Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär osti kirppikseltä parkatakin jonka hihaan ommeltu keskaria näyttävän käden mallinen merkki. Joku opettaja,ei siis tytön oma oli

Vierailija
13.04.2024 |

Välitunnilla mennyt sanomaan että merkki pitää  poistaa. Tyttö oli vastannut että vi""ut otan! (kyllä,olen kasvattanut lastani mutta hän on 13vuotias)

Huoh.. ja tätä nyt sitten selvitellään :)

Kommentit (267)

Vierailija
101/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä  teiniltä kiellettiin New Yorkerista ostettu t-paita jossa rinnassa lukee "fuck you". Minä sitten puin oman "fuck you"paitani palaveriin :D Ope nieleskeli muttei sanout mitään. TÄYSIN ÄLYTÖNTÄ koulun puuttua siihen mitä nuori saa pukea!

Ihan oikeastiko koulu puuttuu nykyään noihin? 

Deadline Kennedys bändipaita 80-luvulta Too drunk to fuck. Paidan omistaja on nykyään alakoulun rehtori ja papin rouva 😆

Se oli DEAD Kennedys. Mulla oliaikoinaan yliopistossa graduseminaarissa nahkarotsissa nappi, jossa luki tuo sama "motto". Eivät tykänneet professorit ja assarit. Yrittivät estää mun opinnot, mutta eihän ne onnistuneet. Tutkijahan musta lopulta tuli 🤣

Ei opintoja tai opiskeluoikeutta voi estää minkään napin perusteella, ja yrityskin on tuhoon tuomittu, että nyt taisit pistää vähän lapinlisää tai kuvittelit omiasi. Gradusemmavaiheessa vielä joku estämisyritys lapsellisen punknapin takia? En usko.

Vierailija
102/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No niin, juristi! Saat varmasti rutosti hyvää mainetta kun käyt muutaman oikeusasteen verran testaamassa pikkupiltin oikeutta keskisormipaitaan. Ehkä Suomen turhin oikeudenkäynti."

Se olisi hallinto-oikeusasia, joten ei niitä oikeusasteita edes ole kuin kaksi, ja hieman epäilen ettei ihan korkeimpaan hallinto-oikeuteen astikaan mentäisi.

Ehkä asian voisi vielä täsmentää siinä samassa laissa, jota eduskunta nyt sorvaa, koska kouluissa ei päästä yksimielisyyteen siitäkään, onko laillista kieltää kännykät oppitunnilla.

Eli opettajille sen verran oikeuksia, ettei tarvitse hallinto-oikeutta turhaan rasittaa.

Tai ehkä ne opettajat eivät tarvitse sellaisia oikeuksia, jotka eivät liity opettamiseen millään tavalla? Kuten oikeus määräillä oppilaiden pukeutumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti tässä ketjussa näkyy, miten vaikeaa työtä opettajat tekevät. Vanhemmat käyttäytyvät kuin kakarat, eivätkä kasvata lapsiaan. Opettajat tekevät parhaansa, että huonommistakin kodeista tulevilla olisi mahdollisuus päästä hyviin työpaikkoihin, eli ymmärtävät asiallisen pukeutumisen merkityksen, ja vanhemmat tekevät parhaansa pitääkseen lapsensa omalla tasollaan. 

Keskiluokkaisten fiksujen perheiden lapset sitten pyörittelevät silmiään, ja äänestävät aikanaan kokoomusta, kun eivät osaa edes sääliä ihmisiä, jotka valitsevat omat polkunsa noin. 

Vierailija
104/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInkä kalabaliikin saiskaan aikaan jos lapsi innostuisi kuuntelemaan nazzzzzzzi-ideologialla ja estetiikalla flirttailevia Bläkkis bändejä ja väsäis sitten itelleen farkkuliivin kouluun 😆

Goatmoon, Gestapo 666, Black Magick SS, Der Stürmer, Aryan Terrorism, Clandestine Blaze, Infernal SS jne.

Tuossahan tehtäisiin sitten sitä rajanvetoa, että mitkä tekstit tai symbolit tulkitaan kansanryhmää vastaan kiihottaviksi.

Vierailija
105/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista WT-jengiä täälläkin liikkuu :D

Minusta täysin asiallista että kouluun kuten töihin tulee pukeutua asiallisen neutraalisti. Olen varma ettei oman työnantajani (globaali korporaatio) suoraan kiellä pukeutumasta keskari ja F* you -logoisiin vaatteisiin mutta ei sitä kyllä hyvälläkään katsota. 

Vierailija
106/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kyllä kertoo paljon suomalaisista tänä päivänä ja siitä, miksi tämä maa on niin sekaisin. Mulla ja mun lapsilla on pelkkiä oikeuksia, koululla ja opella ja muilla oppilailla on pelkkiä velvollisuuksia. Ja sitten huudellaan avia ja oikeutta apuun, jos joku sanoo että voisitko käyttäytyä.

Vierailija
107/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomaisesti tässä ketjussa näkyy, miten vaikeaa työtä opettajat tekevät. Vanhemmat käyttäytyvät kuin kakarat, eivätkä kasvata lapsiaan. Opettajat tekevät parhaansa, että huonommistakin kodeista tulevilla olisi mahdollisuus päästä hyviin työpaikkoihin, eli ymmärtävät asiallisen pukeutumisen merkityksen, ja vanhemmat tekevät parhaansa pitääkseen lapsensa omalla tasollaan. 

Keskiluokkaisten fiksujen perheiden lapset sitten pyörittelevät silmiään, ja äänestävät aikanaan kokoomusta, kun eivät osaa edes sääliä ihmisiä, jotka valitsevat omat polkunsa noin. 

Jos yrittää rajoittaa oppilaan yksilönvapautta, silloin ihan itse kyllä tekee työstä itselleen vaikeaa.

Vierailija
108/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uliuli, valehtelet saamistas vastauksista kun et tunnista auktoriteetin eroa alistamiseen vaikka sitä on hierottu 6 sivua sun naamaan.

Semmonen kasvattaja siellä, opettaja sinä et ole, esität vain.

Vierailija
109/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No niin, juristi! Saat varmasti rutosti hyvää mainetta kun käyt muutaman oikeusasteen verran testaamassa pikkupiltin oikeutta keskisormipaitaan. Ehkä Suomen turhin oikeudenkäynti."

Se olisi hallinto-oikeusasia, joten ei niitä oikeusasteita edes ole kuin kaksi, ja hieman epäilen ettei ihan korkeimpaan hallinto-oikeuteen astikaan mentäisi.

Ehkä asian voisi vielä täsmentää siinä samassa laissa, jota eduskunta nyt sorvaa, koska kouluissa ei päästä yksimielisyyteen siitäkään, onko laillista kieltää kännykät oppitunnilla.

Eli opettajille sen verran oikeuksia, ettei tarvitse hallinto-oikeutta turhaan rasittaa.

Tai ehkä ne opettajat eivät tarvitse sellaisia oikeuksia, jotka eivät liity opettamiseen millään tavalla? Kuten oikeus määräillä oppilaiden pukeutumisesta.

No sitten ei opettaja varmaankaan tarvitse myöskään oikeuksia puuttua kiusaamiseen välitunnilla, koska se ei opettamiseen liity.

Vierailija
110/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju kyllä kertoo paljon suomalaisista tänä päivänä ja siitä, miksi tämä maa on niin sekaisin. Mulla ja mun lapsilla on pelkkiä oikeuksia, koululla ja opella ja muilla oppilailla on pelkkiä velvollisuuksia. Ja sitten huudellaan avia ja oikeutta apuun, jos joku sanoo että voisitko käyttäytyä.

Voi sanoa, että voisitko käyttäytyä. Minä sanoisin siihen, että käyttäydyn aina kohteliaasti, ja päätän itse siitä, millaisia hihamerkkejä käytän.

Vierailija
111/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit haluaa ärsyttää aikuisia tai kapinoida vallitsevia ajatuksia ja aatteita vastaan. Onpahan taas valtava yllätys. Pitäiskö ihan tutkimus tehdä onko näin aikaisemmin käynyt?

Vierailija
112/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole enää se juristi, sen verran hatara argumentaatiosi on. Koska opettajahan ei koululaisten pukeutumisesta päätä, vaan koulu. Opettaja vain valvoo asiaa.

Vierailija
113/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapakasvatukseen kuuluu mielestäni suvaitsevaisuuden opettaminen. Kuten se, että jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa.

Vierailija
114/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistakaa heti jos merkkiä ei löydy voitte tussilla rääpystellä hihoihin ja selkään vittuhaiseehyvälle.

Vierailija
115/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No sitten ei opettaja varmaankaan tarvitse myöskään oikeuksia puuttua kiusaamiseen välitunnilla, koska se ei opettamiseen liity."

Ttu sä olet tyhmä.

Kaikella ansaitsemallas kunnioituksella, sä olet niin tyhmä että se aiheutti syövän mun sieluun.

Vierailija
116/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No sitten ei opettaja varmaankaan tarvitse myöskään oikeuksia puuttua kiusaamiseen välitunnilla, koska se ei opettamiseen liity."

Ttu sä olet tyhmä.

Kaikella ansaitsemallas kunnioituksella, sä olet niin tyhmä että se aiheutti syövän mun sieluun.

En kutsu sinua tyhmäksi. Mutta sanon vain, että olet kyllä harvinaisen huono argumentoimaan.

Vierailija
117/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voida kieltää. 

Samoin ei voida kieltää hylkäävän arvosanan antamista sinun lapsellesi. 

Pukeutumisesta ei saa arvosanaa. 

Vierailija
118/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajalla pitää olla oikeus leikata oppilaiden epäsiistit hiukset ja putsata korvat. Jos vaikka poikaoppilaalla on tukka kasvanut korvien yli. Tyttöjen meikit voisi opettaja tarvittaessa pestä pois. Tuollainen viettelevä ehostus ei kuitenkaan kuulu kouluun.

Joku roti on oltava!

Vierailija
119/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapakasvatukseen kuuluu mielestäni suvaitsevaisuuden opettaminen. Kuten se, että jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa.

Suvaitsevaisuus on hieno asia, mutta jos nuorelle sallitaan kaikenlainen toiminta suvaitsevaisuuden varjolla, voi tulla sitten joskus kovana iskuna, että työelämässä ei enää suvaitakaan.

Vierailija
120/267 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä, punk will never die!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän