Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aina väitetään, että naisten on helpompi löytää seuraa? Kokemukseni mukaan asia on päinvastoin.

Vierailija
16.04.2024 |

Jotain täysin epämääräistä jörnimisseuraa joo kyllä varmaan löytyy, mutta jos etsii kumppania niin koulutetun, perusnätin ja asioistaan huolehtivan kolmikymppisen kaupunkilaisnaisen on kyllä pikemminkin paljon vaikeampaa löytää vakiintunutta suhdetta kuin vastaavan tasoisen miehen. 

Kommentit (988)

Vierailija
581/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naisilla on varaa olla nirsoja, miehillä ei,"

Niin koska nainen ei hypi seinille ja ole tekemässä vallankumousta jos ei saa miestä. Miehelle taas se naisen saaminen tuntuu olevan elämää suurempi asia joka ratkaisee sen kannattaako yleensä elää vai ei.

Tietenkin tällainen epäsuhta asenteessa vaikuttaa tosi moneen asiaan, myös yhteiskunnallisella tasolla. Mutta ei se ole naisten vika että miehille se pariutuminen on niin äärimmäisen herkkä asia. Ikäväähän se on, myös miesten kannalta, mutta ei siis naisten vika.

Eivätpä parisuhdetta tai seksiä saamattomat miehet ole olleet minkäänlaista vallankumousta tekemässä. Vallankumouksiin johtava dynamiikka taitaa johtua enemmän ihan muista asioista kuin vastentahtoiseen selibaattiin joutumisesta.

Joku katkera incel on toki saattanut tehdä yksittäisiä laajoja väkivallantekoja, mutta näihinkin taas johtaa ihan omanlaisensa dynamiikka, ja nämä väkivallanteot ovat yleensä tietylle yleisölle suunnattuja manifestaatioita (toki katkeruuden sävyttämiä), kuin mielenhäiriöitä, joihin ajaudutaan jonkinlaisen seksuaalisen "puutteen" ajamana. 

Jos miehillä olisi olemassa jokin sellainen seksuaalinen puutostila, joka vääjäämättä ajaisi väkivallantekoihin, olisi prostituution rooli täysin toinen. Nythän jokaisella miehellä, joka kokee jääneensä "osattomaksi" seksuaalisista kokemuksista, on aina mahdollisuus päästä eroon näistä kokemuksista prostituoitujen kanssa. Näinhän nämä miehet eivät kuitenkaan yleensä tee; "saamattomuuttaan" ja kokemattomuuttaan valittavat ja siitä ammatikseen uhriutuvat miehet EIVÄT käy prostituoiduilla, joten seksuaalinen kokemattomuus / seksuaalinen kokeneisuus ei ole mikään maailmoja mullistava asia edes näille miehille, jotka julistavat sen olevan sellainen.

Vierailija
582/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin tässä taas ilmenee naisten nirsous. "

Ei ole nirsoutta ottaa vain sitä mistä oikeasti tykkää. Se on vain ihan normaalia valintaa.

Se on nirsoutta, mutta en sano, että nirsous on itsessään huono asia. Minäkin olen miehenä nirso, ja toisin kuin useimmalla miehellä, minulla on myös varaa siihen. Mutta ymmärrät varmasti, että tällainen epäsuhta pariutumisessa aiheuttaa etenkin pitkällä aikavälillä yhteiskunnallisia ongelmia ja levottomuuksia. Tämän takia pariutumista on perinteisesti säädelty niin miesten kuin naisten osalta, jotta jonkinlainen tasapaino säilyy eivätkä ihmiset pariudu ihan miten sattuu. Naisilla on varaa olla nirsoja, miehillä ei, pienehköä vähemmistöä lukuunottamatta. Taustasyyt ovat puhtaasti biologiset. 

Yhtei

Ei mihinkään tarvitse sopeutua, jos jokin asia aiheuttaa ongelmia. Onpas erikoinen ja alistuva asenne. :D Ja minä sanon tämän viehättävänä miehenä, joka "hyötyy" nykymeiningistä. Mutta katsos maailma ei pyöri oman napani ympärillä ja välitän myös muiden ihmisten hyvinvoinnista ja yhteiskunnan vakaudesta. 

Välitätkö myös niiden naisten hyvinvoinnista, joiden on vaikea saada miestä? Entä yhteiskunnan vakaus, jos rumemmat naiset eivät saa miehiä?

Minulle on ihan itsestäänselvää että ulkonäkö vaikuttaa siihen saako seksiä tai seuraa. Mä olen itse ainakin ollut aika hyvännäköinen nainen, ja saanut aina seuraa helposti. Mutta esim. ylipainoiselle ja kasvoiltaan aika karun näköiselle kaverilleni se on ollut vaikeampaa. Harmittaa hänen puolesta ihan hänen itsensä ja hänen hyvinvointinsa kannalta. Tosin yhteiskunnan vakaudesta ei ole tullut mieleen olla tämän tiimoilta huolissaan. Koen, että asialle on aika vähän tehtävissä. Vai voisiko miehiä jotenkin ohjata kiinnostumaan ystävästäni? Mitä mieltä olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on varmasti paljon kyse myös siitä, että osoitat olevasi kiinnostunut naisesta muutenkin kuin saadaksesi häneltä seksiä (vaikka se olisikin perimmäinen tarkoituksesi). Lainaukset loppuvat kesken, mutta muistaakseni tämä keskustelu lähti siitä, kun joku nainen sanoi pelkkään seksiin tähtäävän lähestymisyrityksen olevan hänelle arvoltaan 0. Sen sitten joku käsitti niin ettei tuo nainen pidä seksistä.

Itse ainakin sinkkuaikoinani halusin seksiä (ja vieläkin :D) mutta tuntematon ihminen jonka kanssa pitäisi käydä suorilta sänkyyn, ei herättänyt himoa. Kyllä siihen vähän tutustumista ja muutakin vaadittiin, vaikka ei olisi mikään parisuhde tai muu vakavampi ollutkaan haussa.

Jos tuon kirjoittaneena miehenä kommentin. Minulle sellainen yhdenyön juttu perustuu totta kai suurimmaksi osaksi himoon harrastaa seksiä. Jos baarissa törmää sinkkuna naiseen, niin kyllähän sitä hieman tulee tutustuttua useimmissa tapauksissa (okei, muutama nainen on ihan suoraan taksijonosta/narikasta vetänyt mukaansa) ja sitä kautta herää se halu lähteä tämän kyseisen naisen kanssa jatkoille. Mutta se minkälainen fiilis siihen syntyy, niin on ainakin mun kohdalla vaihdellut paljonkin. Joidenkin naisten kanssa syntyy sellainen mukava sekoitus älyllistä kemiaa ja seksuaalista himoa, mikä on se paras ja houkuttelevin kombo totta kai. Sitten joidenkin kanssa ei ole oikein muuta kuin pelkkä fyysinen himo; ei tule sellaista kemiaa tai tunnetta samalla aaltopituudella olemisesta, mutta seksiähän tässä ollaan menossa harrastamaan, joten ei haittaa liikaa ainakaan. Kaikista erikoisin on sellainen fiilis, kun joku baarissa tavattu nainen ärsyttää (varmasti puolin ja toisin), mutta samalla himottaa ja siihen syntyy sellainen "raivopanemisen" kemia kahden ihmisen välille.

Vierailija
584/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siltikin mun ja heidän välillään on ihan jäätävän ISO ero onnistumisissa mitä tulee naisten saamiseen baareissa ja yökerhoissa."

Siinähän se ero juuri tulee, eli baareissa ja yökerhoissa. Ei niissä pelata samoilla säännöillä kun muussa elämässä ja ne eivät ole se paikka jossa tavismies on vahvoilla. Sielle se pieni piiri parhaan näköisia naisia ja miehiä pelaa omia pelejään. Todella moni mies pärjäisi paremmin kun unohtaisi baarit kokonaan ja keskittyisi siihen muuhun elämään jossa heidän vahvuutensa tulevat paljon paremmin esiin. 

Kyllä siellä baarissa/yökerhossa tulee kaiken tasoisia naisia yrittämään minua. Toki olen kohtelias ja sanon ystävällisesti "mukavaa kun lähestyit, mutta tällä kertaa ei kiitos" niille vähemmän viehättäville naisille. Tiedän että tästä tulee pashkaa niskaan, mutta omat kokemukseni tukevat melko vahvasti sitä teo

Tätä olen joskus itsekin kokenut nuorena.

Joskus ongelmien välttämiseksi tein oharit vasta siinä vaiheessa, kun olimme lähdössä.

