Tytär osti kirppikseltä parkatakin jonka hihaan ommeltu keskaria näyttävän käden mallinen merkki. Joku opettaja,ei siis tytön oma oli
Välitunnilla mennyt sanomaan että merkki pitää poistaa. Tyttö oli vastannut että vi""ut otan! (kyllä,olen kasvattanut lastani mutta hän on 13vuotias)
Huoh.. ja tätä nyt sitten selvitellään :)
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni koulussa on yksi opettaja, joka keksii sääntöjä ja nalkuttaa niistä teineille. Vaikuttaa lievästi leipääntyneeltä omaan työhönsä. Tytär sai sitten jälki-istuntoa, kun pyysi nähdä missä kohtaa koulun säännöissä sanotaan, ettei saisi käyttää paitaa, josta vilkkuu napa. No, eihän sellaista sääntöä ole, mutta ei olisi saanut sanoa vastaan.
Minusta on hienoa, jos teini osaa puolustaa itseään (asiallisesti) kohdatessaan epäreilua kohtelua. Ei aikuisetkaan saa kohdella teinejä ihan mielivaltaisesti, vaikka teinit osaa ärsyttäviä ollakin.
Jos sen ottaa pois. Niitä on nätimpiäkin merkkejä, silittämällä saa kiinni.
Kylläpä nyt on kukkahatut tiukalla, mä en tiedä mitä ongelmaa te yritätte ratkaista tukahduttamalla lapsen itseilmaisun, mut te ette tuu onnistuun, sit taas ihmettelette kun pahoinvointi lisääntyy kun ei tää maaginen ajattelu ollutkaan hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla onnellinen, jos lapsesi koulussa puututaan tuollaiseen. Siellä ei vielä ole oikeita ongelmia.
Tai sitten siellä juurikin on niitä oikeita ongelmia, mutta silmät halutaan sulkea niiltä ja mieluummin puututaan kaikkeen tuollaiseen epäolennaiseen.
Kuka määrittää sen mikä on nättiä? Fakta on se että lain edessä opettaja tekee virkavirheen ja oikea paikka on AVI
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tyttären reaktiota. Puolusta tytärtäsi. Hyökkäämiseen voi vastata hyökkäämällä.
No ei kannata. Ihan hyvä, jos osaa käyttäytyä ja kunnioittaa muita ihmisiä. Vaikka tuntuis, ettei nämä kunnioita itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tyttären reaktiota. Puolusta tytärtäsi. Hyökkäämiseen voi vastata hyökkäämällä.
No ei kannata. Ihan hyvä, jos osaa käyttäytyä ja kunnioittaa muita ihmisiä. Vaikka tuntuis, ettei nämä kunnioita itseä.
Alistuminen ei ole kunnioitusta, kuulostat siltä että sekotat ne tahalteen koska et ansaitse kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten kulttuuriin kuuluu itsensä vähättely ja alistuminen. Se ei ole tervettä ja siitä voi jo pikkuhiljaa yrittää päästä irti ja puolustaa itseä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, enemmän kuria kakaroille.
Kuri ilman perusteluja on haitaksi auktoriteetin uskottavuudelle, sä möliset liian helposti liian vähästä , se ei ole kuria eikä kunniaa vaan kiusaava kusiaivo joka kuuluukin pistää matalaks.
Opettele itse olemaan auktoriteetti oikein.
Kohta on taas kesäkuumat ja sellaisia 12 vee likkoja ei kukaan kiellä kulkemasta ulkona shortseissa, joissa puoli persettä paljaana. Kohta niitä taas alkaa näkyä. Ei pitäisi sellaisia olla 12-vuotiaan likan jaloissa. Odottaa suosiolla sen 6 - 8 vuotta, ennenkuin rupeaa sellaisia jalkoihinsa laittamaan. Tuolla kuitenkin liikkuu kaiken näköistä hiihtäjää, jotka menevät ihan sekaisin, kun näkevät tuollaista. Sitten saadaan taas uutisista lukea.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on taas kesäkuumat ja sellaisia 12 vee likkoja ei kukaan kiellä kulkemasta ulkona shortseissa, joissa puoli persettä paljaana. Kohta niitä taas alkaa näkyä. Ei pitäisi sellaisia olla 12-vuotiaan likan jaloissa. Odottaa suosiolla sen 6 - 8 vuotta, ennenkuin rupeaa sellaisia jalkoihinsa laittamaan. Tuolla kuitenkin liikkuu kaiken näköistä hiihtäjää, jotka menevät ihan sekaisin, kun näkevät tuollaista. Sitten saadaan taas uutisista lukea.
Mene nyt ttuun läähättämästä niiden pikkutytsyjen perästä, sinä olet se ongelma jota yrität nyt sosiaalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teiniltä kiellettiin New Yorkerista ostettu t-paita jossa rinnassa lukee "fuck you". Minä sitten puin oman "fuck you"paitani palaveriin :D Ope nieleskeli muttei sanout mitään. TÄYSIN ÄLYTÖNTÄ koulun puuttua siihen mitä nuori saa pukea!
Ihan oikeastiko koulu puuttuu nykyään noihin?
Deadline Kennedys bändipaita 80-luvulta Too drunk to fuck. Paidan omistaja on nykyään alakoulun rehtori ja papin rouva 😆
Mitä tyttäresi asenne on, kun käyttää takkia, jossa on tämä kangasmerkki ?
Mitä kohtaan hän osoittaa mieltä ?
Esikoinen kävi etelässä ja oli ostanut näitä järkyttäviä teepaitoja, joissa pannaan.
Mä kielsin häntä laittamasta päälle kouluun. Koulussa opiskellaan eikä näytetä hölmöjä kuvia. Etenkin kun ei vielä panna.
Tytärkö siis meni open eteen ja osoitteli hihamerkkiä tälle opelle?? Jos ei, niin en kyllä ymmärrä, järkyttävää nipotusta. Tosin tiedän omienkin lasteni koulusta tämän tyylisen opettajan. Välillä kun olen kuunnellut nuorten juttuja, niin olen miettinyt, että pitäisikö tästä opettajasta jo tehdä ilmoitus rehtorille. Silmätikuksi ottamista, raivareita, koko luokan tyhmiksi haukkumista. Mieheni olikin sitten luokanopettajalle vanhempainvartissa avautunut ja sieltä oli tullut heti ohjeistusta, että jos tällaista vielä tapahtui, niin täytyy olla kouluun yhteydessä. Vaikutti siltä, että kyseinen ope oli jo heillä tiedossa, kun ei pelkällä olan kohautuksella kuitattu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teiniltä kiellettiin New Yorkerista ostettu t-paita jossa rinnassa lukee "fuck you". Minä sitten puin oman "fuck you"paitani palaveriin :D Ope nieleskeli muttei sanout mitään. TÄYSIN ÄLYTÖNTÄ koulun puuttua siihen mitä nuori saa pukea!
Ope taisi tarkemmin katsottuaan nähdä paitanne pienen präntin: "Olen idiootti." ja katsoi parhaaksi vaieta.
Ei selkeestikään oo oikeita ongelmia koulussa. Ysärillä mun Mansonin paidas luki seläs "I'm the god of fuck", eikä siitä kukaan nikotellut yhtään. Enemmän opettajat valittivat Mayhemin mysteriis dom sathanas paidasta, koska ristit väärinpäin ja niitä ahdisti.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt on kukkahatut tiukalla, mä en tiedä mitä ongelmaa te yritätte ratkaista tukahduttamalla lapsen itseilmaisun, mut te ette tuu onnistuun, sit taas ihmettelette kun pahoinvointi lisääntyy kun ei tää maaginen ajattelu ollutkaan hyvä idea.
Ei ole kyse tukahduttamishalusta, vaan itse pyrin opettamaan lapsilleni, että mielipiteensä voi ja pitää ilmaista, mutta kohteliaasti. Kiroilu ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Pitää oppia ilmaisemaan itseään niin, että ei hävetä koskaan. Ja se taas, et pärskäyttelee ja äksyilee menemään ja huutaa ettei häpeä, on tosi wt, jota ainakin minä myötähäpeän.
Perusopetuslain mukaan oppilaan on käyttäydyttävä asiallisesti ja muita kunnioittaen.
Koulussa voidaan näin ollen lakiin perustuen kieltää paitsi keskisormen näyttäminen, myös sitä esittävään vaatteeseen pukeutuminen. Samoin voidaan kieltää kiroilu ja seksuaaliset eleet sekä livenä että vaatteissa. Sopimattomana voidaan pitää myös alkoholimainoksia ja kannabiksen lehtiä.
Kukaan normaali vanhempi ei anna 13v lapsen pukeutua varsinkaan kouluun asiattomasti. Kuka laittaa moisia päälleen töihin? Koulu on työpaikka, jossa opetellaan yhteiskunnan normeja.
Vanhempi, joka menee koulupalaveriin keskaripaidassa, aiheuttaa opettajissa sääliä ja myötähäpeää. Siinä kyllä selviää, miksi lapsi on sellainen kuin on.
T. Yläkoulun opettaja
Okei, miksi kerroit meille tuon?
Just teidänlaisten takia mä lähin opetusalalta hippulat vinkuen. Ei enää nöyryyttä eikä käytöstapoja, edes huoltajilla, mutta oikeuksia jaksetaan kyllä vaatia. Huoh.