ja perheessä isät hoitavat lapsia

Vierailija
210/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa jättäisin ehkäisyn pois. En suostuisi yhdyntään kuin täysin ilman, ei kumia. Lisäisin todennäköisyydet tulla raskaaksi kaikin keinoin joihin arvoni joustaisivat

Minäminäminä. Perhehelvetti vastahankaisen miehen kanssa lapsen kasvuympäristöksi, pääasia että _minä_ pääsen käyttämään kohtua. 20v+ kärsimysnäytelmä kolmelle ei haittaa.

Aikuosen vaihtoehdot:

- ero

- lapsiunelman hautaaminen ikuisiksi ajoiksi

Höpöhöpö. Kyllä nainenkin saa kerran elämässään olla itsekäs, aina ei tarvi uhrautua

Vierailija
211/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi mieli muuttui juuri kun naisen aika alkaa loppua, aikuiselta mieheltä.

Vierailija
212/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne on hankala, sillä vaikka ap nyt ottaisi eron, niin uuden kumppanin löytäminen tuossa iässä, joka haluaisi lapsia on hyvin vaikeaa. Miehiä tuskin on jonoksi asti, jotka ovat valmiina tai haluavat tulla isäksi. Paras vaihtoehto on adoptoida lapsi. Toki ap saa yrittää vielä löytää miehen, mutta pitää olla realisti eikä turhaan kiduttaa itseään enää. Ap:n on nyt vaan hyväksyttävä se tosi asia, että oman lapsen saamisen aika meni jo. 

Jos ap on töissä, niin joskus katsoin, että noin kahdeksalla tonnilla saisi hoidot sekä siittiöt.

Vierailija
213/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne on hankala, sillä vaikka ap nyt ottaisi eron, niin uuden kumppanin löytäminen tuossa iässä, joka haluaisi lapsia on hyvin vaikeaa. Miehiä tuskin on jonoksi asti, jotka ovat valmiina tai haluavat tulla isäksi. Paras vaihtoehto on adoptoida lapsi. Toki ap saa yrittää vielä löytää miehen, mutta pitää olla realisti eikä turhaan kiduttaa itseään enää. Ap:n on nyt vaan hyväksyttävä se tosi asia, että oman lapsen saamisen aika meni jo. 

Jos ap on töissä, niin joskus katsoin, että noin kahdeksalla tonnilla saisi hoidot sekä siittiöt.

Ja jos on oikein epätoivoinen, mummotunnelista löytyy virkeitä siittiöitä ihan ilmaiseksi :)

Vierailija
214/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi mieli muuttui juuri kun naisen aika alkaa loppua, aikuiselta mieheltä.

Jännästi nainen ei ole viitsinyt asiassa vaatia mitään toimintaa, ennen kuin alkaa olla liian myöhäistä. Kumpikohan tämän asian paremmin luulisi tietävän, naisen vai miehen. Laske siitä todennäköisyydet a) naisen lapsihalulle ja b) aloituksen totuudenmukaisuudelle.

Vierailija
215/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua lasta sinun kanssasi. Hän kyllä saa lapsen jonkun toisen kanssa, kun sopiva osuu kohdilleen. Hän voi lisääntyä vielä hyvän aikaa. Tuo osoittaa karulla tavalla, että rakkaus vetelee henkitoreitaan.

Hanki lapsi itseksesi. Tai etsi mies, joka perheen haluaa. Mutta älä laske loppu elämääsi tämän miehem varaan.

Vierailija
216/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. Itse varmaan hankkiutuisin raskaaksi, koska ne viimeiset hetket voivat olla nyt käsillä. Mies voi sitten miettiä omaa tilannettaan vaikka kymmenen vuoden päästä. Sinä et. Ei ole reilua mieheltä. Miksi sinunkaan pitäisi olla reilu.

Sinunlaistesi ä m m i e n  vuoksi miehet kiertää nykyään porsimis-ikäiset naiset kaukaa. Sen vuoksi kukaan nainen ei tahdo saada lapsia nykyään, kun yksikään mies ei uskalla luottaa yhteenkään naiseen.

Se ehkäisee joka lasta ei halua. En ole kuullut että miestä olisi koskaan pakotettu naisen toimesta suojaamattomaan seksiin. Sinun oikeutesi on ehkäistä epätoivottu raskaus kohdaltasi.

Jos on yhdessä sovittu että lapsi tehdään, ja mies sopimuksen purkaa tuossa vaiheessa, ei voi mennä olettamaan että nainen pitää kaiken sopimansa kuitenkin. 

Ei minulla ole koskaan ollut vaikeuksia tehdä toiselle niin kuin hän näyttää haluavan itselleen tehtävän. 

Vierailija
217/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia haluaa, ne kannattaa tehdä nuorena. 

Tilanteeseen on syynä naisen huonot päätökset ja kehno strategia.

Vierailija
218/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on mutta keskustelu aiheesta on tärkeää. Pointit naisille jotka haluavat saada elämänsä aikana lapsia:

1) jos haluat lapsia, etsi kumppani joka haluaa myös lapsia

2) ota säännöllisesti asia puheeksi parisuhteessa ja jos olet yli 30v, on syytä miettiä myös aikataulua. Vain puhumalla ja suunnittelemalla saat varmuuden että myös kumppani haluaa lapsia. 

3) tee suunnitelma siltä varalta että kumppani muuttaa mieltään. Jos olet yli 35v, hanki viipymättä lähete hedelmöityshoitoihin ja valmistaudu itselliseen äitiyteen.

Pointit ihmisille jotka eivät halua lapsia tai eivät ole varmoja:

Ole ajatuksistasi rehellinen alusta saakka. Jos kumppanisi on yli 30v ja miettii vielä mitä haluaa tai jos hän haluaa lapsia, ota asia puheeksi säännöllisesti. Jos kumppani ns nukkuu onnensa ohi, se ei ole

Minulla syy ihan talous. Ei ole kiva olla yksinhuoltaja.

Vierailija
219/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptiossa on myös ikärajat. Ja prosessi kestää 5-8 vuotta, ennen kuin ehkä saa lapsen syliin. Lapsen ja vanhemman ikäero saa olla max 45 vuotta, ja max 50v saa adoptoida. (mutta 50v ei saa enää adoptoida pikku vauvoja, vaan minimissään 5 vuotiaita).

Että jos ap tällä sekunnilla ryhtyisi adoptio prosessiin, hän saattaisi saada 0-3 vuotiaan lapsen ehkä jos käy hyvä tuuri, riippuen kuinka kauan adoptio prosessiin menee. Mutta aika tiukille menisi.

Vierailija
220/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa jättäisin ehkäisyn pois. En suostuisi yhdyntään kuin täysin ilman, ei kumia. Lisäisin todennäköisyydet tulla raskaaksi kaikin keinoin joihin arvoni joustaisivat

Minäminäminä. Perhehelvetti vastahankaisen miehen kanssa lapsen kasvuympäristöksi, pääasia että _minä_ pääsen käyttämään kohtua. 20v+ kärsimysnäytelmä kolmelle ei haittaa.

Aikuisen vaihtoehdot:

- ero

- lapsiunelman hautaaminen ikuisiksi ajoiksi

Höpöhöpö. Kyllä nainenkin saa kerran elämässään olla itsekäs, aina ei tarvi uhrautua

No ei kyllä priorisoi kukaan täysjärkinen omaa mielihaluaan sen seurauksena lapselle aiheutuvan paskan elämän yli, haloo!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi