Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän mielen ketju: Makeiset ja suklaa alv nousee 25,5 prosenttiin : )

Vierailija
17.04.2024 |

Nyt koittaa kehopositiivisille ihralöllyköille tukalat ajat : )

Tämä tuo pirtsakkaa hymyä ja naurua päivääni : D

https://yle.fi/a/74-20083988

Makeisten ja väkevän viinan hinnat nousevat

>Makeisten ja suklaan arvonlisäveroa nostetaan. Nykyisin niiden ALV on 14 prosenttia, mutta nyt se nostetaan 25,5 prosenttiin.

>Tupakkavero nousee.

>Virvoitusjuomien verotus nousee.

>Väkevien alkoholijuomien hinnat nousevat, kun ne sidotaan indeksiin. Aiemmin hallitus on jo laskenut oluen verotusta.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus, että lihoa voisi vain herkkuja mussuttamalla. Ihan onnistuu tavallisella kotiruuallakin kun annoskoko on pielessä eikä liikunta ole intohimo. 

Vierailija
82/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväinen hymy ja nauru asuvat tässä ketjussa : )

Mä luulen, ettet ole nauranut aidosti pitkään aikaan. Kyllähän tuo paha olosi näkyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Me ostetaan suklaat, sipsit ja alkoholi Haaparannasta. Samalla voi käydä kampaajalla ja vaateostoksilla. Ainiin ja lemmikin sapuskat tulee sieltä samalla. Sori vaan supmalaiset yrittäjät. Ei meillä kuluttajillakaan raha kasva puussa. Näin kävi kun Kokoomus hoitaa asiat.

Vierailija
84/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä. Vois nousta enemmänkin. Oon ihan sokerikokoukussa ja ostan Irtokarkkeja melkein joka päivä. Jospa nyt jää namin osto vähemmälle. 

Kumpi on merkittävämpi asia työpaikkojen säilyminen Suomessa, vaiko sinun sokerikoukkusi torjuminen?

Miettikääpä kuinka tämä osuu esimerkiksi Pandaan ja Brunbergiin. Pian meillä on kaikki pelkkää Unileveriä, kun kaikki kotimainen muuttuu kannattamattomaksi. Iloitkaa siitä sitten. 

Vierailija
85/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ininä ja kitinä vaikuttaa nyt siltä, että karkkien/suklaan syömisen pitäisi olla pääasiallinen ravinto kaikille suomalaisille koska voi yhyy nyt häviää työpaikat kun ihmiset ei enää voikaan ostaa sitä megajättisäkkiä joka päivä..

Tuntuu käsittämättömältä jos oikeasti suomen talous ja yhteiskunnan vauraus on laskettu sen varaan, että ihmiset istuu kahviloissa/ravintoloissa/kampaajalla kaiken vapaa-aikansa ja vetää kaksin käsin mässyä ja limpparia.

Missä on kaikki tarpeellinen ja oikeasti tuottava työ? Miksi se aspahaluinen ripsiliimaaja ei voi kouluttautua lähäriksi tai se pizzanpaistaja mennä töihin koulun keittiöön? Näissähän on pulaa työntekijöistä. Miksi ihmeessä pitää saada tehdä just sellaisia joutavia hommia joille on tarvetta ehkä just jollain nousukaudella vaikka ei näitä silloinkaan määränsä enempää tarvita?

Vierailija
86/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ininä ja kitinä vaikuttaa nyt siltä, että karkkien/suklaan syömisen pitäisi olla pääasiallinen ravinto kaikille suomalaisille koska voi yhyy nyt häviää työpaikat kun ihmiset ei enää voikaan ostaa sitä megajättisäkkiä joka päivä..

Tuntuu käsittämättömältä jos oikeasti suomen talous ja yhteiskunnan vauraus on laskettu sen varaan, että ihmiset istuu kahviloissa/ravintoloissa/kampaajalla kaiken vapaa-aikansa ja vetää kaksin käsin mässyä ja limpparia.

Missä on kaikki tarpeellinen ja oikeasti tuottava työ? Miksi se aspahaluinen ripsiliimaaja ei voi kouluttautua lähäriksi tai se pizzanpaistaja mennä töihin koulun keittiöön? Näissähän on pulaa työntekijöistä. Miksi ihmeessä pitää saada tehdä just sellaisia joutavia hommia joille on tarvetta ehkä just jollain nousukaudella vaikka ei näitä silloinkaan määränsä enempää tarvita?

Eläkkeeltä on helppoa huudella. 

Vierailija
87/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ulkosuomalainen.

Vierailija
88/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei tajua sen vertaa, että korotus 1,5%, ei 11,5%!

Makeisissa se alv korotus on 11,5%.

Vierailija
89/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Purra ei ymmärrä sitten sitäkään. että kaikki taloushallinnon ohjelmat eivät Alvin kohdalla ymmärrä desimaaleja. Olisivat pölvästit nostaneet 25 tai 26 prosenttiin. Mokomat pilkunviilaajat. 😐

Vierailija
90/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeistehtaat menee nurin ja ihmisiltä työpaikat. Mitä hallitus tuumaa siitä?

Vierailija
91/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lörtsöläskit jatkaa mässyttelemisiään. Nyt niistä tulee vaan entistä rasvaisempia, kun syövät puuttuvat rahat hygieniasta yms oikeasti tärkeistä asioista. Eli masennus syvenee entisestään ja mässyt kasvavat.

Minä en ole läski, mutta en aio lopettaa herkkujen syömistä. Ostan niitä Ruotsista, ja lisäksi vähennän terveellisemmän ruoan syöntiä.

Vierailija
92/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "hyvän mielen ketjuja" tehtaileva lihavia vihaava läskipää sai siis lopultakin aikaan ketjun, mitä ei poistettu heti.

Heh heh hih hih huh huh vaan sinullekin.

Vierailija
93/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhtä hyvä mieli siitä, ettei kaikkein suurimpia eläkkeitä esim 5000/kk, pääomatulojen saajia ja osinkotulojen veroja koroteta? 

Eli vaan opiskelijat, vähävaraiset, tukia saavat, keski- ja pienituloiset on "kammattu" säästötalkoisiin.

Kuka riemuitsee tästä kehityksestä? Täytyy olla psyko...

Vierailija
94/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei osteta enää tupakkaa eikä makeisia. Väkeviä ei juoda. Tulee melkoista säästöä. Ennätysvauhtia on kasvanut säästöt kun ostaminen vedettiin minimiin tämän hallituksen takia.

Se rasva joka kansaa lihottaa. Ei aikuiset ole mitään makeisten mässyttelijöitä ja virvoitusjuomat meillä juodaan ilman sokeria.

Minä laihduin rasvan avulla. Kutsutaan ketoruokavalioksi.

Vierailija
95/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vinkki kaikille ylipainoisille. Ihmisten käsketään aina mennä salille, jota yli kaiken vihaan. Rakastan sen sijaan yli kaiken kävelyä. Kävelen siis joka päivä todella pitkän lenkin. Ihan oikeasti pitkän, en korttelin ympäri. Ainoastaan silloin jään kotiin, jos pakkasta yli 20 astetta. Mitään erityisiä varusteita ei tarvita. Muut pitkien lenkkien harrastajat ovat tulleet tutuiksi. Yhtään ylipainoista niissä ei ole.

Vierailija
96/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vinkki kaikille ylipainoisille. Ihmisten käsketään aina mennä salille, jota yli kaiken vihaan. Rakastan sen sijaan yli kaiken kävelyä. Kävelen siis joka päivä todella pitkän lenkin. Ihan oikeasti pitkän, en korttelin ympäri. Ainoastaan silloin jään kotiin, jos pakkasta yli 20 astetta. Mitään erityisiä varusteita ei tarvita. Muut pitkien lenkkien harrastajat ovat tulleet tutuiksi. Yhtään ylipainoista niissä ei ole.

Jatkuu.. Niin.. Olin alipainoinen 45 -vuotiaaksi. Nyt paino on noussut 74kg / 168kg. Lääkäri tuosta valitti, että paino on normaalin ylärajoilla. Itse olen sitä mieltä, että jos nainen painaa viisikymppisenä tämän verran, niin hyvin on asiat. En edes yritä laihduttaa. Jos minulle naristaan tästä painosta, niin olisi mielenkiintoista tietää, että miten lääkärit kohtelevat parikymppisiä, joiden paino yli 100kg? On varmaan ahdistavaa mennä lääkäriin..

Vierailija
97/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit ja kerma ja voi ja keksit on halpoja edelleen 

Vierailija
98/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkua kansalle ja leivoksia 

ne on ruokaa

Vierailija
99/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta meillä mitään. Boonuksetkin vähän nousee kauppalaskun noustessa. Ei muutkaan hinnannousut vaikuta. Tarpeen vaatiessa voidaan tinkiä harrastuksista, ravintola, pikaruoka yms. kuluista.

Kotiin ostetaan edelleen ihan samat tuotteet mitä ennenkin hintaa katsomatta. On sitä sitten muuta turhempaa josta voi tinkiä.

Vierailija
100/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaankin enemmän sipsejä, jäätelöö ja keksejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi