Onpa kivaa. Mun tiimissä on WhatsApp-ryhmä johon mua ei ole pyydetty
Ryhmässä kerrotaan työasioita ja tiedotetaan muutoksista ja ongelmista. Kuulin vaan sivukorvalla, että tällainen on olemassa, kun työkaverit keskustelivat aiheesta tyyliin "Minna oli laittanut kuvan tästä WhatsApp-ryhmään". Jännä ettei kukaan ole kahdessa vuodessa huomannut, että sieltä puuttuu yksi henkilö. Tiimiin kuuluu alle 10 ihmistä.
Kommentit (104)
Mistä sä tiedät että mitä siellä puhutaan jos et kuulu siihen ja nyt vasta kuulit siitä?
Työpaikkakiusaamista on monenlaisissa muodoissa. Meillä kutsuttiin firmasta juhliin kaikki muut naiset paitsi yksi.
En tiedä millä puolustelevat omaa käytöstään, enkä tiedä harrastavatko miehet samaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät että mitä siellä puhutaan jos et kuulu siihen ja nyt vasta kuulit siitä?
Älä nyt esitä tyhmää. Niin kuin et tajuaisi ap:n pointtia. Häntä rassaa se, että tuollainen ryhmä on ollut olemassa ja häntä ei ole kutsuttu siihen. Ei sillä ole väliä mitä siellä ryhmässä puhutaan, vaan hän kokee että häntä ei haluta mukaan sinne, vaan eristetään laumasta jättämällä ryhmän ulkopuolelle. Ja tarkoituksella.
Onhan se ikävää, hyvin loukkaavaa. Jos nyt ei ole joku täysin lannistunut luuseri, niin sitä olettaa että tulee kohdelluksia tasaveroisena porukan jäsenenä. Nyt ap:lta on tavallaan riistetty tämä ja jätetty ulkopuolelle. Asia ei selity vahingolla, koska jo kaksi vuotta on mennyt.
Itse veikkaan että työpaikalla on kuningatar joka päättää. AP ei kuulu hänen suosikkeihinsa ja siksi ap "unohtui" lisätä ryhmään. Nyt ap raivoaa sitä ja on masentunut. Oikeutta ei kuitenkaan saa, tehty mikä tehty. Nolointa on ruinaamalla pyytää itsensä ryhmään, koska se ei ole aitoa. Se ei perustu siihen, että hänet haluttaisiin sinne.
Ap, unohda koko juttu, hyväksy tappiosi. Jos et siihen pysty, lähde pois tai katkeroidut vaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kanavaltaisilla työpaikoilla on paljon nokkimista ja kotkotusta.
Puuttuuko teidän kanalasta kukko?
Ihan kaikilla työpaikoilla on. T 30 vuotta miesvaltaisella alalla
Usein tuollaisia epävirallisia wa-ryhmiä perustetaan firman juhlissa tai illanistujaisissa. Ne, jotka eivät ole olleet paikalla, jäävät helposti ulos. Ryhmässä ei saisi jakaa työhön liittyvää tietoa. Pyydä rohkeasti joltain ryhmän jäseneltä, että sinutkin lisätään ryhmään.
Työpaikoilla on kiusaamista. Kaikissa yhteisöissä voi olla kiusaamista. Myös joissakin perheissä voi olla kiusaamista. Sitten ihmetellään koulukiusaamista.
Kaikki WhatsApp-ryhmät ovat saatanasta. En kuulu enää yhteenkään enkä tule kuulumaankaan. Asetukset ovat niin, ettei minua voi niihin liittääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt esitä tyhmää. Niin kuin et tajuaisi ap:n pointtia. Häntä rassaa se, että tuollainen ryhmä on ollut olemassa ja häntä ei ole kutsuttu siihen. Ei sillä ole väliä mitä siellä ryhmässä puhutaan, vaan hän kokee että häntä ei haluta mukaan sinne, vaan eristetään laumasta jättämällä ryhmän ulkopuolelle. Ja tarkoituksella.
Onhan se ikävää, hyvin loukkaavaa. Jos nyt ei ole joku täysin lannistunut luuseri, niin sitä olettaa että tulee kohdelluksia tasaveroisena porukan jäsenenä. Nyt ap:lta on tavallaan riistetty tämä ja jätetty ulkopuolelle. Asia ei selity vahingolla, koska jo kaksi vuotta on mennyt.
Itse veikkaan että työpaikalla on kuningatar joka päättää. AP ei kuulu hänen suosikkeihinsa ja siksi ap "unohtui" lisätä ryhmään. Nyt a
Siihen tosiaan riittää, että on yksi ihminen, joka vihaa tarpeeksi tehdäkseen ryhmälle selväksi, että "tuon kanssa ei leikitä".
Eikä vihaamiseen tarvita syytä, vain vinksahtanut luonne. Työpaikat on hiekkalaatikoita, ja joillakin on isommat lelut.
Mistä ap tietää olevansa ainoa, joka ei kuulu kyseiseen wa-ryhmään? Miksi AP kuvittelee, että ryhmässä tiedotetaan työasioista? Jos hän on pystynyt hoitamaan työasiansa ilman ryhmään kulumista niin onhan hän riittävät työhön liittyvät tiedot saanut- joten mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää olevansa ainoa, joka ei kuulu kyseiseen wa-ryhmään? Miksi AP kuvittelee, että ryhmässä tiedotetaan työasioista? Jos hän on pystynyt hoitamaan työasiansa ilman ryhmään kulumista niin onhan hän riittävät työhön liittyvät tiedot saanut- joten mitä väliä?
Tuskin hän tietäisi, että siellä puhutaan työasioista, jollei olisi jäänyt vaille tietoa.
Peukutuksista päätellen näkyy olevan sellainen ilmiö, että jotkut kieltäytyvät hyväksymästä sitä, että työpaikkakiusaaminen on yleistä, ja sitä on monissa eri muodoissa.
Jos ei sitä ole nähnyt omin silmin, se ei tarkoita, etteikö sitä tapahtuisi. Ja jos joku näyttää mukavalta, se ei välttämättä ole mukava kaikille. Ja kaikissa tilanteissa ei ole silminnäkijöitä paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Se minkä kuulin oli työhön liittyvä asia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Laumaan kuulumisen tarve on hirveän voimakas monilla ihmisillä. Minä taas kuulun niihin ihmisiin, joita kositaan laumoihin, mutta ei kiinnosta. Whatsapp-ryhmät on yksi asia jota en voi sietää, silti minut on yritetty väkisin sellaiseen laittaa. Olen lähtenyt pois. Työpaikan intrigit ei minua kiinnosta, elämäni alkaa työn ulkopuolella.
Onkin ihan eri asia tehdä itse se valinta olla kuulumatta "laumoihin".
Meillä on vst. Uudi esimies teki sen. Meni pari kk, teen siis etänä ja tajusin tämä on, mutta mä en ole siinä. Kysyin esimieheltä miksi mua ei ole siinä.
Esimies lisäsi heti, pyysi anteeksi. Seuraavissa tiimipalavereissa sanoi meillä on oma wa ryhmä, onhan kaikki huomannet ja minun poisjääminen huomattiin naapuritiimeissä ja niissä esimies tarkasti ja löytyi muitakin.
Tämä on inhimillistä. Avaa suu
Kansanperinnettä; "Joka ryhmässä on vähintään yksi mu.. öö siis ei niin mukava tyyppi.
Jos tuntuu, ettei ryhmässä ole semmoista, niin kas silloin olet se itse."
Vierailija kirjoitti:
Kansanperinnettä; "Joka ryhmässä on vähintään yksi mu.. öö siis ei niin mukava tyyppi.
Jos tuntuu, ettei ryhmässä ole semmoista, niin kas silloin olet se itse."
Vattumaisin ihminen jonka tunnen, on sitä mieltä, että häntä kiusataan.
Jos päässä on vikaa, sen vian ei tarvitse olla suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuu, ettei ryhmässä ole semmoista, niin kas silloin olet se itse."Vattumaisin ihminen jonka tunnen, on sitä mieltä, että häntä kiusataan.
Jos päässä on vikaa, sen vian ei tarvitse olla suuri.
Voi hyvä luoja näitä kommentteja, joilla yritetään syyttää kiusaamisesta kiusattua! Kaikki ne kiusatut, jotka minä tiedän, on hiljaisia ja kilttejä. Muita nuo raukkamaiset kiusaajat ei sitten uskallakaan kiusata..
Laumaan kuulumisen tarve on hirveän voimakas monilla ihmisillä. Minä taas kuulun niihin ihmisiin, joita kositaan laumoihin, mutta ei kiinnosta. Whatsapp-ryhmät on yksi asia jota en voi sietää, silti minut on yritetty väkisin sellaiseen laittaa. Olen lähtenyt pois. Työpaikan intrigit ei minua kiinnosta, elämäni alkaa työn ulkopuolella.