Tytär osti kirppikseltä parkatakin jonka hihaan ommeltu keskaria näyttävän käden mallinen merkki. Joku opettaja,ei siis tytön oma oli
Välitunnilla mennyt sanomaan että merkki pitää poistaa. Tyttö oli vastannut että vi""ut otan! (kyllä,olen kasvattanut lastani mutta hän on 13vuotias)
Huoh.. ja tätä nyt sitten selvitellään :)
Kommentit (267)
Olisi sanonut, että täähän on suomen euroviisukappaleesta muutaman vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teiniltä kiellettiin New Yorkerista ostettu t-paita jossa rinnassa lukee "fuck you". Minä sitten puin oman "fuck you"paitani palaveriin :D Ope nieleskeli muttei sanout mitään. TÄYSIN ÄLYTÖNTÄ koulun puuttua siihen mitä nuori saa pukea!
Opettaja mietti, miksi tekee töitä white trash -koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teiniltä kiellettiin New Yorkerista ostettu t-paita jossa rinnassa lukee "fuck you". Minä sitten puin oman "fuck you"paitani palaveriin :D Ope nieleskeli muttei sanout mitään. TÄYSIN ÄLYTÖNTÄ koulun puuttua siihen mitä nuori saa pukea!
Ihan oikeastiko koulu puuttuu nykyään noihin?
Deadline Kennedys bändipaita 80-luvulta Too drunk to fuck. Paidan omistaja on nykyään alakoulun rehtori ja papin rouva 😆
Se oli DEAD Kennedys. Mulla oliaikoinaan yliopistossa graduseminaarissa nahkarotsissa nappi, jossa luki tuo sama "motto". Eivät tykänneet professorit ja assarit. Yrittivät estää mun opinnot, mutta eihän ne onnistuneet. Tutkijahan musta lopulta tuli 🤣
Auts... autocorrect 🤣
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni koulussa on yksi opettaja, joka keksii sääntöjä ja nalkuttaa niistä teineille. Vaikuttaa lievästi leipääntyneeltä omaan työhönsä. Tytär sai sitten jälki-istuntoa, kun pyysi nähdä missä kohtaa koulun säännöissä sanotaan, ettei saisi käyttää paitaa, josta vilkkuu napa. No, eihän sellaista sääntöä ole, mutta ei olisi saanut sanoa vastaan.
Se, että koulussa kielletään tytärtäsi paljastamasta itseään, tapahtuu siksi ettei tyttärellesi itselleen ole kotona opetettu käsitystä siitä, mikä on työpaikalle sopivaa pukeutumista. Koulu hoitaa tässä siis kodinkin kasvatustehtävää, ja kotona urpo vanhempi saa raivarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deadline Kennedys bändipaita 80-luvulta Too drunk to fuck. Paidan omistaja on nykyään alakoulun rehtori ja papin rouva 😆
Toivottavasti käyttää paitaa edelleen!
Minä näytän keskisormea kaikille pukeutumisnormeille. Pukeutuminen kuuluu yksilönvapauden piiriin. Se, mitä minulla on päälläni, ei loukkaa kenenkään oikeuksia.
Ihmisryhmiä vastaan kiihottavat viestit ja symbolit ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kai se opettaja näki, että on turhaa keskustella, kun näki mistä lapsi ottaa mallinsa. Onnea valitsemallanne tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eihän opettaja voi antaa yhdelle erivapauksia. Jos lapsesi saa pitää ko. merkkiä, kohta pitää sallia ties mitkä nimittelyt ja tappouhkaukset paidoissa."
Noniin. 🙄 Ääripäästä toiseen. Parastahan olisi koulupuvut, eikö?
Pitää jossain oppia mikä kuuluu asialliseen pukeutumiseen. Koulussa jos ei kotona.
Mieti, jos ministerin, lääkärin tai tuomarin työvaatteissa olisi keskarikuvia
Luennoin teinille, että ylenmääräiset korvalävistykset ja tatuoinnit eivät ole ok. Sitten tavattiin päivystyksessä lääkäri, jolla niitä olikin 😁 Teini loi minuun erittäin merkitsevän katseen. 🧐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DeadLINE Kennedys? Mikähän bändi tuo tuollainen mahtanee olla :D
Dead Kennedys on sen sijaan kyllä tuttu omiltakin lukioajoilta eikä tuon tekstinkään pitäisi loukata varsinaisesti ketään, ellei jonkun älyä. :D
Pikkuporvarit täällä kauhistelee. Kyllä Suomi on edelleen ahdasmielinen maa.
Minä en opettajana välitä siitä, mitä oppilailla on päällään. Jos tytölle huudellaan seksuaalissävytteisesti, niin en siihen puutu, asia ei kuulu minulle enkä minä ole niitä vaatteita nuorille valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on taas kesäkuumat ja sellaisia 12 vee likkoja ei kukaan kiellä kulkemasta ulkona shortseissa, joissa puoli persettä paljaana. Kohta niitä taas alkaa näkyä. Ei pitäisi sellaisia olla 12-vuotiaan likan jaloissa. Odottaa suosiolla sen 6 - 8 vuotta, ennenkuin rupeaa sellaisia jalkoihinsa laittamaan. Tuolla kuitenkin liikkuu kaiken näköistä hiihtäjää, jotka menevät ihan sekaisin, kun näkevät tuollaista. Sitten saadaan taas uutisista lukea.
Mene nyt ttuun läähättämästä niiden pikkutytsyjen perästä, sinä olet se ongelma jota yrität nyt sosiaalisoida.
Olen eri, mutta kyllä mua heteronaisena lähinnä säälittävät ja samalla raivostuttavat nämä mammat, jotka puolustavat lastensa oikeuksia olla vanhojen pervojen seksuaaliobjekteina.
Lapset itsehän eivät sitä tajua, mutta vanhempien pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti käyttää paitaa edelleen!
Ei valitettavasti taida käyttää, puolisonsa on erittäin konservatiivinen. Tuskin tietää rouvansa rennosta nuoruudesta 😇
Vierailija kirjoitti:
Minä en opettajana välitä siitä, mitä oppilailla on päällään. Jos tytölle huudellaan seksuaalissävytteisesti, niin en siihen puutu, asia ei kuulu minulle enkä minä ole niitä vaatteita nuorille valinnut.
Pukeutuminen on jokaisen oma asia, mutta seksuaalissävytteinen huutelu on häirintää, jota ei tarvitse sallia ja johon sinulla opettajana on velvollisuus puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on taas kesäkuumat ja sellaisia 12 vee likkoja ei kukaan kiellä kulkemasta ulkona shortseissa, joissa puoli persettä paljaana. Kohta niitä taas alkaa näkyä. Ei pitäisi sellaisia olla 12-vuotiaan likan jaloissa. Odottaa suosiolla sen 6 - 8 vuotta, ennenkuin rupeaa sellaisia jalkoihinsa laittamaan. Tuolla kuitenkin liikkuu kaiken näköistä hiihtäjää, jotka menevät ihan sekaisin, kun näkevät tuollaista. Sitten saadaan taas uutisista lukea.
Mene nyt ttuun läähättämästä niiden pikkutytsyjen perästä, sinä olet se ongelma jota yrität nyt sosiaalisoida.
Olen eri, mutta kyllä mua heteronaisena lähinnä säälittävät ja samalla raivostuttavat nämä mammat, jotka puolustavat lastensa oikeuksia olla vanhojen pervojen seksuaaliobjekteina.
Lapset itsehän eivät sitä tajua, mutta vanhempien pitäisi
Ehkä se vika on kuitenkin niissä vanhoissa pervoissa, jotka tekevät lapsista seksiobjekteja?
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän keskisormea kaikille pukeutumisnormeille. Pukeutuminen kuuluu yksilönvapauden piiriin. Se, mitä minulla on päälläni, ei loukkaa kenenkään oikeuksia.
Ihmisryhmiä vastaan kiihottavat viestit ja symbolit ovat asia erikseen.
Pukeutuminen kuuluu yksilönvapauden piiriin, mutta sillä ei saa rikkoa muiden oikeuksia. Julkisella paikalla et saa paljastaa liikaa itseäsi, se on rikos. Samoin ihmisryhmiä vastaan kiihottaminen. Ja koulu taas on yksityinen tila, jossa tilan ylläpitäjä voi vaatia riittävää ja asiallista pukeutumista. Kotonasi sitten saat pukeutua juuri kuten haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni koulussa on yksi opettaja, joka keksii sääntöjä ja nalkuttaa niistä teineille. Vaikuttaa lievästi leipääntyneeltä omaan työhönsä. Tytär sai sitten jälki-istuntoa, kun pyysi nähdä missä kohtaa koulun säännöissä sanotaan, ettei saisi käyttää paitaa, josta vilkkuu napa. No, eihän sellaista sääntöä ole, mutta ei olisi saanut sanoa vastaan.
Se, että koulussa kielletään tytärtäsi paljastamasta itseään, tapahtuu siksi ettei tyttärellesi itselleen ole kotona opetettu käsitystä siitä, mikä on työpaikalle sopivaa pukeutumista. Koulu hoitaa tässä siis kodinkin kasvatustehtävää, ja kotona urpo vanhempi saa raivarit.
Tämä! Ihmiset ei enää tajua mikä on hyvän tavan mukaista. Kaikki kuvittelevat voivansa vetää jotain omaa mielenosoitusta koulussa. Ja tyhmät vanhemmat samalla tasolla varhaisteinien kanssa. Säälittää tämän päivän nuoriso kun vanhemmat ei osaa olla vanhempia vaan jotain kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Perusopetuslain mukaan oppilaan on käyttäydyttävä asiallisesti ja muita kunnioittaen.
Koulussa voidaan näin ollen lakiin perustuen kieltää paitsi keskisormen näyttäminen, myös sitä esittävään vaatteeseen pukeutuminen. Samoin voidaan kieltää kiroilu ja seksuaaliset eleet sekä livenä että vaatteissa. Sopimattomana voidaan pitää myös alkoholimainoksia ja kannabiksen lehtiä.
Kukaan normaali vanhempi ei anna 13v lapsen pukeutua varsinkaan kouluun asiattomasti. Kuka laittaa moisia päälleen töihin? Koulu on työpaikka, jossa opetellaan yhteiskunnan normeja.
Vanhempi, joka menee koulupalaveriin keskaripaidassa, aiheuttaa opettajissa sääliä ja myötähäpeää. Siinä kyllä selviää, miksi lapsi on sellainen kuin on.
T. Yläkoulun opettaja
Yritäpä kieltää, ja jos asiasta tulee riita, niin yritäpä voittaa.
- juristi
Ommeltua merkkiä on vaikea irrottaa. Ehkä siihen voisi kiinnittää päälle jotain muuta esim hakaneulalla. Tai jotain.
Et löydä myöskään syyttäjää, jota kiinnostaisi nostaa syyte oppilasta vastaan. Joten se merkki pysyisi hihassa.