Onpa kivaa. Mun tiimissä on WhatsApp-ryhmä johon mua ei ole pyydetty
Ryhmässä kerrotaan työasioita ja tiedotetaan muutoksista ja ongelmista. Kuulin vaan sivukorvalla, että tällainen on olemassa, kun työkaverit keskustelivat aiheesta tyyliin "Minna oli laittanut kuvan tästä WhatsApp-ryhmään". Jännä ettei kukaan ole kahdessa vuodessa huomannut, että sieltä puuttuu yksi henkilö. Tiimiin kuuluu alle 10 ihmistä.
Kommentit (104)
Meillä on kielletty kaikki tämmöiset ryhmät tietoturvasyistä ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan naisvaltaiselta työpaikalta. Sellaiset on ainakin minulle ehdoton ei. Mieluummin vaikka työtön. Tuosta syystä maanpuolustustakaan ei voi jättää naisten varaan, koska alkavat hyvin nopeasti sotimaan siellä oman porukan kesken.
Ei ole naisvaltainen työpaikka.
Ap
On meilläkin jotain epävirallisia whatsapp-ryhmiä työpaikan junnuilla. Ei vois vähempää kiinnostaa niihin liittyminen enkä myöskään koe asiaa minkään tasoisena kiusaamisena.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kielletty kaikki tämmöiset ryhmät tietoturvasyistä ja hyvä niin.
Mä itseasiassa ajattelin, että myös mun työpaikalla tällaiset olisi kielletty, kun muutenkin kaikki on niin tarkkaa. Sen takia en edes minkään ryhmien perään ole kysellyt, kun oletin että sellaisia ei ole.
Ap
Etkö pääse helpommalla, jos nuo työasiat ei kantaudu sulle? Voit alkaa olla työpaikallasi vapaamatkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan jo työpaikkakiusaamista... Ei voi käydä vahingossa. Kerro esimiehelle.
Voi käydä. Olen itse ollut perustamassa vastaavaa ryhmää ja jostain syystä yksi henkilö unohtui lisätä (ja oli vielä yksi itselle läheisimmistä työtovereista eli ei missään nimessä tahallista). Huomattiin tämä parissa päivässä ja heti lisäsin henkilön ja pahoittelin hänelle asiaa. Samoin uudet työntekijät meinas unohtua lisätä, jos hänen puhelinnumero tuli tietoomme vasta alotuspäivänä (siinä hässäkässä on aina niin paljon tärkeempiäkin asioita).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan jo työpaikkakiusaamista... Ei voi käydä vahingossa. Kerro esimiehelle.
Voi käydä. Olen itse ollut perustamassa vastaavaa ryhmää ja jostain syystä yksi henkilö unohtui lisätä (ja oli vielä yksi itselle läheisimmistä työtovereista eli ei missään nimessä tahallista). Huomattiin tämä parissa päivässä ja heti lisäsin henkilön ja pahoittelin hänelle asiaa. Samoin uudet työntekijät meinas unohtua lisätä, jos hänen puhelinnumero tuli tietoomme vasta alotuspäivänä (siinä hässäkässä on aina niin paljon tärkeempiäkin asioita).
Entä jos ei ole huomattu parissa vuodessa..?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan naisvaltaiselta työpaikalta. Sellaiset on ainakin minulle ehdoton ei. Mieluummin vaikka työtön. Tuosta syystä maanpuolustustakaan ei voi jättää naisten varaan, koska alkavat hyvin nopeasti sotimaan siellä oman porukan kesken.
Ap
Kyllä miehetkin osaa käyttäytyä akkamaisesti. Varsinkin korkeakoulutetut. Mutta kiva jos viihdyt tuollaisessa porukassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa nyt hyvänen aika suusi.
Miten voi avata suunsa, jos ei tiedä koko ryhmän olemassaolosta?
Ap
Justhan oot siitä kuullut. "Kuulin teijän puhuvan viestiryhmästä. Jos siä liikkuu työasiat, niin pitäsköhän munkin siihen kuulua?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä miehetkin osaa käyttäytyä akkamaisesti. Varsinkin korkeakoulutetut. Mutta kiva jos viihdyt tuollaisessa porukassa...
Anteeks, mutta mitä tää akkamainen käytös on?
Puhun incognito, mutta olet työpaikallasi persona non grata.
Mistä tiedät ketkä kaikki ryhmässä ovat? Voihan sieltä puuttua joku muukin.
Jännä miten tiedät ryhmän olleen pari vuotta käytössä vaikka sinua ei ole siihen kutsuttu.
Meillä on myös työpaikan whatsapp-ryhmä. Jäsenet ovat organisaatiouudistuksessa jo kadonneen tiimin jäseniä, ryhmän alkuperäiset perustajat on vaihtaneet yksikköä tai lähteneet talosta. Itselläni taitaa olla oikeudet lisätä väkeä, mutta kun ryhmässä on melko hiljaista eikä mitään erityisen tärkeää keskustelua, en ole ottanut siitä itselleni työtehtävää, että vahtisin, kenen ryhmään pitäisi kuulua ja kenen ei. Mulla on muutakin tekemistä. Ts. ryhmän ylläpitoa ei ole vastuutettu kenellekään. Jos joltain jää näkemättä Peran pyydystämä kala tai ei saanut mahdollisuutta hyödyntää suojapahveja, niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anteeks, mutta mitä tää akkamainen käytös on?
Juuri tuota, että jätetään työporukasta yksi ulkopuolelle. Puhutaan pahaa selän takana. Sen mielipiteitä ei arvosteta palavereissa. Tilataan perjantaina porukalla pizzaa ruokatauolle, mutta yhdeltä ei edes kysytä, haluaako osallistua tilaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko WA-ryhmä työpuhelimissa vai henkkoht puhelimissa?
Muutamalla kai työpuhelimet, mutta osalla ei.
Ap
Kovin paljon sulla on tietoa ryhmästä jonka olemassa olosta vasta kuulit.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten tiedät ryhmän olleen pari vuotta käytössä vaikka sinua ei ole siihen kutsuttu.
Hah, totta!
Vierailija kirjoitti:
Puhun incognito, mutta olet työpaikallasi persona non grata.
Nimimerkki Vierailija on nimimerkin Vierailija tiimikaveri selvästi. TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA isolla.
Muutamalla kai työpuhelimet, mutta osalla ei.
Ap