Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina väitetään, että naisten on helpompi löytää seuraa? Kokemukseni mukaan asia on päinvastoin.

Vierailija
16.04.2024 |

Jotain täysin epämääräistä jörnimisseuraa joo kyllä varmaan löytyy, mutta jos etsii kumppania niin koulutetun, perusnätin ja asioistaan huolehtivan kolmikymppisen kaupunkilaisnaisen on kyllä pikemminkin paljon vaikeampaa löytää vakiintunutta suhdetta kuin vastaavan tasoisen miehen. 

Kommentit (988)

Vierailija
541/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on miehenä, joka on ollut ensin aika tavis, sitten parikymppisenä hyvinvoiva ja urheilua paljon harrastava. Kolmas vaihe oli masennusta sairastava ja 10-15 kg lihonut. Nyt onneksi masennuksesta parantunut ja laihduttanut.

Taviksena en juuri kiinnostusta herättänyt, muutama harva kiinnostui. Tosi helppoa oli siinä vaiheessa, kun olin parhaimmillani ulkoisesti. Ei yllättävää, mutta ehkä silti vähän yllätti se että kaikki tapahtui "itsestään". Naiset teki aloitteet omalla tavallaan, jos minä en tehnyt. Eli hakeutuivat seuraan, hymyilivät paljon, kyselivät kaikenlaista, nauroivat jutuilleni ja kehuivat minua milloin mistäkin. Lopulta kyllästyivät odottamaan että pyydän heidät treffeille ja alkoivat käymään suoremmaksi että asia etenee. Naiset palasi pitämään yhteyttä, jos minä en niin tehnyt. Seurustelujutut oli maailman helpoin asia ja sai valita parhaat päältä. 

Sitten se masennuskausi ja lihominen. Sillä ei ollut juuri merkitystä miten kovasti yritin. Sellainen kova yrittäminen itsessään on jo monille turn-off, mutta vähemmän yrittämälläkään en saanut naisia, koska ensivaikutelma ei ollut enää niin hyvä kuin nuorena urheilullisena miehenä.

Kyllä se vaan niin on että jos naiset kiinnostuvat sinusta ensivaikutelman perusteella niin elämä on helppoa. Jos taas eivät kiinnostu niin onnea vaan sen kanssa että jotenkin tempuilla herätät kiinnostuksen.

Poista tämä heti! Tämä ei sovi naisten argumentteihin, että kemia ja sisin merkitsee parinvalinnassa. 

Niin, oikeastihan useimmille naisilla ja miehille se ulkonäkö merkitsee eniten, jotta mitään alkaisi tapahtumaan. 

Vierailija
542/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille ei tavallinen mies meinaa edes kelvata koska naiset yliarvioi oman tasonsa. Käytännössä se alhaisen tason nainen luulee olevansa vähintään keskitasoa ja keskitason nainen sitten luulee olevansa jo kaunotar. 

Todellisuudessa se keskitason nainen on rumempi kuin missi. 

Tämä tasoteoria toimisi ehkä sellaisilla markkinoilla, joilla kaikkien on pakko tai haluaisivat välttämättä päätyä yhteen jonkun kanssa. Näinhän ei ole. Meitä on monia, jotka olemme ihan tyytyväisiä sinkkuina. Toki, jos erittäin hyvä parisuhde olisi tarjolla en kieltäytyisi. 

Naiset etsii aina itseään parempi tasoisempaa miestä, jos sellaista ei ole tarjolla niin silloin nainen on sinkkuna. Miehillä taas menee niin että tasokkailla miehillä on vientiä ja miehet joutuu menemään parisuhteeseen sen alhai

Ei kukaan pakota sua suhteeseen kenenkään kanssa, ei edes alhaisen tason naisen kanssa. Ole sitten sinkku kuten jotkut naiset. Saa sulla olla omat vaatimuksesi. Mutta vaatimuslistan kanssa et välttämättä löydä kumppania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten naisetkin tykkäävät seksistä, ja haluavat seksiä, mutta eivät sitä että joku tuntematon haluaa käyttää sinua runkkualustanaan antamatta sulle mitään. 

Voihan se olla noinkin naisten mielestä. Ei se silti muuta miesten haluja harrastaa seksiä vaikka heti ensimmäisessä tapaamisessa. Edelleen ollaan siinä samassa pisteessä, jos puhutaan tutustumisesta/deittimarkkinoista eri sukupuolten välillä: miehet haluaa seksiä ja naiset jotain muuta.

Omissa kokemuksissani naiset antavat seksiä jo ensimmäisellä, viimeistään toisella, tapaamiskerralla, vaikken ole sellaista välttämättä edes odottanut enkä tapaamista sen luonteiseksi mieltänytkään. Toisaalta olen melko hyvännäköinen, mikä varmasti vaikuttaa asiaan. Samat naiset ehkä pihtailisivat enemmän muilta miehiltä tavatessaan(?).

Tässä toinen hyvännäköinen mies. Ja melko samoilla kokemuksilla, mutta minä haluan nähdä aina ensimmäiset treffit kahvilassa ja en siitä lähde kenenkään naisen kanssa mihinkään. Toisilla tai viimeistään kolmansilla treffeillä kyllä sitä seksiä tulee. Sen voin myös jakaa kanssasi, että en ole näissä seksiin johtaneissa tilanteissa mitenkään erikoisesti sitä sinne johdatellut; oikeastaan päinvastoin ne naiset ovat olleet selvästi enemmän aktiivisia tämän osalta.

Eli uskoisin itsekin, että naiset haluavat melko aikaisessa vaiheessa seksiä, kunhan mies on riittävän tasokas (lähinnä ulkoisesti mutta toki muutenkin).

Tuossa on varmasti paljon kyse myös siitä, että osoitat olevasi kiinnostunut naisesta muutenkin kuin saadaksesi häneltä seksiä (vaikka se olisikin perimmäinen tarkoituksesi). Lainaukset loppuvat kesken, mutta muistaakseni tämä keskustelu lähti siitä, kun joku nainen sanoi pelkkään seksiin tähtäävän lähestymisyrityksen olevan hänelle arvoltaan 0. Sen sitten joku käsitti niin ettei tuo nainen pidä seksistä.

Itse ainakin sinkkuaikoinani halusin seksiä (ja vieläkin :D) mutta tuntematon ihminen jonka kanssa pitäisi käydä suorilta sänkyyn, ei herättänyt himoa. Kyllä siihen vähän tutustumista ja muutakin vaadittiin, vaikka ei olisi mikään parisuhde tai muu vakavampi ollutkaan haussa.

Vierailija
544/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta hieman uskallan olla eri mieltä tuosta sun luonnehdinnasta, sillä nämä mun naisjutut on olleet ihan tavallisia tapauksia "

En tarkoittanut että he olisivat sinällään jotenkin erikoisia vaan että he ovat vain tietty joukko kaikkien naisten joukossa. Meillä on myös se iso joukko naisia jotka eivät hae pelkkää seksiseuraa yhtään mistään ja he ovat kokonaan sinun "horisonttisi" ulkopuolella.

Jos siis itse pyörii tietyssä piirissä niin tulee helposti se harha että se on se koko maailma vaikka oikeasti sen oman maailman ulkopuolelle jää paljon asioita ja ihmisiä joihin ei koskaan törmää.

Vierailija
545/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska sinkkuna viihtyvä nainen pitää sinkkuna olemisesta ja kokee, että ellei nyt tule hyvää tarjousta, niin pysyy mieluummin sitten sinkkuna. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi huonontaa elämänlaatuaan ryhtymällä suhteeseen?

Kukaan ei pakota miehiä "menemään parisuhteeseen sen alhaisen tason naisen kanssa". Älkää herranjumala menkö! Kukaan ei pakota. Miksi ihmeessä kiduttaisit itseäsi ja tuhlaisit sen naisen aikaa ryhtymällä parisuhteeseen jos se on ihan pakkopullaa? Vai onko nyt kyse siitä, että miehet hakevat parisuhdetta ja naista itselleen hyödykkeeksi, joten ollaan valmiina tyytymään, kunhan vaan on joku seksinukke/kotiorja.

Minun mielestä se on eettisesti väärin että se ruma tai lihava nainen luulee olevansa tasokas ja näin se kelpuuttaa kumppaniksi sen komean ja koulutetun miehen. Tajuatteko te että ne tasokka

Sä ne itkupotkuraivat oot saanut. Joko koska et saa naista tai koska sun mielestä alempitasoiset naiset saa miehiä. Kumpi?

Vierailija
546/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle moni nainen on sanonut että ulkonäkö on miehessä tärkein. Usein he verhoavat sitä vähän niin että sanovat "kemian" olevan tärkeää. Mutta osa sanoo ihan suoraan. En ole järkyttynyt. Kyllä minullekin on naisessa ulkonäkö sellainen asia ettei sen yli pääse, jos se puuttuu.

Vierailija
547/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä ei sovi naisten argumentteihin, että kemia ja sisin merkitsee parinvalinnassa. "

Tietenkin mies joka on tietoinen omasta ulkonäöstään on sitten myös sen ansioista itsevarma ja tuo helposti esiin sen oman persoonansa. Epävarma ihminen taas myös usein peittää sen persoonansa helpommin.

Mutta tunnen muuten useita miehiä joiden ulkonäkö ei ole mitenkään taviksesta poikkeava mutta joilla on silti jatkuvaa menestystä naismaailmassa koska heillä on se hyvä itsetunto ja supliikki jolla niitä naisia kyllä saa ilman erityistä ulkonäköäkin.

Vierailija
548/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin tässä taas ilmenee naisten nirsous. "

Ei ole nirsoutta ottaa vain sitä mistä oikeasti tykkää. Se on vain ihan normaalia valintaa.

Se on nirsoutta, mutta en sano, että nirsous on itsessään huono asia. Minäkin olen miehenä nirso, ja toisin kuin useimmalla miehellä, minulla on myös varaa siihen. Mutta ymmärrät varmasti, että tällainen epäsuhta pariutumisessa aiheuttaa etenkin pitkällä aikavälillä yhteiskunnallisia ongelmia ja levottomuuksia. Tämän takia pariutumista on perinteisesti säädelty niin miesten kuin naisten osalta, jotta jonkinlainen tasapaino säilyy eivätkä ihmiset pariudu ihan miten sattuu. Naisilla on varaa olla nirsoja, miehillä ei, pienehköä vähemmistöä lukuunottamatta. Taustasyyt ovat puhtaasti biologiset. 

Yhteiskunnallisia ongelmia ja levottomuuksia? Pariutumisen säätely, jotta tasapaino säilyy? Tilanteeseen on nyt vain sopeuduttava, ei haaveiltava järjestetyistä avioliitoista. Eri 

Vierailija
549/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Ei mun taviskaverit saa lähes koskaan baarista ketään naista mukaansa vaikka kuinka yrittävät. "

Niin koska se baarista yhden yön seuraa hakeva naiseten joukkokin on lopulta melko pieni. Ne taviskaverisi kyllä saisivat sitä seksiä paljon useammin jos tekisivät ne aloiteensa jossain muualla kuin siinä baariympäristössä jossa on aika eri säännöt kuin muussa elämässä.

Olen huomanut että suositut miehet jotenkin myös kuvittelevat että heille on koko ajan tarjolla kaikki naiset. Mutta näin ei ole. Tosi iso osa naisista ei ole missään miesten iskettävissä koska he eivät roiku baareissa eivätkä ole edes Tinderissä (ainakaan niin että sieltä oikeasti jotain hakisivat). Heille se pariutuminen tapahtuu ihan eri paikoissa ja eri säännöillä kun sen baareissa suositun miehen maailmassa.

Kaikkein suosituimmat miehet ovat sosiaalisesti taitavia, avoimia, hau

Sosiaalisesti taitavia + hyvännäköisiä. 

Vierailija
550/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ei mun taviskaverit saa lähes koskaan baarista ketään naista mukaansa vaikka kuinka yrittävät. "

Niin koska se baarista yhden yön seuraa hakeva naiseten joukkokin on lopulta melko pieni. Ne taviskaverisi kyllä saisivat sitä seksiä paljon useammin jos tekisivät ne aloiteensa jossain muualla kuin siinä baariympäristössä jossa on aika eri säännöt kuin muussa elämässä.

Olen huomanut että suositut miehet jotenkin myös kuvittelevat että heille on koko ajan tarjolla kaikki naiset. Mutta näin ei ole. Tosi iso osa naisista ei ole missään miesten iskettävissä koska he eivät roiku baareissa eivätkä ole edes Tinderissä (ainakaan niin että sieltä oikeasti jotain hakisivat). Heille se pariutuminen tapahtuu ihan eri paikoissa ja eri säännöillä kun sen baareissa suositun miehen maailmassa.

Nuorempana tiesin baarissa, että olen sen paikan yksi komeimmista ja täten myös halutuimmista miehistä. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että sielläkään kaikki naiset olisivat olleet tarjolla minulle. Mutta riittävän moni ja riittävän tasokkaita kuitenkin oli. Nykyään en kovinkaan usein käy enää baareissa, mutta on se "tatsi" edelleen tallella ja katseita sekä lähestymisiä tulee joka kerta naisten taholta ;)

Tinderissä taas jos painan sydäntä (teen näin ehkä 1/20 naiselle), niin saan suunnilleen 90% varmuudella matchin. Näissä osumissa on ollut myös julkisudesta tuttuja naisia, joita "julkkiskaunottariksikin" kutsutaan, joten kyllä se jostain kertoo. Okei, olen näiden julkkisten kanssa ihan uteliaisuudesta painanut sydäntä, sillä en siihen rumbaan halua lähteä, että päätyisin julkisuuteen tämän yhteyden myötä.

Kyllä mä voin suoraan myöntää, että seuranhaku on ollut minulle aina lähes naurettavan helppoa. Ulkonäöstä eli geeneistähän tässä on suurimmaksi osaksi kyse. Ja pystyn myös tuntemaan sympatiaa niitä miehiä kohtaan, joiden on ollut paljon vaikeampaa löytää naisseuraa. 

Vierailija
551/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45-v urheilullinen, mutta ulkonäöltäni tavallinen mies ja elän parisuhteessa, mutta jos olisin sinkku niin olisinko hirveä sika jos vaatisin kuvitteelliselta seuraavalta puolisoltani seuraavia ominaisuuksia:

1) Huumorintaju ja keskustelukyky maailmanasioista, muustakin kuin Salkkareista, Kardashianeista ja Putouksesta.

2) Liikunnallinen elämäntapa ja elämänmyönteisyys. Ei tarvitse olla maratoonari tai fitness-babe, mutta säännöllinen liikunta pitää ihmisen mielen ja kehon kunnossa.

3) Seksin tärkeyden tunnustaminen parisuhteessa ja sen ylläpito puolison kanssa. Tätä ei voi korostaa tarpeeksi. Jos seksi on se mistä aina tingitään kun on jotain muuta, voi parisuhteen hyvinvoinnille sanoa hyvästit. 

4) Korkeakoulututkinto. Tämä voi kuulostaa elitistiseltä, mutta itselläni on kaksi yliopistotutkintoa tekniikan alalta ja johtavassa asemassa, joten samantasoinen koulutustausta auttaa ymmärtämään toista paremm

Ihan hyvä listaus, tiedät mitä haluat. Näin naisena sanoisin ettei nuo ole liikaa toivottu.

Vierailija
552/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nirsoutta ottaa vain sitä mistä oikeasti tykkää. Se on vain ihan normaalia valintaa.

Se on nirsoutta, mutta en sano, että nirsous on itsessään huono asia. Minäkin olen miehenä nirso, ja toisin kuin useimmalla miehellä, minulla on myös varaa siihen. Mutta ymmärrät varmasti, että tällainen epäsuhta pariutumisessa aiheuttaa etenkin pitkällä aikavälillä yhteiskunnallisia ongelmia ja levottomuuksia. Tämän takia pariutumista on perinteisesti säädelty niin miesten kuin naisten osalta, jotta jonkinlainen tasapaino säilyy eivätkä ihmiset pariudu ihan miten sattuu. Naisilla on varaa olla nirsoja, miehillä ei, pienehköä vähemmistöä lukuunottamatta. Taustasyyt ovat puhtaasti biologiset. 

Yhteiskunnallisia ongelmia ja levottomuuksia? Pariutumise

Ei mihinkään tarvitse sopeutua, jos jokin asia aiheuttaa ongelmia. Onpas erikoinen ja alistuva asenne. :D Ja minä sanon tämän viehättävänä miehenä, joka "hyötyy" nykymeiningistä. Mutta katsos maailma ei pyöri oman napani ympärillä ja välitän myös muiden ihmisten hyvinvoinnista ja yhteiskunnan vakaudesta. 

Vierailija
553/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Miehet haluaa seksiä, mutta naiset haluaa kupata miehen lompakolla."

Suomeksi: luin näin amerikkalaiselta incel-sivustolta joten sen on pakko olla totta Suomessakin.

Pitäiskö sun seurata vähän tarkemmin tämän keskustelun kulkua ja asiayhteyksiä, niin et tekisi itsestäsi idioottia kaikkien silmissä?

Jos kyse oli satiirista niin se oli kyllä aika huonosti ilmaistua.

Ei ollut kyse satiirista. Lue enemmän, luulet tai arvailet vähemmän.

Vierailija
554/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on komea mies niin saa naisilta sellaista palautetta että sä oot tosi hauska ja taitava sosiaalisesti yms. Siinä alkaa itsekin uskomaan siihen. Miehetkin tekee samaa kauniille naisille niin etteivät he edes halua kuulla enää yhtään kehua.

Vierailija
555/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on nirsoutta"

Nirsoutta on se jos vaatimalla vaadin saada jotain mitä ei ole minulle tarjolla mutta johon katson minulla olevan oikeus. Nirsoutta ei ole se jos jatkan tyytyväisenä elämääni jos eteen ei tule sellaista joka minua mielyttäisi.

Vierailija
556/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta paskasta flaksista ei kannata syyttää toista sukupuolta vaan omia vanhempia. Keille on kotona näytetty malli miten toista kohdellaan rakastavasti, ne löytää rakastavan kumppanin, oli se oma pärstä millainen vain (ja osaavat myös sen ulkonäön miellyttäväksi laittaa). 

Myös koulukiusaajia voi syyttää, koska niiden takia ei ole oppinut normaalia sosiaalisuutta sen oppimisen herkkyyskautena. 

Ratkaisut on tietty jokaisen aikuisen itse kehitettävä. Apuakin kannattaa hakea, jos kovasti hajottaa. 

Vierailija
557/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sanovat miehet, joilla ei ole vastaavaa mahdollisuutta koskaan ollut. Se masentaa ja lannistaa ja syö itsetuntoa.

Sen vuoksi monet miehet ovat niin katkeria.

Monilla on kokemusta parisuhteesta, melkein kaikilla miehillä, jotka ovat esimerkiksi jo 35 vuotta täyttäneitä.

Nämä miehet ovat usein ehkä katkeroituneet siitä, että he ovat olleet parisuhteissa naisen kanssa, josta eivät ole oikeasti välittäneet. Parisuhde on saattanut muodostua lyhyeksi, ja molemmin puolin epätyydyttäväksi.

Mies, joka ei ole parisuhteessa täysillä mukana, ihastunut tai rakastunut, antaa sen kyllä ajan mittaan näkyä. Ei arvosta naista, eikä kohtele tätä välttämättä edes hyvin, jos ei suorastaan kaltoin, niin ainakin välinpitämättömästi.

Todella moni ketju tälläkin palstalla on lähtöisin siitä, että nainen, joka on (on ollut) ihastunut ja rakastunut mieheen, ei ole lainkaan onnellinen, jos ei saa vastakaikua mieheltä. Tähän loppuu myös naisen rakkaus, ja tästä alkavat riidat ja vastoinkäymiset. Ehkä tällaisia kokemuksia on jopa valtaosalla naisista, vaikeaa sanoa. Monella kuitenkin. Vastaavasti myös miehet ovat tällaisissa tilanteissa, tosin moni ei asiaa edes välttämättä tunnista.

Kyllä tietenkin myös miehet kiintyvät seurustelukumppaneihinsa ja puolisoihinsa, mutta kiintymisellä ja vahvoilla rakkauden tunteilla on iso ero. Jos mies on lähtenyt suhteeseen alun perinkin ilman vahvoja tunteita, ainoastaan naisen osoittamiin tunteisiin mieltyneenä tai seksikokemusten innostamina, ei pitemmässä juoksussa ole hyvää luvassa. 

Naiset ehkä ovat nirsoja, ja haluavat parisuhteisiin miesten kanssa, joihin oikeasti ihastuvat ja jopa rakastuvat. Miehet, jotka eivät ole syystä tai toisesta kovinkaan haluttuja, "tyytyvät" niihin naisiin, jotka heistä innostuvat. Tästä dynamiikasta syntyy miesten katkeruus ja huono itsetunto. Ja naisille tietenkin sydänsuruja.

Vierailija
558/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä on arviolta 80 % miehiä ja loput naisia. Voi arvata kuinka paljon huomiota naiset saavat ja kuinka tavallinen hyvä mies ei saa tykkäyksiä eikä vastauksia naisilta.

Näin komeana miehenä kun lataan Tinderin, niin siinä hädin tuskin ehtisi lausumaan ääneen "tasoteoria" kun se +99 tykkäystä lukee yläkulmassa. 

Vierailija
559/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin vielä. Maailmankuva mullistuu monella. Toisessa ketjussa kerrottiin, että etenkin miehille edustavasta ulkonäöstä on hyötyä työnhaussa.

Komeat treenatut miehet saavat työtä ja meikittömät miehet helposti seuraa.

Vierailija
560/988 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vielä,  että chadeillä on eri säännöt, josta johtuen naisten kaksinaismoralismi aiheuttaa naisvihaa. Mitä kaksinaismoralismia siinä on, että naiset tykkäävät tietynlaisista miehistä?

Ja miksi vihata jotain ryhmää ihmisiä, joiden kanssa ei pääse tai joudu lainkaan tekemisiin?