Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan oikeasti oppinut kielen Duolingon avulla?

Vierailija
13.04.2024 |

Edes sellaiselle keskitasolle? Tuntuu että se on kielestä riippumatta niin helppo että pystyy etenemään oppimatta mitään. 

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod. Täys kusetusäppi.

Vierailija
2/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari viikkoa sitten alkanut opettelemaan espanjaa sillä. Kivalta vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaan tykkää kun on söpösti suunniteltu ja saa pisteitä. Lelu se on!

Vierailija
4/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sen verran lapsi on oppinut, että lukioon mennessä opettaja kehui, ja suositteli, että espanjan kielessä suoraan hyppää ryhmään, jossa muut oli aloittanut espanjan lukemisen yläasteella. Opettaja sanoi, että silti osaa lukion ekan vuoden asiat jo valmiiksi.

Vierailija
5/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Ei siellä ole suomennoksia

Vierailija
6/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankulua, mutta sillä on hyvä muistuttaa mieleen unohtunutta kieltä.

Vierailija
7/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Valehtelijoita riittää! Katso:

Vierailija
8/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pärjään ihan mukavasti paikallisten kanssa. 3 kk vuodesta kielikylvyssä kohdemaassa ja 9 kk duolingoillen.

Vierailija
9/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clozemaster on toinen samankaltainen mutta yksinkertaisempi.

Vierailija
10/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu itsestä paljon.

Jos pelaat helpoimman kautta, et varmasti opi. Jos taas pelaat sen takia, että oikeasti haluat oppia, opit paljon.

Eli listaa sanat, joita et osaa ja opettele huolella. Tee kaikki oheistehtävät ja pelaa 2x päivässä. Käännä ajatus kielestä arkielämään ja käytä opittuja sanoja/lauseita mielessäsi tai ääneen aina, kun kohtaat asian. Tyyliin, "tämä on minun sohvani", "pankki sijaitsee kaupan takana" tai mitä nyt ikinä Duolingo on sinulle jo opettanutkin.

Voit myös miettiä lauseet mielessä eri aikamuotoina. Sanat yksikköinä, monikkoina jne. ja haastaa itseäsi.

Varmasti ei kieltä opi kunnolla, jos kuvittelee, että vartin pelaaminen kusettamalla jotenkin antaa kielitaidon. Sama kuin laittaisi oppikirjan tyynyn alle ja kuvittelisi osaavansa vuoden päästä kielen tuosta vaan.

Vierailija
11/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi lähti vaihtoon maahan, jonka kieltä ei osannut, niin se veti viisi kuukautta duolingoa ennen vaihtoa. Auttoi kuulema paljon alkuun.

Vierailija
12/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sen verran lapsi on oppinut, että lukioon mennessä opettaja kehui, ja suositteli, että espanjan kielessä suoraan hyppää ryhmään, jossa muut oli aloittanut espanjan lukemisen yläasteella. Opettaja sanoi, että silti osaa lukion ekan vuoden asiat jo valmiiksi.

Meillä sama, mutta toisessa kielessä.

Itse treenasin pari kieltä läpi, jotka muuten jo unohtuneet. Kummasti parani kielitaito.

Vierailija
13/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä varmaan turistitason kielitaidon saavuttaa jos käyttää pelkästään Duolingoa. Paremman kielitaidon saavuttaa, jos opiskelee esim. kansalaisopiston kurssilla, ja käyttää Duolingoa oheisharjoitteluun.

Mielestäni kyseisen sovelluksen heikkouksia ovat se, että kielioppia on vähän, ja sanojen ja lauseiden toistoa jopa lapsellisen paljon.

Vierailija
14/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä keitä nämä Duolingon dissajat on koska keneltä se on pois että ajankulukseen vaikka vessassa istuessaan pelaa läpi yhden muutaman minuutin setin ja saa päivätavoitteen täyteen?

Ihan vahingossa siinä jää tyhmemmällekin kielioppia ja sanastoa muistiin.

Tämä ei mitenkään ole pois muusta oppimisesta, muusta tekemisestä, muusta ajankulusta. Mutta ei, duolingo on paha ja sillä hyvä.

Ihan saman ajan voi käyttää mihin tahansa muuhun peliin jossa edetään taso tasolta - AJANKULUKSI.

t. Duolingolla jo nyt sellaisen kielitaidon saanut että pärjää kohdemaassa (kauppa, aspa, matkustaminen liikennevälineissä, tv-ohjelman seuraaminen)

Vierailija
15/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastuksena opetellut siellä yhtä kieltä, jota en aiemmin osannut sanaakaan, en siis tyyliin puheesta edes aiemmin erottanut, missä yksi sana loppuu ja toinen alkaa. Nyt parin vuoden jälkeen kun kuulen kyseistä kieltä, niin yleensä ymmärrän mistä aiheesta puhutaan ja saan yksittäisiä sanoja ja lauseita sieltä täältä kiinni. Jos haluaisin keskitason taidot pitäisi mennä jonnekin kurssille. Mutta on Duolingosta ollut hyötyä kyllä.

Sama kokemus. Otin ummikkona yhden kielen ja nyt jo osaisin tilata ravintolassa, kysyä ohjeita, ymmärrän valtavasti sanoja ja pystyn lukemaan tuota kieltä vaikka kirjasta, koska ymmärrän lausunnan, vaikka sisältöä en ymmärtäisikään. Koko ajan kieli vahvistuu. Todella hauskaa!

Vierailija
16/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä sellaisen turistikielen oppii, että pärjää esim. ravintoloissa ja kaupoissa paikallisella kielellä. Ei kai kielen opettelussa mitenkään ratkaisevaa ole se mitä kautta sitä kieltä aivoihinsa syöttää. Lapsetkkn oppii nykyään englantia pelaamalla ja katsomalla you tubea. Alkuun päästyä sitä kieltä pitää vaan käyttää, että se kehittyy. Ilman kielen käyttöä mistä tahansa opittu kieli jää rammaksi.

Vierailija
17/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Duolingoa käytetään kielen kertaamiseen. Toki tapahtumissa pääsee ihan puhumaan ja jos niitä poscasteja käyttää, saattaa oppiakin jotain. 

Vierailija
18/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opettelen Duolingolla tällä hetkellä muutamia kieliä. Aloitin muutamia kuukausia sitten, joten vaikea vielä sanoa, kuinka hyvin opin. Saksaa olen opiskellut jo lukiossa kauan sitten ja siinä olen nyt  duolingoillut pisimmälle eli kertaan ja opin uutta. Ainakin tällaisen ruostuneen taidon parantamiseen Duolingo tuntuu toimivan. 

Duolingon tueksi on pakko käyttää erillistä kielioppia, jotta ymmärtäisi asiat. On myös hyvä kirjoittaa muistiin esimerkkilauseita ja sanoja. 

Duolingolla asioita toistetaan hyvin moneen kertaan ja ohjelma osaa syöttää harjoiteltavaksi uudelleen juuri niitä kohtia, joissa on tehnyt aikaisemmin virheen. 

Duolingolla on pelillisiä ominaisuuksia, jotka saavat hieman kilpailemaan muiden osallistujien kanssa pistesaldosta. 

Tämä on ainakin hyödyllistä ajanvietettä ja mielen voimistelua. 

Vierailija
19/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Duolingoa käytetään kielen kertaamiseen. Toki tapahtumissa pääsee ihan puhumaan ja jos niitä poscasteja käyttää, saattaa oppiakin jotain. 

Sulla on näköjään ihan eri duolingo kuin mulla

Vierailija
20/85 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin sanavarasto karttuu. Opiskelin espanjaa kansalaisopistossa ja siinä sivussa Duolingossa, mistä on tarttunut  todella paljon uusia sanoja mieleen. Kaikki opiskelu ja aivojen käyttö on aina hyödyllistä, vaikka leikin ja pelien varjolla. Monia asioita opiskellaan ja tehdään nykyään pelillistämisen kautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan