Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on lukunopeutesi? Itse olen 2 kuukaudessa lukenut 45 kirjaa.

Vierailija
26.02.2024 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 sivuua menee 4 tunnissa.

Vierailija
2/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

46/2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa Saarisen inspiroiimana pohdin että työn rinnalla aloittaisi filosofian opinnot avoimessa yliopistossa.

Vierailija
4/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kirjasta ja siitä, mitä tarkoitusta varten luen. Töissä tutkijana jotkin kirjat etenevät vain muutaman sivun tunnissa, leppoisa romaani 80 sivus tunnissa. Ei kai lukemisen nopeus ole mikään itseisarvo?

Vierailija
5/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse alkuunkaan tuollaisiin sivumääriin. Olen kielellisesti lahjakas ja lukenut ikäni. Olen myös syvällinen ja käsittelen lukemaani sen mukaisesti. En saisi mitään irti kirjasta pikaluennalla.

Vierailija
6/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt oletuksena, ettei tee mitään muuta kuin lukee? Itse käyn töissä, kuskaan lapsia harrastuksiin, käyn salilla ja lenkillä, siivoan kotia, käyn kaupassa, laitan ruokaa, nukun 9 tunnin yöunet jne. Luen keskimäärin yhden kirjan kuukaudessa, mutta se ei kerro lukunopeudestani oikeastaan yhtään mitään.

Joku voi olla lukematta yhtään kirjaa koskaan, mutta ei se tarkoita, että lukunopeus on hänellä 0.

Lukunopeuden voi mitata lukemalla ääneen esim. minuutin verran ja laskea kuinka monta sanaa sai luetuksi.

Vierailija
7/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattua olen lukenut vuodesta 1972,vieläkin on kirja kesken,en pääse oikein juonesta kiinni.

Vierailija
8/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun elämässä lukee yhden kirjan, Aapisen.

Vierailija
9/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parhaimmillani olen lukenut 400-500 sivun kirjoja päivässä. Hömppää. Kirjojen ja sivujen sijaan sanat ois tarkempi tapa mitata nopeutta. Lastenkirjoja lukee 45 päivässä :D

Vierailija
10/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lesoaa lukemalla lastenkirjoja. 

Vierailija
11/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku ankkaa luen välillä paskalla käydessä, sivumäärät isompia tietenkin jos ripuli venyttää sessioita pidemmäksi.

Vierailija
12/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneen lukeminen on paljon hitaampaa, kuin ääneti lukeminen.

Tolle yhelle tossa kommentoin. Miksi ihmeessä lukunopeutta pitäisi mitata ääneen lukemalla siis? Kun suurin osa lukee kirjansa ääneti ja silloin se on nopeampaakin.

Vierailija
13/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En samaistu kirjan kirjoittajan kanssa. Siksi en pysty lukemaan kirjoja. Pystyn lukemaan vain faktaa.

Vierailija
14/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääneen lukeminen on paljon hitaampaa, kuin ääneti lukeminen.

Tolle yhelle tossa kommentoin. Miksi ihmeessä lukunopeutta pitäisi mitata ääneen lukemalla siis? Kun suurin osa lukee kirjansa ääneti ja silloin se on nopeampaakin.

Pikaluvussa liikutat vain silmiä, vaikka kynän terän perässä. Vaatii keskittymistä, mutta sillä tavalla luet parisataa sivua tunnissa parissa. Täysin toinen kysymys tietysti on, mitä tällä taidolla tekee, koska se ei ole erityisen hyvä oppimiseen eikä nauttimiseen. Itse käytän sitä töissä laajojen aineistojen läpikäymiseen, mutta lukemisen kanssa sillä on aika vähän tekemistä.

Vierailija
15/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En samaistu kirjan kirjoittajan kanssa. Siksi en pysty lukemaan kirjoja. Pystyn lukemaan vain faktaa.

elämänkertoja.

Vierailija
16/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kyllä koskaan mitannut lukunopeutta, luen yleensä puolisen tuntia korkeintaan, sitten jatkan seuraavana iltana. 

Vierailija
17/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä katson 2 tunnin elokuvan tunnissa.

Vierailija
18/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weird flex but ok

Vierailija
19/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan mitä luet ja paljonko on aikaa. Jos olet työtön tai kotiäiti niin varmasti luet vaikka päivittäin jonkun lyhyen hömppäkirjan.

Vierailija
20/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Putousta katsottu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän