Hesarissa tänään juttua metatöiden epätasaisesta jakautumisesta perheessä. Yksi isä huomannut jättäneensä ne kaikki lastensa äidille
Heittäkääpä teidän perheen prosentit. Miten monta prosenttia metatöistä on äidin osuus ja mikä isän/puolison osuus.
Meillä 70/30.
Kommentit (338)
Miehen kokonaisvastuu ja kokonaistyömäärä on silti suurempi.
Naisilla siis ne kevyet helpot hommat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on metatyö? Meillä mennään ihan perinteisin arvoin eli vaimo hoitaa kodin ja minä kodin ulkopuoliset hommat.
Paitsi kaupankäyntiä.
Metatyö on vallankäyttöä, komentelua ja alistamista. Niiden tekijä päättää, mikä on ainoa oikea tapa tehdä asioita, ja jyrää tahtonsa läpi.
Olen sinkku ja teen kaikki perheen metatyöt. Ihmettelen myös metatöistä valittamista, naiset kyllä kehittävät itselleen näitä tarpeettomia metatöitä ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kokonaisvastuu ja kokonaistyömäärä on silti suurempi.
Naisilla siis ne kevyet helpot hommat.
Mitä ne miesten raskaat työt on, jos asutaan kerrostaloasunnossa, jossa huolto on taloyhtiöllä, ja käytetään julkista liikennettä liikkumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että harva lapsi haluaa sellaiset vegaaniwokemegasynttärit jotka se 👧🏻femakkomamma raivoissaan järjestää.
Meinaatko tosissasi että liharuoka on tärkeässä osassa lasten synttäreillä 😂
Sipsit, popcornit, karkit, taitaa olla niitä suosituimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti noihin metatöihin ei lasketa mukaan miesten metatöitä. Metatyöt kun on AINA siitä näkökulmasta, että naiset pääsee uhriutumaan
Turha alapeukuttaa. Noinhan se on! Ei naisten metatyölistoilta löydy koskaan mitään ns miehille kuuluvia metahommia. Ei ikinä. Ne on aina jotain synttärilahjojen ostamisia ja harrastustapaamisten muistamisia tms.
Ai. Minulla oli mies, joka ei osannut tehdä ensimmäistäkään "miesten työtä". Hän ei remontoinut, eikä suunnitellut remontteja muiden tehtäväksi. Ei omistanut yhtään ruuvimeisseliä tai muuta työkalua. Hän ei vaihtanut auton renkaita, saati vienyt vaihdettavaksi tai tehnyt kodin pikku korjauksia. Hän ei osallistunut taloyhtiön yhtiökokouksiin saati hallitukseen. Nämä tein minä.
Hän huolsi kuitenkin huolellisesti pyöränsä (ja perheen pyörät) sekä aseensa. Jonkinlaista käden koordinaatiota olisi siis ollut, mutta ei viitseliäisyyttä tai välittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että harva lapsi haluaa sellaiset vegaaniwokemegasynttärit jotka se 👧🏻femakkomamma raivoissaan järjestää.
Ei niitä synttäreitä lapsen takia järjestetä vaan naisen pätemisen tarpeesta ja mm somenäkyvyyden takia.
Sulla ei tainnut olla synttäreitä? Eikä kutsuttukaan kenenkään synttäreille?
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku ja teen kaikki perheen metatyöt. Ihmettelen myös metatöistä valittamista, naiset kyllä kehittävät itselleen näitä tarpeettomia metatöitä ihan turhaan.
Lapset tuo ison osan niistä metatöistä.
metaanipäästöistä hoidan aina osani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti noihin metatöihin ei lasketa mukaan miesten metatöitä. Metatyöt kun on AINA siitä näkökulmasta, että naiset pääsee uhriutumaan
Annatko esimerkin miesten metatyöstä? Suunnittelee vievänsä roskat kolmen päivän ajan?
Auton katsastamisen/huollon suunnittelu, uuden TV:n valinta, kaikkien naisen (huonosti) tekemien metatöiden korjaaminen.
Nainenhan nämä tekee.
100/0. Erosin, kun kaikki jäi harteilleni. Teen mielummin 100 omalla valinnalla, kuin anelen toista tekemään edes 5.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee kaikki oikeat työt ja nainen motkottaa omassa päässään tekemistään metatöistä.
Mitä ne miesten oikeat työt on? Nykyään minä naisena hoidan sellaisetkin hommat kuin uusien huonekalujen hankkimisen ja kokoamisen, pyörien huoltamiset, erilaisten teknisten laitteiden asennukset ym. Onneksi sentään asumme kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole ihme, että asia ei sinua vaivaa, koska olet sinkku. Teet miten itse haluat.
Parisuhteessa saattaa huomata, että toinen lintsaa näistä täysin, ja olettaa, että toinen huolehtii. Se alkaa syödä naista.
Meillä vaimo hoitaa kauppa-asiat, minä taas useimmiten kuitenkin mietin mitä tänään syötäisiin (vaikka toki vaimo tuota työtä tekee kauppatilausta tehdessään). Minä olen paremmin perillä lasten aikatauluista ja kommunikoin enemmän esim. kaverien vanhemmille, Wilmahommat menee about 50/50. Minulla on parempi käsitys esim. lasten vaatekaappien sisällöstä ja siitä tarvitaanko uusia kenkiä/vaatteita ja koska. Lapsen ADHD-lääkityksestä huolehdimme 50/50, ja reseptien uusinnasta jne. Jos näin muuten tarvitaan esim. lääkärikäyntiä, 80% ajasta minä hoidan varaamisen sekä aikataulutuksen ja myös käytännön käynnin.
En kyllä silti ole kertaakaan miettinyt, että tässähän tulee tehtyä kauheasti metatyötä. Noi on vaan asioita mitä hoidetaan ja mä satun olemaan aktiivisempi niissä. Ei kai tässä sen ihmeempiä. Voi olla, että vaimo kokee vielä tuon lisäksi tekevänsä kauhean määrän metatyötä koska on joskus niin sanonut, mutta en oikein itse ole päässyt kunnolla hänen ajatusmaailmaansa kiinni siinä mielessä, että mitä kaikkea muuta nyt lapsiperheen arjessa kauheasti täytyy metatyöskennellä noiden lisäksi.
niin siis metatyöstä valittavat eivät tahdo suoriutua elämästä ilman valtavaa ulinaa ja draamaa. metatyöhän tarkoittaa ihan tavallista elämistä. ei se ennen ollut työtä. mutta nykyäänhän pitää saada se uhristatus kun miehillä on se eläminen hauskempaa ja yksinkertaisempaa. eivät siis stressaa läheskään niin paljon kuin naiset ja naisenmieliset miehet. olisi hyvä, jos metatyöstä, eli elämisestä uikuttaja menettäisi oikeuden käyttää someja vaikka vuodeksi. loppuisi se turhasta valittelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset tuo ison osan niistä metatöistä.
ahaa, eli normaali eläminen ja lapsen kasvatus on nyt työtä? onkohan feministeillä paljonkin tällaisia oireita ja ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko esimerkin miesten metatyöstä? Suunnittelee vievänsä roskat kolmen päivän ajan?
Auton katsastamisen/huollon suunnittelu, uuden TV:n valinta, kaikkien naisen (huonosti) tekemien metatöiden korjaaminen.
Ei jumalauta, että on miehellä rankkaa!
Minä tykkään käydä kaupassa ja pestä pyykit, vaimo joutuu imuroimaan. Minua puutarhatyöt ei haittaa, vaimon pitää hoitaa lapsille ruoan laitto, kun on kotiäiti ja minä töissä. Minä hoidan kaiken autoihin liittyvän tankkausta myöden, vaimo joutuu hoitamaan lemmikki koiriaan. Viikonloppuisin saan minäkin rentoutua kotona lasten kanssa, kun vaimo joutuu stressaamaan koiranäyttelyissä laumansa kanssa. Kyllä miehillä on kivaa ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, että on miehellä rankkaa!
Vielä kun moni mies tee edes tuossa mainittuja asioita niin todella, rankkaa on. Lisäksi miten kukaan edes läpällä heittää jonkun telkkarin ostamisen metatyönä? Senku ajaa töistä tullessa lähimpään telkkakauppasn ja valokoi hyllystä telkkarin. Siitä kassalle ja homma oli siinä. Jos tämäkin on likaa niin verkkokauppa com nettiostoksille. Montako telkkaria tulee ostettua vuoden aikana? Jos noin yksinkertaiseen asiaan haluaa välttämättä käyttää päiviä/viikkoja suosittelen ammattiapua.
Eikä auton katsastaminen vaadi mitään erityistä suunnittelua sen enempää kuin huoltokaan. Katsastukselle on tietty aikaväli jolloin se on hoidettava, löytyy asiakirjoista. Päivän lähestyessä varaat ajan netissä ja ajat katsastusasemalle. Aikaa kului kaksi minuuttia. Tai jos on liian laiska varaamaan ajan etukäteen niin aina voi mennä jonottamaan.
Perushuolto on hyvä teettää kerran vuodessa. Oma korjaus/huoltoliike soittaa huoltovälin umpeutuessa eli ei sitäkään tarvitse itse hoitaa. Tai soittamalla/netisä saa ajan varattua itselleen sopivaan ajankohtaan. Taas meni 2 min aikaa. Yksi kerta vuodessa! On se rankkaa, niin rankkaa.
Ei nykyään ole vaimoja, jotka tanssisivat miehen pillin mukaan, joten tuota ei voi kokeilla. Kyllä se on vaimo joka pomottaa, sanoo viimeisen sanan ja mitätöi puolison ideat. Mies pääsee vähemmällä, jos antaa vaimon metamääräillä ja komennella.