Vielä vanhemmallakin iällä olen joutunut pubiruusujen lääppimäksi, vaikka en ole heidän suuntaansa antanut minkäänlaista positiivista signaalia. On siis tosiaan olemassa naisia, jotka varmasti saavat miehiltä pakkeja baarissakin. Ei kai se tunnu mukavalta, mutta se todistaa varmaankin sen pointin, että naiset / myös naiset yrittävät omaa tasoaan ylemmäs.

Vierailija
585/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos miehillä olisi olemassa jokin sellainen seksuaalinen puutostila, joka vääjäämättä ajaisi väkivallantekoihin, olisi prostituution rooli täysin toinen. Nythän jokaisella miehellä, joka kokee jääneensä "osattomaksi" seksuaalisista kokemuksista, on aina mahdollisuus päästä eroon näistä kokemuksista prostituoitujen kanssa."

Sinulta on nyt jäänyt kokonaan tajuamatta seksin henkinen puoli miehelle. Kyse ei ole vain siitä että saako sitä seksiä (tarpeen vaatiessa vaikka rahalla) vaan siitä että tuntee olevansa haluttu ja hyväksytty. Vapaaehtoinen seksi kertoo aina siitä että se toinen pitää sinusta ja hyväksyy sinut miehenä. Ja se on se mitä miehet kaipaavat, naista näyttämään että sinä olet miehenä ok. Maksullinen seksi ei sisällä ollenkaan tätä tärkeää ulottuvuutta.

Vierailija
586/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin voisi olla, jos ihmisten tuttavapiiri olisi valtavan suuri tai edes edustava otos kaikenlaisia ihmisiä. Mutta eihän niin oikeasti ole. Jos on 30-vuotias korkeakoulutettu nainen ja etsii puolisokseen 30-vuotiasta korkeakoulutettua miestä, voi olla aika toivottoman tehtävän edessä. Tuossa ikäluokassa on selvästi enemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita naisia kuin miehiä, joten käytännössä iso osa korkeakoulutetuista 30-vuotiaista miehistä on jo löytänyt puolison ja puolisottomista suurin osa on naisia.

Tuossa tilanteessa vaihtoehdot ovat vähissä. Pitää laajentaa kohderyhmää ja etsiä puolisoa muistakin kuin 30-vuotiaista korkeakoulutetuista miehistä tai päättää, että jää ilman puolisoa. Ei se tarkoita sitä, että pitäisi tyytyä keneen tahansa, mutta jos tavoitellussa ryhmässä ei ole ehdokkaita, on pakko muuttaa valintaperusteita, jos puolison haluaa löytää

Edelleen naiset ovat tutkimusten mukaan onnellisempia sinkkuina kuin parisuhteessa. Miksi naiset ovat niin tiedevastaisia hörhöjä ja väkisin etsivät miestä parisuhteeseen? Ovatko naiset kaikesta koulutuksestaan huolimatta tyhmiä?

Miten onnellisuutta mitataan? Helposti löydettävissä olevat lehtijutut ovat aika pinnallisia ja tarkoitushakuisia. Eräässäkin itsensä "ikisinkuksi" määritellyt tutkija väittää, että sinkut ovat onnellisempia, jos sinkkujen ja parisuhteessa olevien vertailusta poistetaan parisuhteen tuomat edut (esim. taloudessa).

Pitäisi löytää jotain objektiivisia tapoja mitata onnellisuutta. Ei ole ihan yksinkertainen asia. Onnellisuudesta ei voi myöskään kysyä ihmisiltä suoraan, koska useimmat eivät kykene vertaamaan objektiivisesti parisuhdeajan ja sinkkuajan onnellisuutta. Syitä on monta. Ihmiset, jotka eivät koskaan ole olleet parisuhteessa, eivät voi mitenkään tietää, kuinka onnellisia he olisivat parisuhteessa verrattuna sinkkuuteen. Toisaalta parisuhteessa olevat eivät voi verrata suoraan sinkkuaikaan, koska myös muut tekijät ovat muuttuneet. Ihminen on voinut olla hyvinkin onnellinen sinkku opiskelun alkuvaiheessa, mutta hänellä ei ole vertailukohtana opiskelun alkuvaiheen parisuhdetta. Moni on hyvin onnellinen opiskeluaikana, mutta valmistumisen jälkeen, kun pitäisi mennä töihin ja vakiinnuttaa elämä, onnellisuus luultavasti laskee. Jos tässä vaiheessa on parisuhteessa, miten tilannetta voisi verrata elämään vastavalmistuneena sinkkuna? Toisaalta ihminen voisi verrata onnellisuutta sinkkuna ennen parisuhdetta, parisuhteessa ja sitten uudestaan sinkkuna parisuhteen päättymisen jälkeen, mutta silloin onnellisuusarviota häiritsee se, että parisuhde päättyi eroon, joten se ei ollut onnellinen parisuhde. On aivan mahdollista, että pitkässä parisuhteessa olevat ovatkin onnellisempia kuin sinkut.

Aika monella on myös biologinen tarve parisuhteeseen ja jälkeläisten hankintaan. Perheelliset saattavat valitella perhe-elämän raskautta, mutta eivät silti haluaisi muuttaa tilannetta, jos siihen tulisi tilaisuus. Onko ihminen onnellinen vai onneton, jos hän valittaa jostain asiasta, mutta ei silti halua muutosta?

Vierailija
587/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää, nainen valitsee.

Päätös siis naisten käsissä.

Turha itkeä jos ei kelpaa. Kunseeiauta.

Vierailija
588/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuran saaminen on helppoa harvinaisen komealle miehelle. Melkein voisia sanoa että kotoa tullaan väkisin hakemaan. Naurettavan helppoa. Se on myytti että pitää aina tehdä töitä naisen saadakseen. Naiset ovat valmiita tekemään melkein mitä tahansa saadakseen unelmiensa miehen.

Naisilla on usein taustalla itsetuntoa pönkittäviä miehiä, joiden funktio on luoda naisille tunne että he ovat kiinnostavia. Nämä miehet eivät kiinnosta naista. Nainen antaa ymmärtää että voi olla mahdollisuus, mutta miehen pitää liehitellä ihan helvetisti että nainen kiinnostuu. Moni mies uskoo.

Vierailija
589/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mutta hieman uskallan olla eri mieltä tuosta sun luonnehdinnasta, sillä nämä mun naisjutut on olleet ihan tavallisia tapauksia "

En tarkoittanut että he olisivat sinällään jotenkin erikoisia vaan että he ovat vain tietty joukko kaikkien naisten joukossa. Meillä on myös se iso joukko naisia jotka eivät hae pelkkää seksiseuraa yhtään mistään ja he ovat kokonaan sinun "horisonttisi" ulkopuolella.

Jos siis itse pyörii tietyssä piirissä niin tulee helposti se harha että se on se koko maailma vaikka oikeasti sen oman maailman ulkopuolelle jää paljon asioita ja ihmisiä joihin ei koskaan törmää.

Voipite olla ja varmaan onkin näin. Minulle on kuitenkin riittänyt omaan makuuni riittävän tasokkaita naisia tarpeeseen kuin tarpeeseen. Ei voi valittaa. Jos olen jossain piirissä, niin se on sitten oikein passeli ja kiva piiri minulle.

Vierailija
590/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mutta hieman uskallan olla eri mieltä tuosta sun luonnehdinnasta, sillä nämä mun naisjutut on olleet ihan tavallisia tapauksia "

En tarkoittanut että he olisivat sinällään jotenkin erikoisia vaan että he ovat vain tietty joukko kaikkien naisten joukossa. Meillä on myös se iso joukko naisia jotka eivät hae pelkkää seksiseuraa yhtään mistään ja he ovat kokonaan sinun "horisonttisi" ulkopuolella.

Jos siis itse pyörii tietyssä piirissä niin tulee helposti se harha että se on se koko maailma vaikka oikeasti sen oman maailman ulkopuolelle jää paljon asioita ja ihmisiä joihin ei koskaan törmää.

Voipite olla ja varmaan onkin näin. Minulle on kuitenkin riittänyt omaan makuuni riittävän tasokkaita naisia tarpeeseen kuin tarpeeseen. Ei voi valittaa. Jos olen jossain piirissä, niin se on sitten oikein passeli ja kiva piiri minulle.

Jep, av-mammoja riittää seuraksi juuri niissä ketjuissa missä milloinkin kertoilet noita voimafantasioitasi :D

Vierailija
591/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on komea mies niin saa naisilta sellaista palautetta että sä oot tosi hauska ja taitava sosiaalisesti yms. Siinä alkaa itsekin uskomaan siihen. Miehetkin tekee samaa kauniille naisille niin etteivät he edes halua kuulla enää yhtään kehua.

Itse olen ainakin huomannut, että onnistumiset tuovat lisää onnistumisia - oli asiayhteys mikä hyvänsä. Jos saa hyvää palautetta omista deittimooveistaan, niin kyllähän sitä itseluottamus kasvaa ja osaa rennommin ja rennommin vetää näitä tilanteita. Siinä missä joku vähemmille onnistumisille jäänyt kokee stressiä ja ei saa parastaan irti näissä hetkissä. 

Vierailija
592/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vielä,  että chadeillä on eri säännöt, josta johtuen naisten kaksinaismoralismi aiheuttaa naisvihaa. Mitä kaksinaismoralismia siinä on, että naiset tykkäävät tietynlaisista miehistä?

Ja miksi vihata jotain ryhmää ihmisiä, joiden kanssa ei pääse tai joudu lainkaan tekemisiin? 

Jos jokin asia tuntuu epäoikeudenmukaiselta, niin se melko varmasti aiheuttaa negatiivisia tuntemuksia. Ihmiset eivät ole koneita, vaan tuntevia olentoja. Joskus se viha vain tulee eikä siihen rationaaliset syyt merkitse mitään. 

Vierailija
593/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on komea mies niin saa naisilta sellaista palautetta että sä oot tosi hauska ja taitava sosiaalisesti yms. Siinä alkaa itsekin uskomaan siihen. Miehetkin tekee samaa kauniille naisille niin etteivät he edes halua kuulla enää yhtään kehua.

Itse olen ainakin huomannut, että onnistumiset tuovat lisää onnistumisia - oli asiayhteys mikä hyvänsä. Jos saa hyvää palautetta omista deittimooveistaan, niin kyllähän sitä itseluottamus kasvaa ja osaa rennommin ja rennommin vetää näitä tilanteita. Siinä missä joku vähemmille onnistumisille jäänyt kokee stressiä ja ei saa parastaan irti näissä hetkissä. 

Niin. Eihän komealla ole mitään stressiä mokaamisesta, kun kiinnostuneita riittää hukattavaksi. Eikä naisia haittaa se että kiinnostava mies sanoo jotain tyhmää. Tinderissä oli kokeilu jossa mallin näköinen mies sanoi että on tuomio lasten hyväksikäytöstä ja kauniit naiset mätsää sanoen että kukaan ei oo täydellinen.

Vierailija
594/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein alkanut huvittaa nämä katkerat naisten puutetta valittavat miehet. Ja mitään vikaa eivät näe itsessään tai asenteessaan.

Siinähän katkeroidutte lisää ja kärsitte :D

Vierailija
595/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta ap:la. Olen itse 38-vuotias amk-inssi ja kohta valmis dippainssi. Olen kuitenkin elänyt koko elämäni yksin. 

'Asuin pk-seudulla noin 10 vuotta ja muutin pois. Ei sleltä mitään naista löytynyt. Jos on taviksen näköinen mies, niin ei hyvätuloisuus auta mitään. 

Sain Puolustusvoimilta insinööriviran ja muutin väljempiin olosuhteisiin. Enää en edes haikaile naisten perään.

Vielä joskus 24-vuotiaana ajattelin, että tapaisin joskus vielä miellyttävän naisen samasta sosiologisesta luokasta. 

En tavannut.

M38

Vierailija
596/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta katsos maailma ei pyöri oman napani ympärillä ja välitän myös muiden ihmisten hyvinvoinnista ja yhteiskunnan vakaudesta. "

No siitä voi välittää vaikkapa antamalla näille muille miehille keinoja löytää elämään muutakin sisältöä kuin vain naisen löytämisen, ei vaatimalla että miehille pitää saada naiset tai yhteiskunta romahtaa.

Mikähän noiden "yhteiskunnan vakaudesta välittäjien" ratkaisu tosiaan olisi tuohon itse keksimäänsä ongelmaan. 

Sehän siitä tekeekin niin hankalan haasteen, että siihen ei oikein ole mitään ratkaisua. Ei ainakaan nykyisen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa. Ainoa mikä tulee mieleen on sota. Sota ikään kuin jakaa ne yhteiskunnalliset pelimerkit uudestaan. Totta kai kukaan (toivottavasti ainakaan) ei toivo sotaa, mutta ehkäpä kertoo ongelman hankaluudesta kun tällainen äärimmäinen kriisitila voidaan nähdä tehokkaimpana tai jopa ainoana ratkaisuna.

Vierailija
597/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on varmasti paljon kyse myös siitä, että osoitat olevasi kiinnostunut naisesta muutenkin kuin saadaksesi häneltä seksiä (vaikka se olisikin perimmäinen tarkoituksesi). Lainaukset loppuvat kesken, mutta muistaakseni tämä keskustelu lähti siitä, kun joku nainen sanoi pelkkään seksiin tähtäävän lähestymisyrityksen olevan hänelle arvoltaan 0. Sen sitten joku käsitti niin ettei tuo nainen pidä seksistä.

Itse ainakin sinkkuaikoinani halusin seksiä (ja vieläkin :D) mutta tuntematon ihminen jonka kanssa pitäisi käydä suorilta sänkyyn, ei herättänyt himoa. Kyllä siihen vähän tutustumista ja muutakin vaadittiin, vaikka ei olisi mikään parisuhde tai muu vakavampi ollutkaan haussa.

Jos tuon kirjoittaneena miehenä kommentin. Minulle sellainen yhdenyön juttu perustuu totta kai suurimmaksi osaksi himoon harrastaa seksiä. Jos baarissa törmää sinkkuna naiseen, niin kyllähän sitä hieman tulee tutustuttua useimmissa tapauksissa (okei, muutama nainen on ihan suoraan taksijonosta/narikasta vetänyt mukaansa) ja sitä kautta herää se halu lähteä tämän kyseisen naisen kanssa jatkoille. Mutta se minkälainen fiilis siihen syntyy, niin on ainakin mun kohdalla vaihdellut paljonkin. Joidenkin naisten kanssa syntyy sellainen mukava sekoitus älyllistä kemiaa ja seksuaalista himoa, mikä on se paras ja houkuttelevin kombo totta kai. Sitten joidenkin kanssa ei ole oikein muuta kuin pelkkä fyysinen himo; ei tule sellaista kemiaa tai tunnetta samalla aaltopituudella olemisesta, mutta seksiähän tässä ollaan menossa harrastamaan, joten ei haittaa liikaa ainakaan. Kaikista erikoisin on sellainen fiilis, kun joku baarissa tavattu nainen ärsyttää (varmasti puolin ja toisin), mutta samalla himottaa ja siihen syntyy sellainen "raivopanemisen" kemia kahden ihmisen välille.

En puhu muiden naisten puolesta, enkä miestenkään niiden osalta joiden kanssa en ole ollut lähemmin kanssakäymisissä, mutta uskallan väittää että usein miehelle on helpompi saada yhdenyön jutussa esim. orgasmi, kuin naiselle. Naiset ovat tässä käsittääkseni aika erilaisia, ja on tärkeää että mies olisi kiinnostunut siitä mitä kyseinen nainen haluaa. En väitä etteikö olisi myös toisinpäin, mutta itse en ole koskaan törmännyt mieheen joka ei olisi kanssani saanut, kun taas itse en ole yhdenillanjutussa saanut koskaan. Tähän auttaa tutustuminen, jo ihan siitä alkaen että onko mies kiinnostunut pelkästään tyydyttämään itsensä minun avullani vai suhtautuuko hän lähtökohtaisesti minuun inhimillisesti, joka voi indikoida että hän toivoo minunkin saavan kohtaamisesta jotain. Se on ensimmäinen asia että kannattaa edes edetä. Aika monilta miehiltä puuttuu tällainen asenne täysin, eikä silloin ole mitään väliä vaikka hän olisi supermalli, koska silloin naisena tuntee olevansa vain räkäpaperi. Ei edes prostituoitu koska prostituoitukin saa jotain, eli rahaa, vaikka ei nautintoa saisikaan. Minulle on mysteeri, miksi moni mies ajattelee että jos hän haluaa seksiä, tuntemattomalle naiselle olisi suuri ilo täysin pyyteettömästi tyydyttää hänet.

Vierailija
598/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eihän komealla ole mitään stressiä mokaamisesta, kun kiinnostuneita riittää hukattavaksi. Eikä naisia haittaa se että kiinnostava mies sanoo jotain tyhmää. Tinderissä oli kokeilu jossa mal

Joo, tämä oli sen kuuluisan uliopiston tutkimus.

Vierailija
599/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin väittävät miehet yleensä miettivät vain nuoria ja hyvännäköisiä naisia.

He eivät tarkoita keski-ikäistä tai lihavaa naista.

Lisäksi sivuutetaan täysin se fakta, että seura ei ole mikään itseisarvo. Jos menisin johonkin kuppilaan, niin toki tällaista rumaakin naista lähestyy vanhat juopot, mutta olenko niin epätoivoinen, että haluaisin heidän seuraansa? En. 

Kyllähän yksinäiset miehetkin voisivat pitää vaikka seuraa toisilleen tai mennä lähiräkälään koppaamaan jonkun pubiruusun, mutta he eivät tee niin. He haluavat hyvännäköisen ja nuoren naisen seuraa. 

Näinhän se menee.Toivon, että moni mieskin ymmärtää tämän asian omassa ajattelussaan ja itsereflektoi elämäänsä, jotta voi olla onnellisempi ihminen.

Vierailija
600/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin tässä taas ilmenee naisten nirsous. "

Ei ole nirsoutta ottaa vain sitä mistä oikeasti tykkää. Se on vain ihan normaalia valintaa.

Se on nirsoutta, mutta en sano, että nirsous on itsessään huono asia. Minäkin olen miehenä nirso, ja toisin kuin useimmalla miehellä, minulla on myös varaa siihen. Mutta ymmärrät varmasti, että tällainen epäsuhta pariutumisessa aiheuttaa etenkin pitkällä aikavälillä yhteiskunnallisia ongelmia ja levottomuuksia. Tämän takia pariutumista on perinteisesti säädelty niin miesten kuin naisten osalta, jotta jonkinlainen tasapaino säilyy eivätkä ihmiset pariudu ihan miten sattuu. Naisilla on varaa olla nirsoja, miehillä ei, pienehköä vähemmistöä lukuunottamatta. Taustasyyt ovat puhtaa

Eivät naisettomien miesten eivätkä miehettömien naisten ongelmat parisuhteen löytämisessä ole kytköksissä mihinkään yhteiskunnalliseen epävakauteen. Länsimaiset yhteiskunnat ovat pääsääntöisesti vakaita, koska - no, ovat pääsääntöisesti demokraattisia maita, joissa yksilöiden on mahdollista saavuttaa kohtuullisen hyvä elintaso. Ne epävakaisuudet, joita länsimaisissa yhteiskunnissa esiintyy, johtuvat muista tekijöistä. Uskonto, rotu, syrjinnän kokemukset, etnisyys, joidenkin ryhmien taloudellinen ahdinko ym. ovat isompia "avainsanoja" yhteiskunnallisen epävakauden selittäjinä kuin parisuhteen (saati seksuaalisten kokemusten) puute.

Jo ihan senkin vuoksi, että suurimmalle osalle väestöä seksuaalinen kokemattomuus tai vastentahtoinen sinkkuus ovat intiimejä asioita ja intiimejä tragedioita. Ani harva ilkeäisi omalla naamalla ja omalla nimellä lähteä järjestämään vaikkapa mielenosoitusta, jonka pontimena olisi seksuaalinen kokemattomuus ja sen tuomat ongelmat. On toki niitäkin, jotka osaavat ja uskaltavat kertoa omalla nimellään omista pettymyksistään ja ongelmistaan tällä alueella, mutta lähes poikkeuksetta näillä ihmisillä on joko paksu nahka ja/tai taipumus trollaamiseen, tai sitten kyky kertoa omista pettymyksistään rehellisesti, avoimesti ja mahdollisimman vähän katkeralta vaikuttavalla tavalla. Ensiksi mainituista mainittakoon vaikkapa Timo Hännikäinen (Ilman, 2009), toiseksi mainituista mainittakoon Outi Mäkinen (Karu planeetta, 2021). 

Etenkin kaikille vasten tahtoaan sinkkuina eläville suosittelisin luettavaksi Mäkisen teosta; Hännikäiselle en oikein osaa suosituksia jakaa. 

Vastentahtoinen sinkkuus on loppujen lopuksi mielestäni aika kamala asia - ja ennen kaikkea siksi, että sinkkuuden kokemuksista kerrottaessa ja sinkkuudesta keskusteltaessa näkökulma on kapea, ja kaiken lisäksi keskusteluun sotkeutuvat alinomaa sellaiset ihmiset, jotka ovat onnellisesti parisuhteessa ja ehkä jo unohtaneet kokemukset siitä, miltä vastentahtoinen yksin eläminen tuntuu.