Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi haluatte hyvässä ammatissa olevan miehen?

Vierailija
17.04.2024 |

Tätä en voi millään tavalla käsittää.

Miehet ovat vuosikausia olleet johtotehtävissä ja ansainneet hyvin, kun taas naiset ovat joutuneet tyytymään pienempiin rooleihin ja tienaamaan vähemmän.

Nyt pitäisikin mahdollistaa naisten työllistyminen parempiin ammatteihin ja uran luomiseen. Onneksi tämä hiukan helpottuu tulevaisuudessa, kun pörssiyhtiöiden hallituksiin tulee naiskiintiöt.

Silti lasikattoilmiö on edelleen olemassa ja naisen euro on 84 senttiä.

Nyt on naisten vuoro luoda uraa. Miehet voivat työllistyä pienempiin rooleihin ja jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

Kumppanin valinta pitäisi ehdottomasti tehdä näillä kriteereillä. Tarvitaan tasa-arvoa.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestys korreloi vahvasti älykkyyden kanssa.

Kukapa ei haluaisi antaa lapsilleen mahdollisimman hyviä geenejä elämää varten?

Vierailija
42/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee ikää niin ei ole enää väliä. Lapset muuttavat pois kotoa eikä ole mitään mitä se hyvätuloinen mies voisi minulle ja lapsilleni tarjota. Ei se aikuinen lapsi enää tule kanssani matkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee ikää niin ei ole enää väliä. Lapset muuttavat pois kotoa eikä ole mitään mitä se hyvätuloinen mies voisi minulle ja lapsilleni tarjota. Ei se aikuinen lapsi enää tule kanssani matkoille.

En ole myöskään kiinnostunut menemään siivoamaan miehen asuntoa jota en itse omista ja joka menee perinnöksi hänen lapsilleen.

Vierailija
44/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla hyvä työ siinä mielessä, että saa hyvää palkkaa, mutta tarpeeksi hyvä siihen, ettei mies koko ajan valita miten paskaa, epäviihtyisää ja huonosti palkattua työ on. En vaan jaksaisi kuunnella jatkuvaa valitusta, työ on tarpeeksi hyvä jos ei vituta joka aamu sinne mennä.

Vierailija
45/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan parisuhteen, jossa molemmat ovat suunnilleen samoista lähtökohdista, tällöin helpompaa ymmärtää toista osapuolta. Se työ nyt vaan haukkaa aika ison osan arjesta ja vaikuttaa siihen, minkälainen tulotaso osapuolilla on. 

Eli haluan, että molemmilla on suunnilleen sama palkkataso, jotta yhteiset hankinnat ja normaalit kulut on helpompi sovittaa ilman, että kummankaan on tarvetta merkittävästi muuttaa elämäntyyliään. En minä enää tässä iässä jos uutta parisuhdetta ajattelisin, ole valmis lähtemään mihinkään kerrostalokaksioon tai rivariin siksi, että se on se, mihin toisen osapuolen varat riittää. Sori. Lisäksi en jaksa vääntää joka ikinen kerta erikseen siitä, että joissain työtehtävissä nyt vaan ollaan välillä reissussa, tehdään töitä iltaisin tai viikonloppuisin ja työaika ei ole mikään kiinteä 8-16. Jos toisella on vastaava tilanne töiden suhteen, niin silloin on vaan helpompi ymmärtää toisiaan. 

Mitä väliä sillä samanlaisella palkkatasolla on? Olen tuonut leivän pöytään ja puoliso on ollut kotona. Silti on ollut varaa asua neliöhinnaltaan Suomen kalleimmalla alueella, eikä missään puuhökkelissä esikaupungissa. Miten toisen puolison tulot liittyvät siihen mitä on varaa tehdä? Perheen perustaminen on vähän kuin yrityksen perustaminen. Varat ovat yhteisiä.

Vierailija
46/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole myöskään kiinnostunut menemään siivoamaan miehen asuntoa jota en itse omista ja joka menee perinnöksi hänen lapsilleen.

Helpompaa siivota pieni vuokrakaksio kuin omakotitalo ja hoitaa vielä piha.

Vierailija
47/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää vain kysymyksenä se., että miksi palomiehet on niin suosittuja?

- raskas työ

- huono palkka

- amis ammatti

- hierarkia yleensä alalla tarkka ja palomies on nokkimisjärjestyksen häntäpäässä

Ainut millä he voivat ratsastaa, on hyvä kroppa. Mutta lihaksikkaita ja hyväkroppaisia miehiä on paljon myös toimistotehtävissä, joissa tienataan triplasti se mitä palomiehet.

Ei minun mittapuullani palomiehet ole mitenkään hyvässä ammatissa. Toki vakka kantensa valitsee eikä palomiesten naisetkaan kummoisia ole. 

Vierailija
48/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa lahjakkaista ihmisisitä on miehiä. Lahjakkaat tienaa enemmän kuin muut.

Lahjakkuudella ei ole menestyksen kanssa juuri mitään korrelaatiota. 

itseasiassa älykkyys on yksi parhaista menestyksen ennustajista:

https://www.cnbc.com/2022/07/11/does-iq-determine-success-a-psychologis…

Vierailija
49/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on lapsia joille omaisuus menee perinnöksi niin mies ei voi tarjota uudelle naiselle mitään eli tullaan taas siihen, että pitää olla pitkä ja hyvännäköinen.

Vierailija
50/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt yleensä valitsevat samasta sosioekonomisesta asemasta olevan ihmisen kumppanikseen. Korkeakoulutetut ovat keskenään omissa ympyröissään ja hakeutuvat samoille alueillekkin asumaan. Ihan luonnollisia asioita. 

Missit ja jääkiekkoilijat ovat syystäkin keskenään :)

:))

Vierailija
51/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin järjetön kysymys. Miksi ei? Tokihan ihminen tahtoo kumppanikseen sellaisen, jonka kanssa on jtn yhteistä. Ja mikäli toimeentulo on suht hyvä, ei siitäkään ole haittaa. Seuraavaksi varmaan kysytään, miksi miehet haluavat kauniin naisen?

Vierailija
52/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisella homman hoitaa palkattu siivoja.

Vierailija
53/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on lapsia joille omaisuus menee perinnöksi niin mies ei voi tarjota uudelle naiselle mitään eli tullaan taas siihen, että pitää olla pitkä ja hyvännäköinen.

Niin ja miehen lapset voi olla uudelle äitipuolelle ilkeitä.

Ei jatkoon.

Vierailija
54/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi tarjota mukavan elämän, matkustelua, kivoja laukkuja ja vaatteita, illallisia, jne.

Vierailija
55/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkat tee enää onnelliseksi. Olisin halunnut viedä lapset matkalle.

Vierailija
56/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä väliä sillä samanlaisella palkkatasolla on? Olen tuonut leivän pöytään ja puoliso on ollut kotona. Silti on ollut varaa asua neliöhinnaltaan Suomen kalleimmalla alueella, eikä missään puuhökkelissä esikaupungissa. Miten toisen puolison tulot liittyvät siihen mitä on varaa tehdä? Perheen perustaminen on vähän kuin yrityksen perustaminen. Varat ovat yhteisiä."

Minulle on kunnia-asia, että tienaan itse omat varani, minulla on henkilökohtaista omaisuutta ja voin käydä töissä, siksi olen opiskellut aikoinaan. Jos teille sopii tuollainen malli, niin ok ja hienoa, mutta itse olen varmaan tietyllä tavalla kunnianhimoinen ja "ylpeä" ammatillisesti, etten osaisi kuvitellakaan jääväni kotiin ja heittäväni hukkaan sitä, mitä pidän henkilökohtaisesti tärkeänä. Edelleen, ihmiset on näissä asioissa hyvin erilaisia, ei ole yhtä "oikeaa" toimintamallia. 

Vierailija
57/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järjetön kysymys. Miksi ei? Tokihan ihminen tahtoo kumppanikseen sellaisen, jonka kanssa on jtn yhteistä. Ja mikäli toimeentulo on suht hyvä, ei siitäkään ole haittaa. Seuraavaksi varmaan kysytään, miksi miehet haluavat kauniin naisen?

Et tainnut lukea otsikkoa pidemmälle.

Vierailija
58/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, miten niin? Mulla on ollut duunareita. Nykyinen mies on duunari. 

Vierailija
59/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä väliä sillä samanlaisella palkkatasolla on? Olen tuonut leivän pöytään ja puoliso on ollut kotona. Silti on ollut varaa asua neliöhinnaltaan Suomen kalleimmalla alueella, eikä missään puuhökkelissä esikaupungissa. Miten toisen puolison tulot liittyvät siihen mitä on varaa tehdä? Perheen perustaminen on vähän kuin yrityksen perustaminen. Varat ovat yhteisiä."

Sinunkaltaisia on yksi tai kaksi miljoonasta, joten tuolla voi olla monellekin väliä.

Vierailija
60/121 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap oikein höpisee? Jotkut pariutuvat jo lukiossa ja useimmat opintojen aikana. Ei silloin kellään ole yhtään mitään hyvää ammattia. Kyllä se parinvalinta tapahtuu ihan muilla perusteilla.