Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi haluatte hyvässä ammatissa olevan miehen?

Vierailija
17.04.2024 |

Tätä en voi millään tavalla käsittää.

Miehet ovat vuosikausia olleet johtotehtävissä ja ansainneet hyvin, kun taas naiset ovat joutuneet tyytymään pienempiin rooleihin ja tienaamaan vähemmän.

Nyt pitäisikin mahdollistaa naisten työllistyminen parempiin ammatteihin ja uran luomiseen. Onneksi tämä hiukan helpottuu tulevaisuudessa, kun pörssiyhtiöiden hallituksiin tulee naiskiintiöt.

Silti lasikattoilmiö on edelleen olemassa ja naisen euro on 84 senttiä.

Nyt on naisten vuoro luoda uraa. Miehet voivat työllistyä pienempiin rooleihin ja jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

Kumppanin valinta pitäisi ehdottomasti tehdä näillä kriteereillä. Tarvitaan tasa-arvoa.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun koin olevani ammatillisesti oikeilla urilla ei miehen ammatilla ja työllä olisi ollut mitään merkitystä. Nyt, kun joudun tyytymään työn osalta, niin miehen työstatuksella onkin merkitystä. Niin mieli muuttuu. Ilmeisesti tahdon päämäärätietoisen miehen, joka ei ole tyytynyt työn suhteen ja on valmis taistelemaan päämääriensä puolesta. Itse, kun ilmeisesti epäonnistuin ammatillisesti.

Et sinä ole epäonnistunut. Välillä tulee nousuja ja laskuja, ne ovat ihan normaalia elämää. Jatka vain itsesi kehittämistä 🤗

Tai no ehkei status ole niin oleellinen, kuin valitsemassaan työssä menestyminen ja eteneminen. Kaipa tämä perustuu siihen, että tahtoo kumppanin jolla on vahvuuksia niillä alueilla, jotka ovat minulle heikkouksia.

Eli sinulle kelpaisi vaikka pölynimurikauppias, joka menestyy erinomaisesti työssään ja on edennyt oman tiiminsä myyntipäälliköksi?

Vierailija
82/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan jonkun jolla on varaa suht samanlaiseen eli tasoon kuin itsellä, ilman että kummankaan tarvitsee toista elättää tai tehdä kompromisseja elintason suhteen.

Haluan esim asua mukavasti hyvällä alueella, matkustella, syödä ulkona, ostaa merkkituotteita jne. Olisi tosi vaikeaa jos kumppanin budjetti olisi ihan erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että:

- miehen kanssa voi käydä älykkäitä keskusteluja

- mies ymmärtää suunnilleen mitä teen työkseni, jotta voin jutella urasta hänen kanssaan (työ on minulle tärkeää)

- lapset voivat harrastaa mitä haluavat 

- mies pystyy kantamaan kortensa kekoon perheen elättämiseksi

- perheenä voidaan lomailla kotimaassa kerran vuodessa 

- mies jää tasapuolisesti lasten kanssa kotiin vanhempainvapaille ja hoitaa oman osansa kodista ja lapsista 

Sinänsä on ihan sama onko mies ns statusammatissa vai ei, kunhan muut kriteerit täyttyvät. On jopa parempi, jos mies ei ole liian urakeskeinen, koska itse olen. 

Vierailija
84/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lähes jokainen haluaa miehen, joka on hyvässä ammatissa, tai ainakin tulee työllään toimeen ja viihtyy siinä ihan kohtuudella. Paljon helpompaa on elämä kun on kaksi maksajaa eikä toinen ole aina ihan poikki p*skaduuninsa takia. Ja toki useimmiten ylipäätään on helpointa jos puolisolla on suht samanlainen tausta ja elämäntilanne kuin itsellä, säästyy monelta ristiriidalta.  

Toki rakkaus ei aina katso tämmöisiä järkiseikkoja vaan sitä voi päätyä yhteen aivan erilaisen kumppanin kanssa kuin olisi kuvitellut. 

Vierailija
85/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma isä oli uraisä, aina pois kotoa. Ehkä osin olosuhteiden pakosta, ysärilaman jälkimainingeissa, mutta silti. En halunnut omille lapsilleni samaa ja onnekkaasti satuin jo nuorena löytämään hyvän tavismiehen joka käy ihan tavistöissä ja hoitaa osansa lapsista ja kodista ihan ilman muuta. 

Vierailija
86/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen; siksi tietenkin, että mies pystyi elättämään koko perheen tuloillaan silloin kun olin vanhempain-/hoitovapaalla, opiskelemassa tai työttömänä.

Vierailija
87/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v1ttua minä juuri luin

Vierailija
88/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se hyvä ammatti määritellään? Itse olen duunari enkä edes katsele ns valkokaulusmiehiä, koska en todellakaan usko meillä olevan riittävästi yhteistä + nämä miehet on yleensä melko ylimielisiä ja vaatii naiseltaan sellaista tietynlaista nöyryyttä/alistumista kun omasta mielestään parempitasoinen mies tyytyy vain ammattikoulutettuun naiseen niin naisenhan pitää ymmärtää oma alamaisuutensa.

Minulle siis sopivin mies on duunari ja tietenkin toivon, että hänkin on sillä lailla hyvässä ammatissa että pitää työstään. Se nimittäin on aika raskasta kuunnella päivästä toiseen sitä marinaa kuinka pskaa töissä on ollut. Valitettavasti vaan tosi moni duunarimies on turhan mieltynyt päihteisiin ja itse taasen en käytä edes alkoholia niin eipä sellainen yhteiselo oikein innosta, kun toinen on päissään harva se ilta ja viikonloput/lomat päälle. Toinen iso miinus on röökinpoltto joka sekin on turhan yleistä.

Niin se voi olla, että duunarinaisia katseleva korkeakoulutettu mies on usein vähän sellainen, ettei ajattele naisen muutenkaan olevan ihan tasavertainen. Sit taas ne fiksummat yksilöt haluaa suunnilleen tasavertaisen kumppanin. Tietenkään aina se koulutus ja työ ei merkkaa niin paljoa, onhan ihmisissä paljon muitakin ominaisuuksia jotka vaikuttaa parisuhteeseen. 

Vierailija
89/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun koin olevani ammatillisesti oikeilla urilla ei miehen ammatilla ja työllä olisi ollut mitään merkitystä. Nyt, kun joudun tyytymään työn osalta, niin miehen työstatuksella onkin merkitystä. Niin mieli muuttuu. Ilmeisesti tahdon päämäärätietoisen miehen, joka ei ole tyytynyt työn suhteen ja on valmis taistelemaan päämääriensä puolesta. Itse, kun ilmeisesti epäonnistuin ammatillisesti.

Et sinä ole epäonnistunut. Välillä tulee nousuja ja laskuja, ne ovat ihan normaalia elämää. Jatka vain itsesi kehittämistä 🤗

Tai no ehkei status ole niin oleellinen, kuin valitsemassaan työssä menestyminen ja eteneminen. Kaipa tämä perustuu siihen, että tahtoo kumppanin jolla on vahvuuksia niillä alueilla, jotka ovat minulle heikkouksia.

Eli sinulle kelpaisi vaikka pölynimurikauppias, joka menestyy erinomaisesti työssään ja on edennyt oman tiiminsä myyntipäälliköksi?

Tarvitseeko kärjistää. Siinä määrin yhteistä kuitenkin työintresseissä, että ymmärtää miksi puoliso on motivoitunut työstään.Pölynimurikauppiaan kohdalla en todennäköisesti kokisi ymmärtäväni hänen motivaatiotaan juuri pölynimureihin ja myymiseen. Muukin ratkaisee, kuin työ joten en menisi määrittämään tiettyä ammattia jonka perusteella etsiä kumppania. Loppujen lopuksi listauksilla ja ennakko-odotuksilla ei ole merkitystä, kun kyse on kuitenkin tunteistä, fyysisestä vetovoimasta, yhteisistä tavoitteista jne. 

Nämä ovat jälleen näitä keskusteluja joille ei tosielämässä ole painoarvoa ja joiden perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksisä.

Vierailija
90/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvalliset ja älykkäät miehet ovat tehty huolehtimaan jälkeläisistä. Tämä yhtälö ei vain toimi nykyään, koska naiset rakastuvat hulttioihin, renttuihin hmm no näin se vaan on. Ensin tehdään lapset tatuoidulle Makelle ja sitten otetaan tatuoinnit itselle. Kun huomataan, että elämä ei toimi Maken kanssa niin sitten vasta huomataan, että se hiljainen fiksu olisikin ollut parempi. No tämäpä onkin jo pelannut itsensä pleikalla riekaleeksi tai on ison yrityksen johtoportaassa... Veikkaa etten valehtele? niin näin se yleensä menee t: pleikka 3

Vierailija
91/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin mahdollisimman helpon elämän ja ihmisen, jonka kanssa voi keskustella kaikenlaisista asioista. Katselin sitä duunariperheen arkea ihan tarpeeksi lapsena. Lisäksi ajattelen, että jos tänä aikana menestyy urallaan ja vieläpä nauttii työstään, omaa varmasti paljon hyviä ominaisuuksia joita tahdon elämääni ja lapsilleni. 

Ei parinvalinnassa noudateta tasa-arvoa. Jos sille tielle lähdetään, pitänee myös alkaa kytätä minkäikäisiä naisia miehet deittailevat. 

Millaista se duunariperheen arki oli? Huonompaa kuin sinun? Ihan kiinnostuksesta kysyn

Vierailija
92/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmiehet hauskuuttavat  illallispöydässä  istuvia  rasvaisilla  alapäävitseillä. Kouluttamattomat  miehet eivät ole salonkikelpoisia.   Epäsiistejä,  huonolla maulla pukeutuvia ja vailla käytöstapoja. Rahallakaan ei aikuisena saa enää           sivistystä   ja sulavaa  käytöstä.

Voi jeesus mitä yleistystä. Sinä parempi ihminen, kerro nyt millainen itse olet.

Vierailija
93/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin vuokranantajana. Ihan huuhaata nämä ei puolison palkkatasolla ole väliä -tyypit. Suurin osa ihmisistä on sellaisia, että ovat sen 20€:n perään. Ja sitten täällä täällä elvistellään ettei minulle ole väliä, tienaako puolisoni nettona 2 ke vai 6 ke kuussa. 

Kyllä sillä vaan on väliä. Toki sillä 2 ke:n ihmisellä on ehkä vähemmän paineita töistä kuin 6 ke:n tyypillä. Sitten se vaan pitää kestää.

Vierailija
94/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin vuokranantajana. Ihan huuhaata nämä ei puolison palkkatasolla ole väliä -tyypit. Suurin osa ihmisistä on sellaisia, että ovat sen 20€:n perään. Ja sitten täällä täällä elvistellään ettei minulle ole väliä, tienaako puolisoni nettona 2 ke vai 6 ke kuussa. 

Kyllä sillä vaan on väliä. Toki sillä 2 ke:n ihmisellä on ehkä vähemmän paineita töistä kuin 6 ke:n tyypillä. Sitten se vaan pitää kestää.

Oletko ajatellut, että hyvin tienaavat eivät tarvitse noin ylimielisen juntin paska-asuntoja?

Vierailija
95/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin naiset tyytyy miehiin, jotka ovat siivoojia tai kaupan kassalla.

Vierailija
96/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä, että ns. duunariammateissa olevat leimataan automaattisesti tyhmiksi. Onko ihan mahdoton ajatus, että joku fiksu mies voi aidosti nauttia käytännönläheisestä työstä ja haluta olla vaikka autonkorjaaja tai sähköasentaja?

Vierailija
97/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatilla ei ole väliä, haluan miehen, jonka kanssa on hyvä olla. Samanlainen huumorintaju ja samalla aaltopituudella oleminen on tärkeintä. Itse tienaan aika hyvin, joten maksan omat juttuni kyllä.

Vierailija
98/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvalliset ja älykkäät miehet ovat tehty huolehtimaan jälkeläisistä. Tämä yhtälö ei vain toimi nykyään, koska naiset rakastuvat hulttioihin, renttuihin hmm no näin se vaan on. Ensin tehdään lapset tatuoidulle Makelle ja sitten otetaan tatuoinnit itselle. Kun huomataan, että elämä ei toimi Maken kanssa niin sitten vasta huomataan, että se hiljainen fiksu olisikin ollut parempi. No tämäpä onkin jo pelannut itsensä pleikalla riekaleeksi tai on ison yrityksen johtoportaassa... Veikkaa etten valehtele? niin näin se yleensä menee t: pleikka 3

On tehty? Mikä ja kuka ne on tehnyt?

Vierailija
99/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastot on kyllä tätä sinun väitettä vastaan. Koulutetummat miehet saa keskimäärin enemmän lapsia kuin matalasti koulutetut ja pienituloiset. Eli suurempi osa naisista ei halua lisääntyä minkään hulttioiden kanssa. Tatuoituja tosin löytyy nykyään ihan niistä "kunnon miehistäkin".  

Vierailija
100/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Mulle sopii parhaiten ihan samanlainen duunari kuin itsekin olen. KUNHAN silti on elämä kunnossa, eikä kaiket illat kittaa kaljaa. Se on monien duunarimiesten ongelma. Itse elän kuitenkin terveellistä elämää pienestä palkastani huolimatta. Ihan tavallisten raksajätkien ja tehdasduunareitten kanssa oon aina pariutunut. Olen itsekin siis tehdasduunari ja kaikilla naisilla siellä tehtaassa on kaltaisensa mies. Kuka on töissä Postissa, kuka raksalla, osa on jopa tavannut siellä työpaikalla jne. Ei kellään ole mitään lentäjää, kirurgia, lääkäriä tai edes perus insinööriä miehenä.

Missä maailmassa sä oikein elät? Ilmeisesti toisessa kuin minä. Sulle on olemassa vain korkeasti koulutettuja naisia, tai matalasti koulutettuja ig malleja. Sitten ollaan me ihan tavalliset tylsät naiset, jotka tehdään sapuskaa tehtaissa, ollaan kaupan kassoilla, tai siivotaan toimistoja. Ja sun mielestä meillä kaikilla on korkeasti koulutetut miehet, jotka "elättää meidät"?