Onko täällä muita, jotka ovat tyytyväisiä vaatimattomaan elämäänsä?
En kaipaa paljoa rahaa, enkä olisi yhtään sen onnellisempi, vaikka asuisin jossain luksuslukaalissa hienoissa maisemissa. Olen ihan tyytyväinen siihen, että minulla on sen verran rahaa että saan välttämättömät asiat maksettua. Työelämässä ei ole minkäänlaista kunnianhimoa. Enkä myöskään tarvitse jatkuvasti uusia elämyksiä, matkustelua tai tavaroita, olen ihan tyytyväinen tavalliseen elämään.
Kommentit (128)
Kirkonkylä tulee kai sananmukaisesti siitä, että sillä kylällä on sijainnut kirkko(rakennus). Eli kuten edellä sanottiin, se seudun/kunnan isoin taajama myös, sivukylien asujat lähtevät kirkolle tai peräti maalikyliin (talot maalattuja).
Olen laskenut että tarvitsen tyydyttävään elämään noin tonnin käteen. Sillä pärjäilisin hyvin.
Samoin. En ole koskaan elänyt leveästi. Minulle riittää, ihan perusjutut. Lämmin koti, suihku ja vessa. Laskut on maksettu. Ruokaa on. En välitä matkailusta. Autoa ei ole. Luen ja ulkoilen vapaa-aikana.
Mikä ihmeen iloisen proletaarin kampanjointi täällä oikein on menossa?
Totta helvetissä se olisi mukava asua omistamassaan tilavassa talossa poissa ihmisten ilmoilta ja matkustella kun sille tuntuu ympäri maailmaa. Ei tarvitsisi rämpiä paskaduuneissa ja laskea lantteja.
Vierailija kirjoitti:
kyllä Kela Gold kortti
Niille Kela Gold korteille käy kohta samoin kuin puhelinkopeille ja Saabille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen ja en ymmärrä kesämökkejä, karavaani elämää jne... kun ei siihen kuitenkaan työ-ikäisellä aikaa ja rahaakin vie, Turhaa stressiä. Myyn heti omakotitalon hyvissä ajoin pois kun ei enää jaksa itse tehdä huolto töitä. Ostan tai vuokraan kirkolta kämpän. Se on helppo myydä ja kaikki lähellä. Turhaa itseään väsyttää kaikella turhalla. Se on eri asia jos voittaa lotossa. En tee yhtään laajennusta taloon, ehkä autotalli. Aina on helpompi myydä mitä vähemmän rakennettu ja pienempi kiinteistövero
Nyt en ymmärtänyt:
Kirkolta. Mitä tarkoitat?
Olet ilmeisesti kaupunkilainen;)
No kirkonkylästä tietysti.
Koska kauempaa maalla asuvat menevät asioimaan maalaiskunnan kirkonkylälle eli kirkolle.
Olenko oikeassa;)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä vähään tyytyväiset usein työhaluttomia?
En ainakaan minä ollut. Työrupeamani tein 40 v. ja risat ja nyt eläkkeellä. Eläke on suhteellisen hyvä mutta ei kiinnosta mikään muu kuin puutarha, kasvimaa ja kirjat. Matkustella en kyllä viitsi mihinkään, joskus päivän retken teen luontokohteeseen. Joskus käyn ystävillä kylässä tai kutsun heitä luokseni. Haalarit päällä ja kumisaappat jalassa on kiva tehdä hommia puutarhassa ja kasvimaalla. Välillä iskee kokkailu ja leipominen kovaa ja silloin puuhaillaan niitä. Elämää parhaimmillaan minulle maaseudulla. Lisäksi minulla on ihanat naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä se olisi mukava asua omistamassaan tilavassa talossa poissa ihmisten ilmoilta ja matkustella kun sille tuntuu ympäri maailmaa. Ei tarvitsisi rämpiä paskaduuneissa ja laskea lantteja.
Niin, onhan se ihan käsittämätöntä että joku voi olla köyhä ja onnellinen. Tai vaikka ei olisi köyhäkään niin ei tarvitse kuluttaa kuin hullu ollakseen tyytyväinen. Se näet on loputon suo, kun aina tarvitaan uutta, hienompaa ja parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se ihan käsittämätöntä että joku voi olla köyhä ja onnellinen. Tai vaikka ei olisi köyhäkään niin ei tarvitse kuluttaa kuin hullu ollakseen tyytyväinen. Se näet on loputon suo, kun aina tarvitaan uutta, hienompaa ja parempaa.
En minä tarvitse mitään "uutta, hienompaa tai kalliimpaa". Haluan olla vapaa, omassa rauhassa ja voida hyvin. Se onnistuu vain rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä vähään tyytyväiset usein työhaluttomia?
Kyllä, minä olen työhaluton. Vähän yli viisikymppiseksi olin työelämässä, tutkintojakin on muutama - mutta sitten riitti. Päätin lähteä omilleni (lue: en ilmoittautunut työttömäksi, en saa siis mitään tukia). Elämä on niukkaa mutta ainakin vielä pärjään näin. Onnellisena elelen maalla minäkin vaatimattomasti, itselleni kyllä kaikki täällä on luksusta. Aikaa, rauhaa, tilaa ympärillä, naapurit vähän kauempana, ei ole tilivelvollinen kenellekään..
Ihana ja oivaltava tämä ketju. Ihme, että Vauvalla tämmöistä. Minä olen elänyt sekä tosi köyhää että varakkaan ihmisen elämää. En ollut köyhänä sen onnettomampi yhtään kuin varakkaanakaan, koska rahat riittivät pakolliseen ja pystyin tekemään kaikkea mitä halusin. Mutta nykyisin myös minulle parasta yksinkertaiset ja halvat ilot: kahvin tuoksu aamulla, päivän uutisten seuraaminen, kävely meren tai järven rannalla ja metsässä, joogaaminen kotona hiljaisuudessa, lukeminen, ajatteleminen, pysähtyminen, kirjoittaminen, vuodenajat, luonto, musiikki, taide, museot jne. Kaikki tämä ilmaista tai lähes ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä jotain kuitenkin on todella hyvin, kun ei tarvitse miettiä sitä miten dissaa muiden ajatuksia. Kokeile <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tarvitse mitään "uutta, hienompaa tai kalliimpaa". Haluan olla vapaa, omassa rauhassa ja voida hyvin. Se onnistuu vain rahalla.
Mutta sillä rahalla et osta ( tai no voit ostaa, mutta et aitoja) rakkaita ja lähimmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukaan tuskin voi elää täysin ilman rahaa. Mutta kyllä ihan työttömyyskorvauksella voi elää omassa rauhassa, voida hyvin ja olla vapaa jos ei haittaa tehdä työhakemuksia.
Monet elää myös leikatulla tt tuella onnellisesti.
Juuri näin! Tosin työelämässä mulla ON kunnianhimoa, mut palkka ei mua juurikaan kiinnosta 😂 Tietysti olis toivottavaa et palkkakehitys olis nousujohteinen mut esim nyt oon heittämällä vaativimmassa työssä missä oon koskaan ollut ja palkka ei oo kovin kummoinen. Tulee toimeen ja se riittää tällä hetkellä.
N32
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut tuon kaiken enkä kaipaa siitä mitään. Matkusteluun kyllästyy ja väsyy, kun sitä tekee tarpeeksi. Isossa talossa on paljon työtä ja kuluja, olkoonkin, että on vara maksaa ne. Itselläni on nykyisin elämä pientä ja yksinkertaista ja olen onnellisempi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vapaa, saan olla rauhassa ja voin hyvin. Pienituloinen olen. Sen verran rahaa pitää olla, että saa ruokaa ostettua ja katon pään päälle, sekä muut välttämättömät maksettua.
Huudan asyl Norjan rajalla ja haen kansalaisuutta. Eiköhän se siitä. Kalastajan vaimollakin on tyhmä ja tossu lääkäri elättäjänä, joten eiköhän niitä anehoitajillekin riitä.
Tämä aloitus ansaitsisi kruunun.