Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnottomat nuoret ryntäsivät rippileireille Helsingin Kalliossa

Vierailija
14.04.2024 |

Rippikouluun osallistuu entistä enemmän seurakuntaan kuulumattomia ja kastamattomia nuoria.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010330970.html

Kommentit (249)

Vierailija
1/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Josko se toisi vähän rauhaa, turvaa ja toivoa elämään.

Vierailija
2/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pysyvää ja arvoja, joista mä ite tykkään ja joitten takana voin olla, sanoi mun teini mennessään riparille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinikin halusi riparille, vaikka emme kuulu kirkkon. Nykyaika, seksin korostaminen, vapaat suhteet, riidanhaluisuus, turvattomuus ja toivottomuus olivat ne syyt miksi halusi leirille. Olin hämmentynyt.

Vierailija
4/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se heiluri alkaa kääntyä takaisin kun ensin mennyt äärilaitaan. Konservatiivisuudella on puolensa.

Vierailija
5/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että hakeutuvat nimenomaan luterilaisen kirkon pariin. Ei sieltä ainakaan mitään pysyvyyttä, yhteisöllisyyttä, arvoja tms. saa. 

Suomen ev.lut-kirkko on kuin TikTok-versio kristinuskosta; pitää väkisin keksiä jokaiselle jotain mieluista ja oppeja vaihdetaan trendien mukaan. 

Vierailija
6/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän teinikin halusi riparille, vaikka emme kuulu kirkkon. Nykyaika, seksin korostaminen, vapaat suhteet, riidanhaluisuus, turvattomuus ja toivottomuus olivat ne syyt miksi halusi leirille. Olin hämmentynyt.

Sama meillä, nuorta ahdistaa ihan kamalasti se, että on ihan tavallinen vaikka kaikkien pitäisi olla joku hlbt tai monisuhteinen. 

Vierailija
7/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne eivät mene Prometheus-leireille?

Vierailija
8/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä, nuorta ahdistaa ihan kamalasti se, että on ihan tavallinen vaikka kaikkien pitäisi olla joku hlbt tai monisuhteinen. 

Lapsi yllätti halutessaan rippileirille. Haluaa kuulemma tavallisen elämän, perheen, miehen ja lapsia. Kuulemma koiran ja omakotitalonkin. Ei tunnu itsestä pahalta nuo toiveet, itse asiassa tosi mukavalta.

Vierailija
9/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämän sukupuolen etsinnän, monisuhteiden ihannoin, sodan ja ikävyyden keskellä kirkolla on mahdollisuus koskettaa nuoria toivolla ja pysyvyydellä. Pitäkää siitä kiinni kirkossa!

Vierailija
10/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noiden leirien pitäisi olla varattuja vain kristillisessä avioliitossa syntyneille kirkon jäsenille! 

Vierailija
11/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohduta nuortasi kertomalla, että aikuisena melkein kaikki ovat ihan tavallisia. Osalla nuorista on nyt meneillään joku vaihe, vähän kuten parikymmentä vuotta sitten osa oli emoja, gootteja, otakuja tms. mutta kasvoivat siitä ulos.

Hyvä idea ja tästä olemmekin puhuneet., kun nuori oli käynyt kuuntelemassa jotain vihreiden tilaisuutta ja tuli sieltä ihan itkuisena pois. Oli kuulemma puhuttu juurikin tuosta moninaisuudesta ja muusta ja joku oli tullut puhumaan hänen kanssaan vaikkei halunnut keskustella asiasta. Oli sitten ekaa kertaa elämässään lähtenyt kävelemään, kun joku vanhempi puhuu hänelle. Olin ylpeä ujosta ja arasta tytöstäni, että uskalsi laittaa rajat! Tästä lähti tämä tavallisuutta arvostavan yhteisön etsiminen.

Vierailija
12/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirkosta eroaa edelleen vuosittain enemmän ihmisiä kuin mitä kirkkoon liittyy. Myös kastettujen vauvojen määrä vähenee."

Vierailija
13/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne eivät mene Prometheus-leireille?

Ne on tosi täynnä joka vuosi. Kaikille halukkaille ei riitä paikkoja.

Vierailija
14/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noiden leirien pitäisi olla varattuja vain kristillisessä avioliitossa syntyneille kirkon jäsenille! 

Ei Jeesus noin opettanut. Sen tiedän minäkin, vaikka olen tällainen paatunut pakana.

Vierailija
15/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavut päälle kaikille sukupuolikypsyyden saavuttaneille naisille, niin oppivat olemaan.

Vierailija
16/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa raha ja muut rippilahjat kiinnostaa enemmän kuin joku vanha partaukko pilven päällä.

Vierailija
17/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämän sukupuolen etsinnän, monisuhteiden ihannoin, sodan ja ikävyyden keskellä kirkolla on mahdollisuus koskettaa nuoria toivolla ja pysyvyydellä. Pitäkää siitä kiinni kirkossa!

Niin kun kirkko vain pitäisikin! Toivoa sopii, että kirkko palaisi alkuperäisille luterilaisille juurilleen. Leipäpapit pois kirkoista. Emme tarvitse Kari Kanalan kaltaisia papin irvikuvia sinne ym.

Vierailija
18/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaavut päälle kaikille sukupuolikypsyyden saavuttaneille naisille, niin oppivat olemaan.

Minäkin taidan kääntyä musuksi, on tämä luterilaisuus jo liian homoa heterolle. Kyllä valkoinen mies on luomakunnan kruunu.

Vierailija
19/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kirkosta eroaa edelleen vuosittain enemmän ihmisiä kuin mitä kirkkoon liittyy. Myös kastettujen vauvojen määrä vähenee."

Nyt näyttää suunta kääntyvän. Nuoret eivät olleet halunneet prometheus-leirille, vaan nimenomaan riparille. Melkein kaikki olivat myös liittyneet kirkkoon.

Vierailija
20/249 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vanhemmat joutuvat maksamaan oikean hinnan eikä näennäistä hintaa niin kuin kirkkoon kuuluvat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan