MITEN sterilisaatio voidaan sulkea pois palveluvalikoimasta?
Kai se nyt pitäisi voida edes ostaa? He joille ei mikään ehkäisy sovi, ja rahat ei yksinkertaisesti riitä, pitäisi olla mahdollisuus saada tarvittaessa vaikka maksusitoumus.
Miettikää nyt. Montako lasta tänne tarvitaan, joita vanhemmat ei kykene hoitamaan?
Kommentit (57)
No eipä sitä sterilisaatiota saanut tähänkään asti. Viisi vuotta sitten pääsin jonoon, ja tänäänkään ei vielä ole kuulunut mitään. Ilmeisesti minut on pudotettu jonosta jossain kohtaa, joko vahingossa tai tarkoituksella, tai sitten ne jonot yksinkertaisesti ovat noin pitkät.
Nyt sitten ei tarvitse enää odotella, kun kerran koko sterilisaatiota ei enää voi saada julkisella.
Sterilisaatio saa edelleen, mikäli on jotkut harvinaiset terveydelliset syyt. Pelkästään ehkäisykeinoina niitä ei jatkossa enää tehdä.
Mikä on täysin ymmärretyävää, näinä aikoina, jolloin todella sairaat potilaat juuri nytkin, ovat jonottaneet leikkaukseen kuukausia.
Jopa syöpäleikkauksia on myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lor*ttoku*limiehet tuottaa moninkertaisesti menoja yhteiskunnalle aborttien muodossa, kun sterilisaatiosta tehdään kallis.
Et ole ehkäisystä tai kondomeista kuullut?
Jos tarkoitat pillereitä niin olen kuullut. Kondomeille olen itse henkilökohtaisesti allerginen.
Mulle sopii onneksi kierukka, joten en puhu omasta puolestani vaan yleisesti, että miten tähän puututaan.
Naiselle tehtynä on työläämpi prosessi, joten kyllä ne hinnat tulee varmaan olemaan useita satoja euroja.
Kondomi suojaa sp taudeilta, kierukka ei. Oletko kokeillut lateksittomia kondomeja.
Joo, kokeiltu on, ne sopii. Olipa vaihtoehtona joku lampaansuolestakin tehty vaihtoehto. Mulla on kyllä mies ollut pitkään, en puhu itsestäni, kauhistelen vain tätä säästöä
Nämä sterilisaatiotkin on sellaista luksusta, jota hyvinvointivaltio voisi kansalaisilleen tarjota jos rahaa ei olisi hassattu puolen maailman elättämiseen, koska rahaa on!
Vierailija kirjoitti:
Ap, sen voi edelleen ostaa. Yksityisistä sairaaloista.
Myös kaikki ns. kosmeettiset leikkaukset poistuu julkiselta puolelta, ne vähäisetkin, mitkä ovat vielä jäljellä.
Julkinen puolen kirurgit leikkaavat vain sairauksia koskevia juttuja. Ja niihin on valtavat jonot, ympäri Suomen.
Minä vähän ihmettelin tuota julkisen puolen kosmeettisia leikkauksia, ei kai julkisella puolella leikata kuin jotain huulihalkioita, lasten tosi pahoja hörökorvia ja rintasyövän tai esim jonkun onnettomuuden jälkien korjausleikkauksia? Eli nämä nyt sitten loppuu köyhiltä? Kun heillä tuskin on varaa yksityiselle maksaa ~ 20 000€? Aika julmaa. No, saksikäsi on julma, empatiahan ei kuulu politiikkaan. Voi kyllä osalle tulla yllätyksenä kun politiikan vaikutukset napsahtaa omalle kohdalle.
T*ansihmisten leikkaukset lopetetaan julkisella puolella myös, ne eivät ole välttämättömiä.
Otaksun, että myöskin hedelmöityshoidot loppuvat. Ei ole elämälle välttämättömiä hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
T*ansihmisten leikkaukset lopetetaan julkisella puolella myös, ne eivät ole välttämättömiä.
Ahaa, okei, tämähän siellä tietenkin on taustalla niiden "kosmeettisten" leikkausten lopettamisessa! Kristilliset ja persut olleet päättämässä. Mutta samalla menee nuo rintasyövän korjausleikkaukset yms. ja lasten huulihalkiot jne.? Aika erikoista. Tai siis tietysti täysin loogista nykyhallituksen järjen jättiläisiltä. Mutta noin niinkuin sivistyneen maailman vinkkelistä erikoista. Vai ovatkohan keksineet jonkun "kriteerin" että ovat saaneet tämän "säästötoimen" koskemaan vain noita edellisessä kommentissa mainittuja?
Kokoomuksen #synnytystalkoot? Sterilisaatiot pois köyhien saatavilta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen #synnytystalkoot? Sterilisaatiot pois köyhien saatavilta.
Sodan jälkeen ei mummoni ollut saanut ehkäisyä, kun kunnanlääkäri tuumannut, että tähän maahan täytyy saada lapsia
No kai siinä voiton puolella mentiin kun 5/8 kykeni käymään töissä.
Maksa siitä niin kuin muutkin. Saatana, että olen täynnä tätä kommunismia.
Katselin, että Saksassa on klinikoita, joissa tehdään naisten sterejä.
Hintatason voisi olettaa olevan Suomen yksityistä edullisempi ja lääkärit osaavia.
Tietääkö kukaan onko Saksassa ikärajaa?
Vierailija kirjoitti:
No, entäs jos olen juoppo joka tehtailee FAS lapsia, kun ehkäisy unohtuu. Kierukka ei sovi syystä tai toisesta.
Siinä on sitten yhteiskunnan tuettava kovasti, ettei tule lisää lapsiuhreja
Tai sitten känässä jää se pilsu ottamatta ja kuka nyt kumeja muistaa. Välillä riittää pelkkä lääkkeellinen keskeytys ja välillä täytyy olla imuroitavana pöydällä.
Sitten jossain vaiheessa se raskaus voi edetä niin pitkälle, että lapsi on synnytettävä. Mikähän kierre siitä tulee.
Tai sitten on otettava sterkka salaa, esimerkiksi uskonto kieltää ehkäisyn
Kyllä niitä syitä on, turha väännellä ja käännellä sanomisia
Otetaan elarit ensin pois sun tuista ja loput maksetaan, jos siitä jotain jää.
Ainahan noita ääriesimerkkejä voi mielikuvituksella keksiä, mutta typerää vedota sellaisiin, kun kuitenkin puhutaan isosta kuvasta. Jos meteoriitti putoaa päälle, niin mun mielestä jokaiselle pitäisi kustantaa oma suojakupu! Pitää olla myös sellaisia mihin mahtuu useampi alle, jos satun harrastamaan seksiä just silloin!
Totta kai ihmiset halutaan yksityiselle puolelle, missä samat lääkärit leikkaavat kuin julkisellakin mutta huomattavasti suuremmalla palkalla. Hmmmmiksiköhän meillä on pitkät leikkausjonot?
Ja jos puhutaan, että ihmisellä on oma vastuu ehkäisystään niin sama oma vastuu tulee sitten olla alkoholin käytöstä, tupakoinnista, lääkkeiden väärinkäytöstä, huumausaineiden käytöstä, ylipainosta Nekin omat omia valintoja joita ei tällä logiikalla kuuluisi julkisella puolella hoitaa ollenkaan.
Suomi alkaa pakottamaan ihmisiä lasten hankintaan. Onneksi vaihtoehtona on myös selibaatti
Saksassa ikäraja 18v. Suomestakin siellä käy porukkaa sterissä/vasektomiassa. Lisäksi Suomea edullisempi hintataso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sen voi edelleen ostaa. Yksityisistä sairaaloista.
Myös kaikki ns. kosmeettiset leikkaukset poistuu julkiselta puolelta, ne vähäisetkin, mitkä ovat vielä jäljellä.
Julkinen puolen kirurgit leikkaavat vain sairauksia koskevia juttuja. Ja niihin on valtavat jonot, ympäri Suomen.
Jääköhän tissit korjaamatta rintasyövän jäljiltä
Kyllä niitä käsittääkseni vielä tehdään. Mutta tärkeintä ja kiireellisintä on tietysti se syövän poisto.
Henkikulta kuitenkin säilyi. Ota laina ja korjausta tissit yksityisellä. Saa myös osamaksulla, jos tissit on elämän ykkösprioriteetti.
Seuraavaksi poistavat abortti oikeuden. Kansahan haluaa tänne Amerikan mallin.