Miksi toisilla on lapset joka viikonloppu yökylässä mummolassa?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Esim. kerran kuussa on hyvä lasten päästä kotoa tuulettumaan vaikka sinne mummolaan.
Jassoo ja sinäkö sen päätät?
Mumma tekee tosi hyvää hilla hyydekaakkua on mukulat aina todenneet
Naapurilla on lapsenlapsia ja nämä lapset haluaisi joka viikonloppu mummon ja papan luo, mutta ovat sanoneet jo välillä että nyt ei tulla. Yhdellä työkaverilla on yksi lapsi jolla on neljä lasta, nämä lapset saattaa olla viikollakin mummolassa, kun haluavat ja äidilleen se usko on tärkeämpi kuin omat lapset, on siis aikuisena tullut hihhuliksi
Heillä on peräsuolenlaskeuma.
Lisäksi he ovat niitä jännätyttöjä ja hauskoja sekä komeita jännämiehiä pelkän seksin ja nautiskelun perässä 🥺
Lapset ovat vain tiellä.
Niin.
Outo kysymys. Selvästi lapsettomalta. Nykyään lapsia on niin vähän että mummuilla voi olla vaikka vain yksi lapsenlapsi ja järjettömät määrät lelliteltävää tavaroina ja huomiona. Eläkeläisillä on aikaa. Jos lapsi itse haluaa mennä kun mummo pyytää mikäs siinä. Miksipä ei haluaisi mennä lellittäväksi.
Niin jos molemmat vanhemmat on töissä ja lapsia nähdään muutama tunti arki-iltoina, niin miksi ne sitten häädetään viikonlopuksi pois. Eikö niitä lapsia hankittu että voitaisiin olla perheenä yhdessä? Minä myös seurannut touhua naapurissa, aika usein niitä lapsia tuonne mummulaan työnnetään vaikka hekin ovat vielä työssäkäyviä isovanhempia. Myöntävät olevansa välillä aika väsyneitä mutta eivät jotenkin kehtaa kieltääkään, pelkäävät että välit menevät. Olen kyllä heille sanonut että jotain rajaa pitäisi kyllä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset valittaa että kotona on tylsää niin pääsevät mummolaan. Mummo hakee perjantaina päiväkodista ja vie sinne taas maanantaiaamuna.
Muistakaa sitten tukea ja hoitaa mummoa kun mummo tulee vanhaksi. Mummo on sen todellakin ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Niin jos molemmat vanhemmat on töissä ja lapsia nähdään muutama tunti arki-iltoina, niin miksi ne sitten häädetään viikonlopuksi pois. Eikö niitä lapsia hankittu että voitaisiin olla perheenä yhdessä? Minä myös seurannut touhua naapurissa, aika usein niitä lapsia tuonne mummulaan työnnetään vaikka hekin ovat vielä työssäkäyviä isovanhempia. Myöntävät olevansa välillä aika väsyneitä mutta eivät jotenkin kehtaa kieltääkään, pelkäävät että välit menevät. Olen kyllä heille sanonut että jotain rajaa pitäisi kyllä laittaa.
Tämähän se, varmasti myös näiden lasten vanhemmat sanoisi että mummo tykkää kun lapset ovat kylässä. No, liika on liikaa. Minusta monta viikonloppua kuukaudessa on likaa olla mummolassa. Kun lapset ovat päiväkodissa ja koulussa niin kyllä he tarvitsevat aikaa olla myös kotona. Lisäksi lasten kasvatus on vanhempien tehtävä ei mummojen. Mummot kun tuskin hoitavat lapsia kasvatuksellisesti kovin oikein vaan tekevät juuri niin kuin lapset haluavat. Se ei ole hyvää kasvatusta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mummu on jo yli 70 v. Joten vilkasta ekaluokkalaista viedään yökylään max. Kaksi kertaa vuodessa. Ei ikinä sanoisi, ettei jaksa, mutta olemme tämän ajatelleet näin vaikka välillä tuntuisi, että lapsi vapaa viikonloppu teksti itselle hyvää joskus satunnaisesti. Muita tukiverkkoja ei ole ja käymme mummulassa lähinnä päivä kylässä.
Juuripa näin. Moni isovanhempi ei myönnä ja sano ääneen väsymystään. Siksipä rajansa kaikessa, myös mummolassa yökyläilyssä.
Heillä on isovanhemmat jotka haluavat viettää aikaa lastenlasten kanssa. Näin ei ikävä kyllä kaikilla ole.
Meillä ainakin taapero menee mummolaan siksi, että saataisiin hänelle joskus pikkusisarus aikaiseksi. Kotona on kiinni kuin takiainen, niin aika vaikea siinä on saada miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, etenkin kun koittaa tulla harva se ilta viereenkin omasta huoneestaan milloin mistäkin syystä.
Joskus pitää parisuhdettakin hoitaa ja kyllä se seksielämäkin on tärkeä, etenkin jos on vielä lisää lapsiakin toiveissa.
Sitten kohta ollaan viemässä kahta pientä lasta mummolaan yökylään...
Vierailija kirjoitti:
Nykyään puhutaan julkisuudessa todella paljon siitä, miksi nykyään lapset ja nuoret voi niin huonosti. Tämä ketju selittää kyllä asiaa hyvin pitkälti. Normaali kiintymyssuhde lasten ja vanhempien väliltä puuttuu. Kiva että on läheiset isovanhemmat, mutta jos joku väittää että on ihan ok että lapset ovat vapaa-aikanaan yhtä paljon, tai jopa enemmän hoidossa kuin kotonaan oman perheensä kanssa, niin kyllä siinä yritetään pestä mustaa valkoiseksi.
Eiköhän nykyongelmat johdu siitä että tissiä saa aikuiseksi asti tai sitten ei ollenkaan. Mummola oli lapsena mansikka paratiisi mutta siellä myös tapasi muita kakaroita jotka olivat lomalla. Ikää tuli lisää joutui siellä myös hommiin. Siinä myös kehittyi suhde muihin sukulaisiin, niin kauan kuin mummo eli, käytiin enon kanssa tekemässä joka kevät mummolle polttopuut. Molemmat ovat edes menneitä sekä rakkaita ja ne muistot ovat korvaamattomia. Miten ne muistot olisi vanhemmilta pois, en tajua miten minun suhde mummoon olisi mitenkään vanhemmilta pois? Vanhemmat sai pienen tauon minusta ja mummoni sai nauttia lapsenlapsestaan. Ymmärrän jos jonkun mummo haisee röökille ja viinalle, mutta minun mummo oli yksi rakkaimpia ihmisiä maailmassa minulle.
Kohta on kaksi takiaista mummon kasvatettavana.
Säästyy rahaa kun ei tarvitse kotiin ostaa viikonlopuksi ruokaa lapsille.
Kivahan se on jos on mummola. Minun lapsilla ei ole ollut mummolaa kuin ihan pienenä. Sitten kaikki isovanhemmat kuolivat. Koska ei ollut koskaan aikaa olla kahdestaan miehen kanssa alkoi parisuhde voida huonosti. Minusta tuli totaali yh. Eli viekää vaan lapsia mummolaan jos sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se, varmasti myös näiden lasten vanhemmat sanoisi että mummo tykkää kun lapset ovat kylässä. No, liika on liikaa. Minusta monta viikonloppua kuukaudessa on likaa olla mummolassa. Kun lapset ovat päiväkodissa ja koulussa niin kyllä he tarvitsevat aikaa olla myös kotona. Lisäksi lasten kasvatus on vanhempien tehtävä ei mummoj
Harvemmin nähtyjä lapsenlapsia voi lellitellä kuinka paljon vaan, mutta jos mummo kuuluu lapsen arkeen, mummo joutuu myäs osaltaan kasvattamaan. Mummot myös osaavat kasvattaa, heillä on kyllä kokemusta. Ei se taito noin vain katoa mummouden myötä.
Moni isovanhempi on todella väsyneitä, koska lapsenlapset jatkuvasti hoidossa. Vaan eivät sitä ääneen sano.
Mutta hienoa, jos on pirteitä ja jaksavia isovanhempia.
Aika lapsi- ja perhevihamielistä tämä "lapset on liikaa mummolassa"-asenne. Kasvatusrauha kiitos
Ai on, meidän piireissä ei ole ihan noin usein yökyläilty mummolassa... Poikkeuksia aina löytyy, kysy heiltä?