Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miesten pituus voi olla kenellekään ongelma?

Vierailija
14.04.2024 |

Naisethan ovat keskimäärin lyhyempiä kuin miehet niin miten se on muka ongelma että jotkut miehet ovat lyhyempiä kuin toiset? 

Esim. Naiset joiden pituus on 150-160cm, heille jo 170cm mies on heitä pidempi. 150cm pituiselle naiselle jo 160cm pituinen mies on häntä pidempi. 

Naiset jotka itse ovat 170cm, samanpituiset miehet on ihan sopivia. 180cm on jo pidempi. 

Aika harva nainen on 180-200cm pitkä joten eiköhän heille niitä pitkiä miehiä sitten löydy. 

En siis ymmärrä mitä lyhyiksi itsensä kokevat miehet valittaa. Eiköhän aina jostain löydy saman pituinen tai lyhyempi nainen. 

Eri asia olis jos naiset olis keskimäärin miehiä pidempiä. 

Uskon sitä paitsi että se on myytti että pituudella olisi mitään merkitystä. 

Nainen, pitääkö miehen olla sinua pidempi?

Vaihtoehdot

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naiset haluaa miehen joka on muita miehiä pidempi, koska se on ensimmäinen asia jonka näkee miehen kyvyistä suojella naista väkivallalta. 

N:"Haluan pidemmän miehen, koska se voi suojella mua väkivallalta."

M:"Olen harrastanut thainyrkkeilyä yli 10 vuotta."

N:"No mut kuitenkin."

Olen livenä nähnyt näitä thainyrkkeilijöitä ja järjestään ovat minua pikkuisempia (itse harrastaunut karatea jossa kannettiin 2metrisiä miehiä reppuselässä), ok toki varmasti voittais minut, mutta ei se silti viehätä jos on pikkunen 

Thainyrkkeilyä pitkään harrastanut voittaa kenet tahansa, jolla ei ole taistelulajikokemusta. Ei omasta pituudesta ole mitään apua, jos toinen osaa esim. alapotkun hyvällä tekniikalla.

Vierailija
62/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten miesten keskipituus on 178cm. 

Suomalaisten naisten keskipituus on 164cm. 

Eli meneekö se niin että alle 178cm miestä pidetään lyhyenä ja yli 164cm naista pidetään pitkänä? 🤔

Joku 190cm mies onkin sitten jo todella pitkä. 

Sitten kun kysytään että " Pitääkö miehen olla pitkä? " niin vastauksiin vaikuttaa mikä kenenkin mielestä on pitkä, jos oletetaan että kaikki eivät tunne statistiikkaa. Voi syntyä runsaasti vääriäkin mielikuvia. 

Jos minulta kysytään pitääkö minun kumppanina olevan miehen olla pitkä niin totta kai mietin sen silloin omasta näkökulmasta enkä minkään statistiikan. Ja silloin 178cm on jo tosi pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä. Kuha ei ole huomattavasti mua lyhyempi. Mä olen 164cm.

Ei löydy Suomen järvistä.

Vierailija
64/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 190cm pitkänä miehenä olen kyllä kokenut että kyllä naisille se pituus on vaan tärkeimpiä tekijöitä. Ei se tarkoita automaattisesti menestystä naisten kanssa, mutta todella moni nainen mainitsee pituuden olevan tärkeä tavalla tai toisella. Tuntuu että pidemmälle on helpompi sanoa suoraan. Minulle on esimerkiksi sanottu että ei ole mitään erityisempiä kriteereitä ulkoisesti kuin että on pakko olla häntä pidempi. Ja yks totesi että hän tuntisi itsensä mieheksi jos mies olisi max hänen pituinen. Ja treffeille mennessä olen useasti saanut kommentia että oletpa pitkä tai katsoinkin sun kuvista että vaikutit tosi pitkälle. Nykyisin moni nainen kommentoi että se on vaan miehen heikkoa itsetuntoa jos kokee oman pituuden vaikeuttavan tilannetta, mutta mielestäni se on enemmän naisten epävarmuutta itsestä ja siitä että julkisesti hävettää jos olisi lyhyt mies vierellä. Pitkä mies on myös stat

Ei kai pelkkä pituus mitään statusta tuo? Otanpa ostarilta jonkun pitkän juopon kainalooni niin kyllä mun status ennemminkin laskee. 

Itseasiassa harvoin näkee pitkää juoppoa...

Vierailija
65/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä. Kuha ei ole huomattavasti mua lyhyempi. Mä olen 164cm.

Ei löydy Suomen järvistä.

*reps kops*

Vierailija
66/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minulle  170 pitäisi sinun mukaasi riittää 170 cm. No ei riitä, hankala tanssia, jos ei ole pidempi. Lattaritansseissa mennään käden ali ja en halua taivuttaa rumasti päätä,j os mies ei yllä kunnolla viedä käden ali, pitää olla  mieluiten 180 cm

Entäs jos on vaan apinan kädet?

Vierailija
67/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 190cm pitkänä miehenä olen kyllä kokenut että kyllä naisille se pituus on vaan tärkeimpiä tekijöitä. Ei se tarkoita automaattisesti menestystä naisten kanssa, mutta todella moni nainen mainitsee pituuden olevan tärkeä tavalla tai toisella. Tuntuu että pidemmälle on helpompi sanoa suoraan. Minulle on esimerkiksi sanottu että ei ole mitään erityisempiä kriteereitä ulkoisesti kuin että on pakko olla häntä pidempi. Ja yks totesi että hän tuntisi itsensä mieheksi jos mies olisi max hänen pituinen. Ja treffeille mennessä olen useasti saanut kommentia että oletpa pitkä tai katsoinkin sun kuvista että vaikutit tosi pitkälle. Nykyisin moni nainen kommentoi että se on vaan miehen heikkoa itsetuntoa jos kokee oman pituuden vaikeuttavan tilannetta, mutta mielestäni se on enemmän naisten epävarmuutta itsestä ja siitä että julkisesti hävettää jos olisi lyhyt mies vierellä. Pitkä mies on myös statusta tavallaan.

Sinä oletkin todella pitkä. Minä olen pieni ja sitä miehet todella paljon kommentoi positiivisena asiana. Eli saanko nyt myös väittää että pituudella on väliä miehille?

Vierailija
68/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naiset haluaa miehen joka on muita miehiä pidempi, koska se on ensimmäinen asia jonka näkee miehen kyvyistä suojella naista väkivallalta. 

Heti tuli mieleen nörtti ujo pitkä hoikka mies joka ei oo ikinä käynyt salilla. Lyhyt voi olla hyvin voimakas. Kunnon härkä voi kuule olla ja pitkä voi olla narukäsi. 

Vielä enemmän vaikuttaa kamppailulajien harrastaminen, mutta sitä ei nää siinä missä pituutta. 

Vierailija
69/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviolta noin 60% suomalaisista miehistä on aikuisena yli 180 senttimetriä pitkiä. 

Arviolta noin 30% suomalaisista naisista on yli 170 senttimetriä pitkiä. Tämä tarkoittaa, että vähemmistö suomalaisista naisista ylittää tämän pituuden.

Arviolta noin 20% suomalaisista miehistä on aikuisena alle 170 senttimetriä pitkiä.

Arviolta noin 10-15% suomalaisista naisista on aikuisena 160 senttimetriä pitkiä.

Arviolta noin 5-10% suomalaisista miehistä on aikuisena 190 senttimetriä pitkiä. Tämä tarkoittaa, että suurin osa suomalaisista miehistä on alle 190 senttimetriä pitkiä.

Vierailija
70/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korrelaatio pituuden ja taistelukyvyn välillä ei ole kovin suuri, mutta pintapuolisesti niin voisi toki luulla. Tällaisen pintapuolisen tulkinnan takia joskus kuulee pitkän naisen luulevan voivansa hakata lyhyen miehen tappelussa, mikä on oikeasti liki mahdotonta. Toki tämä on äärimmäisempi tilanne, kun kyse on eri sukupuolista. 

Kahden kamppailulajeja harrastamattoman miehen välisessä mäiskinnässä yleensä se pidempi ja isompi mies voittaa. Miesten ja naisten voimaero taas on todella suuri miehen eduksi lähes aina. 

Vierailija
71/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että vaarallisin mies naiselle on tilastojen valossa se oma kumppani

Tunteet ja tilastot on kaksi eri asiaa. Se mikä on viehättävää kehittyi todella pitkällä aikavälillä, eikä lyhyt aika yhteiskunnallista kehitystä sitä muuta. 

Vierailija
72/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi kun nainen on minua pidempi, niin hän rönöttää vähän huonommalla ryhdillä.

Niin hän 179cm on lähes minun pituinen kun olen 171cm.

Hänelle asia on vähän ongelmallinen, mutta rakastaa minua tosi paljon. Siksi rönöttää ja on polvet koukussa. Ei myöskään käytä korkkareita. Seurustelun alussa hän toi asian selväksi että on huonolla itsetunnolla varustettu ihminen.

Olemme tätä henkistä vammaa korjanneet läpi yhteisen liittomme ajan jo kohta yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Hänelle on edelleen kova pala jos hänen pituus näkyy selvästi minuun nähden julkisilla paikoilla.

Vierailija
73/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Ei se pituus voimaa kerro juuri yhtään.

T. 180cm/134kg, hauis 52cm, rasvat 11%, penkki tällä hetkellä 3 x 240kg (raw)

Ketään ei kiinnosta. Suosiolla pitäisin tuollaiset numerot ihan omana tietona.

Vierailija
74/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten miesten keskipituus on 178cm. 

Suomalaisten naisten keskipituus on 164cm. 

Eli meneekö se niin että alle 178cm miestä pidetään lyhyenä ja yli 164cm naista pidetään pitkänä? 🤔

Joku 190cm mies onkin sitten jo todella pitkä. 

Sitten kun kysytään että " Pitääkö miehen olla pitkä? " niin vastauksiin vaikuttaa mikä kenenkin mielestä on pitkä, jos oletetaan että kaikki eivät tunne statistiikkaa. Voi syntyä runsaasti vääriäkin mielikuvia. 

Jos minulta kysytään pitääkö minun kumppanina olevan miehen olla pitkä niin totta kai mietin sen silloin omasta näkökulmasta enkä minkään statistiikan. Ja silloin 178cm on jo tosi pitkä.

No sitähän mä juuri tarkoitin: Jokainen tarkoittaa pitkällä miehellä jotain omaan pituuteensa suhteutettua. Kun sinä esim. Sanot että haluat pitkän miehen, niin jollekin toiselle voi tulla mieleen että tarkoitat 180-200cm miestä, vaikka sulle 178cm on jo " tosi pitkä " vaikka tilastoissa se on keskimittainen. Silloin jos kuulijana onkin 178cm mies, joka vaikka tietää että on keskimittainen, hän voi luulla olevansa sun mielestä liian lyhyt. 

Koko " pitkä mies " on siis mielikuva ja suhteellinen käsite. 

Mulle 178cm pitkä mies ei ole jo tosi pitkä mies, koska olen 173cm pitkä. 

Vierailija
75/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lyhyillä miehillä ongelmia itsetunnon kanssa sen takia pitää olla pitkä

Ei ole kaikilla huono itsetunto.

Hyvin monella valitettavasti on.

Vierailija
76/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, minulle  170 pitäisi sinun mukaasi riittää 170 cm. No ei riitä, hankala tanssia, jos ei ole pidempi. Lattaritansseissa mennään käden ali ja en halua taivuttaa rumasti päätä,j os mies ei yllä kunnolla viedä käden ali, pitää olla  mieluiten 180 cm

Entäs jos on vaan apinan kädet?

Heh, tulee mieleen yks mies joka oli turvallisuusalalla. En muista hänen pituuttaan mutta muistan että hän oli tosi skrode ja että hänellä oli pitkät karvaiset kädet joilla hän kahmaisi minut turvaan kun meinasin kävellä auton alle. 

Meidän suhde ei kaatunut hänen ulkonäköönsä vaan siihen että hän paljastui hihhuliksi eikä meillä ollut mitään yhteistä. 

Vierailija
77/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituudella ei ole väliä. Mulla on ollut miehiä haitarilla 165 - 198 cm, itse olen 170 cm. Nykyinen kumppani on 175 cm. Varmaan jokin siunaus, että tykkään tosi laajasti erilaisista miehistä mitä pituuteen ja painoon tulee. 

Vierailija
78/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korrelaatio pituuden ja taistelukyvyn välillä ei ole kovin suuri, mutta pintapuolisesti niin voisi toki luulla. Tällaisen pintapuolisen tulkinnan takia joskus kuulee pitkän naisen luulevan voivansa hakata lyhyen miehen tappelussa, mikä on oikeasti liki mahdotonta. Toki tämä on äärimmäisempi tilanne, kun kyse on eri sukupuolista. 

Olen puutarhuri ja on tullut lapioitua soraa miesten kanssa muutamankin työpäivän ajan. Olen naiseksi pitkä ja lihasvoimaa on tullut raskaasta työstä kiitettävästi ja olen kova tekemään töitä. Silti hintelä mies pystyy lapioimaan tahdissani. Ero naisen ja miehen voimissa on yllättävän iso.

Naisen on myös vaikea tapella miehen kanssa menestyksekkäästi, mutta esim. tyttäreni, joka on mustan vyön taekwondoka pärjää ehkä sen verran, että hän saa sen pienen hetken itselleen, joka riittää karkuun pääsemistä varten.

Vierailija
79/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy miehen olla vähintään 175cm.

Hassun näköisiä kaikki tumpit. Kuvittele sellainen seksihommissa 🙈🥴

🤣

Vitsiksi mä ton vähän heitinkin 😄 onneksi joku sai kopin.

Vierailija
80/140 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että vaarallisin mies naiselle on tilastojen valossa se oma kumppani

Tunteet ja tilastot on kaksi eri asiaa. Se mikä on viehättävää kehittyi todella pitkällä aikavälillä, eikä lyhyt aika yhteiskunnallista kehitystä sitä muuta. 

Joo mutta tilastot selkeyttävät ja saavat hahmottamaan asiaa. Esim. Mikä on " pitkä mies " tilastoissa, mielikuvissa ja suhteessa naisen pituuteen. 

Kun kaikki nämä miettii läpi, " pitkä mies " voi olla aika monen pituinen. 

Ehkä tilastot auttavat ajattelemaan, että on voinut käsittää väärin mitä joku nainen on tarkoittanut ja saattaa olla, että oma pituus mikä on vaikka tilastoissa alle keskimitan onkin tälle naiselle pitkä jne. 

On myös epätodennäköistä, että biologia olisi järjestänyt niin että vain 5-10% miehistä ( ne 190cm pitkät ) viehättäisi naisia.