Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi mies ei kerro minusta lapsilleen

Vierailija
11.04.2024 |

Olemme molemmat eronneet pari vuotta sitten ja nyt seurustelleet puolisen vuotta. Suhtauduin alussa itsekin varovaisesti lapsien esittelyyn. Mies oli jopa asiasta innokkaampi ja sanoi, että olisihan se kiva nähdä ja tehdä asioita välillä lastenkin kanssa. Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen puhuimme, että lapsille voisi tässä vaiheessa kertoa tyttö- ja poikaystävästä. Itse tapaamisella ei kuitenkaan olisi vielä kiire, mutta hyvä jos lapset totuttelisivat ajatukseen uudesta kumppanista. En myöskään itse halunnut salailla omilta lapsilta tätä puolta elämästäni.

Minä kerroin, mies ei. Aina välillä asia tuli puheeksi ja mies sanoi, että huomenna tai tällä viikolla varmaan kertoo. Noh, nyt tästä on jo monta kuukautta. Otin asian vakavasti puheeksi kun aloin miettiä onko miehen tunteet muuttuneet mua kohtaan kun ei lapsilleen kerro minusta. Ei kuulemma ole. Syyksi ei oikein osaa sanoa kuin "ei saa aikaiseksi" tai ei ole hyvää hetkeä. Omaan korvaan ei kuulosta kovin uskottavalta. Yritin ehdottaa voitaisiinko sopia joku aikataulu esim että kertoo lapsille 2 viikon sisään, mutta se on kuulemma ahdistavaa.

Mies tuntuu muuten itselleni aivan täydelliseltä ja meillä on kaikinpuolin ihanaa. Kaikki muut mittarit ovat vihreällä. Mutta tämä asia on alkanut vaivata. Puheet ja teot eivät nyt kohtaa ja tuntuu, että luottamus rapisee. Olisi helpompaa jos mies olisi alusta asti sanonut, että haluaa edetä hitaasti lapsille kertomisen kanssa. Tai osaisi nyt edes sanoa jonkun syyn miksi ei puheistaan huolimatta kerro lapsille.

Ehkä nyt haluaisin vain kuulla miltä tämä ulkopuolisen korvaan kuulostaa ja olenko aivan liian malttamaton.

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mies haluaisi nähdä useammin kuin mitä nyt pystymme eli arkena pari kertaa lapsivapailla viikoilla. Lapset eivät ole enää niin pieniä, että heitä tarvitsee enää sillä tavalla kaitsia jos liikkuisimme porukalla. Ap

Teinit inhoavat sitä, että heitä yritetään perheyttää vanhemman tyttö/poikaystävän lasten kanssa. Sitten otetaan kuvia jossa hymyillään ja leikitään yhtä isoa uusperhettä Korkeasaaressa/Lintsillä/etelänmatkalla. Että tässä tää ja tää on ihan frendoja, melkeen kun siskot. Kakarat yrittää vanhempaansa miellyttääkseen sietää sitä tuntematonta kakaraa ja hymyillään hampaat irvessä. Jossain kohtaa tulee sitte se ero, onneksi, eikä tartte enää muistaa koko tyyppejä.

Olen ollut se lapsi. Ole kiltti, älä vie lapsiasi siihen porukkaan. Sitä paitsi naisena saat huomata, että pikku käytännön asiat jää sulle, kuten eväät, vuokrat, lakanat, makuupussit, ruoka-ajat, varavaatteet ja pyykit. 

Vierailija
122/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulkaas lapset! Tehän tiedätte mitä nussiminen on. Isi on nyt löytänyt uuden hutsun ja nussii sitä melkein päivittäin. Eiks oo kiva jutsku."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ap miljoona kertaa parempi tilanne kuin se, että mies olisi muuttamassa asuntoosi lastensa kanssa. 

En kestänyt uusperheessä sitä vieraiden ihmisten läsnäoloa kodissani, joten muutin erilleen. Mutta YHÄ mies roudaa jälkiasvuaan kotiini asumaan välillä, vaikka tietää, etten voi sietää sitä.

124/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan

Vierailija
125/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulkaas lapset! Tehän tiedätte mitä nussiminen on. Isi on nyt löytänyt uuden hutsun ja nussii sitä melkein päivittäin. Eiks oo kiva jutsku."

Kerro sit mitä sun lapset sano! Ap

Vierailija
126/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mies haluaisi nähdä useammin kuin mitä nyt pystymme eli arkena pari kertaa lapsivapailla viikoilla. Lapset eivät ole enää niin pieniä, että heitä tarvitsee enää sillä tavalla kaitsia jos liikkuisimme porukalla. Ap

Mee viemään roskia ja kiksautatte autossa. Ei siltä mieheltä mee kuin kolmisen minuuttia.

Näin se hoituu.

Auton perä näkyy sitten.

Sinä meet ilman roskapussia takas kotiin.

Vierailija
127/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ap miljoona kertaa parempi tilanne kuin se, että mies olisi muuttamassa asuntoosi lastensa kanssa. 

En kestänyt uusperheessä sitä vieraiden ihmisten läsnäoloa kodissani, joten muutin erilleen. Mutta YHÄ mies roudaa jälkiasvuaan kotiini asumaan välillä, vaikka tietää, etten voi sietää sitä.

Kai sulla nyt on sanavaltaa siihen kuka sun kotiin tulee asumaan? Tämän asumiskuvion suhteen olen kyllä tarkka. Mulla ja lapsilla on nyt hyvä yhdessä omassa kodissa, muita ei tule. Ap

Vierailija
128/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelkää aina tulevansa jätetyksi, joten ehkä siksi aristelee. Pitää selitellä sitten kavereiden lisäksi lapsille. Tai sitten lasten äiti on kreisi eikä halua kuulla mitään valitusta sieltä suunnalta. Jos ei vielä 1v jälkeenkään halua kertoa lapsille, on jotain varmaan pielessä, mutta antaisin vielä aikaa. 

Vierailija
129/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti eronnut. Ap.

Olisko exällä  mahdollisesti vaikutusta asiaan

Vierailija
130/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee viemään roskia ja kiksautatte autossa. Ei siltä mieheltä mee kuin kolmisen minuuttia.

Näin se hoituu.

Auton perä näkyy sitten.

Sinä meet ilman roskapussia takas kotiin.

On muunlaisiakin miehiä, onneksi. Ap

131/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Seuraan

132/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi tämä on niin iso ongelma AP:lle. Miksi lasten pitäisi tietää, että isällä on naisystävä?

Vierailija
133/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun eksältä. Lupaili ja lupaili. Sanoi juuri tuollaisia asioita kuten kesällä olisi kivaa tehdä asioita yhdessä, eikä koskaan tehty mitään. Kyllästyin lopulta. Olin ja olen sitä mieltä, että jos tahtoa on niin kyllä sitten jotain tapahtuukin eikä vain jäädä puheen tasolle.

Vierailija
134/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta seurustelua on niin lyhyt aika ettei tulevaisuudesta tiedä yhtään mitään. Joten lapsille ei näin tuoreita suhteita kannata edes mainita saati esitellä. Lasten elämää ei pidä järkyttää tai sotkea monilla eri seurustelu- ja tapailukumppaneilla. 

Vierailija
135/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa ei edes tunne toista. Ikäviä tapauksia ne, joissa yksinhuoltajat tuovat vuoronperää kotiin ties kuinka monta "isää" tai "äitiä". Ei ajatella lapsen tunteita ja kokemusta lainkaan. Surullista katsottavaa. 

Vierailija
136/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että ap haaveilee koko poppoon yhdessäolosta ja ehkä haluaa, että kummankin lapsista tulisi hyvät kaverit, puhuu jo koko porukan yhteisistä menoista. Mitä jos hommaan on niinkin yksinkertainen selitys, että mies ei halua pitää lapsiaan mukana ja kokee lapset turhana riesana tavatessaan ap: tä. Ei se hänestä välttämättä huonompaa isää tee, mutta eihän kaikki isät vaan välitä lapsistaan eikä ainakaan niin paljon, että pitäisi rahdata mukaan treffeille ja hoitaa kiusallisia esittelyjä. Ehkä hän haluaa kertakaikkiaan eroon ex- perheestään. Uusi tilanne elämässä, ihastunut uuteen naiseen, ei siihen lapset kuulu.

Vierailija
137/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolessa vuodessa ei edes tunne toista. Ikäviä tapauksia ne, joissa yksinhuoltajat tuovat vuoronperää kotiin ties kuinka monta "isää" tai "äitiä". Ei ajatella lapsen tunteita ja kokemusta lainkaan. Surullista katsottavaa. 

Käsittääkseni tässä ei ole millään lailla kyse siitä että kukaan olisi viemässä "vuoronperää" (sic) kotiin ketään. 

Puolessa vuodessa tietää kyllä jo riittävästi tietääkseen onko ihastunut, rakastunut, osaako kuvitella tulevaisuutta yhdessä. Jos ei tiedä, ei ole ihastunut, rakastunut tai osaa kuvitella tulevaisuutta yhdessä. Kyllähän moni silti sellaisissakin suhteissa elää, mikäs siinä. Mutta jos itse haaveilee rakkaudesta ja vielä joskus (vaikka ei juuri nyt) yhteisestä elämästä niin en jäisi tuohon aikaani tuhlaamaan. 

Vierailija
138/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi tämä on niin iso ongelma AP:lle. Miksi lasten pitäisi tietää, että isällä on naisystävä?

Koska mies sanoo haluavansa, että viettäisimme aikaa koko porukalla. Niin kai sitä varten niiden lasten pitäisi ensin olla edes tietoisia minusta. Ap

Vierailija
139/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua esitellä mun seurustelukumppania kaverina. Lapset on niin isoja, että tajuaisivat kyllä, että seurustellaan, mutta sitten eivät voisi puhua siitä mulle, koska vaan kaveri. Mulla on tapana kertoa lapsille asioista rehellisesti ja suoraan.

ihmiset ja tilanteet on erilaisia, niinkuin tässä keskustelussa on huomattu. Ei kai se sen ihmeellisempää ole, eikä sitä tarvitse kauhistella.

Itse en ole edes harkinnut esitteleväni satunnaisia tapailumiehiä, edes kavereina. Tämä mies on nyt ensimmäinen joka voisi tulla kyseeseen. Ap

Sitten olet varmaan kertonut lapsillesi rehellisesti ja suoraan, että miehellä on lapsia, mutta hän ei halua ,että sinä tapaat heitä. Ja että on luvannut ,mutta ei tkuitenkaan tee niin.Kyllä ne isot lapsesi tajuaa jo silloin,mikä on miehiään.elikkä ole itse sanojesi mittainen, suora ja rehellinen.

Vierailija
140/151 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mun eksältä. Lupaili ja lupaili. Sanoi juuri tuollaisia asioita kuten kesällä olisi kivaa tehdä asioita yhdessä, eikä koskaan tehty mitään. Kyllästyin lopulta. Olin ja olen sitä mieltä, että jos tahtoa on niin kyllä sitten jotain tapahtuukin eikä vain jäädä puheen tasolle.

Sama täällä. Vaikka olisi puheiden tasolla kuinka lupaava tyyppi, niin jos mitään ei oikeasti tapahdu, niin mikä järki koko hommassa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän