Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän mielen ketju: Makeiset ja suklaa alv nousee 25,5 prosenttiin : )

Vierailija
17.04.2024 |

Nyt koittaa kehopositiivisille ihralöllyköille tukalat ajat : )

Tämä tuo pirtsakkaa hymyä ja naurua päivääni : D

https://yle.fi/a/74-20083988

Makeisten ja väkevän viinan hinnat nousevat

>Makeisten ja suklaan arvonlisäveroa nostetaan. Nykyisin niiden ALV on 14 prosenttia, mutta nyt se nostetaan 25,5 prosenttiin.

>Tupakkavero nousee.

>Virvoitusjuomien verotus nousee.

>Väkevien alkoholijuomien hinnat nousevat, kun ne sidotaan indeksiin. Aiemmin hallitus on jo laskenut oluen verotusta.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan se ja sama miten noi kaikki nousee. Polttaja polttaa, syömäri syö silti. Ne karsii kulutuksen muualta. Tunnen yhden tyypin, joka on ennemmin syömättä kuin ilman röökiä ja kahvia.

Vierailija
22/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus on paskin hallitus mutta kaikesta siitä huolimatta naurattaa kun musta törsäilijästä on tullut nuukailuja ja 41 000 euroa jo säästöjä ja lisää karttuu. Paluuta entiseen ei enää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan se ja sama miten noi kaikki nousee. Polttaja polttaa, syömäri syö silti. Ne karsii kulutuksen muualta. Tunnen yhden tyypin, joka on ennemmin syömättä kuin ilman röökiä ja kahvia.

Ei pidä paikkansa sillä minä ja teini lopetettiin tupakointi ja karkkia ei osteta. Säästöä mulle noin 50 euroa kuukaudessa.

Vierailija
24/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten tulko itkemään, kun suomalainen makeistuotanto tuhansine työpaikkoineen on alasajettu kulutuksen vähentyessä. Älkääkä sanoko irtisanotuille, että menisivät töihin. 

Vierailija
25/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähäistä on karkin ja limppareiden käyttö ettei hinnankorotuksella ole merkitystä. Ja osaan tehdä karkkia, jäätelöä ja leivonnaisia myös itse niin ihan sama, sokeri on sellaisenaan halpaa vaikka alv nouseekin.

Vierailija
26/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava päätös! Turhaan on kyllä jääty vain tähän. Kyllä kaikki ylimääräistä rasvaa, suolaa yms. epäterveellistä paskaa sisältävä mäkkiruoka, sipsit yms. Pitäisi myös nosta tähän veroluokkaan. Mielellään jotain raippaa lisäksi päälle kuten vaikka alkoholissa. On täysin oikein, että aktiivisesti hölmöilevät ja terveytensä pilaavat maksavat verojen kautta omat hoitokulunsa.

Vierailija
27/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa sillä minä ja teini lopetettiin tupakointi ja karkkia ei osteta. Säästöä mulle noin 50 euroa kuukaudessa.

Mun köyhä äiti säästää jo muusta että saa ostettua tupakkaa. Kuulemma aikoo silti ostaa vaikka alvi nouseekin, se on sitten muista hänen jutuistaan pois kuten jo nyt tupakat on ennestäänkin.

Vierailija
28/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ap kykene keskustelemaan mistään asiallisesti? 

Mitä ihmeen epäasiallista tässä muka on? Minähän vain viittasin Ylellä olevaan uutiseen ja siihen mitä hallitus on päättänyt. En minä tätä alv:n korotusta keksinyt : O

ap

Vierailija
29/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aika monta joka lopettanut polttamisen. Ei ole kyse korotuksesta vaan terveydestä ja koko askin verran säästää kun ei osta tupakkaa.

Vierailija
30/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun köyhä äiti säästää jo muusta että saa ostettua tupakkaa. Kuulemma aikoo silti ostaa vaikka alvi nouseekin, se on sitten muista hänen jutuistaan pois kuten jo nyt tupakat on ennestäänkin.

Siinä sen näkee mikä on elämässä tärkeää. Kerran olin kaupan kassajonossa ja oli työaikana kiire. Edellisellä asiakkaalla ei raha riittänyt kaiken maksamiseen ja alkoi arpominen mitä jättää pois. Sanoin että jos ottaa röökit ja kaljat pois niin voin maksaa. Ei ottanut. Eikä riittänyt ajatus niin pitkälle että olisi voinut ottaa ne pois, antaa minun maksaa ja olisi sitten maksanut röökit ja kaljat omilla rahoillaan.

Vierailija
31/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää sitten tulko itkemään, kun suomalainen makeistuotanto tuhansine työpaikkoineen on alasajettu kulutuksen vähentyessä. Älkääkä sanoko irtisanotuille, että menisivät töihin. 

Eipä mua haittaa. Haluan pitää rahani itse. Niin tekee Orpokin. 

Vierailija
32/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen epäasiallista tässä muka on? Minähän vain viittasin Ylellä olevaan uutiseen ja siihen mitä hallitus on päättänyt. En minä tätä alv:n korotusta keksinyt : O

ap

"

Tämä tuo pirtsakkaa hymyä ja naurua päivääni : D"

ja sun myöhemmin ketkuusi laittamat

huh huh hyh hyh 

ja hih hih 

kommentit eivät ole asiallisia

Vierailija
33/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

"

Tämä tuo pirtsakkaa hymyä ja naurua päivääni : D"

ja sun myöhemmin ketkuusi laittamat

huh huh hyh hyh 

ja hih hih 

kommentit eivät ole asiallisia

Edelleenkään en ymmärrä, että mitä epäasiallista noissa on : O

Olet vain tuommoinen omituinen mielensäpahoittaja, jonka mielestä mitään ei enää saisi sanoa.

ap

Vierailija
34/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

😂 Niin ennalta-arvattava

-eri

Vierailija
35/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he eivät menisi töihin? Vaikka ei kukaan mitään sanoisikaan? Kyllä minä ainakin menisin muualle jos irtisanottaisiin. Vapaita työpaikkoja on vaikka kuinka paljon ja monilla aloilla huutava työvoimapula.

Vierailija
36/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa olla tästä mitään mieltä, kun en osta kumpaakaan

Vierailija
37/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi rahani kelpaavat ulkomaille, ei pääse orpo nappaamaan välistä 

Vierailija
38/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laihdun.

Vierailija
39/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä. Vois nousta enemmänkin. Oon ihan sokerikokoukussa ja ostan Irtokarkkeja melkein joka päivä. Jospa nyt jää namin osto vähemmälle. 

Vierailija
40/107 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Kaliaa kaliaa kaliaa kaliaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan