Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän mielen ketju: Makeiset ja suklaa alv nousee 25,5 prosenttiin : )

Vierailija
17.04.2024 |

Nyt koittaa kehopositiivisille ihralöllyköille tukalat ajat : )

Tämä tuo pirtsakkaa hymyä ja naurua päivääni : D

https://yle.fi/a/74-20083988

Makeisten ja väkevän viinan hinnat nousevat

>Makeisten ja suklaan arvonlisäveroa nostetaan. Nykyisin niiden ALV on 14 prosenttia, mutta nyt se nostetaan 25,5 prosenttiin.

>Tupakkavero nousee.

>Virvoitusjuomien verotus nousee.

>Väkevien alkoholijuomien hinnat nousevat, kun ne sidotaan indeksiin. Aiemmin hallitus on jo laskenut oluen verotusta.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaparanta kutsuu! Sinne ei tämän hallituksen veroahneus yllä ja ilmastokin pelastuu siinä samalla kun bensakuutosta saa laulattaa välillä.

Vierailija
42/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset tuotteet on aina ollut kalliita. Voisiko esim ei-eläinperäisten hintoja laskea? Esim litran maito on alle euron, mutta soija, kauramaito kolme euroa? Kyse ei ole hienostelusta vaan joissain tapauksissa kasviperäiset on välttämättömyys. Eläinrasva jopa maidossa voi heikentää esim munuaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan samaan malliin kuin ennenkin, mutta vähennän kasvisten syöntiä.

Vierailija
44/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää sitten tulko itkemään, kun suomalainen makeistuotanto tuhansine työpaikkoineen on alasajettu kulutuksen vähentyessä. Älkääkä sanoko irtisanotuille, että menisivät töihin. 

Miksi he eivät menisi töihin? Vaikka ei kukaan mitään sanoisikaan? Kyllä minä ainakin menisin muualle jos irtisanottaisiin. Vapaita työpaikkoja on vaikka kuinka paljon ja monilla aloilla huutava työvoimapula.

Ei ole niin paljon vapaita työpaikkoja kuin on työttömiä ja lisäksi ei ole kaikille semmoisia kokoaikatöitä saatavilla, joiden palkalla pärjäisi ilman tukia. Osa-aikatöitäkin on vaikea saada ja sovitella niitä aikataulullisesti keskenään.

Vierailija
45/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia usein, en polta, karkkia ja limuja harvemmin. Eli ei minuun paljon vaikuta, mutta mitä olen makeisten hintoja katsellut kaupassa, niin ei niitä paljoa olisi varaa korottaa. Nykyään monet pussit +3e ja jopa 4-5e. Ei tämmöisiä tee mieli hankkia. Suomessa totuttu edulliseen makeisiin. Kauppias lisää hintaan vielä enemmän kuin tarvii maksimoidakseen omia voittoja.

Vierailija
46/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväinen hymy ja nauru asuvat tässä ketjussa : )

Vierailija
47/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on herkutteluhetkiin varaa ja kaksi körssiä päivässä sallin mieluusti nautinnoksi.

Vierailija
48/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikuttaa. Lopetin suklaan syömisen kun hinta ylitti oman kipurajan. Sori siitä Fazer, että ei tuu enää rahaa teille. Mulle hyvä. 

Vierailija
49/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kilot pysyy normaalilla kotiruualla, joten ei hetkauta kiloja eikä henkilöä. makeaa en syö muutenkaan, enkä sipsejä etc. Just vetäisin lautasellisen bibimbapia, ai että miten oli hyvää!

Vierailija
50/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ainoa veronkorotus jonka hyväksyn. nyt ehkä pystyn vähentään sokerin kulutusta. t.karkkihiiri

Vierailija
51/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on annettu nauttimista varten. Tee just sitä ja syö just sitä mitä mieli tekee!

Vierailija
52/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, se on sama asia kuin ampuisit itseäsi jalkaan : )

Olet oiva esimerkki siitä, että tyhmästä päästä kärsii koko ruho : D

Samaa voisi sanoa hallituksesta. Eivät taida siellä tajuta mitä seurauksia veron nostolla voi olla. 

Vierailija
53/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan myös samaan malliin kuin ennenkin. Kasvisten syöntiä en voi vähentää, koska en ole koskaan syönyt niitä. Hedelmistä vain banaaneja.

Vierailija
54/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaikuttaa. Lopetin suklaan syömisen kun hinta ylitti oman kipurajan. Sori siitä Fazer, että ei tuu enää rahaa teille. Mulle hyvä. 

Fazerin mautonta "mukasuklaata" ei nyt kukaan järkevä ihminen ole koskaan syönytkään.

Vierailija
55/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä on ainoa veronkorotus jonka hyväksyn. nyt ehkä pystyn vähentään sokerin kulutusta. t.karkkihiiri

Minä en hyväksy koskaa on sortaa Fazeria. Toivottavasti kostavat tämän.

Vierailija
56/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoin kuvailla sitä ilon tunnetta, jonka tämä korotus minulle tuo. Vihdoinkin mässäilijöitä rangaistaan : )

Kun on rahaa, niin pikku korotus ei tunnu missään!

Vierailija
57/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun fasun sininen on 3e tai yli niin saa jäädä kauppaan. Vähän turhan kalliiksi tulee herkuttelu. Muistan hyvin kun hinta oli 2e eikä siitä oo pitkä aika.

Vierailija
58/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää sitten tulko itkemään, kun suomalainen makeistuotanto tuhansine työpaikkoineen on alasajettu kulutuksen vähentyessä. Älkääkä sanoko irtisanotuille, että menisivät töihin. 

Miksi he eivät menisi töihin? Vaikka ei kukaan mitään sanoisikaan? Kyllä minä ainakin menisin muualle jos irtisanottaisiin. Vapaita työpaikkoja on vaikka kuinka paljon ja monilla aloilla huutava työvoimapula.

Ei ole niin paljon vapaita työpaikkoja kuin on työttömiä ja lisäksi ei ole kaikille semmoisia kokoaikatöitä saatavilla, joiden palkalla pärjäisi ilman tukia. Osa-aikatöitäkin on vaikea saada ja sovitella niitä aikataulullisesti keskenään.

Pääasia kuitenkin, että on edes jotain töitä ettei tarvitse työttömänä muiden rahoilla siipeillä.

Vierailija
59/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoin kuvailla sitä ilon tunnetta, jonka tämä korotus minulle tuo. Vihdoinkin mässäilijöitä rangaistaan : )

Kun on rahaa, niin pikku korotus ei tunnu missään!

Sitä rahaa on paljon enemmän kun ei osta ollenkaan.

Vierailija
60/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä hymyn ja naurun päivää : D

HULLULLA ON HALVAT HUVIT JA IDIOOTTIAP:LLA ILMAISET.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä