Naiset, miksi haluatte hyvässä ammatissa olevan miehen?
Tätä en voi millään tavalla käsittää.
Miehet ovat vuosikausia olleet johtotehtävissä ja ansainneet hyvin, kun taas naiset ovat joutuneet tyytymään pienempiin rooleihin ja tienaamaan vähemmän.
Nyt pitäisikin mahdollistaa naisten työllistyminen parempiin ammatteihin ja uran luomiseen. Onneksi tämä hiukan helpottuu tulevaisuudessa, kun pörssiyhtiöiden hallituksiin tulee naiskiintiöt.
Silti lasikattoilmiö on edelleen olemassa ja naisen euro on 84 senttiä.
Nyt on naisten vuoro luoda uraa. Miehet voivat työllistyä pienempiin rooleihin ja jäädä kotiin hoitamaan lapsia.
Kumppanin valinta pitäisi ehdottomasti tehdä näillä kriteereillä. Tarvitaan tasa-arvoa.
Kommentit (121)
Mitä väliä sillä samanlaisella palkkatasolla on? Olen tuonut leivän pöytään ja puoliso on ollut kotona. Silti on ollut varaa asua neliöhinnaltaan Suomen kalleimmalla alueella, eikä missään puuhökkelissä esikaupungissa. Miten toisen puolison tulot liittyvät siihen mitä on varaa tehdä? Perheen perustaminen on vähän kuin yrityksen perustaminen. Varat ovat yhteisiä.
Puolet avioliitoista loppuu eroon. Siksi tuohon systeemiin ei ikinä pitäisi kenenkään suostua. Ei ainakaan ilman avioehtoa, jossa kunnon kompensaatio kotona olevalle. Eikä ehkä sittenkään. Hyvin tienaavana naisena voin kertoa, että oli kivaa, kun pystyin itse maksamaan osani omakotitalosta kivalla alueella. Oli kivaa, kun erotessa pystyin lunastamaan kodin itselleni. Oli kivaa kun ei tarvinnut jäädä huonoon liittoon siksi, etten olisi pärjännyt omillani taloudellisesti.
Helena Koivu oli hyvä esimerkki. Toivottavasti moni otti opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järjetön kysymys. Miksi ei? Tokihan ihminen tahtoo kumppanikseen sellaisen, jonka kanssa on jtn yhteistä. Ja mikäli toimeentulo on suht hyvä, ei siitäkään ole haittaa. Seuraavaksi varmaan kysytään, miksi miehet haluavat kauniin naisen?
Et tainnut lukea otsikkoa pidemmälle.
Luin luin. Ap perustelee omalla maailmankatsomuksellaan ja käsityksillään palkkatasa-arvosta sitä, millaisia kriteerejä naisilla tulisi olla kun etsitään kumppania. Ikään kuin niillä olisi mitään tekemistä toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näin akateemisena naisena totean, että ei ammatti miestä pahenna. Pidän itse asiassa suorittavan työn tekijää tai työmiehiä jokseenkin seksikkäinä (toki tekijästä riippuen), kaikki työ on arvokasta.
Oma työni on lisäksi haastavaa, enkä kaipaa vapaa-ajallani älyllistä kilvoittelua. Lämmin syli ja hellät sanat riittäisi.
Eli sinulle kelpaisi vaikka siivoustyötä tekevä mies?
Halusin hyvässä ammatissa olevan miehen, koska peruspenan kanssa kemiat eivät olisi kohdanneet. Seurustelin aina piireissä, jossa oli enemmän älykköjä kuin amiksia.
Myöhemmin kun perustimme perheen oli selvää, että lapset kouluttautuisivat niin pitkälle kuin on mahdollista.
Silloin, kun koin olevani ammatillisesti oikeilla urilla ei miehen ammatilla ja työllä olisi ollut mitään merkitystä. Nyt, kun joudun tyytymään työn osalta, niin miehen työstatuksella onkin merkitystä. Niin mieli muuttuu. Ilmeisesti tahdon päämäärätietoisen miehen, joka ei ole tyytynyt työn suhteen ja on valmis taistelemaan päämääriensä puolesta. Itse, kun ilmeisesti epäonnistuin ammatillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun koin olevani ammatillisesti oikeilla urilla ei miehen ammatilla ja työllä olisi ollut mitään merkitystä. Nyt, kun joudun tyytymään työn osalta, niin miehen työstatuksella onkin merkitystä. Niin mieli muuttuu. Ilmeisesti tahdon päämäärätietoisen miehen, joka ei ole tyytynyt työn suhteen ja on valmis taistelemaan päämääriensä puolesta. Itse, kun ilmeisesti epäonnistuin ammatillisesti.
Et sinä ole epäonnistunut. Välillä tulee nousuja ja laskuja, ne ovat ihan normaalia elämää. Jatka vain itsesi kehittämistä 🤗
Itselleni älykkyys, itsensä kehittäminen, sekä työn tekeminen muiden ihmisten hyväksi ovat tärkeitä elämänarvoja. Samoin taloudellinen turva ja lapsille riittävän elintason takaaminen. Miksi en saisi toivoa samoja elämänarvoja kumppanilta?
Toinen näkökulma on myös se, että me akateemiset naiset ei oikeasti kelvata alemmin koulutetuille miehille. Olen saanut kuulla olevani nörtti, tylsä, kympin tyttö jne ennen kuin minuun on edes tutustuttu, kun ammattini tulee esiin.
Tästä voisi tiivistää, että samanlaiset viihtyy keskenään, koulutetut keskenään ja kouluttamattomat keskenään. Mitä yllättävää tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet hoida lapsiaan. Olivat missä ammatissa hyvänsä.
Aikamoista yleistystä. Kyllä minun hyvässä ammatissa oleva mieheni hoiti lapsiaan yhtä paljon kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni älykkyys, itsensä kehittäminen, sekä työn tekeminen muiden ihmisten hyväksi ovat tärkeitä elämänarvoja. Samoin taloudellinen turva ja lapsille riittävän elintason takaaminen. Miksi en saisi toivoa samoja elämänarvoja kumppanilta?
Toinen näkökulma on myös se, että me akateemiset naiset ei oikeasti kelvata alemmin koulutetuille miehille. Olen saanut kuulla olevani nörtti, tylsä, kympin tyttö jne ennen kuin minuun on edes tutustuttu, kun ammattini tulee esiin.
Tästä voisi tiivistää, että samanlaiset viihtyy keskenään, koulutetut keskenään ja kouluttamattomat keskenään. Mitä yllättävää tässä on?
Tottakai saa toivoa samoja elämänarvoja myös kumppanilta, mutta nyt pitäisi pystyä edistämään naisten työllistymistä ja uraa. Lasikattoilmiö ja pienemmät tulot ovat naisten kohdalla vieläkin tosiasia, valitettavasti. Naisten hyvinvointia täytyy parantaa tämän osalta.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voisi tiivistää, että samanlaiset viihtyy keskenään, koulutetut keskenään ja kouluttamattomat keskenään. Mitä yllättävää tässä on?Tottakai saa toivoa samoja elämänarvoja myös kumppanilta, mutta nyt pitäisi pystyä edistämään naisten työllistymistä ja uraa. Lasikattoilmiö ja pienemmät tulot ovat naisten kohdalla vieläkin tosiasia, valitettavasti. Naisten hyvinvoi
Korkeasti kouluttautunut mieheni jäi hoitamaan lapsia kotiin kun minä tein uraa. Miksi korkea koulutus miehellä tarkoittaisi, ettei mies voi hoitaa lapsia kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voisi tiivistää, että samanlaiset viihtyy keskenään, koulutetut keskenään ja kouluttamattomat keskenään. Mitä yllättävää tässä on?Tottakai saa toivoa samoja elämänarvoja myös kumppanilta, mutta nyt pitäisi pystyä edistämään naisten työllistymistä ja uraa. Lasikattoilmiö ja pienemmät tulot ovat naisten kohdalla
No mutta juuri näinhän se pitää mennä - korkeakoulutetut miehet voivat hoitaa lapsia kotona, naiset luovat uraa. Sen takia miesten tulisi jäädä yhä suuremmassa määrin isyyslomalle.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ole epäonnistunut. Välillä tulee nousuja ja laskuja, ne ovat ihan normaalia elämää. Jatka vain itsesi kehittämistä 🤗
Tai no ehkei status ole niin oleellinen, kuin valitsemassaan työssä menestyminen ja eteneminen. Kaipa tämä perustuu siihen, että tahtoo kumppanin jolla on vahvuuksia niillä alueilla, jotka ovat minulle heikkouksia.
Miten se hyvä ammatti määritellään? Itse olen duunari enkä edes katsele ns valkokaulusmiehiä, koska en todellakaan usko meillä olevan riittävästi yhteistä + nämä miehet on yleensä melko ylimielisiä ja vaatii naiseltaan sellaista tietynlaista nöyryyttä/alistumista kun omasta mielestään parempitasoinen mies tyytyy vain ammattikoulutettuun naiseen niin naisenhan pitää ymmärtää oma alamaisuutensa.
Minulle siis sopivin mies on duunari ja tietenkin toivon, että hänkin on sillä lailla hyvässä ammatissa että pitää työstään. Se nimittäin on aika raskasta kuunnella päivästä toiseen sitä marinaa kuinka pskaa töissä on ollut. Valitettavasti vaan tosi moni duunarimies on turhan mieltynyt päihteisiin ja itse taasen en käytä edes alkoholia niin eipä sellainen yhteiselo oikein innosta, kun toinen on päissään harva se ilta ja viikonloput/lomat päälle. Toinen iso miinus on röökinpoltto joka sekin on turhan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua minkäänlaista miestä, en naistakaan kun olen hetero. Itsellä on hyvä ammatti ja johtotehtävä. Ollut jo pari vuosikymmentä.
Aivan. Miestä ei tarvita mihinkään. Muuttakaa kaikki miehet yhdessä samalle saarelle.
Itse en pidä siitä lainkaan, että korkeakoulutetut pitää itseään jotenkin automaattisesti älykkäämpinä ja sivistyneempinä mitä amiskoulutetut ja kuvittelee, ettei duunarin kanssa voi keskustella mistään tai ettei duunari myöskään ymmärrä mistään mitään. Varsin usein matalammin koulutettuja kutsutaan myös weeteeksi ja naureskellaan kuinka elämäm kova koulu..
Ihan kuin se yleinen uteliaisuus ja tiedonjano erilaisia asioita kohtaan saati kiinnostus esim maailmanmenoon, politiikkaan, yhteiskunnallisiin asioihin tai vaikka luonnossa liikkumiseen ja lukemiseen olisi kiinni koulutuksesta. Tai ettei näistä asioista voi mitään ymmärtää ilman maisterin papruja.
Vierailija kirjoitti:
Miten se hyvä ammatti määritellään? Itse olen duunari enkä edes katsele ns valkokaulusmiehiä, koska en todellakaan usko meillä olevan riittävästi yhteistä + nämä miehet on yleensä melko ylimielisiä ja vaatii naiseltaan sellaista tietynlaista nöyryyttä/alistumista kun omasta mielestään parempitasoinen mies tyytyy vain ammattikoulutettuun naiseen niin naisenhan pitää ymmärtää oma alamaisuutensa.
Minulle siis sopivin mies on duunari ja tietenkin toivon, että hänkin on sillä lailla hyvässä ammatissa että pitää työstään. Se nimittäin on aika raskasta kuunnella päivästä toiseen sitä marinaa kuinka pskaa töissä on ollut. Valitettavasti vaan tosi moni duunarimies on turhan mieltynyt päihteisiin ja itse taasen en käytä edes alkoholia niin eipä sellainen yhteiselo oikein innosta, kun toinen on päissään harva se ilta ja viikonloput/lomat päälle. Toinen iso miinus on röökinpoltto joka sekin on turhan yleistä.
Taitaa tuo kuvitelma ylimielisyydestä olla ihan omassa päässäsi. Yleensä miehiä ei hirveästi edes kiinnosta naisen työ. Miehille on tärkeintä, että nainen on nätti ja iloinen. Onko se sitten omaan napaan tuijottamista, ettei jaksa olla yhtään kiinnostunut siitä, mitä toinen tekee työkseen, pääasia, että näyttää hyvältä, se on ihan toinen keskustelu. Se tuntuu kuitenkin olevan yhteistä kaikille mieheille, oli koulutettu tai ei.
Näin akateemisena naisena totean, että ei ammatti miestä pahenna. Pidän itse asiassa suorittavan työn tekijää tai työmiehiä jokseenkin seksikkäinä (toki tekijästä riippuen), kaikki työ on arvokasta.
Oma työni on lisäksi haastavaa, enkä kaipaa vapaa-ajallani älyllistä kilvoittelua. Lämmin syli ja hellät sanat riittäisi.