Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toisilla on lapset joka viikonloppu yökylässä mummolassa?

Vierailija
12.04.2024 |

?

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mummo ja pappa ovat vasta viiskymppisiä ja lapset oikeasti ilahduttavat.

Vierailija
62/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni isovanhempi on todella väsyneitä, koska lapsenlapset jatkuvasti hoidossa. Vaan eivät sitä ääneen sano. 

Mutta hienoa, jos on pirteitä ja jaksavia isovanhempia.

Ei kaikki isovanhemmat ole huonokuntoisia tai iäkkäitä. Meilläkin ekaluokkalainen voisi olla isovanhempien oma lapsi ikänsä puolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lapset haluaa mummolaan. Tykkäävät puuhastella vaarin kanssa ulkona ja mummon kanssa sisällä. Meidän koti on kerrostalossa ja mummola on omakotitalo. Lapsilla on enemmän tilaa temuta ja touhuta. Vanhempani itse jäivät juuri eläkkeelle ja itse he haluavat lapset sinne. Olen sitä mieltä että lapset saavat heiltä valtavasti eväitä elämään. Vauvana en lapsia heidän vaivoiksi olisi laittanut kun olivat itsekin vielä työelämässä, taaperon kanssa asia olikin jo toinen. Asuvat kylläkin kohtuullisen ajomatkan päässä, että voidaan lapset kotiuttaakin nopeasti jos niin haluavat. 

Vierailija
64/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö palstalaiset itse muista, Kuinka mukavaa lapsena oli olla mummon ja papan luona? Isovanhemmuudessa on joku ihme taika, että isovanhemmat ovat usein kiinnostuneita lapsenlapsista ja heidän kanssaan vietettävästä ajasta huomattavasti enemmän kuin vanhemmat, jotka usein tuuppaavat lapsensa touhuamaan vapaa-ajalla keskenään. 

Vierailija
65/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku naisten keskustelu, "ei voi lapsia päästää sinne kun tuo mies haluaa sitten seksiä"? Mummolan idea on että lapset saa vanhemmista eroa ja aikaa isovanhempien kanssa. Joku nainen on pettynyt että joutuu viettämään miehensä kanssa aikaa? Oikeasti tuo on varmaan aloituksen syy ja taas vähemmän haluaa suhdetta naiseen.

Vierailija
66/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkasvatus on kyllä muuttunut. Vauvat nukutetaan viereen ja pidetään tissillä, mutta sitten vuoden ikäisen kuuluukin mennä arkipäiviksi päiväkotiin ja 3-vuotiaasta aloitetaan harrastukset kokopäivähoidon päälle. Viikonloput mummolassa ja vapaa-aika laitteilla. Mitä sille kiintymyssuhteelle on tapahtunut, mitä vielä muutama vuosi sitten pidettiin tosi tärkeänä? Riittääkö se vuosi?

Vierailija
67/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt ole kyse siitä, onko mummolassa käyminen Ok - totta kai on. Aloitus koskee sitä, miksi lapset ovat viikonloput lähes aina mummolassa.

Vierailija
68/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä viisikymppiset käyvät töissä ja hoitavat vapaapäivinä lasten lapsiaan, melko kohtuutonta. 

Vierailija
69/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Itse olen ollut tasan yhden yön poissa 3v lapseni luota, kun kävin häissä pitkän matkan päässä. Mutta itse en voi lasta mummille jättää koska äidilleni alkoholi on tärkeämpää kuin oma lapsenlapsi.

Vierailija
70/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö palstalaiset itse muista, Kuinka mukavaa lapsena oli olla mummon ja papan luona? Isovanhemmuudessa on joku ihme taika, että isovanhemmat ovat usein kiinnostuneita lapsenlapsista ja heidän kanssaan vietettävästä ajasta huomattavasti enemmän kuin vanhemmat, jotka usein tuuppaavat lapsensa touhuamaan vapaa-ajalla keskenään. 

Älä yleistä. Ei päde todellakaan meidän kohdalla. 

Vierailija
71/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaan työviikon jälkeen kaipaa vapaata. Aamulla lapset hoitoon ja illalla hoidosta. Viikolla ei omaa aikaa. Hyvä saada lapset joka viikonloppu mummolaan. Meillä joka toinen viikko toisessa, joka toinen viikko toisessa. Saa mummot joka toisen viikonlopun levätä. Kohtuullista minusta

Vierailija
72/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella menee taas puurot ja vellit sekaisin. On eri asia olla välillä mummolla kun joka viikko/joka toinen viikko. Ihmettelen oikeesti miten tämmöiset perheet ehtii nähdä lapsiaan kun jos käy töissä niin eipä siinä montaa tuntia oikeasti viikossa ehdi olla lasten kanssa - paitsi viikonloppuisin (arkityössä.) Tiedän muutamia joilla todella pienet lapset on joka ikinen loma jossain mummolassa, tiedän myös mummoja ja vaareja jotka kasvattaneet oman lapsensa, näiden lapset ja vielä kolmannen sukupolven. Aika rankkaa.

Vierailija
73/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä viisikymppiset käyvät töissä ja hoitavat vapaapäivinä lasten lapsiaan, melko kohtuutonta. 

Itsehän ne haluaa olla niiden lasten kanssa. 

Vierailija
74/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pukkaavat lapsensa isovanhemmille hoitoon joka viikonloppu, koska heistä lapset ovat rasittavia. Tällaiset vanhemmat eivät kestä tavallista arkea. Se on liian tylsää ja uuvuttavaa. Elämän pitää olla helppoa ja kivaa.

Vierailija
75/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Ei päde todellakaan meidän kohdalla. 

No en yleistä, mutta kyllä se on aika yleistä että kotona ollessa lapset puuhailevat keskenään. Vanhemmat sitten omiaan. 

Vierailija
76/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmat kokevat lapsensa niin usein rasittavina ja rasitteina? Oma lapsihan on ihana ja rakas ja hänen kanssaan on mukava viettää aikaa.

Vierailija
77/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin jos molemmat vanhemmat on töissä ja lapsia nähdään muutama tunti arki-iltoina, niin miksi ne sitten häädetään viikonlopuksi pois. Eikö niitä lapsia hankittu että voitaisiin olla perheenä yhdessä? Minä myös seurannut touhua naapurissa, aika usein niitä lapsia tuonne mummulaan työnnetään vaikka hekin ovat vielä työssäkäyviä isovanhempia. Myöntävät olevansa välillä aika väsyneitä mutta eivät jotenkin kehtaa kieltääkään, pelkäävät että välit menevät. Olen kyllä heille sanonut että jotain rajaa pitäisi kyllä laittaa.

Meillä vaihdetaan "läpsystä" vuoroa, kun auto on liikkeellä kokoajan. Välillä mä jatkan, kun puoliso lopettaa,  välillä toisin päin, välillä sitten palkallinen kuljettaja tuo auton/lähtee sillä. Ei näillä kuluilla ole varaa kokoajan pitää useampaa palkallista töissä. Koulupäivän ajan on yöstä tulevan helppo nukkua, mutta viikonloppuna jos jommankumman yövuoro, niin toinen lähtee maalle lasten kanssa, jos molemmat töissä,  hakee joku isovanhemmista lapset perjantaina ja tuo sunnuntaina. 

Vierailija
78/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla voi olla viikonloppuisin töitä, esim 3-vuorotyö sairaalassa tai tehtaassa.

Vierailija
79/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi ja äiti oli ollut yövuorossa, osasimme toimia kotona hiljaisesti. Se oli ihan selvä juttu. Kyllä hiljaisesti ei olemista voi vaatia lapsilta.  Isän kanssa lähdimme ulos ja kävimme päivävierailulla mummolassa  .

Vierailija
80/180 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kannattaa kasvattaa siten, että hänen kanssaan on hyvä olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi