Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka ovat tyytyväisiä vaatimattomaan elämäänsä?

Vierailija
11.04.2024 |

En kaipaa paljoa rahaa, enkä olisi yhtään sen onnellisempi, vaikka asuisin jossain luksuslukaalissa hienoissa maisemissa. Olen ihan tyytyväinen siihen, että minulla on sen verran rahaa että saan välttämättömät asiat maksettua. Työelämässä ei ole minkäänlaista kunnianhimoa. Enkä myöskään tarvitse jatkuvasti uusia elämyksiä, matkustelua tai tavaroita, olen ihan tyytyväinen tavalliseen elämään. 

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen iloisen proletaarin kampanjointi täällä oikein on menossa?

Totta helvetissä se olisi mukava asua omistamassaan tilavassa talossa poissa ihmisten ilmoilta ja matkustella kun sille tuntuu ympäri maailmaa. Ei tarvitsisi rämpiä paskaduuneissa ja laskea lantteja.

Niin, onhan se ihan käsittämätöntä että joku voi olla köyhä ja onnellinen. Tai vaikka ei olisi köyhäkään niin ei tarvitse kuluttaa kuin hullu ollakseen tyytyväinen. Se näet on loputon suo, kun aina tarvitaan uutta, hienompaa ja parempaa.

En minä tarvitse mitään "uutta, hienompaa tai kalliimpaa". Haluan olla vapaa, omassa rauhassa ja voida hyvin. Se onnistuu vain rahalla.

Mutta sillä rahalla et osta ( tai

Koiran rakkaus se juuri onkin sitä sydämeen käyvää aitoa <3

Vierailija
82/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että Kelan (pienillä) tuilla riittäville riittää vaatimaton elämä, ja sitä pitää kahdehtia? Auta armias sitten työssäkäyviä, joilla ei tunnu hyväkään palkka riittävän edes pakollisiin menoihin. Ymmärrän kateuden. ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että Kelan (pienillä) tuilla riittäville riittää vaatimaton elämä, ja sitä pitää kahdehtia? Auta armias sitten työssäkäyviä, joilla ei tunnu hyväkään palkka riittävän edes pakollisiin menoihin. Ymmärrän kateuden. ;-)

Tuo oli siis vastaus aiempaan Kela Gold -kommenttiin, jäi lainaus pois.

Vierailija
84/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän täällä joku tollo kommentoi että 600e kuukaudessa on iso raha ja sillä elelee paremmin kuin vaatimattomasti 

Vierailija
85/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Tänäänkin ulkoilin merenrannalla, luin kirjaston kirjoja, virkkasin kirpputorilta ostetulla langalla huivia, kuuntelin Areenan podcastia. Ilmaista tai halpaa kaikki. Vuokran ja laskut saan maksettua. En kaipaa muuta. Ikää jo niin ettei menojalkaa vipata. 

Ei kirjaston kirjat ja Areenan podcastit ole ilmaisia. Ne on kustannettu verovaroin.

Eli niidenkin lukemisesta ja katsomisesta pitäisi työttömän tuntea syyllisyyttä?

Vierailija
86/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä herää sellainen ajatus, että mitä oikeisto oikeastaan tavoittelee tukien leikkaamisella? Sitäkö, että kuin taikaiskusta työttömät "menisivät" töihin? Jos tämä taikaisku tapahtuisi, ja työn määrä pysyisi nykyisellään, olisi vain enemmän palkollisia jakamassa yhteistä palkkapottia. Eihän sitä nyt työtön saa olla vähään tyytyväinen, sehän on markkinatalouden vastaista...

Vierailija
87/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas mummoni sanoi, että ruman on helppo olla siveä.

Sama juttu tässä. On helppo pitää hyveenä yksinkertaisua asioita kun varaa muuhun ei ole.

Samoin kuin on helppo pitää yllä korkeaa moraalia kun ei ole asemassa jossa olisi mahdollista mistään päästä hyötymään.

Melko tekopyhää hymistelyä tässä ketjussa.

En oikein ymmärrä viestiäsi. Tarkoitatko, että ihmiset ovat tulleet tähän valehtelemaan? Satuitko huomaamaan, että monessa viestissä ei puhuta tulotasosta mitään ja niissä, joissa puhutaan, puhutaan kumpaankin suuntaan.

Minä asun yksin suuressa talossa ja minulla olisi aikaa ja varaa toteuttaa aika lailla mitä mieleen voisi juolahtaa, mutta en näe mitään syytä sille. Olen tässä ja elän normaalia elämää rauhassa, en tee työtä olen vain itsekseni. Elämäni on vaatimatonta, mutta puitteet sille eivät ole, joten en ajatellut tähän ketjuun muuten vastata.

Vierailija
88/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän täällä joku tollo kommentoi että 600e kuukaudessa on iso raha ja sillä elelee paremmin kuin vaatimattomasti 

No onhan tuo ihan hyvä summa yksinelävälle

Vierailija
89/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä vähään tyytyväiset usein työhaluttomia?

Oletko kokoomuspoliitikon uraa funtsaillut?

Vierailija
90/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen ja en ymmärrä kesämökkejä, karavaani elämää jne... kun ei siihen kuitenkaan työ-ikäisellä aikaa ja rahaakin vie, Turhaa stressiä. Myyn heti omakotitalon hyvissä ajoin pois kun ei enää jaksa itse tehdä huolto töitä. Ostan tai vuokraan kirkolta kämpän. Se on helppo myydä ja kaikki lähellä. Turhaa itseään väsyttää kaikella turhalla. Se on eri asia jos voittaa lotossa. En tee yhtään laajennusta taloon, ehkä autotalli. Aina on helpompi myydä mitä vähemmän rakennettu ja pienempi kiinteistövero 

Nyt en ymmärtänyt:

Kirkolta. Mitä tarkoitat?

Kirkonkylää sillä tarkoitetaan. Pitäjässä voi olla montakin eri kylää, mutta kirkonkylä on yleensä se keskustaajama. Puhekielessä paljon käytetty. Voidaan käyttää myös, Lähen käym

Käytit sanaa "pitäjä". Seuraavaksi joku kysyy taas, mitä tarkoitat.

Vierailija
91/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä se olisi mukava asua omistamassaan tilavassa talossa poissa ihmisten ilmoilta ja matkustella kun sille tuntuu ympäri maailmaa. Ei tarvitsisi rämpiä paskaduuneissa ja laskea lantteja.

mitä sitä tekee yksin isossa talossa? en tarkoita että pitäisi viihtyä 21m2 yksiössä, mutta kyllä sitä iän myötä on oppinut että simppelimpi elämä on oikeasti nautinnollisempaa kun liian yltäkylläinen ähkyyn asti kulutusjuhlat, jota nykyään mainostetaan tavoitteena kaikkeen bigger & better mentaliteetilla.

Vierailija
92/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin minä. Kuukaudessa jää käyttöön vähän alle 600e ja sillä elän juuri sopivasti. Asun kaukana kaikesta ja en omista edes autoa. Minulle onni on se kun menen ovesta ulos ja näen vain luontoa, ei saastetta eikä melua.

Paras päätös oli jäädä pois työelämästä. Se ottaa aina enemmän kuin antaa. Voisin tietysti tehdä vaikka osa-aikaista mutta ei ole ajokorttia eikä autoa. Aika mahdotonta täältä metsästä olisi päästä töihin. Ja toisaalta, miksi tarvitseekaan.

Mutta kuka ne työt tekee, jos kaikki jättäytyvät työttömiksi? Minäkin olisin onnellisempi hitaammalla työtahdilla, mutta kuka ne potilaat hoitaa ja sinutkin, jos en hiukan stressaa teidän vuoksenne?

Vierailija
93/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin minä. Kuukaudessa jää käyttöön vähän alle 600e ja sillä elän juuri sopivasti. Asun kaukana kaikesta ja en omista edes autoa. Minulle onni on se kun menen ovesta ulos ja näen vain luontoa, ei saastetta eikä melua.

Paras päätös oli jäädä pois työelämästä. Se ottaa aina enemmän kuin antaa. Voisin tietysti tehdä vaikka osa-aikaista mutta ei ole ajokorttia eikä autoa. Aika mahdotonta täältä metsästä olisi päästä töihin. Ja toisaalta, miksi tarvitseekaan.

Mutta kuka ne työt tekee, jos kaikki jättäytyvät työttömiksi? Minäkin olisin onnellisempi hitaammalla työtahdilla, mutta kuka ne potilaat hoitaa ja sinutkin, jos en hiukan stressaa teidän vuoksenne?

Kyllä jotkut haluaa töitä tehdä. Täälläkin ollut keskustelua siitä kuinka monella kävisi tylsäksi elämä jos ei olisi töissä. Itsekin hoitaja ja en tee palkan vuoksi pelkästään vaan siksi koska haluan tehdä tätä työtä. Voittaa työttömänä olon.

Vierailija
94/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaatimaton elämä määritellään? Itse elän niin, että tuloni kattavat menot helposti. Itse elän mielestäni vaatimatonta elämää, sillä en mitenkään tavoittele oman elintasoni materiaalista maksimointia tällä tulotasolla. Voisin talouttani vaarantamatta tai tuhoamatta ostaa enemmän ja kalliimpia tuotteita, mutten saa niistä mitään iloa, joten en osta. 

Tuossahan aikaisemmin sen tuolla joku kirjoitti: "olet onnelinen, etkä omista mitään".

Vierailija
95/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät tuilla eläjät eivät ymmärrä, että yhteiskunta ei kertakaikkiaan toimisi, jos kaikki toimisivat kuten he. Hekin käyttävät yhteiskunnan palveluja tajuamatta, että joku huolehtii vesijohtojen toimivuudesta, teistä, sähköntulosta ja terveydenhuollosta, kun he itse sairastuvat. Ymmärrän, että jotkut eivät oikeasti saa töitä, mutta ne, jotka downshiftaavat jättäytymällä tukien varaan eivät saa kunnioitustani.

Vierailija
96/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Ei liikaa mitään, ei stressiä. 

Vierailija
97/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tekee töitä ketkä ei pärjää tuilla eli aika h*mmetin moni 

Vierailija
98/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä herää sellainen ajatus, että mitä oikeisto oikeastaan tavoittelee tukien leikkaamisella? Sitäkö, että kuin taikaiskusta työttömät "menisivät" töihin? Jos tämä taikaisku tapahtuisi, ja työn määrä pysyisi nykyisellään, olisi vain enemmän palkollisia jakamassa yhteistä palkkapottia. Eihän sitä nyt työtön saa olla vähään tyytyväinen, sehän on markkinatalouden vastaista...

Aivan sairas tällainen ajattelumaailma, että roikutaan muiden maksamien tukien varassa, ellei ole aivan pakko. Jos työttömät eivät ota työtä vastaan, tuet seis.

Vierailija
99/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se ihan käsittämätöntä että joku voi olla köyhä ja onnellinen. Tai vaikka ei olisi köyhäkään niin ei tarvitse kuluttaa kuin hullu ollakseen tyytyväinen. Se näet on loputon suo, kun aina tarvitaan uutta, hienompaa ja parempaa.

En minä tarvitse mitään "uutta, hienompaa tai kalliimpaa". Haluan olla vapaa, omassa rauhassa ja voida hyvin. Se onnistuu vain rahalla.

Aina tämä sama virsi että työttömät asuu betoniyksiöissä. Olen aina asunut omakotitalossa, olin työtön tai töissä. Niitäkin kun sattuu olemaan jopa halvempia kuin kerrostaloyksiöt

Ei muuten todellakaan satu olemaan, paitsi jossain niin hevon kuusessa, että sinulla pitää löytyä pätäkkää luotettavaan autoon, jolla voit hoitaa asiasi ja ostoksesi, koska ajomatkasi eivät ole lyhyitä tai tasaisia.

Köyhät asuu kerrostalossa.

Vierailija
100/128 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin tyytyväinen siihen, että saan 23 päivän työpanoksella mukavan palkan. Täyspäiväisessä työssä joutuisin luopumaan vapaa-ajasta liikaa. Tyydyn oikein mielelläni vähän pienempään taloon, en hamstraa mitään turhaa rojua jne joten aikaa jää liikuntaharrastuksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme