Kaunis nainen, millaista erityiskohtelua saat ulkonäködi vuoksi
Kommentit (242)
Saan joskus baarissa ilmaisia drinkkejä miesten tarjoamina. En kyllä tiiä onko se pitemmän päälle hyvä asia.
Oma mieheni ja sukuni kohtelee kuin rumilusta, etten vaan ylpisty. Mies esim. vähättelee paljon, on välinpitämätön, mutta kuitenkin tosi mustasukkanen. Suku sitten pitää ihan ääliönä ja ihan ihmettelee kun olen niinkin pitkälle opinnoissa päässyt. Ja aina lapsena oli ne missikisoihin hokemiset. Vanhemmat naiset pitää vieläkin nuorena tyttönä ja aliarvioi, miehet tuijottaa... No, tosi paljon hyötyä on ollut, not. Olen oikeasti kiltti, mutta minua pidetään jotenkin ylpeenä akkana, mitä en ole. Jotkut ovat ihmetellen sanoneet, että enpä luullut, että olisit noin kiva. Miksen ois, hyvänen aika?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:26"]Oma mieheni ja sukuni kohtelee kuin rumilusta, etten vaan ylpisty. Mies esim. vähättelee paljon, on välinpitämätön, mutta kuitenkin tosi mustasukkanen. Suku sitten pitää ihan ääliönä ja ihan ihmettelee kun olen niinkin pitkälle opinnoissa päässyt. Ja aina lapsena oli ne missikisoihin hokemiset. Vanhemmat naiset pitää vieläkin nuorena tyttönä ja aliarvioi, miehet tuijottaa... No, tosi paljon hyötyä on ollut, not. Olen oikeasti kiltti, mutta minua pidetään jotenkin ylpeenä akkana, mitä en ole. Jotkut ovat ihmetellen sanoneet, että enpä luullut, että olisit noin kiva. Miksen ois, hyvänen aika?
[/quote] Tää on kyllä totta! Etenkin naiset tuntuu inhoavan kauniita naisia.
Se on harmi.
Ei kyllä ole aina kivaa. Jokaisessa suhteessa miehet ovat olleet mustasukkaisia, kun muut miehet toljottavat ja antavat kehuja. Joskus myös miesten omat kaverit ovat alkaneet kännissä iskeä tms, mikä on niin perseestä koska itse en koskaan suhteissani ole ollut kiinnostunut muista, enkä ole käytökselläni kerjännyt mitään yllä mainittua. Viimeisimmässä suhteessani toiset miehet ovat ihmetelleet miehelleni että miten olen hänen kanssaan ja luuleeko hän etten vaihtaisi häntä samantien johonkin "parempaan". Ollessani sinkku, jotkut miehet olivat myös instagramin kautta selvittäneet facebookkini ja sitä kautta hankkineet numeroni. Sekin on siis pitänyt vaihtaa salaiseksi.
Positiivisia puolia ovat ehkä se, että aina asioidessa saa heti apua (miehiltä), ovia avataan ja huomioidaan pikkuasioissa. Parasta on se, että oma mies silloin tällöin kehuu maailman kauneimmaksi naiseksi, eikä koskaan yritä vähätellä minua tai huonontaa itsetuntoani (kuten aiemmin mustasukkaiset ovat tehneet). Tottakai se on kivaa, että oma mies on täysin tyytyväinen ulkonäkööni myös sisäisen olemuksen lisäksi!
Olen saanut kaikki työpaikat, joiden haastatteluissa olen käynyt. Baarissa tarjotaan, täydessä bussissa annetaan istumapaikka, saan tavaroita ja vaatteita joskus ilmaiseksi. Miehiltä saan paljon huomiota ja flirttiä. En tiedä johtuuko nämä kaikki pelkästään ulkonäöstä.
No vaikka mitä. Miehet tykkää. Ovia avataan/päästetään ohi esim. jonossa, suojatielle pysähdytään, lentokoneessa ja junassa on nostettu jopa pienet laukut puolestani ylös (kerran yksi ystävällinen herra kantoi Turun satamassa laukkuni junalaiturille asti). Baarissa tarjotaan juomaa. Työpaikalla jopa miehet muistavat onnitella syntymäpäivänä (kun täytin pyöreitä, miehet ostivat lahjoja :). Kaikenlaista. Tässä muutamia. Kahjoa, mutta hauskaa. Omalla ukolla välillä hermo kiristyy, kun muut miehet pommittaa.
Vaikka en superkaunis olekaan, saan silti aina silloin tällöin huomiota. Minulle availlaan ovia, varsinkin nuoret bussikuskit iskevät silmää, ja pari viikkoa sitten minua tultiin iskemään kadulla :D Joku mies juoksi siis perääni ja tuli juttelemaan. Joskus saan katseita.
Myös kehuja saan: esimerkiksi poikaystäväni ensimmäistä kertaa näyttäessään kaverilleen valokuvaa minusta, kaveri oli sanonut ettei poikaystävä varmasti ole saanut näin hyvännäköistä itselleen :D
Tuntemattomat/ei minulle sukua olevat henkilöt kehuvat minua, vaatteitani tms. hienoiksi ja kauniiksi. Kuten viestin nro 4 kirjoittajalla, myös minun sukuni väheksyy ulkonäköäni. Erityisesti äitini. Kun iloisena kerroin vanhojentanssieni jälkeen äidille, että poikaystävän äiti ja isotäti olivat kehuneet minua kauniiksi, vastauksena oli "Aijaa. Tarkoittivatko he mekkoa vai kampausta?"
Kiitos äiti. Itsetuntoni oli pitkään huono, nyt vähän vanhempana (17-->) se on parantunut, koska olen saanut muualta kehuja kun en aiemmin saanut.
Miesten holhoava käytös ja jatkuva tarve neuvoa, päteä ja huolehtia minusta on ainakin tuttua. Ja äsyttävää. Myös naisten automaattinen vihamielisyys.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:57"]
Vaikka en superkaunis olekaan, saan silti aina silloin tällöin huomiota. Minulle availlaan ovia, varsinkin nuoret bussikuskit iskevät silmää, ja pari viikkoa sitten minua tultiin iskemään kadulla :D Joku mies juoksi siis perääni ja tuli juttelemaan. Joskus saan katseita. Myös kehuja saan: esimerkiksi poikaystäväni ensimmäistä kertaa näyttäessään kaverilleen valokuvaa minusta, kaveri oli sanonut ettei poikaystävä varmasti ole saanut näin hyvännäköistä itselleen :D Tuntemattomat/ei minulle sukua olevat henkilöt kehuvat minua, vaatteitani tms. hienoiksi ja kauniiksi. Kuten viestin nro 4 kirjoittajalla, myös minun sukuni väheksyy ulkonäköäni. Erityisesti äitini. Kun iloisena kerroin vanhojentanssieni jälkeen äidille, että poikaystävän äiti ja isotäti olivat kehuneet minua kauniiksi, vastauksena oli "Aijaa. Tarkoittivatko he mekkoa vai kampausta?" Kiitos äiti. Itsetuntoni oli pitkään huono, nyt vähän vanhempana (17-->) se on parantunut, koska olen saanut muualta kehuja kun en aiemmin saanut.
[/quote]
Ja ulkomuoto ei takaa itsevarmuutta. Minä ainakin olen aina ollut tosi epävarma itsestäni sekä ujo. En tykkää, että miehet tuijottaa. Munkin miehelle on sanottu, mistä sinä tuommosen löysit. Ja mulle yks tuli tässä selittämään, että miten se sut sai, piti pitkään anella ja piiritellä. Ja sit minuun on ihastuttu monet kerrat, ja sekin on kiusallista, kun työpaikalla joku tuijottaa ja hymyilee hämillään kun häntä vilkasee. Ja olo on sillee, että eiiikä älä minuun ihastu. Tai ainakaan tule kyselemään poikaystävästä.
Mikäköhän siinä on, että naiset vihaavat kauniita naisia. Ei me miehet vihata komeita miehiä.
Naiset etsimällä etsivät virheitä minusta. Puhuvat selän takana. Miehet vähättelevät ja vittuilevat, jollen ole kiinnostunut heistä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:03"]Mikäköhän siinä on, että naiset vihaavat kauniita naisia. Ei me miehet vihata komeita miehiä.
[/quote]
Kateus?
Autokorjaamosta tulee kolminkertainen lasku kun pitävät tyhmänä kanana.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:26"]
Oma mieheni ja sukuni kohtelee kuin rumilusta, etten vaan ylpisty. Mies esim. vähättelee paljon, on välinpitämätön, mutta kuitenkin tosi mustasukkanen. Suku sitten pitää ihan ääliönä ja ihan ihmettelee kun olen niinkin pitkälle opinnoissa päässyt. Ja aina lapsena oli ne missikisoihin hokemiset. Vanhemmat naiset pitää vieläkin nuorena tyttönä ja aliarvioi, miehet tuijottaa... No, tosi paljon hyötyä on ollut, not. Olen oikeasti kiltti, mutta minua pidetään jotenkin ylpeenä akkana, mitä en ole. Jotkut ovat ihmetellen sanoneet, että enpä luullut, että olisit noin kiva. Miksen ois, hyvänen aika?
[/quote]
Ihan kuten minulla plus vielä että olen ujo, siitä ne ylpistelypuheet vaan lisääntyvät.
_ulkonäköä tai ei, usein moni asia selvinnee kun sitä avataan suunsa; se ei verkossa vielä toimi vaikka olisi kuinka aidon näköinen
_itseasiassa tuo pätee myös naistenkin kohdalla, vaikka vain muutaman sanan olisi vaihtanut!! tietenkin on niitä jotka tahallaan provosoivat hekemaan ns.kilpailijoita; silloin vain nopeasti tajuaa että tämä on leikkisä, ja pilaa mahdollisuuksiaan kovasti näyttämällä kovasti häiriköltä. mihin on hävinnyt luonnollisuus kun piilotellaan analogisen tai digiprofiilin takana?
_pitäisikö vaikka tv ssä yms. olla suodatin joka karsii sellaista ... nythän tv on jo pitkään lähettänyt sinunkin "touhut" livenä pilveen.
hami4
Suhtautuvatko vanhemmat naiset kauniisiin nuoriin naisiin negatiivisesti? Johtuuko heidän ilkeys siis kateudesta? Minkälaisia kokemuksia?
Kadulla ainakin monissa maissa huudellaan kuin lehmälle, miehet eivät ota vakavasti vaikka keskustelisin aiheesta jossa olen jo työni puolesta asiantuntija ja mies on tyyliin lukaissut siihen liittyvän wikipedia-artikkelin, jotkut naiset suhtautuvat varauksella tai päästelevät poikkipuolisia kohteliaisuuksia ja osa ihmisistä sukupuoleen katsomatta pitää minua jo tavatessa lumppuna.
On kai tässä joitain hyviäkin puolia. En vain itse ole kauhean kiinnostunut ulkonäköasioista ja koen sen ahdistavana että ihmiset vaikuttuvat yhtään kenenkään fyysisestä olemuksesta. Se tuntuu jotenkin absurdilta ja lisää ainakin tämän introvertin ulkopuolisuudentunnetta.
Ehkä joku joka todella nauttii huomiosta, oli se millaista tahansa, kokisi sen hienona asiana että miehet käyttäytyy ihastuneesti. Itse ahdistun sellaisesta "pihkaantumisesta", olen ehkä enemmän sellainen syvämietteinen romantikko.
Jotkut miehet myös käyttäytyvät pelottavasti. Minuun puretaan paljon patoutumia, etenkin jos mies kokee ansaitsevansa kauniin naisen mutta ne saamarin horot ei ole ymmärtäneet hyvän päälle. Torjun poikkeuksetta liian äkkiä suoritetut lähentymisyritykset ja saan kuulla olevani vaikka ja mitä.
Ehkä sen hyvän puolen keksin että vaikken ole hirveän kiinnostunut ulkonäköasioista siinä mielessä että tekisin vaikutuksen muihin, tykkään kuitenkin itseilmaisuna leikitellä tyyleillä. On mukavaa kun kokonaisuus miellyttää omaa silmää ja koen toteuttavani itseäni.
Mulle availlaan ovia, päästetään jonossa ohi, miesten käytös on holhoavaa, laukkuja/kasseja tarjoudutaan kantamaan tai nostamaan ja naiset suhtautuvat välillä aika vihamielisesti, vaikka en ole edes kaunis. :D Luulen tämän johtuvan ihan siitä, että suurimmalla osalla miehistä on vielä käytöstavat kohdillaan ja naiset pitävät toisiaan jotenkin kilpailijoina.
No, miehet suhtautuu holhoavasti, töissä joku aina tarjoutuu tekemään hommat mun puolesta ja vielä kehuu päälle. Vitun ärsyttävää, yleensä kieltäydyn avusta. Joskus bussikuski on päästänyt matkustamaan ilmaiseksi. Silloin tällöin tarjotaan drinkkejä.