Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toisilla on lapset joka viikonloppu yökylässä mummolassa?

Vierailija
12.04.2024 |

?

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon perheen lapset ovat 3 viikonloppua kuukaudessa mummolassa. Sisko ja hänen miehensä ovat pappeja, joten työviikonloppuina isovanhemmat hoitaa. Koska isovanhemmat tykkäävät olla mökillä, niin sitten nämä siskonlapsetkin ovat pääsääntöisesti viikonloput mummolan mökillä.

Mun mielestä ihan hyvä systeemi. Vanhempani rakastavat lapsenlapsiaan, lapsilla on hauskaa isovanhempien kanssa ja maanantaisin ja tiistaisin lapset saavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa koko päivät. Lisäksi loput arkipäivät viikosta sisko ja hänen miehensä voivat tehdä hieman lyhyempää päivää, kun noina työviikonloppuina valmistelevat seuraavia töitään niiden toimittamiensa hautajaisten, häitten, kasteiden ja jumalanpalvelusten lisäksi. Näin on lapsilla vain 3 päiväkotipäivää viikossa. 

Vierailija
82/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo toivoo ja lapsi myös. Kiva saada omaa aikaa niin jaksaa olla hyvä äiti.

Onneksi sinulla on mummo. Olisitko sitten huono äiti, jos et voisi olla viikonloppuja yksinäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ja mummo haluaa ja vanhemmat raaskii päästää. Kivahan se on, että lapsilla on muitakin läheisiä aikuisia kuin vanhemmat. 

Vierailija
84/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa mummo ja pappa ovat vasta viiskymppisiä ja lapset oikeasti ilahduttavat.

Niin nämä viisikymppiset käyvät töissä ja hoitavat vapaapäivinä lasten lapsiaan, melko kohtuutonta. 

Mutta jos ne haluaa? Melko kohtuutonta väittää että isovanhemmat ei voi haluta ja jaksaa olla lastenlastensa kanssa. Kaikki lapset ei edes ole mitään taaperoita tai muuten hankalia tapauksia.

85/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku hoidattaa omat lapsensa äidiltään ja isällään käytännössä.

Vierailija
86/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla on vanhemman velvollisuus ja isovanhemmalla on isovanhemman oikeus.

Mummon luona saattaa olla ikuinen henkinen ja fyysinen karkkipäivä. 

Vierailija
87/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kahden lapsenlapsen jonkin verran alle viisikymppinen isoäiti. Voin kertoa että lapsenlapset kyllä ilahduttavat mutta ei, en oikeasti jaksaisi enkä haluaisi lapsenlapsiani jatkuvasti meille viikonlopuiksi. Minun on kuitenkin pakko ottaa heidät koska lapseni perhe-elämä ja jaksaminen ei ole sellaista mikä tukisi heidän elämäänsä. Olemme puolison kanssa aivan poikki, arkena työt, viikonloppuna lapsenlapset mutta vaihtoehtoja ei ole. Lastenlasten on oikeasti parempi olla viikonloput luonamme kuin vanhempiensa luona, surullinen tosiasia. Totta kai lapsenlapset nykyään tahtovatkin aina tulla luoksemme, meillä on koti missä heidän kanssaan ollaan ja tehdään asioita. Vanhempiensa kanssa eivät viikolla montaa tuntia hereillä vietä ja sekin aika menee ohjelmia katsoen tai pelaten.

Vierailija
88/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti viikonloppuisin kiinni ja lapsi isovanhemmilla hoidossa useasti viikonloppuisin. 

Vierailija
89/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä viisikymppiset käyvät töissä ja hoitavat vapaapäivinä lasten lapsiaan, melko kohtuutonta. 

Mutta jos ne haluaa? Melko kohtuutonta väittää että isovanhemmat ei voi haluta ja jaksaa olla lastenlastensa kanssa. Kaikki lapset ei edes ole mitään taaperoita tai muuten hankalia tapauksia.

Ei yksikään isovanhempi jatkuvasti ja joka viikonloppu halua ottaa lapsenlapsia jos lapsenlapsen omassa perheessä kaikki on hyvin. Eikä kyllä yksikään perhe jossa asiat on hyvin halua myöskään antaa lapsiaan joka viikonloppu muualle. Sivusta seuranneena niin kyllä näissä perheissä on jonkin mielenterveys tai muu ongelma, joissa lapset halutaan koko ajan pois omasta kodistaan.

Vierailija
90/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se mummo haluaa tai lapsi tai molemmat. Miksi asia vaivaa sinua?

Ei ap sanonut että se vaivaa häntä. Hän vaan kysyi, ja keskustelupalstahan tämä on. Minä en kyllä todellakaan antaisi lapsiani joka viikonloppu mummolaan, enkä muuallekaan hoitoon. Enkä edes joka kuukausi! Haluan ihan itse viettää aikaa lasteni kanssa. Mummot ovat jo saaneet omat lapsensa hoitaa ja kasvattaa. Eivät voi omia toisten lapsia vaikka haluaisivat! Joskus voi käydä kylässä, ei mitenkään säännöllisesti. Koti on koti, ja lapsilla on oikeus olla ihan omien vanhempiensa kanssa, ja vanhemmilla lastensa kanssa.

Veikkaan että ihan aina ei ole kyse mummojen itsekkäästä halusta omia lastensa lapsia, vaan lasten vanhempien halusta saada omaa aikaa. 

Vierailija
91/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kahden lapsenlapsen jonkin verran alle viisikymppinen isoäiti. Voin kertoa että lapsenlapset kyllä ilahduttavat mutta ei, en oikeasti jaksaisi enkä haluaisi lapsenlapsiani jatkuvasti meille viikonlopuiksi. Minun on kuitenkin pakko ottaa heidät koska lapseni perhe-elämä ja jaksaminen ei ole sellaista mikä tukisi heidän elämäänsä. Olemme puolison kanssa aivan poikki, arkena työt, viikonloppuna lapsenlapset mutta vaihtoehtoja ei ole. Lastenlasten on oikeasti parempi olla viikonloput luonamme kuin vanhempiensa luona, surullinen tosiasia. Totta kai lapsenlapset nykyään tahtovatkin aina tulla luoksemme, meillä on koti missä heidän kanssaan ollaan ja tehdään asioita. Vanhempiensa kanssa eivät viikolla montaa tuntia hereillä vietä ja sekin aika menee ohjelmia katsoen tai pelaten.<

toisaalta te mahdollistatte vanhempien ongelmat ja lasten kannalta kestämättömän tilanteen jatkumisen. Ei vanhempien tarvitse ottaa vastuuta, kun hoidatte hommat heidän puolestaan. Lapsi tarvitsee vanhempiaan, vaikka isovanhemmat olisivat miten timanttisia.

Vierailija
92/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä jäi aikanaan kiinni siitä, ettei eron jälkeen exä vuoroviikonloppuina hoitanut lapsia ollenkaan, vei ne äidilleen hoitoon. Lapset siis olivat minulla joka toinen viikonloppu ja exän piti sitten huolehtia vastaavanlaisesti. Sitten eräs viikonloppu ex-anoppi soitti itkien, ettei hän enää jaksa. Lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja hoitaa vielä viikollakin iltaisin, sekä vei ruokaa lapsille. Tämä mun ex-vaimo oli ihan töissäoleva ihminen ja ei sitten ostanut ja tehnyt ruokia ollenkaan. Ihmettelinkin, kun lapset olivat aina nälkäisiä ja innoissaan lähtivät aina mukaani. Ulkoiltiin ja harrastettiin kaikkea lapsia kiinnostavia asioita. Koirani oli heille todella tärkeä. Heidän äitinsä ei yhtään välittänyt eläimistä saati koskaan ulkoiluttanut koiraa. Liiton aikanakin sai käsittämättömiä raivokohtauksia ja vaati todella paljon omaa aikaa äitysloman ja hoitovapaan aikana. Ei siivonnut, pyykännyt, vienyt lapsia leikkikentälle tai metsäkävelyille, saati että olsii käynyt ruokakaupassa tai tehnyt ruokia.Itse kävin koko ajan duunissa ja maksoin kaikki laskut, sekä hoidin koko huushollin. Itselläni tuli mitta täyteen pikkuhiljaa, käytännössä jouduin yksin pyörittämään kotiarkea ja se jatkuva henkinen väkivalta katkaisi sen kamelin selän itseltäni. Selvisi myös sekin, että oli käynyt vieraissa jatkuvasti ja eron jälkeen pyöritti useampaa tyyppiä viikonloppuisin ja arkisinkin. Tuostakin exä sai hirveät raivarit, kun asia tuli julki. Löysi sitten itselleen uuden aisankannattajan ja tekaisi väkisin yhden lapsen lisää naulatakseen äijän kiinni itselleen. Nyt ovat sitten eronneet, tämäkin vedätetty tyyppi taisi tulla hänkin järkiinsä.

Vierailija
93/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään isovanhempi jatkuvasti ja joka viikonloppu halua ottaa lapsenlapsia jos lapsenlapsen omassa perheessä kaikki on hyvin. Eikä kyllä yksikään perhe jossa asiat on hyvin halua myöskään antaa lapsiaan joka viikonloppu muualle. Sivusta seuranneena niin kyllä näissä perheissä on jonkin mielenterveys tai muu ongelma, joissa lapset halutaan koko ajan pois

Jep!

Vierailija
94/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raskaan työviikon jälkeen kaipaa vapaata. Aamulla lapset hoitoon ja illalla hoidosta. Viikolla ei omaa aikaa. Hyvä saada lapset joka viikonloppu mummolaan. Meillä joka toinen viikko toisessa, joka toinen viikko toisessa. Saa mummot joka toisen viikonlopun levätä. Kohtuullista minusta

Miksi hankit lapsia, jos et halua hoitaa heitä edes viikonloppuisin. Tämähän pitäisi olla perheensisäistä aikaa, eikä vanhempien keskinäistä "laatuaikaa bilettämiseen". Moni isovanhempi on myös itse töissä tänä päivänä. Mikä velvoite heillä on hoitaa sun lapsiasi, kun ovat jo sinut kasvattaneet aikuiseksi.

Vierailija
95/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa isovanhemmista on juuri eläkkeelle jääneitä terveitä ja aktiivisia ihmisiä jotka haluavat viettää aikaa perheidensä kanssa, kun siihen pystyvät. Toisille perheille sopii se että tavataan joskus ja jouluna ja toiset haluavat että ollaan aktiivisesti tekemisissä viikoittain.

Vierailija
96/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran naisen, joka piti joka toinen viikonloppu pe-su ja lopuksi joka viikonloppu lapsenlapsiaan, vaikka itsekin kävi töissä ja varmasti olisi ollut lepo tarpeen hänellekin. Ihmettelin tätä kovasti, ihmettelin myös miten joku raaskii antaa lapset lähes joka viikonloppu pois! Myöhemmin selvisi, että lasten vanhemmat narkkasivat ja kotiolot oli sen mukaiset. Sitten vasta ymmärsin, että mummi yritti auttaa näitä lapsenlapsiaan. Lopulta lapset otettiin huostaan.

Ei ole millään tavalla normaalia, että lapset ovat kaikki viikonloput hoidossa, jokin on silloin oikeasti vialla.

Vierailija
97/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toistaiseksi vain yksi lapsenlapsi. Ei tarvitse kuin puhelimessa kysyä: Tuutko mummolaan? Johon lapsi kiljuu riemusta : JOO! Usein pyydetään, kun on niin ihanaa olla hänen kanssaan. Vanhempansa eivät ryyppää, vaan nauttivat rauhallisesta ajasta keskenään, käyvät ehkä syömässä tai leffassa. Toinen pikkuinen tulossa. 

Vierailija
98/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei varmaan tykkää lapsistaan. 

Vierailija
99/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on yhä harvinaisempaa että isovanhemmat osallistuu lasten päivittäiseen arkeen. Onnekkaita ovat ne, joilla se vielä toteutuu ja kaikki ovat siihen tyytyväisiä. Aikoinaan oli jopa tavallista, että lapsi kasvoi isovanhempiensa kanssa kun vanhemmat/yh asui työn takia muualla. Lapset myös yleisesti vietiin koko kesälomaksi maalle mummolaan. Näistä tuskin on kukaan traumatisoitunut vaan lähinnä hyviä muistoja löytyy. Mitä eroa on sillä jos kyläilevät viikonloppuisin? 

Niin ja sitten paheksutaan kun boomerit eivä itse hoitaneet lapsiaan vaan isovanhemmat hoitivat lomat, viikonloput ym.  Koskaan ei ole hyvä!

Vierailija
100/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin kerran naisen, joka piti joka toinen viikonloppu pe-su ja lopuksi joka viikonloppu lapsenlapsiaan, vaikka itsekin kävi töissä ja varmasti olisi ollut lepo tarpeen hänellekin. Ihmettelin tätä kovasti, ihmettelin myös miten joku raaskii antaa lapset lähes joka viikonloppu pois! Myöhemmin selvisi, että lasten vanhemmat narkkasivat ja kotiolot oli sen mukaiset. Sitten vasta ymmärsin, että mummi yritti auttaa näitä lapsenlapsiaan. Lopulta lapset otettiin huostaan.

Ei ole millään tavalla normaalia, että lapset ovat kaikki viikonloput hoidossa, jokin on silloin oikeasti vialla.

Et noilta narkkiharhoiltas tajua että joillain on viikonloppuisin töitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan